1.4 TSI CAXA Kodlu motora stage 1 attırmak ne kadar fark ediyor

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan mtaner
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mtaner

Yeni Üye
Katılım
27 Nis 2025
Mesajlar
4
Tepkime puanı
3
Konum
Rize
İsim
Mahmut Taner
Araç
Seat
1.4 TSI CAXA kodlu motora yazılım attırmak istiyorum, ama hala kararsızım attırdığıma değecek mi? Yakıt nasıl değişiyor, Kalkış, sonraki ivmelenme nasıl değişiyor bunları öğrenmek istedim. Yazılımı atmadan önce yardımcı olurmsunuz?
 

Hocam merhabalar
Oncelikle aracın km si onemli
Yazılımla sonra araçta çekiş gücü artacaktır kısaca seri olacaktır
RSA bu işi en iyi yapan birkaç firmadan birisidir.
 
Son düzenleme:
1.4 TSI CAXA kodlu motora yazılım attırmak istiyorum, ama hala kararsızım attırdığıma değecek mi? Yakıt nasıl değişiyor, Kalkış, sonraki ivmelenme nasıl değişiyor bunları öğrenmek istedim. Yazılımı atmadan önce yardımcı olurmsunuz?
Hocam Aracın Motor Durumu Önemli Bu Hususlarda. Ayrıca Yazılım Firmasını da İyi Tercih Etmek Gerekiyor. Araçtan LOG Alıp, Değerlere Göre Tekrar Remap Edilmesi En Sağlıklısı Zannedersem. Daha İyi Bilgisi Olanlar Zaten Detay Verecektir. Ancak Retard Gelmemesi, Timing’in İyi Ayarlanması Gibi Önemli Hususlar Var. Benim Kendi Tecrübelerime Dayanarak, Benzinli Araçlar İçin RSA - Revelation ve Powershop Var
 
araç serileşiyor kalkışı gidişi falan ama mutlaka motor parçaların ömrünü kısaltıyor. 1.6 tdi aracıma daha önce yaptırdım iptal ettim km 175 binde her ne kadar 1.6 tdi için bu km ler çerez olsada uzun bir süre daha aracıma bineceğim için yazılımı iptal ettim eğer yapacaksanız RSA, 2CR, gibi uzman chiptunnigcilerde yaptırın
 
Yakit düşüyor muhabbeti olamaz sonuçta fazla güç elde ediyorsunuz sakın kullanımda stok değerleri alırsınız belki bir tık tasarruf olur.
Fakat uzun menzilli basacaksaniz tasarruf olmaz fazla vereceksin ki güzel gitsin.
 
Hocam Aracın Motor Durumu Önemli Bu Hususlarda. Ayrıca Yazılım Firmasını da İyi Tercih Etmek Gerekiyor. Araçtan LOG Alıp, Değerlere Göre Tekrar Remap Edilmesi En Sağlıklısı Zannedersem. Daha İyi Bilgisi Olanlar Zaten Detay Verecektir. Ancak Retard Gelmemesi, Timing’in İyi Ayarlanması Gibi Önemli Hususlar Var. Benim Kendi Tecrübelerime Dayanarak, Benzinli Araçlar İçin RSA - Revelation ve Powershop Var
Öncelikle bulunduğum konumda ki yazılımcılar aracın LOG larını almıyorlar, paket yazılımı atıyorlar, aracım 170bin de herhangi bir sorunu yok bakım larını 8k da bir yaparım. Şu son dönemlerde araç hantallaştı eskisi gibi değil. Aracım14 yıldır bende.
 
araç serileşiyor kalkışı gidişi falan ama mutlaka motor parçaların ömrünü kısaltıyor. 1.6 tdi aracıma daha önce yaptırdım iptal ettim km 175 binde her ne kadar 1.6 tdi için bu km ler çerez olsada uzun bir süre daha aracıma bineceğim için yazılımı iptal ettim eğer yapacaksanız RSA, 2CR, gibi uzman chiptunnigcilerde yaptırın
Bence iptal ettirmeniz iyi olmamış 1.6 tdı ler zaten milyon görüyolar, tabi bakımlarını zamanında yaptırmışsanız. 1.6 TDI lerde baya hantal 1.4 lere göre ben olsaydım ettirmezdim
 
1.6TDI dan anlatacak olursak Stage1 şehir içi kullanımını çok etkiliyor olumlu anlamda. Genel anlamda aracın gücü artıyor ancak ilk 3 viteste tabiri yerindeyse asfaltı tırmalıyor araç. Bu yüzden eğer baskı, balata iyi durumda değilse fazla uzun sürmeden araç kaçırmaya başlar. Hatta en son ne zaman değiştiniz bilmiyorum ancak eğer zamanı geldiyse şuanki hantallık sorunuda bununla ilgili olabilir.

Yakıt olayını çok detaylı takip etmediğim için şu kadar fark var diyemem ancak sahip olduğunuz gücü kullanırsanız yakıt artıyor ancak normal sakin kullanımda bir miktar daha az yakabilir. Sebebi tork'un artması. Araç daha fazla torka sahip olduğu için daha düşük devirli kullanıyorsunuz ve dolayısı ile daha az yakıt harcıyorsunuz. Yani öncesinde atıyorum 2.viteste 3000devirle çıktığınız rampayı sonrasında 3.viteste 2000 devirle çıkabildiğinizde doğal olarak araç daha az yakıt harcıyor.

Şartları olgunlaştıra bilirsem bu yaz Türkiye'ye geldiğimde turbo yükseltmesi de planlıyorum. Ancak bu tamamen keyfi bir yükseltme, bir süre sonra artık Stage1 de normalleşmeye başlıyor insana. Yükseltmenin amacı 140-200 arasındaki süreyi azaltmak.
 
Bence iptal ettirmeniz iyi olmamış 1.6 tdı ler zaten milyon görüyolar, tabi bakımlarını zamanında yaptırmışsanız. 1.6 TDI lerde baya hantal 1.4 lere göre ben olsaydım ettirmezdim
bakımları 8 bin km de yapılıyor orijinal haliyle de bana yetiyor genelde şehir içi sakin, otobanda uzun yolda tapa gaz giderim yazılım varken yağ sıcaklıkları korkunç derecelere çıkıyor şu an ki haliyle 205-210 km top speed ile yarım saat 1 saate gitsem yağ sıcaklığı sorun olmuyor
 
1.6TDI dan anlatacak olursak Stage1 şehir içi kullanımını çok etkiliyor olumlu anlamda. Genel anlamda aracın gücü artıyor ancak ilk 3 viteste tabiri yerindeyse asfaltı tırmalıyor araç. Bu yüzden eğer baskı, balata iyi durumda değilse fazla uzun sürmeden araç kaçırmaya başlar. Hatta en son ne zaman değiştiniz bilmiyorum ancak eğer zamanı geldiyse şuanki hantallık sorunuda bununla ilgili olabilir.

Yakıt olayını çok detaylı takip etmediğim için şu kadar fark var diyemem ancak sahip olduğunuz gücü kullanırsanız yakıt artıyor ancak normal sakin kullanımda bir miktar daha az yakabilir. Sebebi tork'un artması. Araç daha fazla torka sahip olduğu için daha düşük devirli kullanıyorsunuz ve dolayısı ile daha az yakıt harcıyorsunuz. Yani öncesinde atıyorum 2.viteste 3000devirle çıktığınız rampayı sonrasında 3.viteste 2000 devirle çıkabildiğinizde doğal olarak araç daha az yakıt harcıyor.

Şartları olgunlaştıra bilirsem bu yaz Türkiye'ye geldiğimde turbo yükseltmesi de planlıyorum. Ancak bu tamamen keyfi bir yükseltme, bir süre sonra artık Stage1 de normalleşmeye başlıyor insana. Yükseltmenin amacı 140-200 arasındaki süreyi azaltmak.
benim aracın kavrama volan bitikti 173 binde ilk defa değişti kavrama volan değişirken yazılım vardı aracımda. dsg li araç için yazılım iyi değil ekstardan yük biniyor manuel olsa dibine kadar yüklerim arabayı. 3. viteste bile sarıyordu yazılım varken ama dediğim gibi hep zarar ziyan gerek yok
 
benim aracın kavrama volan bitikti 173 binde ilk defa değişti kavrama volan değişirken yazılım vardı aracımda. dsg li araç için yazılım iyi değil ekstardan yük biniyor manuel olsa dibine kadar yüklerim arabayı. 3. viteste bile sarıyordu yazılım varken ama dediğim gibi hep zarar ziyan gerek yok

Evet hocam bende çok yorum okudum bu konuda DSG biraz daha hassas olduğu için işleri karıştırıyor. Manuel şanzımanlar daha yüksek torka dayanıklı dolayısı ile daha uygun. Hatta zamanında araştırmalarım sırasında Sachs'ın benim şanzıman için orijinal güçlendirmiş baskı/balata sattığını gördüm.

Her durumda genel olarak araç üzerinde daha fazla aşınma yaptığı net bir durum. Yağ olsun, enjektör olsun, partikül filtresi olsun.
 
Bu yazılım iişleri çıktığında hevesleniyordum hep önceki araçlarıma yaptırmaya,ama bir türlü nasip olmamıştı.Sonra fikir değiştirdim,zira nette çok bilgi kirliliği var ve hatta birçok arkadaşımıda vazgeçirmiştim.Günümüzde yine olumlu bakmaya başladım nitekim bu bizim 1.4 motor epey ün saldı,You Tube'de birçok video var adamlar sağlıklı bir şekilde 200-250hp alıyorlar,hemde motora neredeyse birşey yapmadan sadece turbo+Dp+yazılım+filtre'ile vs.Madem bu motor buraları zorluyor ozaman basit bir stage 1 ne yapabilirki buna deyip bende yazılım attırdım Ecufast'te,RSA'dan fiyat aldım Ecufast'ın 2 katı fiyattı,tamam iyiler hoşlarda neyi farklı yapıyorlarda fiyat 2 katı dedim ve Ecufast'ı deneme kararı aldım.Yazılımı 1 ay önce felan attırdım daha yeni test etme fırsatım oldu,araçla yurtdışına çıktım,hertürlü test ettim zorladım,rahatlıkla söyleyebilirimki araç çok daha atik,alt devirler daha seri,araç daha iyi ivmeleniyor,yani beklentimin üzerinde diyebilirim,çok keyifli oldu araç.K&N kutu içide var,araç buarada 80 binde 1.4 manuel Euro6
 
Bu yazılım iişleri çıktığında hevesleniyordum hep önceki araçlarıma yaptırmaya,ama bir türlü nasip olmamıştı.Sonra fikir değiştirdim,zira nette çok bilgi kirliliği var ve hatta birçok arkadaşımıda vazgeçirmiştim.Günümüzde yine olumlu bakmaya başladım nitekim bu bizim 1.4 motor epey ün saldı,You Tube'de birçok video var adamlar sağlıklı bir şekilde 200-250hp alıyorlar,hemde motora neredeyse birşey yapmadan sadece turbo+Dp+yazılım+filtre'ile vs.Madem bu motor buraları zorluyor ozaman basit bir stage 1 ne yapabilirki buna deyip bende yazılım attırdım Ecufast'te,RSA'dan fiyat aldım Ecufast'ın 2 katı fiyattı,tamam iyiler hoşlarda neyi farklı yapıyorlarda fiyat 2 katı dedim ve Ecufast'ı deneme kararı aldım.Yazılımı 1 ay önce felan attırdım daha yeni test etme fırsatım oldu,araçla yurtdışına çıktım,hertürlü test ettim zorladım,rahatlıkla söyleyebilirimki araç çok daha atik,alt devirler daha seri,araç daha iyi ivmeleniyor,yani beklentimin üzerinde diyebilirim,çok keyifli oldu araç.K&N kutu içide var,araç buarada 80 binde 1.4 manuel Euro6

Hocam gerçekten Alman araçların motorlarında pay çok. Belki uzun ömürlü olması planlanarak böyle yapıyorlardı sonuçta al/sat yapmayıp binen insanların bu motorlarla 500-600binKM'leri geçtiğini görüyoruz.

Mesela bizim 1.6TDI motor blokları aslında düz 2.0TDI ve GTD 2.0tdi araçlarınki ile aynı. Galiba piston boyutu ile kapasiteyi ayarlıyorlar. Hava filtresi aynı, dpf aynı. Enjektör, turbo, yakıt pompası gibi aksesuarlar farklı. Belki 1.4 motorlarda da böyle bir şey olabilir araştırmak lazım. Çünkü bu 1.4 ler ile +300hp yapanlar var.
 
benim aracın kavrama volan bitikti 173 binde ilk defa değişti kavrama volan değişirken yazılım vardı aracımda. dsg li araç için yazılım iyi değil ekstardan yük biniyor manuel olsa dibine kadar yüklerim arabayı. 3. viteste bile sarıyordu yazılım varken ama dediğim gibi hep zarar ziyan gerek yok
hocam en başından aracının DSG olduğunu bilseydim aynı yorumu yapmazdım, DSG kötü demiyorum ama zorlamaya gelmiyorlar. Yazılım atacaksan güçlendirilmiş tüp+ LUK baskı balatasını öneririm uzun süre de bir şey olmaz diye düşünüyorum.
 

1.4 TSI CAXA kodlu motora yazılım attırmak istiyorum, ama hala kararsızım attırdığıma değecek mi? Yakıt nasıl değişiyor, Kalkış, sonraki ivmelenme nasıl değişiyor bunları öğrenmek istedim. Yazılımı atmadan önce yardımcı olurmsunuz?
CAX adına konuşuyorum golf 6 "80.000" kilometredeki aracı 2024 sonunda yazdırdık gayet bakımlı bir araçtı çok sağlıklı yürüyordu. Yazılım kesinlikle hazır dosya vs değildi custom bir dosya yapıldı ancak ilk önce turbo problem çıkarttı, katalizörün iptalinden sonra da (yazılımsal ve mekanik olarak) yağ yakımı arttı. Yine bakımlarına devam edilerek hala kullanılıyor turbo revize edildi yağ yakması kalın yağla minimize edildi ama motorun karakteri gereği ister istemez yağ yakıyor... Stock araçlarda da benzer problemler mevcut bizimkisi erkene çekmek oldu.

Gidiş olarak konuşmak gerekirse, stage 1+ (downpipe ve turbo revizesinden sonraki hali) yaklaşık 160hp kadar güç üretiyordu 180hp 190hp gibi ütopik ölçüsüz rakamlardan bağımsız konuşuyorum, stock 1.5 in 1-2 boy önünde götürür seviyedeydi yürüyüşü, araç manual vites. Eski halinde 0-100 10 saniye dolaylarındaydı 8.4 civarına geriledi 18" jantlarla birlikte

Yapılır mı yapılır. Ancak hazır dosya kullanan (ecunation,dr ecu,ecufast,zart ecu zurt ecu) gibi firmalardan uzak durmanızı tavsiye ederim(kötülemek değil niyetim). Çünkü bunlar hazır haritayı sizin aracınıza direk bilgisayardan flash belleğe dosya atar gibi kopyalayıp yazılım attık diyip müşteriyi yolluyorlar. Aracın reading yani okuma ve log alım aşaması ; aracın turbo kondisyonu motor kondisyonu motor verimliliği dizelse partikül doluluğu vesaire bunlara bakmadan hazır dosyayı yazıp bitti 5000tl diyip uğurluyorlar :D

Hazır dosya kullanmayan firmaları tercih etmeniz tavsiyem olur aracınızın verimliliğine göre soft diye tabir edilen custom yazılım ile problem yaşamadan aracın kapasitesini karşılayacak güçlere erişip sorunsuz binersiniz.
 

Geri
Üst