Golf 7 1.6 TDI alternatör kasnağı


aozbas

Üye
Katılım
8 Şub 2020
Mesajlar
76
Tepkime puanı
28
İsim
Abdullah
Merhaba arkadaşlar
Arabada rolantide lambur lumbur ses gelmeye başladı ustaya baktırdım şarj dinamosu kasnağı kitlemiş dedi. Bu parça böyle şakır şukur ses yaparmı. Başına gelen oldumu
 

@aozbas peki şarj alma durumu nasıl? Yani kilitlenmişse kısa sürede akü boşalır diye düşünüyorum. Video var mı?
 
Upvote 0
Şarj durumu normal. Bir sorun yok. Zaten şarj olmasa araç uyarı verir sanıyorum. Ama sabah çalıştırmadan akü voltajını ölçerim. Birde çalışırken ölçer buraya yazarım.
 
Upvote 0
1 gece beklemiş akü sabah motor çalışmazken 12.5 volt gösteriyor. Motor çalışınca rolantide voltaj 14.1 volt oluyor. Yani şarj oluyor. Kasnak kitlemiş diyerek neyi kastetmiş araştıracağım bakalım.
 
Upvote 0
Teşhis doğruymuş. Şarj dinamosu kasnağı kitlemiş. Değişince titreşim ve ses bitti. Değişimi elektrik dinamo ustaları yapıyor gerçi motor mekanik ustasıda yapar çok zor değil. Aracın lifte alınması gerekiyor. Kasnak 850 tl.
 
Upvote 0
Teşhis doğruymuş. Şarj dinamosu kasnağı kitlemiş. Değişince titreşim ve ses bitti. Değişimi elektrik dinamo ustaları yapıyor gerçi motor mekanik ustasıda yapar çok zor değil. Aracın lifte alınması gerekiyor. Kasnak 850 tl.
Geçmiş olsun. Sorunun çözüldüğüne sevindim.

Sorun tam olarak nasıl oluştu ve ilk belirtisi ile zahmet olmazsa yazabilir misiniz?
Alternatör ile ilgili servisler kasnak ile değişim yapmıyorlar diye biliyorum. Yani tamamen alternatör motoru kasnakla birlikte değişir olarak bakıyor olmalılar..
 
Upvote 0
Rolantide titreşim ve kabinde yolcuların bile farkedeceği bir zırıltı oluşmuştu. Trim sesi gibi. Araç devirlenince kayboluyordu. Bu kasnak bir yöne dönen diğer yöne dönmeyen bişey. Bisikletiniz varsa bilirsiniz bisiklet teker göbeği gibi mantığı. Bu özelliğiyle kasnaktaki titreşimi azaltıyormuş. Vw konfor için bunu yapıyor ama işte eskiyince böyle sorun açıyor. Tabi kitleyince kayışın ömrünüde azaltır sanırım. Gerçi v kayış ucuz 350 tl ama yolda kalmanın bedeli ölçülemez:)
Kasnak dinamodan sökülebiliyor tabi biraz güçlü bir motorla. Havalı motorun gücü yetmeyebiliyor. Sıkarkende aynı.
 
Upvote 0
@aozbas kontrol ederek mi yoksa sesi dinleyerek mi çözdüler?
 
Upvote 0
Ilk gittiğim usta kabinden sesi dinlemişti. Sonra kaputu açıp üstten fenerle baktı. Motoru 2 3 defa durdurup çalıştırınca anladı. Elektrik ustasına yönlendirdi. Elektrik ustası baktı böyle anlaşılmıyor kaldırıp bakacaz kayışı dinamoyu sökecez dedi ama akşam vakti zaman yoktu. Biri hiç anlamadı başka birşey dedi. Son gittiğimde steteskop ile dinledi sonra elektrikçi gelip söktü taktı.
 
Upvote 0
Alternatör ile ilgili servisler kasnak ile değişim yapmıyorlar diye biliyorum. Yani tamamen alternatör motoru kasnakla birlikte değişir olarak bakıyor olmalılar..
Hayır, kasnak bozulur ise servis kasnağı (ayrı olarak) satıyor. Zaten yetkili servis dinamo ile kasnağı birlikte satsaydı 20 bin lira gibi ciddi rakamlar ödemek zorunda kalınılırdı, şarj dinamosu aşırı pahalı bir parça, yetkili servis bile kasnağı ayrı olarak satıyor.
 
Upvote 0
Hayır, kasnak bozulur ise servis kasnağı (ayrı olarak) satıyor. Zaten yetkili servis dinamo ile kasnağı birlikte satsaydı 20 bin lira gibi ciddi rakamlar ödemek zorunda kalınılırdı, şarj dinamosu aşırı pahalı bir parça, yetkili servis bile kasnağı ayrı olarak satıyor.
Daha önce böyle dememişlerdi. Yani triger değiştirirken yaklaşık 3 sene önce kontrol edin demiştim. Gerekirse değiştirelim dediğimde sorun yok dediler ve bir sorun olursa tümüyle değişir alternatör demişlerdi.
Gerçi şimdi kavrama onarımına da gidiliyormuş. Bu da onun gibi bir durum olabilir.
 
Upvote 0
Daha önce böyle dememişlerdi. Yani triger değiştirirken yaklaşık 3 sene önce kontrol edin demiştim. Gerekirse değiştirelim dediğimde sorun yok dediler ve bir sorun olursa tümüyle değişir alternatör demişlerdi.
Gerçi şimdi kavrama onarımına da gidiliyormuş. Bu da onun gibi bir durum olabilir.
O parça (alternatör kasnağı) harici olarak yedek parça bölümünde satılıyor hocam, alt tarafı basit rulman için 20-30 bin liralık alternatörü değişmez, muhtemelen sizin durumda uğraşmak istemedikleri için klasik sallamasyon cevap vermişler. :(

Hatta kasnağın olası arıza durumunda nasıl değişir, yeni parçanın montajı esnasında nelere dikkat edilmesi gerekir, hangi alet-edevat ihtiyaç duyulur, kasnağın civatasının sıkma tork değeri kaç olması gerekir vs.. VW bunun için yetkili servislerin kullandığı (ELSA programında) ve VW erWin (elektronik tamir ve atölye onarım klavuzunda) TSB dosyası (Technical Service Bulletin) yayınlamıştır.
 
Upvote 0
O parça (alternatör kasnağı) harici olarak yedek parça bölümünde satılıyor hocam, alt tarafı basit rulman için 20-30 bin liralık alternatörü değişmez, muhtemelen sizin durumda uğraşmak istemedikleri için klasik sallamasyon cevap vermişler. :(

Hatta kasnağın olası arıza durumunda nasıl değişir, yeni parçanın montajı esnasında nelere dikkat edilmesi gerekir, hangi alet-edevat ihtiyaç duyulur, kasnağın civatasının sıkma tork değeri kaç olması gerekir vs.. VW bunun için yetkili servislerin kullandığı (ELSA programında) ve VW erWin (elektronik tamir ve atölye onarım klavuzunda) TSB dosyası (Technical Service Bulletin) yayınlamıştır.
Bu konuda hemfikiriz. Zaten bu sebepten forumda konu açtım.
https://www.golftutkusu.com/topic/2...sanan-durumlar-eko-yedek-parca-tercihi-anket/
Tutarsız servislerin cevapları maalesef bu şekilde. Ben de kasnağı kontrol edin gerekirse değiştirelim dememin sebebi bunun farkında olmam ancak servisin işgüzarlığı bu şekilde. Nasıl ki dışarıdan yağ kabul etme ya da etmeme gibi bu da basit bir parçanın değişimine yanaşmayıp daha büyük kovaladıkları anlamı taşır..
En basit örneklerinden biri de ömürlük dedikleri yağ ve sıvıları değiştirmemek için söylenen bahaneler de buna dahil..
 
Upvote 0
Bu konuda hemfikiriz. Zaten bu sebepten forumda konu açtım.
https://www.golftutkusu.com/topic/2...sanan-durumlar-eko-yedek-parca-tercihi-anket/
Tutarsız servislerin cevapları maalesef bu şekilde. Ben de kasnağı kontrol edin gerekirse değiştirelim dememin sebebi bunun farkında olmam ancak servisin işgüzarlığı bu şekilde. Nasıl ki dışarıdan yağ kabul etme ya da etmeme gibi bu da basit bir parçanın değişimine yanaşmayıp daha büyük kovaladıkları anlamı taşır..
En basit örneklerinden biri de ömürlük dedikleri yağ ve sıvıları değiştirmemek için söylenen bahaneler de buna dahil..
-Orjinal Ekipman Yedek Parça vs.
-Eko Seri Orjinal Yedek Parça

Bu durum Almanya dahil tüm avrupa ülkelerinde de malesef bu şekilde hocam,

Avrupa’da da 3. yaşını doldurmuş araçlarda müşteriye (bakım/onarım) maliyetini azaltmak adına eko seri yedek parça seçeneği sunuluyor,

VW Economy serisi yedek parçalar; (Akü, Alternatör, Amortisör, Buji, Egzoz ve Orta Susturucu, Fren Balatası, Fren Diski, Polen Filtresi, Cam Silecekleri) parça guruplarını kapsamaktadır (Avrupa Ülkelerinde).,

Ancak Türkiye’de bu hizmette yukardakilerden sadece bazıları (Akü, Fren Balatası, Fren Diski, Polen Filtresi ve Cam silecekleri) parça gruplarını kapsıyor.
 
Upvote 0

-Orjinal Ekipman Yedek Parça vs.
-Eko Seri Orjinal Yedek Parça

Bu durum Almanya dahil tüm avrupa ülkelerinde de malesef bu şekilde hocam,

Avrupa’da da 3. yaşını doldurmuş araçlarda müşteriye (bakım/onarım) maliyetini azaltmak adına eko seri yedek parça seçeneği sunuluyor,

VW Economy serisi yedek parçalar; (Akü, Alternatör, Amortisör, Buji, Egzoz ve Orta Susturucu, Fren Balatası, Fren Diski, Polen Filtresi, Cam Silecekleri) parça guruplarını kapsamaktadır (Avrupa Ülkelerinde).,

Ancak Türkiye’de bu hizmette yukardakilerden sadece bazıları (Akü, Fren Balatası, Fren Diski, Polen Filtresi ve Cam silecekleri) parça gruplarını kapsıyor.
Açıkçası işçiliği artırıp, bir de işinde uzman olmayan tecrübesiz teknisyenlere yaptırma durumu var. Usta olayı yok gibi bir şey. Bakımı kitabına göre yapan çok çok az.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt