Golf 7 GTE Hava Emmesi Retrofiti


Utku_Lekesiz

Katılımcı Üye
 
Katılım
8 Tem 2016
Mesajlar
578
Tepkime puanı
539
Konum
Ankara
İsim
Utku
Arkadaşlar Selam,

Yine yabancı forumlarda gezerken sık karşılaştığım Golf GTE hava emmi retrofitini sizle paylaşmak istiyorum.
Başlığın orjinalini golfdave'in konusunda gördüm. Bu retrofiti yapmadan önce ayrıntılı bilgi için Golfdave'in konusuna da mutlaka göz atmanızı öneririm.

Özetle;

Golf 7 1.4TSI ve 2.0 TSI için birden fazla emme paneli hazırlamış. Bu emme panelleri aracın performans seviyesi ve satıldığı ülkeye göre farklı modeller ile gönderiliyor. Parça kodu C ile biten emme plakaları havası sıcak ve nemli ülkelerde motora biraz daha fazla hava vermek için hazırlanmış ancak sonu C ile biten emme sadece Golf GTE'lerde 2015 öncesi modellerde çıkmış. 2015 sonrasında ise sonu B kodlu emmenin performansı, yeterli görülmüş olacak ki tüm modellerde (bizim araçlarımızda da olan) B kodlu emme paneli kullanılmış.

Hangi Araçlar ile Uyumlu ?

Aşağıdaki görsellerdeki emmeye sahip tüm araçlar ile uyumludur

GTE Have emmesi nedir?


1691437927511.png
Görsel Kaynağı: ETKA / Golfdave
GTE Emmesi 14 nolu parçaya ek olarak takulan 20 ve 21 nolu parçaları kapsıyor. 14 no'lu parça hepimizin arabasında var ancak bu parçalar eksik olduğu aracın emmesinin sol tarafından geçen havanın bir kısmı emme yerine motor bölmesine gidiyor, sağ taraftan ise hiç hava girmiyor. Bu durumu şöyle bir görsel ile gösterebilirim.

1691439365271.png

Sol taraf B kodlu emme
Avantajı;
  • yağmur ve kar için zannediyorum. Araç önüne gelen havayı değil önünden akan havayı 90 derece ile çekiyor. Büyük ihtimalle bu tasarım sayesinde hafif olan hava emilirken ağır olan kar ve yağmur motorun dışına devam ediyor, emme tarafından çekilmiyor.
  • VW tarafından fabrika çıkışı olarak veriliyor. Yeterli olduğu için 2015 sonrasında tüm araçlarda bu emme standart olmuş.
Dezavantajı
  • Emilmeyen yağmur ve karın doğrudan motora gitmesi yüzünden sürekli motorun kirli olması
  • Daha zor emme yönü yüzünden olası performans kaybı
Sağ taraf C kodlu emme
Avantajı;
  • Daha yüksek emiş. Araç önüne gelen hızlı havayı doğrudan emiyor
  • Motorun kirlenmemesi.
Dezavantajı
  • Daha düşük yağmur/kar direnci (olası). C emmenin sağ tarafı yağmur için araya su perdesi koyuyor.

Hangi parçalar gerekiyor ?.

1 x 20'nolu parça: 5Q0 129 849A
1 x 21'nolu parça: 5Q0 129 849
2 adet vida : N 906 986 06

Nasıl Montajlarım ?

Hava emmesini montajlamak epey kolay. Kaputu açtıktan sonra emme'nin üzerindeki 4 vidayı söküp emmeyi ve üst kapağını çıkarın. Sol tarafta 20'nolu parçanın oturacağı tırnakları göreceksiniz. Yerine oturttuktan sonra 20'nolu parçanın vida deliklerinden parçayı sabitleyin.

Sonrasında14'nolu B emmemizi C versiyonuna çevirmemiz gerekiyor. Bizde kapalı olan sağ tarafın, C versiyonunda 12 adet hava deliği ve 2 adet 21'nolu parçayı tutturmak için montaj deliği var. Bu delikleri aşağıdaki görsele göre delmeniz gerekiyor;

1691440450615.png
Görsel Kaynağı: ETKA / Golfdave​

21 nolu parçayı sağ tarafta kapalı olan yerin üzerine koyun. Bacakların denk geldiği yerleri (Holes for legs) işaretleyip delin ve 21 nolu parçanın o deliklere geçip oturabildiğine emin olun. Sonrasında ise kalan 12 deliği yaklaşık olarak yukarıdaki görsele denk gelecek şekilde delebilrsiniz. Delme işlemi tamamlandıktan sonra 21'nolu parçayı (su perdesi) oturtup emmeyi geri yerine montajlayın.

Kendi Fikrim;

Yabancı forumlarda bu retrofiti yapanlar güç artışı aldığını belirtmiş. Üstelik daha fazla güç aldıklarını doğrudan OBD üzerinde aracın kendi raporladığı değerler ile doğrulamışlar. Hatta golfdave 140PS'lik 1.4 TSI da 152PS olarak olarak raporlarladığını görmüş. Eğer gerçekten bu kadar etkili ise çok fiyat performans bir modifiye.

Kendi aracımda bir güç artışı gözlemlemedim ancak turbonun çok daha çabuk dolduğunu hemen fark ettim. Kendi aracım zaten yazılımlı olduğu için güçte bir değişiklik fark etmemiş olabilirim.

Konuyu Türkiye'de de bilinsin diye hızlıca özet geçtim. Montajlamadan ve parçaları söylemden önce mutlaka konunun başında linklediğim, Golfdave'in orjinal başlığını okuyun. Lütfen yaptığınız modifiyelerde bir şeylerin ters gitmesi durumunda sorumluluk kabul etmeyeceğimi de bilin. :)

Kendi fotoğraflarım;
IMG-4584.jpg
Emme plakasının üst kapağı çıkarılmış hali. Hava emildikten sonra gördüğünüz boşluktan motorun dışına devam ediyor. Emmenin içinde kirli olan yer ise, hava motora doğru akarken, akan havadan motorun hava çektiği yer. Dikkat ederseniz havanın akış yönüne 90 derece ile duruyor.

c27d379d-f760-4c47-aaa7-bd9f18faa1e9.JPG
Sağ tarafın emme deliklerini açarken :)
 

Çok güzel paylaşım hocam. Bende bu yöntemi kullanıyorum. Farkı var mı anlamak zor ama içeri fazladan hava girdiği kesin.
 
@ogzogz smoke’un çoğu videosu izledim bi bunu kaçırmışım sanırım :D

Düzenleme: Smokeun videosu kapalı olan yeri keserek açıyor. Büyük ihtimalle benim yukarı paylaştığım retrofitten daha çok hava alacaktır ama kar/yağmura da emmeyi daha çok açıyor.

C tipi emme parçalar bu işin orjinal versiyonu. Smoke’un paylaştığı model de iş görür gibi :)
 
Son düzenleme:
@Utku_Lekesiz standart araçlarda fark olmayacaktır. Güçlü motorlarda etkisi olacaktır ne kadar fark edilmese de. Evet , belki sol taraftan motora daha az kir toz su girer ancak sağ taraf direkt açık olursa hava filtresi erken ömrünü tamamlar. Bunu önleyici parça olması iyi. Ki zaten deliklerin olması da hem havadan hem de tozdan kirden az az olsun mantığı ile yapılmış olmalı..
Elinize sağlık.
 

Geri
Üst Alt