Aracı boşa almak mantıklı mı


peacesen

Üye
Katılım
15 Eki 2018
Mesajlar
42
Tepkime puanı
45
Konum
Ankara
İsim
Barış
Araç
Golf 1.0 Impression
Arkadaşlar herkese merhabalar
Aracım Golf 1.0 TSI 110 PS Manuel Impression aracımı boşa aldığım zaman anlık tüketimde her ne kadar bir değer göstergede viteste durduğundan daha az yakıt yaktığını fark ettim aynı mesafelerde denediğimde 6 vites ve boş aynı yakıt değerlerinde olmuyor araç viteste iken 2-3 civarı daha fazla gösteriyor aynı noktalarda. Aracın boşta olması da daha uzun mesafe almasına fayda sağlıyor araç bütün yol eğimlerinde çok daha hızlanıyor ve daha uzun bir mesafe kazanmış oluyorum..

Sorum şu ki :) aracı boşa almış olmam yanlış mı bir yerlere zararı var mı..? Teşekkürler
 

Arkadaşlar herkese merhabalar
Aracım Golf 1.0 TSI 110 PS Manuel Impression aracımı boşa aldığım zaman anlık tüketimde her ne kadar bir değer göstergede viteste durduğundan daha az yakıt yaktığını fark ettim aynı mesafelerde denediğimde 6 vites ve boş aynı yakıt değerlerinde olmuyor araç viteste iken 2-3 civarı daha fazla gösteriyor aynı noktalarda. Aracın boşta olması da daha uzun mesafe almasına fayda sağlıyor araç bütün yol eğimlerinde çok daha hızlanıyor ve daha uzun bir mesafe kazanmış oluyorum..

Sorum şu ki :) aracı boşa almış olmam yanlış mı bir yerlere zararı var mı..? Teşekkürler
Yakıt olarak DSG olsa farklı olurdu.fren enerjisi kazanımı sebebiyle viteste olunca gaz basmıyorsanız yakıt yakmaz ve ekstra aküye enerji depolarsınız ve fazladan fren yapmanız engellenir. Manuelde tam olarak anlık tüketime etkisini gözlemlemedim.

Manuel vites araçta
Sürüş esnasında aracınızı boşa almayınız.. ihtiyaç anında debriyaja basınız. Viteste olmak, olası bir kontrol kaybında frenleme yapınca daha etkili olur. Diğer türlü vitese almaya çalışmak tehlikeli olabilir.
Herkesin kullandığı güzergah farklı. O sebeple eğimi fazla bir yerde boşa alırsanız fren yapmak durumunda kalırsınız ki bu da balata ömrünü azaltır..
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Yakıt olarak DSG olsa farklı olurdu.fren enerjisi kazanımı sebebiyle viteste olunca gaz basıyorsanız yakıt yakmaz ve ekstra akuye enerji depolanız ve fazladan fren yapmanız engellenir. Manuelde tam olarak anlık tüketime etkisini gözlemlemedim.

Manuel vites araçta
Sürüş esnasında aracınızı boşa almayınız.. ihtiyaç anında debriyaja basınız. Viteste olmak, olası bir kontrol kaybında frenleme yapınca daha etkili olur. Diğer türlü vitese almaya çalışmak tehlikeli olabilir.
Herkesin kullandığı güzergah farklı. O sebeple eğimi fazla bir yerde boşa alırsanız fren yapmak durumunda kalırsınız ki bu da balta ömrünü azaltır..
Cevap için teşekkürler
Burada balata ömrünün olumsuz etkilenme durumu konusunda haklınız ama büyük viteste yokuş aşağı gitmekte fren sebebiyeti oluşturuyor. Balata kullanımı gene olumsuz etkileniyor. Küçük vites ile inmekte şanzımana yük bindiriyor ve eğimi etkin bir biçimde kullanılamadığından fazla yavaşlamış olan araca tekrar aralarda gaza basmak zorunda bırakıyor. Sürekli aracı viteste tutmanın da şanzımana olan bir zararı bulunuyor mu açıkçası şanzımanın ömrünün erken değişimdense bataryanın ömrünün erken olmasını yeğlerim.. Yanlışım varsa lütfen düzeltin Tehlike konusunda haklısınız..

manuel araçlar
vitesteyken yakmaz, boşa aldığınızda yakar.
Cevap için teşekkürler
Bu konuda deneme yaptım neredeyse 1 hafta denememden sonra ortaya çıkan sonuç viteste fazla yakması boşta iken kat ettiği mesafe daha fazla oluyor.
 
Upvote 0
Cevap için teşekkürler
Burada balata ömrünün olumsuz etkilenme durumu konusunda haklınız ama büyük viteste yokuş aşağı gitmekte fren sebebiyeti oluşturuyor. Balata kullanımı gene olumsuz etkileniyor. Küçük vites ile inmekte şanzımana yük bindiriyor ve eğimi etkin bir biçimde kullanılamadığından fazla yavaşlamış olan araca tekrar aralarda gaza basmak zorunda bırakıyor. Sürekli aracı viteste tutmanın da şanzımana olan bir zararı bulunuyor mu açıkçası şanzımanın ömrünün erken değişimdense bataryanın ömrünün erken olmasını yeğlerim.. Yanlışım varsa lütfen düzeltin Tehlike konusunda haklısınız..

İdeal vitese düşürme gerçekleştirdiğinizde motor freni uygulayacaktır. Diğer yandan vites değişimi kavramaya , fren yapmak balataya, motor freni daha doğrusu motora yük bindirmek de motor takozlarına etki eder. Yani nerden kaçarsanız kaçın sizi bir yerden yakalar.

Anlık tüketimi takip ediniz. Ona göre sonuca varınız. Bana kalırsa inişte stabil tutmaya en yakın viteste ininiz. Elbette ki kaçarı yok, gaza da basacaksınız, fren de kullanacaksınız..

Aslında vw bu durumu düşünmüş ve DSG araç ile yokuş aşağı inmek o kadar rahat ki. Kendi kendini ayarlıyor diyebilirim. Sizin ihtiyacınız e-tsi ve DSG kombinasyonu..
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Aracinizi boş vitese almak oldukça tehlikeli bir durum ani fren yapmaniz gerektiginde fren mesafeniz uzayacaktır.Araciniz bosta iken direk kendi agirlik tonajinda ivme saglar siz daha uzun mesafe kat edersiniz.Fren ihtiyacınızda da o derece guce ihtiyaç duyar.Viteste yokuş inmek baski balataya zarar vermez aksine bosta iken yuksek hizda vitese takarsaniz o zaman sanziman balatasina yuk biner.Bence aracinizi kesinlike bayir asagi boşa atmayin.
 
Upvote 0
İdeal vitese düşürme gerçekleştirdiğinizde motor freni uygulayacaktır. Diğer yandan vites değişimi kavramaya , fren yapmak balataya, motor freni daha doğrusu motora yük bindirmek de motor takozlarına etki eder. Yani nerden kaçarsanız kaçın sizi bir yerden yakalar.

Anlık tüketimi takip ediniz. Ona göre sonuca varınız. Bana kalırsa inişte stabil tutmaya en yakın viteste ininiz. Elbette ki kaçarı yok, gaza da basacaksınız, fren de kullanacaksınız..

Aslında vw bu durumu düşünmüş ve DSG araç ile yokuş aşağı inmek o kadar rahat ki. Kendi kendini ayarlıyor diyebilirim. Sizin ihtiyacınız e-tsi ve DSG kombinasyonu..
Bütün cevaplara teşekkürler gerekli cevapları aldığımı düşünüyorum

E-ts DSG konusuna gelecek olursak maalesef Türkiye'nin her yerine isim yazdırdım arayan soran olmayınca 1 ay bekledim en sonunda bu aracı aldım. Bir gün hayalım e-ts bakalım tekrar teşekkürler.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt