Klima açınca rölanti devri yükseliyor


berkantgnd

Üye
Katılım
26 Tem 2022
Mesajlar
50
Tepkime puanı
8
Konum
Maltepe
İsim
Berkant
Araç
Golf 7
Arkadaşlar selam herkese iyi forumlar

Malum yaz geldi ve klimayı açmaya başladık. Şu bir kaç gündür klimayı açtığım zaman rölanti devrinin yükseldiğini farkettim. Herhangi bir dalgalanma yok fakat devir 1000’de kalıyor aynı DPF temizliği yapıyormuş gibi. Geçen yaz başıma böyle bir şey gelmemişti. Bilgisi olan varsa beni aydınlatabilirse sevinirim..

Herkese şimdiden hayırlı bayramlar dilerim
 

Arkadaşlar selam herkese iyi forumlar

Malum yaz geldi ve klimayı açmaya başladık. Şu bir kaç gündür klimayı açtığım zaman rölanti devrinin yükseldiğini farkettim. Herhangi bir dalgalanma yok fakat devir 1000’de kalıyor aynı DPF temizliği yapıyormuş gibi. Geçen yaz başıma böyle bir şey gelmemişti. Bilgisi olan varsa beni aydınlatabilirse sevinirim..

Herkese şimdiden hayırlı bayramlar dilerim
Klima kullanımında İhtiyaç anında 1000 devirde olması normaldir. Aynı durumu bugün ben de yaşadım. Sorun yok.
 
Arkadaşlar selam herkese iyi forumlar

Malum yaz geldi ve klimayı açmaya başladık. Şu bir kaç gündür klimayı açtığım zaman rölanti devrinin yükseldiğini farkettim. Herhangi bir dalgalanma yok fakat devir 1000’de kalıyor aynı DPF temizliği yapıyormuş gibi. Geçen yaz başıma böyle bir şey gelmemişti. Bilgisi olan varsa beni aydınlatabilirse sevinirim..

Herkese şimdiden hayırlı bayramlar dilerim



Şehir içi sürüşlerde vaya akünün henüz tam doluluğa ulaşamadığı zamanlarda , bu durum normal kabul edilebilir.

Ama uzun mesafe ( 50 km ve üzeri ) sürüşlerde bu durum yaşanıyorsa, akü nün, hakkın rahmetine kavuşmak üzere olduğunun belirtisidir.

Aynı durumu uzun mesafe ( 700 km ) tatil yolculuğunda yaşadım. Bazı şehir içlerinden geçerken, klima açıkken, ışıklarda durduğumuzda rolanti devamlı 1000 rpm devirde çalışıyordu.

Tatilden 1 ay kadar sonra 500 km lik başka bir uzun yolculuğa çıktık. yolda bir ara yanık kokusu duyduk. Mola yerinde motor bölümünü kontrol ettik, görünürde bir şey yoktu, fakat araç hep 1000 rpm rolanti de çalışıyordu.



Gittiğimiz yerde stop ettik. Ertesi gün araç hiç marş basmadı, akü tamamen bitmiş. Akü ölmüş, şarj almıyormuş. Akü yandan şişik vaziyetteydi. Akü ölüp de Şarj kapasitesi düştüğü için, uzun yolda sistemin akü voltajının düşük olmasını algılayarak, alternatörün devamlı aküyü şarj etmeye çalışması sonucu aşırı şarj nedeniyle akü yanığı denilen olay gerçekleşmiş ve akü bu yüzden şişmiş ve koku yapmış, akü yanığı durumlarında seyir halinde akünün patlama ihtimali bile varmış. Yeni akü taktık, 3 sene geçti, o gün bu gündür hiç sorun yaşamadık.

Bu vesile ile Akünüzün durumunu kontrol ettirmenizde fayda var.



.
 
@hosmyy geçmiş olsun.
Akü aracın ilk aküsü müydü?
Öyleyse aracın model yılı nedir?
Değilse kaç yıllık aküde sorun oldu?
Akü markası nedir?
Yeni takılan akü markası nedir?
Orijinal servis aküsü müdür?
 
@hosmyy geçmiş olsun.
Akü aracın ilk aküsü müydü?
Öyleyse aracın model yılı nedir?
Değilse kaç yıllık aküde sorun oldu?
Akü markası nedir?
Yeni takılan akü markası nedir?
Orijinal servis aküsü müdür?


Evet pert olan akü, aracın ilk orijinal aküsüydü. 70 Ah EFB MOLL marka idi.

Araç 2017 model.

Araç 2017 temmuz ayında sıfır alındıktan 8 - 9 ay kadar akü sonra pert oldu.

Servis; 2018 Nisan ayında oluşan bu sorun için, aracın serviste kalıp inceleme yapılması gerektiğini,

Akü de üretim hatası veya aracın şarj sisteminde arıza/hata çıkarsa ücretsiz akü değişimi,

kullanıcı hatası çıkması durumunda ise, garantiye girmeyeceğini, bu durumda ücreti mukabilinde ( 1400 tl ) yeni akü takılabileceğini beyan etti.

İstersem hiç kontrol gerçekleştirmeden 1400 tl ye akü değişimi yapabilecekleri beyan ettiler.

Ben aracı bırakmaya müsait olmadığım ve dışarıda en kral akünün 600 - 700 tl ye satıldığı o günlerde, servise 1400 tl bayılmak istemediğim için, servisten çıkıp 3 km ilerideki sanayide önüme çıkan ilk elektrikçi de 500 tl ye 72 Ah EFB Mutlu akü taktırdım ve yoluma devam ettim. Sarf malzeme olarak geçen Akü nün servis dışında değişmesi Garantiyi etkilemiyormuş.

Aslında Varta takacaktım ama o anda alel acele akü almak zorunda kaldığım için Mutlu denk gelmişti. Çünkü evde aküye takviye yaparak aracı çalıştırıp servise öyle gitmiştim.


2 yıl sonra , 2020 ortalarında abimin aracına akü lazım oldu. Aldığım Mutlu akü yü 400 tl ye ona sattım ve 70 Ah EFB VARTA N70 akü alıp taktım.
Halen Varta aküyü kullanmaya devam ediyorum.

Tabi orijinal akünün pert olması sonrası Mutlu akü ile 6 ay kadar sorun yaşamayınca şarj sisteminde sorun olmadığı anlaşıldı.

Peki neden orijinal akü de neden bu durum yaşanmıştı. Uzunca bir süre detaylıca iyice araştırdım.

Ve sonuç : ( kullanıcı hatası ) Bütün hata bizdeymiş.


Biz aracı aldıktan sonra, gündelik işlerde kullanılan 2. bir aracımız olduğu için, Passat ı garaja kapattık ve 8 ayda 2 - 3 defa 1 er saat kadar sürüş yaptık sadece, her kullanımdan sonra bazen 1 ay, bazen 2 ay araç hiç çalıştırılmadan garajda yattı.

Zaten durduğu yerde rolantide veya ara gazı vererek 5 - 10 dk çalıştırmak akünün şarj olmasına biç fayda etmiyormuş. Akünün sağlıklı şarj olabilmesi için, aracın en az 20 dk kesintisiz 2000 rpm ve üzeri çalışması gerekiyormuş.

Velhasıl kelam, 8 ay boyunca aracın sık sık uzun süreli yatmalarından ötürü, akü de sülfatlaşma oluşmuş ve gözenekleri tıkanarak kapasitesi daralan akümüzde, uzun yol sürüşündeki devamlı şarj yükleme zorlaması, akü yanığına neden olmuş.

Bu durum ( sülfatlaşma ) tamamen kullanıcı hatası olarak geçiyor.

Varta akü taktıktan sonra Noco Genius akıllı şarj cihazı aldım.

Araç garajda devamlı şarja takılı duruyor.


1687600397313.jpeg


1687600641364.jpeg



1687600772182.png








.
 
@hosmyy hakkınızı helal edin. Bu kadar detay için teşekkür ederim.

Araç çalışması ile oluşan şarjlanma çeşitli koşulları sağladığında verimli oluyor.
Bununla ilgili arama motoruna" fren enerjisi geri kazanımı" yazınca forumda açmış olduğum konuda detaylı tecrübemi paylaşmıştım.

Yaşanılan tecrübe sonucunda olması gerektiği gibi olmuş diyebilirim.
Şarj aleti almakla iyi yapmışsınız. Az kullanımda yapılabilecek en iyi çözüm bu. Ben de başka bir şarj aleti kullanıyorum.

Tekrar geçmiş olsun.
 
Şehir içi sürüşlerde vaya akünün henüz tam doluluğa ulaşamadığı zamanlarda , bu durum normal kabul edilebilir.

Ama uzun mesafe ( 50 km ve üzeri ) sürüşlerde bu durum yaşanıyorsa, akü nün, hakkın rahmetine kavuşmak üzere olduğunun belirtisidir.

Aynı durumu uzun mesafe ( 700 km ) tatil yolculuğunda yaşadım. Bazı şehir içlerinden geçerken, klima açıkken, ışıklarda durduğumuzda rolanti devamlı 1000 rpm devirde çalışıyordu.

Tatilden 1 ay kadar sonra 500 km lik başka bir uzun yolculuğa çıktık. yolda bir ara yanık kokusu duyduk. Mola yerinde motor bölümünü kontrol ettik, görünürde bir şey yoktu, fakat araç hep 1000 rpm rolanti de çalışıyordu.



Gittiğimiz yerde stop ettik. Ertesi gün araç hiç marş basmadı, akü tamamen bitmiş. Akü ölmüş, şarj almıyormuş. Akü yandan şişik vaziyetteydi. Akü ölüp de Şarj kapasitesi düştüğü için, uzun yolda sistemin akü voltajının düşük olmasını algılayarak, alternatörün devamlı aküyü şarj etmeye çalışması sonucu aşırı şarj nedeniyle akü yanığı denilen olay gerçekleşmiş ve akü bu yüzden şişmiş ve koku yapmış, akü yanığı durumlarında seyir halinde akünün patlama ihtimali bile varmış. Yeni akü taktık, 3 sene geçti, o gün bu gündür hiç sorun yaşamadık.

Bu vesile ile Akünüzün durumunu kontrol ettirmenizde fayda var.



.
Konu sahibi olarak yorumunuzu yeni gördüm ve bilgilendirme için teşekkür ederim hocam. Dün bende İzmir’den İstanbul’a dönüş yaptım ve yol boyunca klima açıktı. Yol üstünde dinlenme tesisine girdiğim zaman 300-350 km hiç durmadan gelmiş olmama rağmen tesislerde durduğumda aracın 1000 RPM çalıştığını farkettim yine. Asla normal devrine dönmüyor klima açıkken. Sanırım benimde aküyü kontrol ettirme vaktim geldi çünkü geçen yaz böyle bir sorun yaşamıyordum. Fakat sizinkinin aksine ben herhangi bir koku almadım
 
Konuyu ucundan yakalmışken bir soru sormak isterim.
Aracın Akü Voltaj değeri kaç olmalı ? ( 1.6 tdi golf)

Kontak kapalı ?
Kontak yarım açık?
Marş anında ?
Şarj Dinamosu devreye girdiğinde ( araç rolantide çalışıyorken)?
 
Konuyu ucundan yakalmışken bir soru sormak isterim.
Aracın Akü Voltaj değeri kaç olmalı ? ( 1.6 tdi golf)

Kontak kapalı ?
Kontak yarım açık?
Marş anında ?
Şarj Dinamosu devreye girdiğinde ( araç rolantide çalışıyorken)?

Aşağıdaki konuya ekleme yaptım..

 

Geri
Üst Alt