Vosmer Gaziemir- İzmir


Volkswagenim'e kayıtlı olmayan bir aracı nasıl ettirebiliriz ?

 
@silvershadow Murat Hocam merhabalar. Zamanınız uygun olduğunda konu ile ilgili fikrilerinizi almak isterim, yardımcı olursanız sevinirim.

Bugün Eröz'de aracımın 2. yıl bakımını (7865 km'de) yaptırdım. Kafamda soru işaretleri olan ya da mantığıma uymayan maddeler oldu ve Sizinle paylaşmak istedim. Maddeleri, Sizin yukarıda aktardığınız Bakım süreci ile ilgili yazınıza paralel aktaracağım.

* Randevum 8.30'da idi ve ben 8.25 gibi arabayı servis girişine park ediyordum. 

*Güvenlik geldi, randevum olup olmadığını sordu, internetten aldığımı kayıtlarda olması gerektiğini belirttim, baktı, tabii ki olması gereken oldu, listede yoktu. Tahsisi koyduğum servis danışmanına gittik beraber, O'nda da yoktu haliyle, ama "hemen açarız sorun değil" dediğin Bana, "tamam sıkıntı yok" dedi güvenliğe, rahatladım. Bu nasıl oldu dediğinizi duyar gibiyim, anlatayım, geçen hafta Perşembe günü başka bir iş için uğradığımda, özellikle gidip kendisi ile tanışmış, "sitenizden Pazartesi için periyodik yıllık bakım için randevu aldığım, 8.30'da Sizdeyim" demiştim. "Tamamdır, bekliyorum"u almıştım. İyiki de almışım, iş uzayabilirdi, ne de olsa ciddi şirket, randevusuz kabul etmeyebilirdi. :'(  

Ders1: İnternetten randevu alırken gün ve saatin tahsislendiği sayfanın fotoğrafı çekilip, gerektiğinde gösterilmek üzere cepte arşivlenecek.
Yorumum:

Bana kalırsa bu işlem sonrası servisten telefon gelmezse mutlaka servis aranarak teyid alınmalı... Yahu hep mi aynı numara.. Sanırım indirim yapmamak için bir taktik bu ama ben çözdüm onu . =)

*Neyse, sonra oturduk masaya, geçen yıl değişen polen filtresinin 2 yılda bir değişmesi gerektiği yazdığı için kullanma kitapçığında "bu kez değiştirmeyin, kontrol edin yeterli dedim, iş emrine yazıldı, "yıkama istemiyorum, çizilme riskini arttırmayalım" dedim, o da yazıldı, forumda başka bir konu altında bahsetmiştim, geçen hafta iki lamda sensörü değişmişti iyi niyet garantisi kapsamında, sadece 150₺'lık bir işçilik ödemesi yapmıştım. Sonrasında belki de fazla dinlemeye başladığımdan rolenti devri normalden yüksekmişçesine ıslık şeklinde ilave bir ses eklendiğini belirttim, kontrol edilmesini, gerekirse birlikte teste çıkılmasını istedim. Geçen hafta dedim, 16.00 gibi biter demiştiniz, öğlen gibi, olmadı 14.00-14.30 gibi biterse sevinirim dedim. "Müşteri Bekliyor" notu alındı, gerekeni yapacağız sözü hoşuma gitti. İmzalar atıldı, işlem başladı.

*Yaklaşık 2 saat sonra 10:30 gibi servis danışmanı; "işlem tamam, bakım sonrası, son kontrol öncesi sesi dinledi ustalar normal rölanti sesi dışında ses yok. İsterseniz birlikte bir tur atın ustamızla." "Tamam" dedim, hemen atladık araca, döndük, dolaştık, durduk, dinledik, ses mes yok, ilk aldığım gibi uçan sessiz beyaz bir kısrak misali. Hoşuma gitti, Havanın güzelliği, Güneş'in ışığı yüzüme yansıdı.  s=bigstar  Ses yok, problem yok dedim servis danışmanına, fatura kesildi, doldurulmuş kontrol formlarının fotokopilerini aldım, teşekkür ettim ve ayrıldım 11.00 civarı servisten. Servis danışmanının son cümlesi "aradıklarında mükemmel demeyi unutmayın olur mu?" oldu. Gelelim kafa takılabilecek konulara...

*"Erken istemişsiniz, ellerinden geleni yapmışlar, tabii biraz fazla yapmışlar 14.00 yerine 10.30 da teslim etmişler dağa ne istiyorsun?" denebilir ama ben yine de sormak istiyorum iki saatte 2. yıl bakımı bitirilebilir mi? Olabilirse erken teslim istiyoruz, bu kez de bakım sırasında birşeyler atlanmış, üstün körü geçilmiş olabilir mi diye oramızı buramızı kurda kemirtiyoruz. Faturada toplam işçilik saati belli değil, 140 birimlik işgücü ne ifade ediyor bilmiyorum açıkçası. Sizin 16:00 da bitmiş ama başlangıç saatini göremediğim için süreyi karşılaştıramadım, belki de Siz öğleden sonra götürdünüz, bilemiyorum tabii.
Bence:

Biter.. Zaten ortalama bakım süresi o civarlarda. tek kişi çalışmıyor o esnada aracınız üzerinde. Siz yoğun olmayan bir günde gittiyseniz. Mal bulmuş gibi sevinmiştir stajyerler...

Stajyerler mi dedim ben...

Evet dedim..

Dememeliydim ustalar demeliydim.. Ama diyemedim işte.

huyum kurusun dürüstlük var serde. Yapılacak şey doğruyu söylemek.

Çıraklık tarihe karıştı üstadım..

Artık okullu ücretsiz çıraklar var... Ücretsiz olunca çoklar, bollar, istekliler ve yapacak işleri de ona göre Ustalar sadece işi tarif ediyor veya yap diyorlar o kadar. Sizde en uzun işlem yağ değişimi ile hava filtresi değişimi. Onlar da toplam 1 saat almaz. Hadi aldı diyelim. Geri kalan zamanda Aracın yıkatılması, acemi ehliyetsiz yıkamacılara orasının burasının sürtülmesi, çizilmesi için sırada beklenmesi gerek.  kontroller oldukça kısa sürüyor. Yürüyen aksam elektronik aksamın kontrolü. Eğer versiyon yükleme olsaydı işte o zaman öğlenden sonrayı bulacaktı gerçekten. Ama zamanın çoğu diğer arabaları beklemekle geçecekti.

*Faturaya gelecek olursak; bir kaç konu var fikrinizi almak istediğim.

1. Hava filtresi, yağ, yağ filtresi, cam temizleme sıvısı, karter tapası yani malzeme fiyatları Audi VW virgülüne kadar aynı. Fark nerede? Fark işçilikte. Audi'de işçilik birim fiyatı 1.75, VW'de 1.10, ve buradan kaynaklanan yaklaşık 150₺'ilk fark. Bunun mantığı nedir? İşçilik fiyat farkı, sadece marka değeri ile açıklanabilir mi? Aynı holdinge bağlı, aynı sektörde, aynı şehirde, yan yana konumlanmış iki kardeş şirkette işçilik ücreti farklı mı?.
Bana kalırsa:

İşçilik farkı aslında amortisman diyebileceğimiz şey...

Madem biz bu aracı satarken kazanamıyoruz yeterince.. O halde sahibi zaten kafesteyken yolarız. bir yere de kaçamaz... Audi de satış fiyatı, parça ve donanım fiyatlarıyla kazanır; Vw'de en fazla satılan lokomotif ürün olunca servis ve işçilikle.. Sizde satış marjları düşük olmasının acısını yağa eklediği 200 lira ile işçiliğe eklediği 150 lirayla kazanır...Kader böyle..

2. İmzaladığım evraklardan birinde (imza attığımız şeyi rahat rahat okumamıza izin vermediklerinden fotokopi aldığım için sonradan okudum.) demontaj yapılan eski parçaların atık yönetimi amacıyla kendilerinin bertaraf etmelerine izin verdiğim yazıyordu. Dolayısıyla hava filtresinin son halini ve takılan yeni filtreyi görebilmek nasip olmadı. Şöyle bir göz attım, eve gelip motor soğuduktan sonra, vida/somun falan sökmek gerekiyor gibi geldi, fazla kurcalamadım, kolayca görebilmek mümkün mü acaba? Eski motorlarda, mesela ilk göz ağrım (Golf hayalimiz olduğu için ona benzer araçlar kullandığımız yıllarda) Lada Samaramda çok basitti bu işler.
Şahsen:

Hava filtresi daima bir poşet içerisinde bagaja bırakılır.

Yağ filtresi için aynı şeyi yaparlarsa kan çıkartırım Vallahi.. belki bagaja bakıp her gün temizlendiğini veya hatta temizlenmesin diye kirletilmediğini görünce koymamış da olabilirler. :)

O filtrenin değişmesi cidden en zahmetli işlerden biri ve 8  -10 yıldır kendi aracını kendisi onaran dostum dahi [ o Serronlu kendini biliyor =) ] servise yaptırıyorsa çok da kolay olamaz gibi geldi bana.. Ama sorun değil bozmak bedava ama şimdiden söyleyeyim yaptırmak için para alıyor vicdansızlar.. :)

3. Diğer bir konu da sentetik yağ. Malum alış-veriş sitelerinde 4 litresi 95-100₺ olan yağı, aracını almış müşterisine 200₺'ye satmasını, "bu ülkede halkı devletin hangi makamı, hangi mercisi koruyacak?" diyorum içimden ve bir kenara koyuyorum. Kullanılacak yağ kodu servis kitapçığında Benzinli araçlar için VW50400, dizel araçlar için VW50700 olarak görünüyor ve özellikle uyulması öneriliyor. Fakat benzinli araç faturalarımızda VW50700 olarak görünüyor, kullanılan yağ. Servis danışmanına bu çelişkiyi gösterip, sorduğumda "fark etmez ikisi için de 50700 kullanılabilir" dedi, kitabı gösterdim, ya kitap dedim, "kitap yanlış, kitaba bakmayın" dedi. Sizin bu konuda bir bilginiz, bir fikriniz var mı? 
Ben de aynı şeye takıldım ve hatta Başkanım da takılmıştı @major24..

biz o konuyu enine boyuna irdeledik hocam:







Yazıma başlarken bu kadar uzayacağını tahmin etmemiştim, bitiriyorum, her konudaki içten, samimi, gayretli destekleriniz çok güzel. Tekrar tekrar teşekkür ediyorum.

Saygılarımla..
Siz hep böyle uzun yazın...

Büyük bir zevkle yanıtlayacak benim gibi bir tutkun elbet bulunur Hocam.

Saygı bizden

 

Geri
Üst Alt