Golf 4 Aracım için Antifiriz Önerisi.


haciosman

Üye
Katılım
6 Şub 2022
Mesajlar
39
Tepkime puanı
9
İsim
Osman
Araç
Golf4
Herkese merhaba. Aracımda aldığımdan beri bulunan pembe renkli bir antifiriz bulunmaktadır. Yenilemek istiyorum nedeni ise su eksiltme sorunları olduğu için üzerine baya bir su eklemiştim ve antifirizin rengi açıldı. Su eksiltme sorununu çözdükten sonra antifirizini tamamlamak istiyorum. İçindeki pembe olan antifirizin hangi marka olduğunu bulamadım. Bilginiz dahilinde hangi marka bu renkten kullanır ? Ya da önereceğiniz antifiriz varmıdır ? Kaliteli olması önemlidir. Teşekkürler.
 

10 yılı devirmiş araçlara tavsiyem su koyduğunuz genleşme kabı pastan tortu korozyondan kararmışsa sistemi temizlemek. Yaz ayında olmanız avantaj temiz market suyu ile yenileyip ve kaliteli radyatör temizleme sıvısı ile kullanın aracınızı 1 kaç gün 100 km kadar. Sonra kimyasal içeren suyu tekrar market suyu ile yenileyin durulama amaçlı .. öyle bir gün kadar kullanın tekrar pas olmadan.. Genleşme kabınızda G12 yazıyordur.. Kaliteli G13 antifriz gliserin içeriyor sakıncası olacağını düşünmüyorum.. Pası korozyonu temizler bir yerlerde çürüme varsa.. Çok derin çürüme varsa bir yerden patlayabilir sızdırabilir. Yaparsa ilerde olası yolda bırakma senaryosu erkenden yaşanmış olur. Temsili video atıyorum. Sistem suyunu değiştirmek kolay ve kısa süren bir işlem hafif gaz verirseniz 1 tur 5 dakika sürmüyor. 3 Turda tertemiz olur.
3.5 Litre G13 konsantre 3.5 litre saf su yeterli, kalan 500/500 karıştır bir köşede dursun eksiltikçe koyarsın..
Petek radyatörler - Termostad - Üst kapak - Egr vb... kısacası soğutma sıvısının gezdiği tüm hat zamanla çürür yüzeydeki pas korozyon katman parçanın yeterince soğutulmamasına neden olur.. Daha fazla fan açar yağa su verir vb...

 
Son düzenleme:
Upvote 0
Herkese merhaba. Aracımda aldığımdan beri bulunan pembe renkli bir antifiriz bulunmaktadır. Yenilemek istiyorum nedeni ise su eksiltme sorunları olduğu için üzerine baya bir su eklemiştim ve antifirizin rengi açıldı. Su eksiltme sorununu çözdükten sonra antifirizini tamamlamak istiyorum. İçindeki pembe olan antifirizin hangi marka olduğunu bulamadım. Bilginiz dahilinde hangi marka bu renkten kullanır ? Ya da önereceğiniz antifiriz varmıdır ? Kaliteli olması önemlidir. Teşekkürler.
Golf Mk4 için uyumlu olan antifriz sıvısı: G12+ tip antifrizdir. https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-radyator-antifrizi-g12-kfs12-kirmizi-5-l-8810-2

Tamamlama yapmamanız gerekir..!! eksiltme yaptığı zamanlar (saf su) ile tamamlamanız gerekirdi fakat siz çeşme veya içme suyu ile ekleme yaptığınız için bu şekilde devam ederseniz sistemde zamanla paslanma başlayacaktır., bunun neticesinde radyatörünüz ve motorda geri dönüşü olmayan paslamalar başlayacaktır., bu sebebten sistemdeki sorunu (kaçağı) hallettikten sonra sistemdeki eski sıvıyı tamamen boşaltıp, sonra sistemin içini bol su ile (saf su tercih ediniz) güzelce temizleyip., sonrasında yeni antifriz ile doldurmanız gerekir., yani (%50 g12+ antifriz / %50 saf su) olacak şekilde dolum yapmanız gerekiyor. yaklaşık 4 litre antifriz, 4 litre saf su ihtiyacınız olur, sistemin içini temizlemek için de 10 lt. saf su ihtiyacınız olur., eğer sistemin içi çok kir, pas vs.. oluşmuş ise çeşme suyu ile iyice temizledikten sonra., sistemin içini ilk önce komple saf su ile doldurup 10-15 gün o şekilde aracı kullanıp sonrasında kirlenmiş suyu boşaltıp., sonrasında %50 antifriz / %50 saf su ile yenilemeniz gerekir.
 
Upvote 0
6 sene önceki hatıralarım depreşti,

Peugeot 206 almıştık 2004 model, yazın keyifle kullandık, kliması da soğutuyorki püfür püfür...

Kışa yakın antifriz vs konuşulmaya başlanınca götürdüm derecesini ölçtürmeye, bırak derecesini antifrizin esamesi kalmamış dediler, Neyse bastılar antifrizi.

Ertesi gün bindim işe gidiyorum, ayağımın altında paspas ıslak, bir baktım antifriz arabanın içine akmış.(antifriz olduğunu anlayana kadar da bayağı uğraştık gerçi) Forumlardan araştırdım ki kalorifer peteğinin borusunun contasından kaçırırmış, söküp o ring i yenilemek gerekirmiş.

Bir türlü tamircileri ikna edemedik bu işe petek komple değişir deyip duruyorlar. O zamanlardaki acemi ben sökeceğim sökmesine de ya yapamazsam, videosu da yok, artı contayı söküp aynısını bulma derdi var, vaktim de yok çalışıyorum işten kolay kolay izin alamıyoruz vs...

Radyatör çatlak tıkayıcı diye bir şey eklemiş biri, forumlardan öğrendim yine. Ben de deneyeyim dedim ya batarız ya çıkarız. Önce çeyrek ölçü denedim komple tıkayıp motor kucağa almayalım diye. İlk gün biraz azaldı ikinci gün motor suyu çok ısınınca birkaç damla damlattı derken 3 4 5. Günler hiç sızma yoktu...

Neyse eksilen antifriz miktarını tamamlatmak için başka bir yere uğradım antifriz ekleteceğim diye.

Bu adamlar işten (biraz) anlıyormuş, dereceyi ölçtüler yeterli değil dediler. "Nasıl olur 1 hafta önce komple değiştirttim, hatta içeri aktı buradan vs."

O zaman full antifriz koymuşlardır, hiç su eklememişlerse ondan da derece yeterli çıkmaz dediler. Bir miktar antifriz geri çekip su eklediler (heralde musluk suyu idi 😂) derece -30 oldu dedi.

Velhasılı lafın özeti; zaten 206 gibi nazlı¹ bir arabaya önceki sahipleri suyu basmış öyle binmiş (kışın ne yaptılarsa) üstüne benim gibi acemi (araçlardan tam anlamayan) birine ve işbilmez bir ustaya (ona usta demek de ustalara hakaret olur) denk gelince en kolay yerden koyuverdi araç...

İki kış öyle sorunsuz bindim. Satarken de al-satçı at hırsızı birine denk geldik. Ama yine de İnsaniyet namına anlattım satıştan önce, o da bilsin diye.


¹o kadar kronik sorunu vardı ki 206 nın neredeyse hepsini yaşadım 2.5 senede.

Peugeot forumlarında okumadığım incelemediğim konu kalmamıştır.

Hala Peugeot 206 kullanan birine denk geldi mi, şurda şu sorun var mı burda bu çıktı mı diye sormaktan kendimi alamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
10 yılı devirmiş araçlara tavsiyem su koyduğunuz genleşme kabı pastan tortu korozyondan kararmışsa sistemi temizlemek. Yaz ayında olmanız avantaj temiz market suyu ile yenileyip ve kaliteli radyatör temizleme sıvısı ile kullanın aracınızı 1 kaç gün 100 km kadar. Sonra kimyasal içeren suyu tekrar market suyu ile yenileyin durulama amaçlı .. öyle bir gün kadar kullanın tekrar pas olmadan.. Genleşme kabınızda G12 yazıyordur.. Kaliteli G13 antifriz gliserin içeriyor sakıncası olacağını düşünmüyorum.. Pası korozyonu temizler bir yerlerde çürüme varsa.. Çok derin çürüme varsa bir yerden patlayabilir sızdırabilir. Yaparsa ilerde olası yolda bırakma senaryosu erkenden yaşanmış olur. Temsili video atıyorum. Sistem suyunu değiştirmek kolay ve kısa süren bir işlem hafif gaz verirseniz 1 tur 5 dakika sürmüyor. 3 Turda tertemiz olur.
3.5 Litre G13 konsantre 3.5 litre saf su yeterli, kalan 500/500 karıştır bir köşede dursun eksiltikçe koyarsın..
Petek radyatörler - Termostad - Üst kapak - Egr vb... kısacası soğutma sıvısının gezdiği tüm hat zamanla çürür yüzeydeki pas korozyon katman parçanın yeterince soğutulmamasına neden olur.. Daha fazla fan açar yağa su verir vb...

Hocam anlatımınız için teşekkür ederim. İçerisinde bir miktar antifiriz var. Sorunu çözene kadar üzerine market suyu ekledim. Tamamen antifirizi bitirmedi. Paslanma süresi hızlı olmaz diye tahmin ediyorum. Gerçi hafta sonu tamamen yenileyeceğim.
 
Upvote 0
Golf Mk4 için uyumlu olan antifriz sıvısı: G12+ tip antifrizdir. https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-radyator-antifrizi-g12-kfs12-kirmizi-5-l-8810-2

Tamamlama yapmamanız gerekir..!! eksiltme yaptığı zamanlar (saf su) ile tamamlamanız gerekirdi fakat siz çeşme veya içme suyu ile ekleme yaptığınız için bu şekilde devam ederseniz sistemde zamanla paslanma başlayacaktır., bunun neticesinde radyatörünüz ve motorda geri dönüşü olmayan paslamalar başlayacaktır., bu sebebten sistemdeki sorunu (kaçağı) hallettikten sonra sistemdeki eski sıvıyı tamamen boşaltıp, sonra sistemin içini bol su ile (saf su tercih ediniz) güzelce temizleyip., sonrasında yeni antifriz ile doldurmanız gerekir., yani (%50 g12+ antifriz / %50 saf su) olacak şekilde dolum yapmanız gerekiyor. yaklaşık 4 litre antifriz, 4 litre saf su ihtiyacınız olur, sistemin içini temizlemek için de 10 lt. saf su ihtiyacınız olur., eğer sistemin içi çok kir, pas vs.. oluşmuş ise çeşme suyu ile iyice temizledikten sonra., sistemin içini ilk önce komple saf su ile doldurup 10-15 gün o şekilde aracı kullanıp sonrasında kirlenmiş suyu boşaltıp., sonrasında %50 antifriz / %50 saf su ile yenilemeniz gerekir.
Önerin için teşekkür ederim hocam. Usta bundan 8 ay önce kırmızı antifiriz olmaz demişti pembe renkli koymuşlardı doğrumu söyledi bilmiyorum ama sizce sorun yaratırmı ilerde kırmızı ?
 
Upvote 0
Önerin için teşekkür ederim hocam. Usta bundan 8 ay önce kırmızı antifiriz olmaz demişti pembe renkli koymuşlardı doğrumu söyledi bilmiyorum ama sizce sorun yaratırmı ilerde kırmızı ?
Ustalar genelde hepsine Kırmızı diyor. G12 kırmızı G12+ Turuncu G13 Markaya bağlı Pembeye - Mora yakın oluyor.
Mavi Antifrizler eski araçlar için 1996 öncesi vs...
Biraz bütçe varsa G12Evo veya G13 ürün kullanın daha uzun ömürlü geliştirilmiş gliserin var,( Gliserin Pas çözücüdür. + Eskimiş hortumlara zarar vermez.) + 5 Yıl ömrü var. G12 kullanılan araçlara uygulayabilirsiniz.
Önceki mesajda yazdığım gibi.. genleşme kabınızı kontrol edin pas varsa, kaliteli antifriz zamanla temizleyecektir.
Mümkünse su koyduğunuz genleşme kabının resmini atın, kapağı açık bir şekilde ..
Unutmadan mümkün oldukça kısa süre sadece su ile kullanın suyun her türlüsü pas yaptırır.
Bu arada soğutma kapasitesi 6 Litre aracın ..

Bu sayfaya 5 dakika zaman ayırırsanız yeterli olacaktır.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Ustalar genelde hepsine Kırmızı diyor. G12 kırmızı G12+ Turuncu G13 Markaya bağlı Pembeye - Mora yakın oluyor.
Mavi Antifrizler eski araçlar için 1996 öncesi vs...
Biraz bütçe varsa G12Evo veya G13 ürün kullanın daha uzun ömürlü geliştirilmiş gliserin var,( Gliserin Pas çözücüdür. + Eskimiş hortumlara zarar vermez.) + 5 Yıl ömrü var. G12 kullanılan araçlara uygulayabilirsiniz.
Önceki mesajda yazdığım gibi.. genleşme kabınızı kontrol edin pas varsa, kaliteli antifriz zamanla temizleyecektir.
Mümkünse su koyduğunuz genleşme kabının resmini atın, kapağı açık bir şekilde ..
Unutmadan mümkün oldukça kısa süre sadece su ile kullanın suyun her türlüsü pas yaptırır.
Bu arada soğutma kapasitesi 6 Litre aracın ..

Bu sayfaya 5 dakika zaman ayırırsanız yeterli olacaktır.
[/URL][/URL]
Sayfayı ziyaret ettim hepsini okudum hocam daha iyi anlaşılır oldu teşekkür ederim. Araç yanımda değil ama genleşme kabı temiz sıkıntı görünmüyor hocam. G13 alacağım bu daha mantıklı ve uzun ömürlü geldi bana.Bu arada aracım 2003 model primeline otomatik.
 
Upvote 0
Abartmaya gerek yok antifiriz varsa çamurlaşma olmamıştır pasta olmaz zaten bir kısmını boşalt kırmızı antifiriz koy devam et dandik bı marka olmasin yeter
 
Upvote 0
Önerin için teşekkür ederim hocam. Usta bundan 8 ay önce kırmızı antifiriz olmaz demişti pembe renkli koymuşlardı doğrumu söyledi bilmiyorum ama sizce sorun yaratırmı ilerde kırmızı ?
Kırmızı, pembe, turuncu vs.. renk önemli değildir., önemli olan antifrizin içeriğidir., OAT, Sİ-OAT, PHOAT pek çok farklı içeriğe sahip antifriz çeşidi var., Evet VW grubu araçların antifrizinin rengi pembe ‘dir., ancak her pembe renk antifriz de aracınıza uyumlu değildir.!

Golf Mk4 aracınız için G12+ veya G13 tip kullanabilirsiniz., antifirizi %50-50 sulandırırken dikkat etmeniz gereken mutlaka saf su kullanmalısınız., çeşme suyu, içme suyu, pet şişe su, erikli su vs.. bunlar motorunuzun düşmanıdır.
 
Upvote 0
Kırmızı, pembe, turuncu vs.. renk önemli değildir., önemli olan antifrizin içeriğidir., OAT, Sİ-OAT, PHOAT pek çok farklı içeriğe sahip antifriz çeşidi var., Evet VW grubu araçların antifrizinin rengi pembe ‘dir., ancak her pembe renk antifriz de aracınıza uyumlu değildir.!

Golf Mk4 aracınız için G12+ veya G13 tip kullanabilirsiniz., antifirizi %50-50 sulandırırken dikkat etmeniz gereken mutlaka saf su kullanmalısınız., çeşme suyu, içme suyu, pet şişe su, erikli su vs.. bunlar motorunuzun düşmanıdır.
Önerin için teşekkürler hocam bu ürünü almayı düşünüyorum.

https://www.n11.com/urun/motul-auto...1-7609287?magaza=otolojistikparcam#unf-review
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt