Golf 7 1.4 TSI DSG Rölantide ve Yürürken Tekleme


karagoza

Yeni Üye
Katılım
16 May 2022
Mesajlar
9
Tepkime puanı
9
Konum
İnegöl
İsim
Ali
Araç
Golf 7 1.4 TSİ DSG
Merhaba arkadaşlar cümleten;

1 ay kadar önce 2015 model 1.4 TSİ DSG araç sahibi oldum. Aracım güncel 69.000 kmde. Araçta rolantide 2-3 sn aralıkla vuran bir tekleme mevcut. Özellikle soğukta hararet 90'a kadar giderken sabit gazda tekleme, vuruntu yaptırıyor. Isınınca bir nebze düzeliyor fakat tam anlamıyla geçmiyor. Devir aralığı çok farketmeksizin sabit gazda giderken yapıyor.
Bu şikayet ile yetkili servise bıraktığım aracımda, rutin bakım yapıldı, bujiler değişti, bobinlerin kontrol edildiği ve bir problem olmadığı söylendi (buna takılı kaldım aslında) gaz kelebeği temizlendi adaptasyonu yapıldı, ertesi gün aracı aldığımda hala süren tekleme sonucunda servisin açıklaması, kamera vasıtası ile subapların kontrol edildiği ve sadece hafif bir kurum olduğu yönünde oldu. Araç 69.000 kmde tekrar belirteyim. Temiz kaliteli yakıt ve biraz performanslı kullanım ile bu kurumun atılabileceği ve motorun rahatlayacağı yönünde açıklama yapıldı. Ama ben bu konuda tam anlamı ile ikna olamadım. Özel serviste çözüm arayışım devam etti. Konu ile alakalı tecrübesi olan yerlerde kontrol yaptırdığımda, yazılım güncellemesi denendi düzelmedi, sonuç olarak DSG iyileştirme yazılımı yaptırdım, devir aralıkları orijinaline göre değiştiği için tekleme daha hissedilir olmaya başladı yolda giderken.
En son özel serviste bağladığımız cihazlarda 4 silindir birden teklediği misfire olduğu söyleniyor. Rolantide devamlı bir tekleme mevcut.
Yarın bir arkadaşımın aracından 2013 model 1.4 tsi DSG bobinleri aktararak deneme yapacağız, konu ile alakalı tecrübesi olan arkadaşlardan da tavsiyede bulunmalarını rica ediyorum.
Not : Son 2 depoda servisi külliyen yabana atmamak adına yakıt katkısı ile kullandım ama bir fark olmadı.
Bu arada, bujileri söküp kompresyon testine de tabi tuttuk onunla alakalı da bir problem yok.
Üst kapak söküp motora müdahale ettirmeyi düşünmüyorum açıkçası, çünkü yaptığım araştırmalar neticesinde onun farklı belirtiler verdiğini öğrendim, tek 1 silindir ya da 2 silindirde basınç düşük çıkarsa problem oluyor gibi geldi bana yanlışım varsa lütfen paylaşın.
Performans olarak araçta bir kayıp göremiyorum, açılması gitmesi harika, ama bu sabit gazda ve rolantideki titreme beni ciddi anlamda rahatsız ediyor.
Fikirlerini paylaşan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum.
 

Aracınıza yazılım varmi?
Hata kodu sorgulamasinda ne veriş hata olarak. Intake yani emme manifolt değerleri önemli bu durumda.
Yakit hattı ile ilgili bir hata veridimi araç?
 
Upvote 0
Aracınıza yazılım varmi?
Hata kodu sorgulamasinda ne veriş hata olarak. Intake yani emme manifolt değerleri önemli bu durumda.
Yakit hattı ile ilgili bir hata veridimi araç?

Yazılım bildiğim kadarıyla yok
Hata sorgulamasında sadece 4 silindir tekleme gösteriyor.
O dediklerinizi bilmiyorum ama özellikle bakmaya çalışırım, tek tek değer kontrolü yapmaktan ziyade, üst kapak açılmalı diyorlar, bende öyle olunca çıkıyorum direk.
Yakıt hattı ile alakalı bir hata yok, tek hata 4 silindir de de tekleme P0300. 1-2-3-4 hepsini gösteriyor ayrı ayrı.
Yanında bir hata daha olsa yol gösterici olacak belki ama maalesef.
 
Upvote 0
  • - Hasarlı veya aşınmış bujiler
  • - Hasarlı veya aşınmış buji ve bobin kabloları
  • - Hasarlı veya aşınmış ateşleme bobinleri
  • - Arızalı distribütör kapağı (bazı araçlar)
  • - Arızalı tevzi makarası (bazı araçlar)
  • - Tıkalı EGR valfi
  • - Hasarlı yakıt enjektör kabloları
  • - Arızalı yakıt enjektörleri
  • - Hatalı ateşleme zamanlaması
  • - Vakum kaçakları
  • - Düşük yakıt seviyesi ve basıncı
  • - Sızdıran silindir kapak contası
  • - Arızalı oksijen sensörü
  • - Arızalı eksantrik mili sensörü
  • - Arızalı krank mili sensörü
  • - Arızalı kütle akış (MAF) sensörü
  • - Arızalı gaz kelebeği konum sensörü
  • - Arızalı katalitik konvertör
  • - Arızalı PCM / ECM / ECU
  • - Motor mekanik sorunları (örneğin; sızdıran bir valf, aşınmış piston segmanı, hasarlı piston, aşınmış eksantrik mili memesi, hasarlı lifter, hasarlı silindir kafası contası gibi..)

bunlardan bir yada bir kaçı olabileceği gibi gayet basit bir kurum vb tıkanması da olabilir. aracınızı bir müddet devirli kullanmaya devam ederek gözlemlemeye devam edin.
Genel olarak Yakıt hattı bir çok enstürüman ile birlikte çalıştığından hatayı direk anlayabilmek yorumlamak zor olacağı gibi yanlış ve pahalıya da malolabilir. Her bir neden olabilecek durumu test onay ederek elemelisiiniz sabırla ve Usta kişilerle. ÜSt kapak sökelim demelerinin temel nedenlerinden biri de egzantirik emme milinin çalışma prensibi zamanlama ve denge durumunu kontrol etmek, bobin buji ve manifolt kısmını gözle kontrol etmek istemeridir. Lakin vcds ile bile birçoğunu sökmenden test edebilirsiniz. aşağıdaki linkten detay bakabilirsiniz konu hakkında. muhtemel çözüm aracınızın güncellemesiyle de olmuş olabilir.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16684/P0300/000768
 
Upvote 0
Benim araçtada özellikle calistirırken 1 den 2 ye gecince tekleme sorunu vardı ustama sormustum yakit aldigin yeri degiş demişti bende oyle yaptım yakıt teklemeye sebeb oluyordu. Opet dışında benzin alma çok fark ediyor önceden shellden aliyordum onun yuzunden oldu bpde de aynı sorun vardı. Benzinin en iyisi opette ondan şaşma çok fark ediyor şimdi tekleme sorunu nerdeyse yok inşallah seninkide boyle düzelir.
 
Upvote 0
Benim araçtada özellikle calistirırken 1 den 2 ye gecince tekleme sorunu vardı ustama sormustum yakit aldigin yeri degiş demişti bende oyle yaptım yakıt teklemeye sebeb oluyordu. Opet dışında benzin alma çok fark ediyor önceden shellden aliyordum onun yuzunden oldu bpde de aynı sorun vardı. Benzinin en iyisi opette ondan şaşma çok fark ediyor şimdi tekleme sorunu nerdeyse yok inşallah seninkide boyle düzelir.

Aracı ilk aldığımda opetten aldım, servis shell daha iyi olur dedi bana da, opet de denerim, zaten würth ile kullanıyordum ama artık atmayı planlamıyorum. Benim asıl sorunum rolantide sallantılı çalışma, ayrıca ilk kalkarken araç yüke binerken tekleyip açılıyor, bir anda kesip bir anda açılıyor, orası artık bayağı net, bir de hızlı giderken 2.500 - 3.000 devir arasında vites 7 de iken içeriye balanstan dolayı titreşim yaparmışcasına bir titreşim veriyor. Vag bağlanınca da 4 silindirde tekleme görünüyor. Galiba enjektörleri kontrol ettirmem gerekecek önce.
 
  • Beğen
Tepkiler: Zag
Upvote 0
Evet arkadaşlar problem çözüme kavuştu. Sağolsun Bursada çok memnun kaldığım bir ustam çözdü.
Servis bu işlerden maalesef anlamıyor. Çözüm üretemedi.
Aracın trigeri değiştirilirken sente ayarını yapamamışlar, söylenene göre 1 diş atlamış.
Bütün problemler çözüldü.
Şu anda araç yağ gibi..
Böyle bir sıkıntı yaşayan olursa fikir olması açısından paylaşıyorum.
Herkese kazasız, belasız, keyifli sürüşler.
 
Upvote 0
Evet arkadaşlar problem çözüme kavuştu. Sağolsun Bursada çok memnun kaldığım bir ustam çözdü.
Servis bu işlerden maalesef anlamıyor. Çözüm üretemedi.
Aracın trigeri değiştirilirken sente ayarını yapamamışlar, söylenene göre 1 diş atlamış.
Bütün problemler çözüldü.
Şu anda araç yağ gibi..
Böyle bir sıkıntı yaşayan olursa fikir olması açısından paylaşıyorum.
Herkese kazasız, belasız, keyifli sürüşler.
Aynı sorunu ben de 1.2 TSI da triger kayışı değişimi sonrası yaşamıştım.

Konu içindeki mesaj 'Silkeleme Sorunu' https://www.golftutkusu.com/topic/16735-silkeleme-sorunu/post-329276

Bu konuyu ilk açtığınız zamanlar okudum ama trigerle alakalı bir detay yazmadığınız için başımdan geçeni paylaşmamışım. (Km de çok düşük çünkü trigere dokunulmamıştır diye varsaydım)

Geç olsun güç olmasın derler ya sonunda çözüme kavuşmasına sevindim sizin adınıza. Aynı şeyi bende yaşadım çünkü; ilk sürüşte o sorunun giderilmiş olduğunu hissettiğin anda insanda tarifi olmaz bir mutluluk oluyor.
 
Upvote 0
Evet arkadaşlar problem çözüme kavuştu. Sağolsun Bursada çok memnun kaldığım bir ustam çözdü.
Servis bu işlerden maalesef anlamıyor. Çözüm üretemedi.
Aracın trigeri değiştirilirken sente ayarını yapamamışlar, söylenene göre 1 diş atlamış.
Bütün problemler çözüldü.
Şu anda araç yağ gibi..
Böyle bir sıkıntı yaşayan olursa fikir olması açısından paylaşıyorum.
Herkese kazasız, belasız, keyifli sürüşler.
İyide 69.000 deki aracın Trigeri neden değişti?
 
Upvote 0
Aynı sorunu ben de 1.2 TSI da triger kayışı değişimi sonrası yaşamıştım.

Konu içindeki mesaj 'Silkeleme Sorunu' https://www.golftutkusu.com/topic/16735-silkeleme-sorunu/post-329276

Bu konuyu ilk açtığınız zamanlar okudum ama trigerle alakalı bir detay yazmadığınız için başımdan geçeni paylaşmamışım. (Km de çok düşük çünkü trigere dokunulmamıştır diye varsaydım)

Geç olsun güç olmasın derler ya sonunda çözüme kavuşmasına sevindim sizin adınıza. Aynı şeyi bende yaşadım çünkü; ilk sürüşte o sorunun giderilmiş olduğunu hissettiğin anda insanda tarifi olmaz bir mutluluk oluyor.
Biliyor musunuz sizin konuyu sonuna kadar okudum, giriş gelişme sonuç şeklinde. Bende senteden şüphelendim ama kimse bakmak istemedi. Ondan yapmaz v.s dediler. Bu ustaya artık ben bişey demedim kendisi buldu, ilk sürüşte dediğiniz mutluluğu yaşadım çok şükür arabaya tekrar ısındım. Buz gibi soğumuştum :)
 
Upvote 0
Hiçbir fikrim yok değiştirmiş kendince yıl dolduğu için ama değiştirmese çok daha iyi olurmuş. Ömrümü yedi.
Yıl nasıl dolmuş onu sorsaydınız.
VW Trigere yıldan bağımsız 180.000Km diyordu.
Geçen yıl sonundan bu yana da VW yıldan bağımsız 120.000Km diyor.
Bu 60.000Km deki aracım Triger neden değişti halamantığım almıyor.
 
Upvote 0
Yıl nasıl dolmuş onu sorsaydınız.
VW Trigere yıldan bağımsız 180.000Km diyordu.
Geçen yıl sonundan bu yana da VW yıldan bağımsız 120.000Km diyor.
Bu 60.000Km deki aracım Triger neden değişti halamantığım almıyor.
artık orasına bakmıyorum, tamircinin beyanı da öyle, yeni değişmiş diyor, parça yeni.
Sonuç olarak hiç kimse açıp bakmak istememişti, meğersem sorun oradaymış.
 
Upvote 0

Yıl nasıl dolmuş onu sorsaydınız.
VW Trigere yıldan bağımsız 180.000Km diyordu.
Geçen yıl sonundan bu yana da VW yıldan bağımsız 120.000Km diyor.
Bu 60.000Km deki aracım Triger neden değişti halamantığım almıyor.
Hocam önceki sahibi araçlardan çok anlamıyorsa, bakım esnasında özel serviste baskı kurmuşlardır "aman bak triger kaç yıl oldu değişmesi lazım, mazallah koparsa çok büyük masraf çıkar, sandık motora kadar yolu var bu işin" diyerek.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt