DSG Şıngırtı/Tıkırtı


Öncelikle herkese merhabalar.

2017 model, 125 beygir, benzinli, 7 ileri DSG şanzımanlı, Jetta model bir araca sahibim. Aracı 103.000 KM'de iken satın aldım ve 1 yılın sonunda yaklaşık 20.000 KM yol yaptım ve şu an araç 127.000 KM civarlarında. Aracı satın aldığımda herhangi bir ses yok ise de araç yaklaşık 110.000 KM civarlarına ulaştığında kaynağını çözemediğim bir şıngırdama veya tıkırdama sesi geldiği fark ettim. Sesin nereden geldiği önemsenmeksizin aracın her yerindeki döşemeyi (trim) kontrol etsem de sesin döşemelerden gelmediğini anladım ve bu şıkkı öncelikle eleyerek sesin kaput altından gelmekte olduğunu fark ettim. Nihai olarak incelediğim ve izlediğim videolar neticesinde sesin şanzımanda mevcut bir arızadan kaynaklı olarak oluştuğunu düşünüyorum; ancak emin olamadığım için sizlerin de görüşlerini almak istedim.

Bu seslerin ne zaman oluştuğunu liste halinde yazmak istiyorum;​
  1. Belirtmiş olduğum sesler, ekseriyetle motorun belli bir sıcaklığa ulaşmasından evvel geliyor, sonrasında kayboluyor; ancak son dönemlerde motor sıcakken de bu seslerin geldiğini fark ettim. Volan (çark) arızasına ilişkin izlediğim bir videoda, video sahibi olan şanzıman ustası, motor ısınması akabinde oluşan genleşme sonrasında sesin kesilebileceğini söylemişti. Hal böyle olunca aracı sanayiye götürene değin aracın motor halihazırda sıcak olduğu veya ısındığı için aracı sanayiye götürdüğümde araçtan bir ses geldiğine kendi ustalarımı inandıramıyorum, ikna edemiyorum. :D
  2. Şıngırdama sesi, yalnız ve yaklaşık 1200-1800 devir arasında duyuluyor; ancak fark ettiğim kadarıyla bu ses, araç kendini kaldırırken veya yokuş çıkarken zorlandığında geliyor. Yani düz ya da yokuşun az olduğu yerlerde örneğin 1300 devir ile aracımı sabit hızla sürdüğümde bu sesi almıyorum. Araç hangi viteste olursa olsun belirttiğim devirlerde eğer araç zorlanıyorsa bu ses geliyor, rahatlayınca kesiliyor. Zira aracı düşük devirde kullanırken, aracın vitesi düşürmediği bir senaryoda gaza yüklendiğimde de bu sesi duyabiliyorum. Daha öz ifade ile aracı 1300 devir ile kullanırken 1800-2000 devire çıkartmak istediğimde bu ses duyulabiliyor; fakat bir üst maddede belirttiğim gibi aracın motoru sıcak iken bu sesler daha nadir duyuluyor veya hiç duyulmuyor.​
Sorunum aslında şu linkteki ile aynı gibi; fakat emin olamadım. Hatta gelen ses, bu linkteki ile neredeyse, birebir aynı; tabii araç içeresinde bu kadar net ve gürültülü duyulmuyor. Yukarıda anlattığım sebepler yüzünden muhtemelen aracı pazar günü sanayiye park edeceğim ki motor soğukken gelen sesi ustalar da duysun.

Bu sorun ile karşılasan varsa yardımlarını bekliyorum. Şimdiden herkese teşekkür ederim.

Dipçe: Konuyu yanlış yerde açtıysam kusura bakmayın.​
Sonuç ne oldu?
 

Geri
Üst Alt