Golf 6 1.6 TDI Enjektör Sorunu - Çözüldü


forlife

Üye
Katılım
22 Kas 2019
Mesajlar
120
Tepkime puanı
223
Konum
İstanbul
İsim
Doğu
Herkese Merhaba,

Enjektör revizyonu & temizliği ile ilgili süreçleri içeren bir konu bulamadığım için başlık açarak yaşadığımız sorunları, tavsiyeleri ve çözüm sürecini içeren bir başlık açarak burada toplamak istedim. Umarım faydalı olur.

2012 model 1.6 Comfortline 170.000 km'de manuel Golf 6'sı olan bir arkadaşım var. Araç yetkili servis bakımlı değil fakat periyodik bakımları yaklaşık 15000 km'de bir özel servislerde yapıldı. Bu km'ye kadar araçta ağır bakım olarak adlandırabileceğimiz sadece triger değişimi yapıldı, onun haricinde periyodik bakımlarında standart işlemler uygulandı. Geçtiğimiz günlerde araçta sarı renkli motor ikaz lambası yanmaya başladı. Bosch servise götürdüğümüzde araca arıza kodu sorgulaması yaptılar ve 4. enjektörde problem olduğunu söylediler. Enjektörlerin sökülerek temizliğe gideceğini iyi ihtimalle 3000 tl masraf olacağını eğer bobinlerde de arıza varsa 4000 TL civarına çıkacağını söylediler. Başka bir usta ile görüştüğümde ise enjektör revizyonu ile çözülürse 3-5 bin arası masraf çıkacağını fakat sıfırı ile değişmesi gerekirse 12-15 bin arası (kur dalgalılığından dolayı yedek parça masrafı ne olur tam bilemiyorum diyerek) masraf olabileceğiniz aktardı. Piyasadaki muhtelif Bosch servis sertifikalı bir dizel servisi ile görüştüğümde ise 4 enjektör temizliği için 1200 tl tutacağını ve 1 sene garanti verdiğini aktardı.

Şuan ne yapacağımız konusunda net bir karara varabilmiş değiliz fakat önümüzdeki hafta Bosch sertifikalı dizel servisine götürmek bize en yakın seçenek olarak gözüküyor. Enjektör revizyonu & değişimi konusunda tecrübe sahibi olanımız var ise yaşadığı sürece dair bilgi & yaptırdığı servis paylaşımı yapabilirse iyi olur. Bende sürecin akışına göre burayı güncelleyeceğim.

Güncelleme: Araçtaki problemi 29.12.2021 tarihinde giderdik. Toplam 1150 TL + kdv masraf çıktı. 1000 TL'ye 4 enjektör temizliği yapıldı ve 150 TL'ye 1 adet kızdırma bujisi değişti. Süreç ile ilgili detaylar ve değerlendirmelerim aşağıdaki gibidir.

Arıza Süreci: Yukarıda da belirttiğim gibi motor arıza ışığı yanmasa performans düşüklüğü, motor sesi, egzoz dumanı gibi şikayetlerden dolayı arızayı fark edemeyecektik. Araç gayet stabil çalışıyordu. Arıza ışığı yandıktan sonra araca bağlanarak enjektör hatası verdiğini gördük. Tamiri yaptırdığımız firmaya gittiğimizde tekrar araca bağlanıldı ve enjektör arızası ile birlikte kızdırma bujisi arızası da olduğu görüldü. Enjektör arızalası için 3 farklı seviye olduğunu düşünüyorum.

Seviye 1: Sadece enjektör temizliği ile çözülebilecek bir arıza seviyesi. En masrafsız olan hata durumu bu gibi gözüküyor, yaklaşık tamiri 1200 TL bandında. Enjektör söküldükten sonra kompresyon kaybı olmaması için bakır pulun da değişimini unutmamak lazım. Çok iyi bakılmış bir araç olsa dahi km ilerledikçe bu hata durumundan kaçış olmaz gibi geliyor bana. Kaliteli yakıt kullanımı ve yakıt filtesinin düzenliği değişimi (tabii kaliteli ürün seçimi ile) hatanın ortaya çıkacağı km bandı ileri çekilebilir.

Seviye 2: Seviye 2 de masraflar artıyor. Bobin arızası, enjektör memelerinin değişmesi ile bu enjektör problemi çözülebiliyor. Motorun hararet görmesi ile enjektör memelerinin uçları uzayarak kılcal çatlaklar oluşuyor, bu çatlaklardan dolayı enjektörün optimum püskürtme davranışı değişiyor diye tahmin ediyorum. Bobin problemini engellemek için yapacak çok fazla bir şey yok diye tahmin ediyorum ben. Bobin sorunu en çok karşılaşılan problemlerden birisi gibi gözüküyor, bobinin yan sanayisi bulunmuyor veya çok zor bulunuyor bundan dolayı dizel revizyoncular genellikle çıkma bobin takarak tamir yapıyorlar. Bobin en temelinde pasif bir elektronik komponent, RLC metre ile endüktans ve direncini ölçerek sağlamlığını kontrol ediyorlar. Çıkma takılan bobinin ne zaman arıza vereceği vs pek ön görülemiyor bundan dolayı revizyon firmaları genelde 1 yıl yaptıkları işe garanti veriyorlar.(Bobin gibi temelde basit bir parçanın yedek parçasının temini neden bu kadar zor anlamış değilim, araştıracağım.) Eğer bobin revizyonu da olursa masraf 1000 TL enjektör temizliği + 600 TL bobin ( 1 adet) olacaktı. Enjektör memelerinin değişeceği senaryoda yaklaşık masraf 5000-6000 civarı olabiliyor. Normal şartlar altında 250.000 km de enjektör memesi değişme ihtiyacı olabiliyor, aracın enjektör memesi probleminin ertelenmesi için hararet görmemesi gerekiyor.

Seviye 3: Enjektör değişimi. Tahmini masraf 12000-15000 TL.

Firma Değerlendirmesi: İşlemleri Kadosan'da Teknik Dizel Servis isimli firmada yaptırdık, toplam 4-5 saat sürdü. Firmayı özel bir tavsiye ile bulmadık, youtube vb platformlardan araştırarak bulduk. Bizimle ilgilenen arkadaş iletişimi kuvvetli birisiydi, sorduğum her soruya açıkça cevap verdi. Dürüst bir işletme izlenimi yarattı bende aracı ilk incelediğinde bobin değişimi de olabileceğinden bahsetmişti fakat işlemleri bitirdikten sonra gerek kalmadığını söyledi. Değiştirdim deyip değiştirmeseydi açıkçası anlamazdık, sağolsun dürüst davrandı. 1 sene yaptığı işin garantisini veriyor, eğer aracı satarsanız bizde işlem yaptırdığınızı söyleyin alacak kişi bize ulaşırsa sizden teyit alarak garanti dahilinde işlem yaparız dedi.

Son söz: Aracınızın bakımlarını aksatmayın. Soğutma sistemi araç için çok kritik, antifreeze kontorlünü & değişimini ihmal etmeyin. Kaliteli yakıt kullanmaya özen gösterin. Aksatacağınız bakımla 1000 tl kar edeceğinizi zannederseniz bile ilerleyen süreçte o size 10-15 bin zarar olarak dönebilir.
 
Son düzenleme:

172.000Km Golf 7 aracımda kızdırma bujisi yanıyordu aracı açıp kapatınca geçiyordu belirgin çekiş düşüklüğü sarsıntılı çalışma devir dalgalanması vs yoktu Ankara da Aydoğdu vw yahya ustaya gösterdim aracı direk enjektörcüye gönderdi(bosch car service) orada aracımı bilgisayara bağladılar 1 enjektör nerdeyse hiç çalışmıyor diğer 3 enjektörde ayar bozukluğu var dendi 1 Gün aracı bıraktım 2400Tl masraf çıktı aracı aldığımda farkı anında hissettim çekiş eskisine göre artmış motor pürüzsüzleşmiş ve 1yıl Garanti verdiler çok memnun kaldım öneririm.
Aracınız kaç modeldi? CXX motorlarda delphi enjektörler var onlarada bosch car service bakar mı acaba?
 
Upvote 0

Aracınız kaç modeldi? CXX motorlarda delphi enjektörler var onlarada bosch car service bakar mı acaba?
2014 model kodu CLH sanırım enjektör markasına göre ayrım yapacaklarını sanmıyorum ben gittiğimde enjektörlerin markasına bakılmadı direk işleme alındı araç bir çok marka araç bulunuyordu Ford Bmw Citroen Skoda Toyota hepsinin enjektörü de bosch değildir diye düşünüyorum.
 
Upvote 0
Çok güzel ve detaylı bir güncelleme olmuş. Kilometresi yüksek arkadaşlar için altın bilgiler ve kolay kolay bulunmayacak bilgiler. Elinize sağlık, geçmiş olsun @forlife

Yapılan işlemden sonra araçta gözle görülür bir değişiklik oldu mu?
Teşekkürler hocam. Araçta hissedebildiğimiz bir değişiklik olmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
@forlife peki geç çalışma problemi içi seviye 1’i denemeye değer mi?km 74bin bu arada
Bilemiyorum açıkçası, bir servise sorsanız daha iyi olur. Ama eğer araç bakımlıysa ve yakıt kaliteliyse gerek yok bence, geç çalışmanın sebepleri başka olabilir. Soğuk bir yerde yaşıyorsanız ve ilk çalışmada yapıyorsa bunu marşa basmadan önce birkaç sefer kontak açıp kapatmak faydalı olabilir kızdırma bujilerinin devreye girmesi açısından. Belki de aküde bir problem vardır eğer değişmediyse hiç bu km ye kadar akü kaynaklı olabilir.
 
Upvote 0
@forlife peki geç çalışma problemi içi seviye 1’i denemeye değer mi?km 74bin bu arada
Aracınızın performansında, yakıt tüketiminde bir sorun yok ise, sırf ara sıra geç çalışıyor diye enjektörlere işlem yapmayon bence.

Bende CLH 90 BG motor var. Yaklaşık 40.000 den beri hafifçe şakırdıyorlar (1500 - 2200 rpm). Şu anda 110.000 km de ve gayet iyi durumdalar.

(110.000 km 7/8 bakım yaptırdım. Hepsinde yakıt filtresi değişti).

Uzay Oto, Golf Enjektör arızası neredeyse hiç görmediklerini söyledi. Şakırdamayı önemsemediler. Kimse bu şakırdama için söktürün demedi. En son Güven Pompa ya sorduğumda, şimdilik dokunma ileride bir belirti olur ise söktürürsün böyle kullan dediler. Başka ustalara da sordum, onlar da "söktürme" dedi.

Demek istediğim, enjektörlerin keyfini kolay kolay bozmamak gerek. Gerçekten belirgin bir performans kaybı kesin bir arıza var ise söktürmelisiniz.
 
Upvote 0
@calik @forlife Öncelikle cevaplarıız için teşekkürler.araç yetkili servis bakımlı aracı ilk aldığımda 15bn km de bakıma gittiğimde bu durumu söylemiştim bir sorun yok dediler. Aküyüde bir ay önce efbyi agm ile değiştirdim sağlam olsun diye başta fark oldu diye düşünmüştüm sonra bir fark olmadığı anlaşıldı. İlginctir aracı iki gün kullanmayıp 3. günün sabahında çalıştırdığımda cok kolay marş alıyor. Ama art arda işe araçla gittiğim sabahlarda hızlı bi şekilde almıyor.belki temizlik iyi gelirm diye düşünmüştüm ama enjektörlieri söktürmek anladığım kadarıyla ciddi bir iş.ozaman idare edicez böyle.arkadaşımın octaviasında da aynı sorun var kronik heralde bu mesele
 
Upvote 0
Bir arkadaş yazmış idi. Onu deneyin isterseniz. Sabah marşa basarken ısıtmayı beklemeden kontağı sonuna kadar çevirip anahtarı bırakın marşa kendi otomatik bassın. Böylece ısıtma süresini kendi otomatik ayarlayıp öyle marş yapacak.
Bu şekilde yaptığınızda bakalım yine geç mi çalışacak.
 
Upvote 0
Herkese Merhaba,

Enjektör revizyonu & temizliği ile ilgili süreçleri içeren bir konu bulamadığım için başlık açarak yaşadığımız sorunları, tavsiyeleri ve çözüm sürecini içeren bir başlık açarak burada toplamak istedim. Umarım faydalı olur.

2012 model 1.6 Comfortline 170.000 km'de manuel Golf 6'sı olan bir arkadaşım var. Araç yetkili servis bakımlı değil fakat periyodik bakımları yaklaşık 15000 km'de bir özel servislerde yapıldı. Bu km'ye kadar araçta ağır bakım olarak adlandırabileceğimiz sadece triger değişimi yapıldı, onun haricinde periyodik bakımlarında standart işlemler uygulandı. Geçtiğimiz günlerde araçta sarı renkli motor ikaz lambası yanmaya başladı. Bosch servise götürdüğümüzde araca arıza kodu sorgulaması yaptılar ve 4. enjektörde problem olduğunu söylediler. Enjektörlerin sökülerek temizliğe gideceğini iyi ihtimalle 3000 tl masraf olacağını eğer bobinlerde de arıza varsa 4000 TL civarına çıkacağını söylediler. Başka bir usta ile görüştüğümde ise enjektör revizyonu ile çözülürse 3-5 bin arası masraf çıkacağını fakat sıfırı ile değişmesi gerekirse 12-15 bin arası (kur dalgalılığından dolayı yedek parça masrafı ne olur tam bilemiyorum diyerek) masraf olabileceğiniz aktardı. Piyasadaki muhtelif Bosch servis sertifikalı bir dizel servisi ile görüştüğümde ise 4 enjektör temizliği için 1200 tl tutacağını ve 1 sene garanti verdiğini aktardı.

Şuan ne yapacağımız konusunda net bir karara varabilmiş değiliz fakat önümüzdeki hafta Bosch sertifikalı dizel servisine götürmek bize en yakın seçenek olarak gözüküyor. Enjektör revizyonu & değişimi konusunda tecrübe sahibi olanımız var ise yaşadığı sürece dair bilgi & yaptırdığı servis paylaşımı yapabilirse iyi olur. Bende sürecin akışına göre burayı güncelleyeceğim.

Güncelleme: Araçtaki problemi 29.12.2021 tarihinde giderdik. Toplam 1150 TL + kdv masraf çıktı. 1000 TL'ye 4 enjektör temizliği yapıldı ve 150 TL'ye 1 adet kızdırma bujisi değişti. Süreç ile ilgili detaylar ve değerlendirmelerim aşağıdaki gibidir.

Arıza Süreci: Yukarıda da belirttiğim gibi motor arıza ışığı yanmasa performans düşüklüğü, motor sesi, egzoz dumanı gibi şikayetlerden dolayı arızayı fark edemeyecektik. Araç gayet stabil çalışıyordu. Arıza ışığı yandıktan sonra araca bağlanarak enjektör hatası verdiğini gördük. Tamiri yaptırdığımız firmaya gittiğimizde tekrar araca bağlanıldı ve enjektör arızası ile birlikte kızdırma bujisi arızası da olduğu görüldü. Enjektör arızalası için 3 farklı seviye olduğunu düşünüyorum.

Seviye 1: Sadece enjektör temizliği ile çözülebilecek bir arıza seviyesi. En masrafsız olan hata durumu bu gibi gözüküyor, yaklaşık tamiri 1200 TL bandında. Enjektör söküldükten sonra kompresyon kaybı olmaması için bakır pulun da değişimini unutmamak lazım. Çok iyi bakılmış bir araç olsa dahi km ilerledikçe bu hata durumundan kaçış olmaz gibi geliyor bana. Kaliteli yakıt kullanımı ve yakıt filtesinin düzenliği değişimi (tabii kaliteli ürün seçimi ile) hatanın ortaya çıkacağı km bandı ileri çekilebilir.

Seviye 2: Seviye 2 de masraflar artıyor. Bobin arızası, enjektör memelerinin değişmesi ile bu enjektör problemi çözülebiliyor. Motorun hararet görmesi ile enjektör memelerinin uçları uzayarak kılcal çatlaklar oluşuyor, bu çatlaklardan dolayı enjektörün optimum püskürtme davranışı değişiyor diye tahmin ediyorum. Bobin problemini engellemek için yapacak çok fazla bir şey yok diye tahmin ediyorum ben. Bobin sorunu en çok karşılaşılan problemlerden birisi gibi gözüküyor, bobinin yan sanayisi bulunmuyor veya çok zor bulunuyor bundan dolayı dizel revizyoncular genellikle çıkma bobin takarak tamir yapıyorlar. Bobin en temelinde pasif bir elektronik komponent, RLC metre ile endüktans ve direncini ölçerek sağlamlığını kontrol ediyorlar. Çıkma takılan bobinin ne zaman arıza vereceği vs pek ön görülemiyor bundan dolayı revizyon firmaları genelde 1 yıl yaptıkları işe garanti veriyorlar.(Bobin gibi temelde basit bir parçanın yedek parçasının temini neden bu kadar zor anlamış değilim, araştıracağım.) Eğer bobin revizyonu da olursa masraf 1000 TL enjektör temizliği + 600 TL bobin ( 1 adet) olacaktı. Enjektör memelerinin değişeceği senaryoda yaklaşık masraf 5000-6000 civarı olabiliyor. Normal şartlar altında 250.000 km de enjektör memesi değişme ihtiyacı olabiliyor, aracın enjektör memesi probleminin ertelenmesi için hararet görmemesi gerekiyor.

Seviye 3: Enjektör değişimi. Tahmini masraf 12000-15000 TL.

Firma Değerlendirmesi: İşlemleri Kadosan'da Teknik Dizel Servis isimli firmada yaptırdık, toplam 4-5 saat sürdü. Firmayı özel bir tavsiye ile bulmadık, youtube vb platformlardan araştırarak bulduk. Bizimle ilgilenen arkadaş iletişimi kuvvetli birisiydi, sorduğum her soruya açıkça cevap verdi. Dürüst bir işletme izlenimi yarattı bende aracı ilk incelediğinde bobin değişimi de olabileceğinden bahsetmişti fakat işlemleri bitirdikten sonra gerek kalmadığını söyledi. Değiştirdim deyip değiştirmeseydi açıkçası anlamazdık, sağolsun dürüst davrandı. 1 sene yaptığı işin garantisini veriyor, eğer aracı satarsanız bizde işlem yaptırdığınızı söyleyin alacak kişi bize ulaşırsa sizden teyit alarak garanti dahilinde işlem yaparız dedi.

Son söz: Aracınızın bakımlarını aksatmayın. Soğutma sistemi araç için çok kritik, antifreeze kontorlünü & değişimini ihmal etmeyin. Kaliteli yakıt kullanmaya özen gösterin. Aksatacağınız bakımla 1000 tl kar edeceğinizi zannederseniz bile ilerleyen süreçte o size 10-15 bin zarar olarak dönebilir.
Hocam benim aracım da 2012 TDI golf 6 Highline. Yaylı işaret yanıp sönüyor,şimdi de motor işareti yandı.
Her ustaya guvenilecek kadar basit bir iş mi?
Servis ilimizde yok ve vakit-iş derken tercih etmeyeceğiz bir durum. @forlife


Perşembe yaptirayim diyorum ama korkuyorum çok mu geç kalırım diye?
Bunun km veya kullanımda dikkat edilmesi gereken noktası ya da aciliyet durumu nedir?
Çok bilgilendirici bir yazı olmuş bu arada,alintiladim ki tekrar tekrar aramadan okuyayım diye😇
Cevabınızı merakla bekliyorum..
 
Upvote 0
Bir arkadaş yazmış idi. Onu deneyin isterseniz. Sabah marşa basarken ısıtmayı beklemeden kontağı sonuna kadar çevirip anahtarı bırakın marşa kendi otomatik bassın. Böylece ısıtma süresini kendi otomatik ayarlayıp öyle marş yapacak.
Bu şekilde yaptığınızda bakalım yine geç mi çalışacak.
Anahtarsız çalıştırma var hocam bunda nasıl yapmalı acaba?
 
Upvote 0
Anahtarsız çalışmada da aynı. Ayağınız frene basılı tutarken düğmeye basarsanız doğrudan marşa basacaktır. Yani önce frene basıp basılı tutacaksınız, sonra çalıştırma düğmesine basacaksınız. Bu durumda ısıtma gerekiyor ise otomatik olarak ısıtma süresini kendi belirleyip ısıttıktan sonra marşa basması beklenir.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Konuya geri dönüş yapalım :)

Aynı motora sahip aynı ağırlıklardaki 2 araç, aynı yolda aynı sürüşle bir tanesi 100 kilometrede 4.4 litre, diğeri 5.8 litre yakıyor.

Enjektördeki sorun fazla yakıt ve performans düşüklüğü olarak kendini belli eder mi?
 
Upvote 0
Konuya geri dönüş yapalım :)

Aynı motora sahip aynı ağırlıklardaki 2 araç, aynı yolda aynı sürüşle bir tanesi 100 kilometrede 4.4 litre, diğeri 5.8 litre yakıyor.

Enjektördeki sorun fazla yakıt ve performans düşüklüğü olarak kendini belli eder mi?
Eder, ama sorun enjektörden olmayabilir. Araç 200000 km üstündeyse egr, emme manifoldu temizliği vs yaptırın mutlaka, lastik basınçlarınızı vs iyi ayarlayın. Enjektörlerinize kontrol amaçlı söktürüp baktırabilirsiniz. Birinde kışlık birinde yazlık lastik varsa, yağmurlu hava klima vb faktörler bile tüketimi etkiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0

Geri
Üst Alt