Dizelde Yağ Ne Zaman Kararır


@Ozan Karsavuran hocam şu konulara "A4" eklemeyi neden hep sonra yapıyorsunuz?:)

A4'te ben de çubuk var diye bi kaldırdım içi boş.. kırıldı zannetmiştim. Ekranda yağ seviye göstergesi var evet de fazla yağı uyarıyor mu bilmiyorum..
Yağ çubuğu almak iyi olabilir.
 
A4 den itibaren oil level teknolojisi olması (audi a4 den başlar hikayesini destekliyor)

Audi a4 de Oil level check ekranı nasıl okunuyor?

Max/min arası optimal dolum(örn4,5 litre) Konulsa?

max-min arası tam ortada gösterse
olay çözümlü hale gelicekmiş?

optimal 4,5 litre konulunca max da mı oluyor ekran ? Eeee o zaman aşırı fazla dolumu (örn:5,2 litre) gösterememesi büyük handikap??

genel kültür anlamında merak ettim?
 

Ekli dosyalar

  • images.jpeg
    images.jpeg
    30 KB · Görüntüleme: 0
@Ozan Karsavuran fazla yağ olunca bilgisayar bunu göstermiyorsa o sensörün hiç bir anlamı yok saçmalık...., işimiz yağ lambasına kalıyor., Yetkili serviste bakım yapacak teknisyen X bir araca bakım yapacağı zaman hemen elinin altındaki tabletten veya bilgisayardan aracın (servis bültenine) bakıp aracın yağ dolum kapasitesi bakıp öyle dolum yapması gerekir., Her yetkili serviste normalde bu rutin bişeydir.,

Neden çünkü teknisyen o aracın dolum kapasitesi bilse bile fabrika o aracın motorunda koyulması gereken yağ miktarı hakkında düzeltmeler yayınlayabilir., Misal bundan 5 yıl önce Mk7 TDI Golf ‘ün yağ dolum kapasitesi 4,5 lt. idi., sonra fabrika yeni servis bülteninde bunu 4,6 lt. yaptı., en son bu değer 4,7 lt. oldu.,

Audi ‘de çok çeşitli motorlar kullanılıyor., yani teknisyenin kafasına göre yağ koyması söz konusu bile olmaması lazım..

Servise sormam lazım., daha doğrusu yedek parça bölümüne şunu sormak lazım., madem ki yağ seviye çubuğunu sokmak için oraya hortum koymuşlar., o zaman o yağ çubuğunu para ile satıyor olabilirler.
 
@Ozan Karsavuran hocam şu konulara "A4" eklemeyi neden hep sonra yapıyorsunuz?:)

A4'te ben de çubuk var diye bi kaldırdım içi boş.. kırıldı zannetmiştim. Ekranda yağ seviye göstergesi var evet de fazla yağı uyarıyor mu bilmiyorum..
Yağ çubuğu almak iyi olabilir.
dalgınlık :) aynı grup nasılsa diye düşünüyorum ama sonra illaki bir fark çıkıyor :)
bir çubuk 200-300tl oda tam uyumlumu emin olamadığımdan almadım.

A4 den itibaren oil level teknolojisi olması (audi a4 den başlar hikayesini destekliyor)

Audi a4 de Oil level check ekranı nasıl okunuyor?

Max/min arası optimal dolum(örn4,5 litre) Konulsa?

max-min arası tam ortada gösterse
olay çözümlü hale gelicekmiş?

optimal 4,5 litre konulunca max da mı oluyor ekran ? Eeee o zaman aşırı fazla dolumu (örn:5,2 litre) gösterememesi büyük handikap??

genel kültür anlamında merak ettim?
kapasite kadar koyunca maxa geliyor, max min arasını da atıyorum 8 kademe olarak gösteriyor

@Ozan Karsavuran fazla yağ olunca bilgisayar bunu göstermiyorsa o sensörün hiç bir anlamı yok saçmalık...., işimiz yağ lambasına kalıyor., Yetkili serviste bakım yapacak teknisyen X bir araca bakım yapacağı zaman hemen elinin altındaki tabletten veya bilgisayardan aracın (servis bültenine) bakıp aracın yağ dolum kapasitesi bakıp öyle dolum yapması gerekir., Her yetkili serviste normalde bu rutin bişeydir.,

Neden çünkü teknisyen o aracın dolum kapasitesi bilse bile fabrika o aracın motorunda koyulması gereken yağ miktarı hakkında düzeltmeler yayınlayabilir., Misal bundan 5 yıl önce Mk7 TDI Golf ‘ün yağ dolum kapasitesi 4,5 lt. idi., sonra fabrika yeni servis bülteninde bunu 4,6 lt. yaptı., en son bu değer 4,7 lt. oldu.,

Audi ‘de çok çeşitli motorlar kullanılıyor., yani teknisyenin kafasına göre yağ koyması söz konusu bile olmaması lazım..

Servise sormam lazım., daha doğrusu yedek parça bölümüne şunu sormak lazım., madem ki yağ seviye çubuğunu sokmak için oraya hortum koymuşlar., o zaman o yağ çubuğunu para ile satıyor olabilirler.
fazlasını gösteriyor ama az fazlasını göstermiyor :) yani bu çektiğim kadar fazlaya bir şey demedi (teoride 300ml, görünürde bariz fazla) ama kitapçıkta yazan fazla olduğunda uyarıyor. birde internette gördüm sensör bozulup fazlaymış gibi uyarı verdiği oluyormuş.

bir kaç kere merkezi sistem pompadan eski yağ kutularına doldurduklarını gördüm orada olduğum süre boyunca, neden doğrudan araçlara pompalamadılar onu anlamadım.
Geçen sene Ankara Aydoğanlarda yaptırmıştım, yine yağı kendim götürmüştüm. Olması gerektiği kadar koyup fazlasını aracın içinde bırakmışlardı. İzmir Vosmer bu konuda ciddi sınıfta kaldı.

araca tanımlı çubuk yok, hatta bir eski kasanında yok bildiğim kadarıyla. VW ya da diğer grup araçlarınınki uyar muhtemelen ancak denemek lazım. birde çubuk olursa motor kapağı kapanmaz, sök tak zahmeti var.
yurtdışında bakımı kendi yapanlar oradan vakumluyor hep. servis prosedüründe de ayarlı çubuk ile kontrol var ancak yaptıklarını hiç sanmıyorum.

tfsi da sanayide değişim yaptırmıştım bir kaç kere, yağı doldurup ölçüm yapsın diye rölantide gaz verip bekleme filan yapmışlardı :( bunlarla uğraşmamak için yetkiliye gidiyorum yine sorun :) en temizi kendin yapmak aslında.
f368a3f1_297a_4ae0_b0f4_bd40ae837366_56cdd9e807ddb3897ad6f4a1221fbe4001114b9b.jpeg
 

Geri
Üst Alt