Ön takımda arıza (Ustalar bulamadı), tavsiyeler?


yakrebnihas

Yeni Üye
Katılım
24 Mar 2020
Mesajlar
25
Tepkime puanı
32
İsim
Berkay
Merhaba arkadaşlar, 

Başımda kendisi küçük ama çözümü büyük bir dert var. Ön takımlardan gelen garip sesler var ve bundan dolayı artık arabaya binmek bile istemiyorum. 3 farklı ustaya gittim, hiçbiri bulamadı, sadece bir usta da bakmadı, oralarda çalışan tüm ustalar baktı. Estonya'da yaşıyorum ve malesef burada ustalar Türkiye'deki gibi iyi değil, çok belirgin bir şey olmadıktan sonra bulamıyorlar. Sorunlardan bahsetmek gerekirse; 3 hafta önce araba hareket halindeyken direksiyonu çevirdikçe ses gelmeye başladı, ancak her çevirişte gelen bir ses değil, kafasına göre arada ses yapıyordu. Özellikle bir köşeyi dönerken ve düşük hızlarda yapıyor. Ve sola döndükten sonra sağa toplama esnasında ''tak tak tak'' diye bir ses yapıyor. Bir kaç kere de park halindeyken direksiyonu çevirdiğimde geldi. Neyse, ustaya gittim, baktılar, herşey normal ama denge çubukları (z-rot) hafif sallanıyor, bunların oynamaması lazım dediler onları değiştirdik (malzeme+işçilik 100 euro). Onları değiştirmemiz hiç bir işe yaramadı, ikinci ustaya gittim. Muhtemelen amortisör takozları dedim, onlar da baktılar, takozlardan biri değişeli çok olmamış, sen ses sağdan geliyorsun ama sağdaki takoz yeni, soldaki ses yapıyor dediler o takozu değiştirdiler (işçilik+malzeme 100 euro, etti 200 euro). Oradan da çıktım yine aynı durum devam ediyor, bu sefer üstüne kasislerden ve lakalardan geçerken önden gocurtu gelmeye başladı, böyle garip bir boşluk sesi geliyor. Üzerine benim fren pedalı bu zamana kadar hiç ötmedi, şimdi pedala basarken pedal da ses yapıyor hafif (balatalar yeni değişti), direksiyon çok ama çok az daha sert eskisine göre, özellikle virajlarda sertleşiyor. İkinci gittiğim ustaya tekrar gittim, hem paramı aldınız, hem arabayı daha kötü hale getirdiniz diye laf ettim. Tekrar incelediler, senin amortisörlerin yeni değişmiş, ancak takan tam oturtmamış, sorun ondan olabilir dedi. Eee onu da siz değiştirdiniz dedim, bi şok oldular,  sonra yarın gel ücretsiz yapalım dediler bi de küstahca. Neyse onu da yaptılar ancak sorunlar daha duyulur hale geldi. Direksiyonu çevirdikçe gelen o vurma sesi daha duyulur oldu (ancak dediğim gibi her çevirişte değil, kafasına göre yapıyor). Lakalardan kasislerken geçerken daha çok gıcırdamaya başladı araba. Sadece kendim kullansam tamam ama ben taksicilik yapıyorum bu arabayla, müşteri almaya çekinir oldum. Direksiyonu çevirdiğimde en çok duyulduğu zaman, dar alanda ileri geri dönerken oluyor, o zaman hep duyuluyor. Başka bir usta buldum, ona gittim, 20 dakika arabayı sürdüler, ön takımları kontrol ettiler, onlar da sorun yok dedi (20 euro işçilik). İşin garibi ne zaman ustalar deneme sürüşü yapsa arabanın ses çıkarmayacağı tutuyor. İlk gittiğim ustaya gittim tekrar, dedim bak böyle almaz, gel tekrar bakalım, 45 dakika deneme sürüşü yaptık, o yarım saat sürdü bir kez bile ses yapmadı. Ondan sonra ben dar alanda ileri geri ileri geri dönüş yaparken direksiyon sesini duyurabildim. Onun da dediği olur böyle şeyler bunlar normal. Yav bu normal olur mu, daha önce olmayan ses şuan oluyor, neyse değiştirelim parası falan umrumda değil diyorum, bişey olmaz diyor üşendiğinden.  Yani şuanda 220 euro para çıktı cebimden, bir gram bile ilerleme kaydedemedik. İnternette bakmadığım site kalmadı, amortisör takozu yazıyor, ikisi de yeni, z-rot diyor, onlar da yeni takıldı, amortisörler zaten yeni değişti. Aks belirtilerine bakıyorum, benzemiyor, salıncak belirtilerine bakıyorum, benzemiyor. Direksiyon mafsalı belirtisine bakıyorum, benzemiyor. Ne yapacağım kafayı yedim, arabanın kredisinin bitmesine 2 ay kaldı, bu sinirle arabayı satacağım ne olduğunu bulamazsam. İnanın, günde 7- 8 saat araba sürüyorum ve her müşteri bindiğinde o gıcırtıları, vurma seslerini duymak o kadar canımı sıkıyor ki, anlatamam (daha golf 5in kronik klima vurma sesinden bahsetmiyorum, o apayrı bir olay zaten). Daha önce böyle bir şey yaşayıp çözümünü bilen varsa çok çok çok mutlu olurum. Çok teşekkür ederim şimdiden.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Merhabalar, Benim eşimin kardeşi de estonya'da yaşıyor. Hava sizin orada ciddi soğuk. Araba ilk çalıştırmada yağın vizikosu akışkanlığı çok düşük olduğu için kauçuk parçalar veya aks kafaları içindeki yağlar donmuş olabilir. arabadan sıfır araba kondisyonu beklememek ve değiştirmek en cazip olanı. vw ler malesef buralarda bile -5 -10 derecelerde bile ses çıkartmayan arabalar ses çıkartır oluyor. Sizin oralarda çıkarması biraz normal.

eee kullanınca gidiyor derseniz. Arabanın motor sıcaklığından alt takımdaki takozlar ısınıyor ve normal çalışma sıcaklığına geliyor diyebiliriz. yani sizin aracı İstanbul'a getirseniz sessiz sürebilirsiniz. arabanızda değil hava koşullarında sıkıntı var.
 
Upvote 0

Ya aks kafaları yada kule bilyalarından sorun.

-Yolda giderken virajda girdiğinizde takır takır ses yapması aks kafalarından kaynakların.

-Sabit dururken direksiyonu çevirince takır takır ses geliyorsa amatisör kule bilyalarından olur. bu sorun ileri aşamalarında direksiyon bir yöne sertleşir ve araçta çekme benzeri tepkiler oluşur.

Diğer bir husus ise gireksiyonu sabitken çevirirken alttan vuran sert bir takırtı geliyorsa teker bilyalarından kaynaklanır.

Not: bu sorunların semptonların her birini yaşayıp değiştirip tecrübe ettim.

ve fakat araçtır bu başka yerden de yapabilir sadece tecrübeye dayalı anlattıklarınıza göre yorumluyoruz. umarın soun çözülür
Merhaba arkadaşlar,

Başımda kendisi küçük ama çözümü büyük bir dert var. Ön takımlardan gelen garip sesler var ve bundan dolayı artık arabaya binmek bile istemiyorum. 3 farklı ustaya gittim, hiçbiri bulamadı, sadece bir usta da bakmadı, oralarda çalışan tüm ustalar baktı. Estonya'da yaşıyorum ve malesef burada ustalar Türkiye'deki gibi iyi değil, çok belirgin bir şey olmadıktan sonra bulamıyorlar. Sorunlardan bahsetmek gerekirse; 3 hafta önce araba hareket halindeyken direksiyonu çevirdikçe ses gelmeye başladı, ancak her çevirişte gelen bir ses değil, kafasına göre arada ses yapıyordu. Özellikle bir köşeyi dönerken ve düşük hızlarda yapıyor. Ve sola döndükten sonra sağa toplama esnasında ''tak tak tak'' diye bir ses yapıyor. Bir kaç kere de park halindeyken direksiyonu çevirdiğimde geldi. Neyse, ustaya gittim, baktılar, herşey normal ama denge çubukları (z-rot) hafif sallanıyor, bunların oynamaması lazım dediler onları değiştirdik (malzeme+işçilik 100 euro). Onları değiştirmemiz hiç bir işe yaramadı, ikinci ustaya gittim. Muhtemelen amortisör takozları dedim, onlar da baktılar, takozlardan biri değişeli çok olmamış, sen ses sağdan geliyorsun ama sağdaki takoz yeni, soldaki ses yapıyor dediler o takozu değiştirdiler (işçilik+malzeme 100 euro, etti 200 euro). Oradan da çıktım yine aynı durum devam ediyor, bu sefer üstüne kasislerden ve lakalardan geçerken önden gocurtu gelmeye başladı, böyle garip bir boşluk sesi geliyor. Üzerine benim fren pedalı bu zamana kadar hiç ötmedi, şimdi pedala basarken pedal da ses yapıyor hafif (balatalar yeni değişti), direksiyon çok ama çok az daha sert eskisine göre, özellikle virajlarda sertleşiyor. İkinci gittiğim ustaya tekrar gittim, hem paramı aldınız, hem arabayı daha kötü hale getirdiniz diye laf ettim. Tekrar incelediler, senin amortisörlerin yeni değişmiş, ancak takan tam oturtmamış, sorun ondan olabilir dedi. Eee onu da siz değiştirdiniz dedim, bi şok oldular, sonra yarın gel ücretsiz yapalım dediler bi de küstahca. Neyse onu da yaptılar ancak sorunlar daha duyulur hale geldi. Direksiyonu çevirdikçe gelen o vurma sesi daha duyulur oldu (ancak dediğim gibi her çevirişte değil, kafasına göre yapıyor). Lakalardan kasislerken geçerken daha çok gıcırdamaya başladı araba. Sadece kendim kullansam tamam ama ben taksicilik yapıyorum bu arabayla, müşteri almaya çekinir oldum. Direksiyonu çevirdiğimde en çok duyulduğu zaman, dar alanda ileri geri dönerken oluyor, o zaman hep duyuluyor. Başka bir usta buldum, ona gittim, 20 dakika arabayı sürdüler, ön takımları kontrol ettiler, onlar da sorun yok dedi (20 euro işçilik). İşin garibi ne zaman ustalar deneme sürüşü yapsa arabanın ses çıkarmayacağı tutuyor. İlk gittiğim ustaya gittim tekrar, dedim bak böyle almaz, gel tekrar bakalım, 45 dakika deneme sürüşü yaptık, o yarım saat sürdü bir kez bile ses yapmadı. Ondan sonra ben dar alanda ileri geri ileri geri dönüş yaparken direksiyon sesini duyurabildim. Onun da dediği olur böyle şeyler bunlar normal. Yav bu normal olur mu, daha önce olmayan ses şuan oluyor, neyse değiştirelim parası falan umrumda değil diyorum, bişey olmaz diyor üşendiğinden. Yani şuanda 220 euro para çıktı cebimden, bir gram bile ilerleme kaydedemedik. İnternette bakmadığım site kalmadı, amortisör takozu yazıyor, ikisi de yeni, z-rot diyor, onlar da yeni takıldı, amortisörler zaten yeni değişti. Aks belirtilerine bakıyorum, benzemiyor, salıncak belirtilerine bakıyorum, benzemiyor. Direksiyon mafsalı belirtisine bakıyorum, benzemiyor. Ne yapacağım kafayı yedim, arabanın kredisinin bitmesine 2 ay kaldı, bu sinirle arabayı satacağım ne olduğunu bulamazsam. İnanın, günde 7- 8 saat araba sürüyorum ve her müşteri bindiğinde o gıcırtıları, vurma seslerini duymak o kadar canımı sıkıyor ki, anlatamam (daha golf 5in kronik klima vurma sesinden bahsetmiyorum, o apayrı bir olay zaten). Daha önce böyle bir şey yaşayıp çözümünü bilen varsa çok çok çok mutlu olurum. Çok teşekkür ederim şimdiden.
Ya aks kafaları yada kule bilyalarından sorun.

-Yolda giderken virajda girdiğinizde takır takır ses yapması aks kafalarından kaynakların.

-Sabit dururken direksiyonu çevirince takır takır ses geliyorsa amatisör kule bilyalarından olur. bu sorun ileri aşamalarında direksiyon bir yöne sertleşir ve araçta çekme benzeri tepkiler oluşur.

Diğer bir husus ise gireksiyonu sabitken çevirirken alttan vuran sert bir takırtı geliyorsa teker bilyalarından kaynaklanır.

Not: bu sorunların semptonların her birini yaşayıp değiştirip tecrübe ettim.

ve fakat araçtır bu başka yerden de yapabilir sadece tecrübeye dayalı anlattıklarınıza göre yorumluyoruz. umarın sorun çözülür.
 
Upvote 0
Merhabalar,

Hocam aynı sıkıntı bende de var. Golf 7 aracım. Sol ön dış aks kafası değişmesi gerekiyor. Yan sanayi mi orjinal mi taktırdınız. Orjinaller çok pahalı. Yan sanayiler de çabuk bozulur diye düşünüyorum ama kaliteli bir markası var mıdır ?

Genel olarak tecrübe edinen arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.


Fatih usta var bakım yaptırdığımız ora ile görüşebilirsin en azından rakam öğrenmiş olursun...
 
Upvote 0
@yakrebnihas valla hocam yanlış anlama burdaki tamir ücretine verdiğimiz parayla siz orda arabayi değiştirirsiniz.
Türkiye’de tamir ücretlerinin yüksek oldugunu mu söylemek istiyorsun Avrupa ya karsı , Yanlış mı anladım yoksa!!!
Bende yurtdışında yaşıyorum arabam la alakalı büyük bakımları hep tatıl donemıne getırıyorum ve doğuş oto da servis islemlerimi yapıyorum
Ve inan servis ve bakım ücretleri neredeyse yarı fiyatına
Sadece burda istediğin parçanın çıkmasını bulma şansın çok uygun fiyata ve sıfır ayarında
 
Upvote 0
Türkiye’de tamir ücretlerinin yüksek oldugunu mu söylemek istiyorsun Avrupa ya karsı , Yanlış mı anladım yoksa!!!
Bende yurtdışında yaşıyorum arabam la alakalı büyük bakımları hep tatıl donemıne getırıyorum ve doğuş oto da servis islemlerimi yapıyorum
Ve inan servis ve bakım ücretleri neredeyse yarı fiyatına
Sadece burda istediğin parçanın çıkmasını bulma şansın çok uygun fiyata ve sıfır ayarında


Buna katılıyorum...
Almanyada arkadaş var geçen sene geldiğinde lastikleri ve amortisörleri burada değiştirdik...
Hatta Mavi jeans her renk kot aldı🤭 bedava bedava diyerek...
 
Upvote 0
Merhabalar,

Hocam aynı sıkıntı bende de var. Golf 7 aracım. Sol ön dış aks kafası değişmesi gerekiyor. Yan sanayi mi orjinal mi taktırdınız. Orjinaller çok pahalı. Yan sanayiler de çabuk bozulur diye düşünüyorum ama kaliteli bir markası var mıdır ?

Genel olarak tecrübe edinen arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.
Aracımın sağ ve sol ön dış aks kafalarını, ustaların tavsiyesi ile alman malı orjinal GKN marka ile değiştirdim. Problem çözüldü.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt