Park Manevrası sırasında gelen sesler (Dsg)


Katılım
23 Kas 2015
Mesajlar
372
Tepkime puanı
9
İsim
Onur
Merhabalar

İki araç arasına park esnasında yapılan ileri geri küçük manevralarda araçtan gıcırtılı sesler geliyor.Dar alanda park ederken daha çok hissediliyor.Kendimce fikrim Autoholdun açık olması nedeni ile her hareket sonucunda fren yapınca autohold devreye giriyor ve vitesi ayırıyor kısa sürede tekrar ileri veya geri hareket edilence tekrar bağlıyor manevra sayısı artıkça sanırım araç artık zorlanıyor ve sesler gelmeye başlıyor.Benzer deneyimi yaşan var mı ?

SAYGILARLA

 
@RockandRage

Hocam bu ses DSG'nin sesi olabilir.Kapalı ortamlarda cam açıkken dinleyin. Düşük devirde giderken aynı sesi duyacak mısınız bakın.

 
RockandRage dedi:
Merhabalar

İki araç arasına park esnasında yapılan ileri geri küçük manevralarda araçtan gıcırtılı sesler geliyor.Dar alanda park ederken daha çok hissediliyor.Kendimce fikrim Autoholdun açık olması nedeni ile her hareket sonucunda fren yapınca autohold devreye giriyor ve vitesi ayırıyor kısa sürede tekrar ileri veya geri hareket edilence tekrar bağlıyor manevra sayısı artıkça sanırım araç artık zorlanıyor ve sesler gelmeye başlıyor.Benzer deneyimi yaşan var mı ?

SAYGILARLA
Değerli HOcam;

Fikriniz tamamen doğru, dar alanda manevra yapmanız gerekirse veya park manevrası esnasında auto hold'u kapatmak gerek

 
@silvershadow

Anladım Murat Hocam buna daha çok dikkat etmeye çalışacağım.Konu park manevrasından açılmışken bu hareketler sırasında vites kolundaki tuşa basmadan ileri ve geri viteslere geçiş yapabiliyoruz sanıyorum fakat bazen geçiyor bazen geçmiyor sanki illa tuşa basmak gerekiyor.Kitapçıkta çamura saplanma durumlarında hızlı hareket etmek için böyle bir kolaylığın sağlandığı söyleniyor bu hızlı hareketin bir süresi var mıdır?Ne kadar hızlı davranırsak tuşa basmadan vites değiştirebiliriz.

@yusuf

Hocam yolda gidiş esnafında bir sorun yok park manevralarında ortaya çıkıyor dar bir alana park ederken deneyimleyebilirsiniz.

SAYGILARLA

 
@silvershadow

Anladım Murat Hocam buna daha çok dikkat etmeye çalışacağım.Konu park manevrasından açılmışken bu hareketler sırasında vites kolundaki tuşa basmadan ileri ve geri viteslere geçiş yapabiliyoruz sanıyorum fakat bazen geçiyor bazen geçmiyor sanki illa tuşa basmak gerekiyor.Kitapçıkta çamura saplanma durumlarında hızlı hareket etmek için böyle bir kolaylığın sağlandığı söyleniyor bu hızlı hareketin bir süresi var mıdır?Ne kadar hızlı davranırsak tuşa basmadan vites değiştirebiliriz.

@yusuf

Hocam yolda gidiş esnafında bir sorun yok park manevralarında ortaya çıkıyor dar bir alana park ederken deneyimleyebilirsiniz.

SAYGILARLA
Değerli Onur  Hocam,

D ile N arasında geçiş yaparken düğmeye basmaya gerek yoktur.

R ye geçerken veya P ye geçerken mutlaka kol üzerindeki düğmeye basılı tutarak geçiş yapılmalıdır.

Fakat fren pedalına basmadan ve vites kolunun üzerindeki düğmeye basmadan P konumuna da  geçmez.

Eğer  1 saniyeden uzun süre N konumunda kaldıysa da vites kolu üzerindeki kilidi devralan gireceği için yine fren pedalı ile vites kolu kilidine değiştirme esnasında eş zamanlı olarak basılı tutmalıdır.

 
Hocam ; bu seslerin DSG'den geldiginden emin miyiz acaba? Tarifiniz bana yaylardan veya tespitinizdeki gibi auto hold bırakması nedeniyle balatalardan geliyor gibi geldi. Özellikle bu havalarda ön takımlardan gıcırtı sesi duyulabiliyor. Şayet sesler önlerden veya arkalardan yaylardan geliyorsa hava ısındıkça azaldığını fark edeceksiniz. Ayrıca bazı arkadaşlar servis ziyaretlerinde burç başlarını yağlatabiliyor. DSG ihtimalini açıkçası ben görmedim ama duymadan kesin bir şey demek zor.

 
@silvershadow

Murat hocam sayfa 175 söyle diyor.Ben 1-2 kez denedim geri vitesteyken yokladım şöyle gelmedi zorlamakta istemedim.Bu olay park manevrası esnasında kullanılırsa iyi olur pratik olur düşüncesindeyim.DSG sahibi arkadaşlar bu olayı bir denerse sevinirim.

N konumu üzerinden yapılan hızlı geçişlerde (örneğin R konumundan D konumuna) vites kolu kilitlenmez. Bu şekilde, örneğin çamura saplanmış aracın ileri-geri hareket ettirilerek“ kurtarılması kolaylaştırılır.

@M.L.Crassus

Hocam hanım dışardan beni izliyordu bozucan arabayı diye atar yaptı o kadar garip sesler geliyor  :) Vites kutusun altında tırrtt torrtt gibi sesler geldiği için DSG mi diye düşünüyorum.Balatlardan öyle bir ses gelirmi açıkcası bilemiyorum çok deneyimli değilim bu konuda  :)

SAYGILARLA

 
RockandRage dedi:
@silvershadow

Murat hocam sayfa 175 söyle diyor.Ben 1-2 kez denedim geri vitesteyken yokladım şöyle gelmedi zorlamakta istemedim.Bu olay park manevrası esnasında kullanılırsa iyi olur pratik olur düşüncesindeyim.DSG sahibi arkadaşlar bu olayı bir denerse sevinirim.

N konumu üzerinden yapılan hızlı geçişlerde (örneğin R konumundan D konumuna) vites kolu kilitlenmez. Bu şekilde, örneğin çamura saplanmış aracın ileri-geri hareket ettirilerek“ kurtarılması kolaylaştırılır.

@M.L.Crassus

Hocam hanım dışardan beni izliyordu bozucan arabayı diye atar yaptı o kadar garip sesler geliyor  :) Vites kutusun altında tırrtt torrtt gibi sesler geldiği için DSG mi diye düşünüyorum.Balatlardan öyle bir ses gelirmi açıkcası bilemiyorum çok deneyimli değilim bu konuda  :)

SAYGILARLA
Onur Hocam

Bence hafta sonu buluşup benim arabada aynı manevraları deneyelim. Ses varsa normaldir. Yoksa size servis yolu gözükmüş olabilir :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@theGenius

Hüseyin hocam autohold kapattım park ediyorum şuan için bir sıkıntı yok.Bakalım tekrar yaparsa sizin arabada biraz tur atar sonra test ederiz.  :D

SAYGILARLA

 

Geri
Üst Alt