Tüketici Mahkemesinden "Bozuk Land Rover" Kararı


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,780
Tepkime puanı
8,332
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
İş adamı Engin Yakut’un, 2013 yılında satın aldığı Range Rover Vogue marka otomobilinin arızalı olduğunun tespit edilmesi amacıyla açtığı davada mahkeme, arızalı olduğunu kabul ettiği aracın 397 bin 800 liralık ücretinin, iadeden itibaren işleyecek en yüksek faizle davalıdan alınarak davacıya ödenmesine karar verdi. 

Mahkemeye sunulan belgelere göre Yakut, İstanbul’daki bir galeriden, 2013 yılının Mart ayında, 170 bin avro (397 bin 800 lira) karşılığında 34 PHJ 41 plakalı Range Rover Vogue model otomobil satın aldı. Henüz 450. kilometrede olan otomobiliyle 70-80 kilometre hızla seyreden Yakut, motordan aniden yanık kokusu geldiğini, kıvılcımlar çıktığını ve aracın hızla yağ boşaltmaya başladığını fark etti. Olayı kaza yapmadan atlatan Yakut, otomobilin çekildiği distribütör Borusan Oto’dan, bir hafta sonra, “motorun pert olduğu, şanzıman vidalarının iyice sıkıştırılmadığı için koptuğu ve üretim kaynaklı bir arıza yaşandığı” raporu aldı. Borusan Oto, Yakut’a, otomobil galeriden alındığı için arızayla ilgili herhangi bir sorumluluğu bulunmadığını da bildirdi.

AB Parlamentosu ve komisyonuna da toplatma başvurusu

Engin Yakut, olayla ilgili Land Rover Şirketi’ne 3 kez uluslararası tebligat yaparak, otomobilinin yenisiyle değiştirilmesini istedi. Şirketten cevap alamayan Yakut, avukatı Candaş Gürol’un aracılığıyla İstanbul 1. Tüketici Mahkemesi’nde “araçları toplatma ve geri çağırma” davası açtı. Dava, medyada geniş yer bulurken, konu, sosyal paylaşım sitesi Twitter’da atılan, “landrovergameover” etiketli tweetlerle 4 gün üst üste trend topic oldu.

İstanbul 1. Tüketici Mahkemesi, davayı kabul etti. Bu arada Yakut, İstanbul 8. Tüketici Mahkemesi’ne de araç arızasının tespiti ile ödediği ücretin tarafına iade edilmesi talebiyle başka bir dava açtı. Yakut, Avrupa Parlamentosu ve Avrupa Komisyonu’na da başvurarak, Avrupa’da satışa çıkmış tüm Range Rover Vogue model araçların toplatılmasını talep etti.

Tüketici mahkemeleri ve diğer mahkemelerde açılan tespit veya diğer talepli davaların tümü, İstanbul 8. Tüketici Mahkemesi’ndeki dava dosyasıyla birleştirildi.

Üretim hatası olduğu mahkemelerce tespit edilmişti

Davacı Engin Yakut’un avukatı Candaş Gürol, Yakut’un da aralarında olduğu benzer 3 araçla ilgili İstanbul 12 ve 17. sulh hukuk mahkemelerine, araçlarda arıza olup olmadığının tespiti için 2 ayrı tespit davası açmıştı. Talebi değerlendiren mahkemeler, araçları İstanbul Teknik ve Yıldız Teknik üniversiteleri makine mühendisliği fakültelerinden, konusunda uzman öğretim görevlilerinden oluşan bilirkişi heyetlerine inceletmişti. Araçların bulunduğu Borusan Oto’da yapılan keşifler sonucu, “araçların motorlarında üretim hatası olduğu, arızaların sürücü hatasından kaynaklanmadığı ve üretici şirketin araçları yenisiyle değiştirmesi gerektiği” yönünde tespitler olan bilirkişi raporları hazırlanmıştı. Mahkemelerce araçlardaki arızaların, üretim hatasından kaynaklandığı böylece resmiyete kavuşmuştu.

Borusan Oto da ayrı bir ekspertiz raporu düzenleyerek, “arızanın sürücü hatasından kaynaklanmadığı ve üretimde vidaların iyi sıkıştırılmaması kaynaklı bir arıza yaşandığı” raporunu, araç sahiplerine sunmuştu.

 
Haberi okudum, epey çaba var lakin tazminat alabileceklerini sanmıyorum.

 

Geri
Üst Alt