1.4 TSI 150 PS ACT'mi yoksa 1.6 TDI 110 PS DSG'mi?


@silvershadow abi öncelikle şunu belirteyim kullandığınız üsluba ve en basit konuda bile esirgemediğiniz özverinize kesinlikle büyük bir saygı duyuyorum. Gelelim diğer konuya fotoğrafını paylaştığım yakıt tüketimi "gaz pedalı" ile pek de bir alakası olmayan bir yakıt tüketimi çünkü 400 km boyunca kısa bir mola ve Ordu'daki yoğun trafik haricinde hız sabitleyiciyi kullandım. Ayrıca gaz pedalının bahsettiğiniz deyim yerindeyse kullanıcı tepkisi algılama sistemini de henüz aracı ilk aldığımda daha yola çıkalı 3-5 km olmuşken fark ettim ve bazı yaramazlıklar dışında, özellikle şehir içi kullanımda kaymağını yer derecesine kullanıyorum. Buna rağmen mesela son yakıt alışımdan sonra 110 km şehir içi kullanımda 8,6 lt ortalama tüketimi var aracın. Bence çok mu yakıyor? Hayır yakmıyor, bu ayrı bir mesele. ACT konusuna gelince, umarım bir gün birebir test etme imkanım olur fakat duyduklarım sakin kullanımda ACT motorların 7-7,5 lt altında yakıt tüketimi olmasının imkansıza yakın olduğu yönünde.

Tabi ki Eko Mod ve 80 km/s hızlarda sabitleyici ile sürüş bu verileri daha da düşürebilir orası ayrı tabi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@silvershadow

hocam bişey merak ettim. bizim manuel araçlarda da mı drive by wire var? yani gaza basış tepkime göre neyi ayarlıyo ki? vitesle ben oynuyorum sonuçta? hani dsg kickdown'da 2-3-4 vites düşürüp devri yükseltiyor ama bizde bu nasıl anlayamadım?  s=alala

bi de fly-by-wire var airbus'larda. nerden geldiyse aklıma  :D

 
ercanerten dedi:
@silvershadow abi öncelikle şunu belirteyim kullandığınız üsluba ve en basit konuda bile esirgemediğiniz özverinize kesinlikle büyük bir saygı duyuyorum. Gelelim diğer konuya fotoğrafını paylaştığım yakıt tüketimi "gaz pedalı" ile pek de bir alakası olmayan bir yakıt tüketimi çünkü 400 km boyunca kısa bir mola ve Ordu'daki yoğun trafik haricinde hız sabitleyiciyi kullandım. Ayrıca gaz pedalının bahsettiğiniz deyim yerindeyse kullanıcı tepkisi algılama sistemini de henüz aracı ilk aldığımda daha yola çıkalı 3-5 km olmuşken fark ettim ve bazı yaramazlıklar dışında, özellikle şehir içi kullanımda kaymağını yer derecesine kullanıyorum. Buna rağmen mesela son yakıt alışımdan sonra 110 km şehir içi kullanımda 8,6 lt ortalama tüketimi var aracın. Bence çok mu yakıyor? Hayır yakmıyor, bu ayrı bir mesele. ACT konusuna gelince, umarım bir gün birebir test etme imkanım olur fakat duyduklarım sakin kullanımda ACT motorların 7-7,5 lt altında yakıt tüketimi olmasının imkansıza yakın olduğu yönünde.

Tabi ki Eko Mod ve 80 km/s hızlarda sabitleyici ile sürüş bu verileri daha da düşürebilir orası ayrı tabi.
Değerli Hocam;

İlk 5 Bin kilometre aracın mekanik ve motor rodajı bakımından ve sizin ona duygusal ve tepkilerinizin senkronize olması bakımından benim koyduğum rodajdır....

Yakıt ansızın buradan sonra neredeyse 1-1.5 hatta 1,5-2 litre azalıyor.

Eğer ilk 5 Bini geçtiyseniz ve bu değerler buna rağmen yüksekse  sağ ayak kaslarınızın biraz zayıflaması gerek...

Yani Gaz pedalına altında yumurta var da aman kırılmasın der gibi basınca da göreceksiniz gidiyor ama elbette hızlanmanız eskisine göre daha yavaş fakat deponuzdaki yakıt da ona oranlı daha yavaş azalıyor..

Bununla da ilgisi yoksa Cruise Control kullanma ve lastik basınçları gibi detaylara girmek gerekecektir.

Cruise Control kullanımı ile ilgili önerilerim burada ....

http://www.golftutkusu.com/rehber/cruise-control(cc)-yani-hiz-sabitleyici-nasil-kullanilir/msg2450/#msg2450

Eklemek istedikleriniz olursa memnuniyetle kabul ederim.

Dolayısıyla araçlarımızdaki bütün teknolojik BlueMotionTechnology eklentileriyle ilgisi var. Bunları efektif olarak kullanmadığımız taktirde fabrika değerlerini yakalamak ve hatta geçmek mümkün.

Sezer Hocam da bu konuda iddialıdır. Fabrika değerlerini yakalayabiliyor dikkat ederse..@Navfree

Sakin kullanım ana etmen olmakla birlikte yük yolcu durumu, güzergahın yükselti ve ortalama hız durumu, zemin, seyahat edilen sıcaklık ve iklim, klima başta olmak üzere konfor tüketicileri, seyahat edilen zemin(tırnaklı, kaymak veya stabilize yol vb.) ve daha bir çok etmene sahip.

İlk kurallardan biri araç optimal ısıya erişmeden yüksek devirlere çıkmamak.

Cam kesinlikle açmamak.

Gereksiz dur kalklardan kaçınmak

liste uzatılabilir.

Fakat konumuzun baş aktörü ACT olduğuna göre

ACT ile yapılan denemelere dikkatle bakarsak

İki silindir kipinde yakıt tüketim değerleri oldukça düşüyor...

d278Pp.png



İki silindir kapalıyken aracın deyim yerindeyse bazal metabolizmasının tüketimini minimuma çekmesi son derece etkili...



Fakat gazlayıncaaaa... hem bir lastik rendesi, hem bir asfalt ağlatıcı, hem bir lüks araç sürücüsü kahredici haline dönüşüyor.. Kurt adam misali...


 
silvershadow dedi:
@silvershadow abi öncelikle şunu belirteyim kullandığınız üsluba ve en basit konuda bile esirgemediğiniz özverinize kesinlikle büyük bir saygı duyuyorum. Gelelim diğer konuya fotoğrafını paylaştığım yakıt tüketimi "gaz pedalı" ile pek de bir alakası olmayan bir yakıt tüketimi çünkü 400 km boyunca kısa bir mola ve Ordu'daki yoğun trafik haricinde hız sabitleyiciyi kullandım. Ayrıca gaz pedalının bahsettiğiniz deyim yerindeyse kullanıcı tepkisi algılama sistemini de henüz aracı ilk aldığımda daha yola çıkalı 3-5 km olmuşken fark ettim ve bazı yaramazlıklar dışında, özellikle şehir içi kullanımda kaymağını yer derecesine kullanıyorum. Buna rağmen mesela son yakıt alışımdan sonra 110 km şehir içi kullanımda 8,6 lt ortalama tüketimi var aracın. Bence çok mu yakıyor? Hayır yakmıyor, bu ayrı bir mesele. ACT konusuna gelince, umarım bir gün birebir test etme imkanım olur fakat duyduklarım sakin kullanımda ACT motorların 7-7,5 lt altında yakıt tüketimi olmasının imkansıza yakın olduğu yönünde.

Tabi ki Eko Mod ve 80 km/s hızlarda sabitleyici ile sürüş bu verileri daha da düşürebilir orası ayrı tabi.
Değerli Hocam;

İlk 5 Bin kilometre aracın mekanik ve motor rodajı bakımından ve sizin ona duygusal ve tepkilerinizin senkronize olması bakımından benim koyduğum rodajdır....

Yakıt ansızın buradan sonra neredeyse 1-1.5 hatta 1,5-2 litre azalıyor.

Eğer ilk 5 Bini geçtiyseniz ve bu değerler buna rağmen yüksekse  sağ ayak kaslarınızın biraz zayıflaması gerek...

Yani Gaz pedalına altında yumurta var da aman kırılmasın der gibi basınca da göreceksiniz gidiyor ama elbette hızlanmanız eskisine göre daha yavaş fakat deponuzdaki yakıt da ona oranlı daha yavaş azalıyor..

Bununla da ilgisi yoksa Cruise Control kullanma ve lastik basınçları gibi detaylara girmek gerekecektir.

Cruise Control kullanımı ile ilgili önerilerim burada ....

http://www.golftutkusu.com/rehber/cruise-control(cc)-yani-hiz-sabitleyici-nasil-kullanilir/msg2450/#msg2450

Eklemek istedikleriniz olursa memnuniyetle kabul ederim.

Dolayısıyla araçlarımızdaki bütün teknolojik BlueMotionTechnology eklentileriyle ilgisi var. Bunları efektif olarak kullanmadığımız taktirde fabrika değerlerini yakalamak ve hatta geçmek mümkün.

Sezer Hocam da bu konuda iddialıdır. Fabrika değerlerini yakalayabiliyor dikkat ederse..@Navfree

Sakin kullanım ana etmen olmakla birlikte yük yolcu durumu, güzergahın yükselti ve ortalama hız durumu, zemin, seyahat edilen sıcaklık ve iklim, klima başta olmak üzere konfor tüketicileri, seyahat edilen zemin(tırnaklı, kaymak veya stabilize yol vb.) ve daha bir çok etmene sahip.

İlk kurallardan biri araç optimal ısıya erişmeden yüksek devirlere çıkmamak.

Cam kesinlikle açmamak.

Gereksiz dur kalklardan kaçınmak

liste uzatılabilir.

Fakat konumuzun baş aktörü ACT olduğuna göre

ACT ile yapılan denemelere dikkatle bakarsak


bu videolardaki değerler anlık tüketim ama hocam? belirleyici midir?


 
maniax dedi:
@silvershadow

hocam bişey merak ettim. bizim manuel araçlarda da mı drive by wire var? yani gaza basış tepkime göre neyi ayarlıyo ki? vitesle ben oynuyorum sonuçta? hani dsg kickdown'da 2-3-4 vites düşürüp devri yükseltiyor ama bizde bu nasıl anlayamadım?  s=alala

bi de fly-by-wire var airbus'larda. nerden geldiyse aklıma  :D
Değerli Murat  Hocam;

Doğrudur Midline Plus'ta dahi var...

Bu teknoloji BMT'nin temel taşlarından biridir.

Telli bir gaz pedalı ne Cruise Control ne de Adaptive Cruise Control'e uygun olmayacağı gibi telli olanlara göre daha kontrolü ve yaşanan teknik sorunu azdır.

Kısacası daha kompleks bir sistemin küçük bir parçasıdır bu gaz pedalı...

Gaza basış tepkinize göre sonraki basışınızda tepki verir

Direksiyon dahi elektrikli tahrikli sisteme  bağlanarak motordan güç çalmamak için bağımsızlığını ilan etmiş, kendi başının çaresine bakmak üzere düştüğü yollarda elektronik bir merkez tarafından kafasına göre sertleşmesine, yumuşamasına müsaade verilmesiyle DCC veya "sürüş profili seçimi " gibi sistemlere entegre olabilecek kıvama gelmiştir.

Bu gaz pedalı, DCC veya "sürüş profili seçimi " gibi sistemlere entegre olabilecek bir diğer parçadır.

Aracı çalıştırırken gaza basmak derdinden kurtarması başta...

Kimi zaman basıyorum sanarak ama aslında kendi momentiyle ilerleyen aracın sakin sakin kullanımına imkan verecek kadar da hassastır.

Hatta...

Motor elektroniği, oluşan sinyalleri dikkate alarak gaz kelebeğini, turbo veya kompresör şarj basıncını ve ateşlemeyi kumanda eder.

Dahası bu elektronik sistem, elektronik motor kumandasını kolaylaştırır, hızlı bir şekilde tepki verir ve elektronik stabilizasyon programı (ESP) için teknolojik bir ön koşul oluşturur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
maniax dedi:
bu videolardaki değerler anlık tüketim ama hocam? belirleyici midir?
Fikir vermesi ve hatta ilham vermesi...

Hatta ve hatta elin kızı bak neler yapıyor ben neden yapamayayım diyerekten gaza getirmesi bakımından etkilidir.. 8D

Önemli Not: Bu değerler nezaketle kullanmanın daha bir mümkün olması bakımından manidar olmakla birlikte Bayan bir golf sürücüsüne aittir.

 
@silvershadow

çok teşekkürler hocam cevaplarınız için.  :'(

puntoyla inanılmaz farklı tepkileri var zaten gaz pedalının. punto baya kabloluydu sanırım  :D gerçi cruise control vardı ama, gaz pedalı benimle daha fazla iletişim halindeydi kesinlikle. ne kadar basarsam o kadar devir çevirirdi, daha gergin dururdu. golfün gaz pedalıyla aramızda birileri var bunu hissediyorum. bazen çok hassas basışıma mükemmel tepkiler veriyor. bazen stop ettirecek gibi oluyorum; ardından az daha basiyim diyorum hooop araba sarıyo, torque-steer falan yaşıyorum. :)

tabi bunların hepsi o uzuun mükemmel yazınızda bahsettiğiniz, beyin-refleks-kas koordinasyonum henüz güncellenemediği için de olabilir.

 
Cok guzel yorumlar aciklayici degerlendirmeleriniz tesekkur ederim..

Bende 1.6 dizel dsg aracimla ilgili ilk 2000 kilometredeki yakit durumum ile ilgili yazmak istedim, oncelikle aracimi ilk 1000 km de cogunlukla yogun trafikte ve kisa mesafeli (5-8km) olarak evden ise isten eve olarak agresif (isikta kalkislarda gaza kokleme ve bol gaz fren

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bende 140likdsg var istanbul şehir içi 10ltcivarı geziyorum basmasamdaçok düşmüyo. Yolum çok kısa 1.5km ama şehir içi uzunda gezsem pek değişmiyo sizlerin nasıl 7 civarı oluyo anlamadım

 
125 ps tsi dsg aracim var. 150 ps act icimde ukte olarak kaldi. :) Acaba cok fark var mi? 

 
Bende 140likdsg var istanbul şehir içi 10ltcivarı geziyorum basmasamdaçok düşmüyo. Yolum çok kısa 1.5km ama şehir içi uzunda gezsem pek değişmiyo sizlerin nasıl 7 civarı oluyo anlamadım
Hocam 1.5 km yolda Motor’un ısınmasını bırakın 2 diş bile oynamaz sıcaklık, tüketim çok çok normal. Tdi motora geçseniz onda da 8-8.5 arası bir tüketim olur, kışın bastırdığı zaman belki 9-10 bile olur diyebilirim, zira dizel çok daha geç ısınır.

 

Geri
Üst Alt