Jump to content

Umut

Dsg neyi sever-sevmez,hangi durumda hangi konumda kullanılmalı-kullanılmamalı

Recommended Posts

DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18  Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18  Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...

Güzel konu olmuş Hocam, iyi düşünmüşsünüz :)

Dsg N konumunu sevmez, çünkü N konumunda yağlama yapmıyor şanzıman, sürüş konfor paketi olsun olmasın zaten ışıklarda vs durduğunuzda kendisi boşa alıyor vitesi, sizin almanıza gerek kalmıyor

Bir de mesela ben yokuşlara gelince S moduna alıyorum çünkü D konumunda erken vites atıp aracı bayıyor

Başka aklıma gelen birşey yok şuan

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aklıma ilk gelen çok yoğun trafikte aracı manuel gibi sürmek lazım şahsen öyle yaparım. Aksi taktirde fark etmişsinizdir. Bizim araçlarda 1. vites yok gibi bir şey çok az hareket ettiği an 2. vites geçiyor araç buda yoğun trafikte sürekli 1. ve 2. vites arasında git gel yapıyor. Buda hiç DSG göre bir durum değil. Ayrıca D iken durum sürekli bir şekilde R alıp yada tam tersi yapıldığı zaman gaza asılmayın. Bırakın ilk hareketi kendi yapsın sonra siz gaza basın. Bunlar şimdilik ilk aklıma gelenler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aklıma ilk gelen çok yoğun trafikte aracı manuel gibi sürmek lazım şahsen öyle yaparım. Aksi taktirde fark etmişsinizdir. Bizim araçlarda 1. vites yok gibi bir şey çok az hareket ettiği an 2. vites geçiyor araç buda yoğun trafikte sürekli 1. ve 2. vites arasında git gel yapıyor. Buda hiç DSG göre bir durum değil. Ayrıca D iken durum sürekli bir şekilde R alıp yada tam tersi yapıldığı zaman gaza asılmayın. Bırakın ilk hareketi kendi yapsın sonra siz gaza basın. Bunlar şimdilik ilk aklıma gelenler.

Evet dediğiniz gibi yoğun trafikte de manuele alıp kullanmalı, bende öyle kullanıyorum, ama gazı bırakınca sanki ayağını debriyajdan hızlı çekmiş gibi tekleme oluyor bazen

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aklıma ilk gelen çok yoğun trafikte aracı manuel gibi sürmek lazım şahsen öyle yaparım. Aksi taktirde fark etmişsinizdir. Bizim araçlarda 1. vites yok gibi bir şey çok az hareket ettiği an 2. vites geçiyor araç buda yoğun trafikte sürekli 1. ve 2. vites arasında git gel yapıyor. Buda hiç DSG göre bir durum değil. Ayrıca D iken durum sürekli bir şekilde R alıp yada tam tersi yapıldığı zaman gaza asılmayın. Bırakın ilk hareketi kendi yapsın sonra siz gaza basın. Bunlar şimdilik ilk aklıma gelenler.

Evet dediğiniz gibi yoğun trafikte de manuele alıp kullanmalı, bende öyle kullanıyorum, ama gazı bırakınca sanki ayağını debriyajdan hızlı çekmiş gibi tekleme oluyor bazen

Aynen biliyorum onu özellikle 1.viteste yapıyor dımı ? O konuda yapicak bir sey yok. Tek çözüm belli bir gazda sürekli tutmak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On Monday, July 20, 2015 at 13:54, Umut yazdı:

DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim 

Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların dikkat edilmesi gereken bir kaç  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı ve dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanmalısınız ve manuel şanzımandaki yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmamak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almamak.

3. Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce N konumuna almalı sonra elektromekanik el frenini çekmeli. Sonra P konumuna almalı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18  Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...

Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.

Ne demek zevkle...Vay be aklıma size dh deyken attığım pm geldi de,mesaja cevap vermeseydiniz muhtemelen burada olmayacaktım...Bu vesile ile size ve de diğer forum kurucu ve yöneticilerine teşekkürler...Elimden geldiğince ve de fırsat buldukça zevkle katkıda bulunacağım,tabi şu aracı hayırlısıyla bir alabilirsek....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18  Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...

Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.

Hocam bu park halinde duyduğuma gore aslında sizin yazdığınızdan pek farklı degil ama N alip sonra el frenini çekmeli sonra P alınmalı diye duydum ama bilmiyorum pek bi fark olacağını. Ama kesinlikle direk P alip sonra el freni çekmek sıkıntı yapmayınız :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18  Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...

Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.

Hocam bu park halinde duyduğuma gore aslında sizin yazdığınızdan pek farklı degil ama N alip sonra el frenini çekmeli sonra P alınmalı diye duydum ama bilmiyorum pek bi fark olacağını. Ama kesinlikle direk P alip sonra el freni çekmek sıkıntı yapmayınız :D

Ben hep önce P ye alıp sonra el frenini çekiyorum(yani kemeri çıkarınca kendi çekiyor), bir sıkıntı yaratacağını sanmıyorum çünkü zaten el frenini çekip ayağımı frenden kaldırınca araç yükünü el frenine bırakıyor şanzımana değil, deneyin dediğimi anlayacaksınız :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aklıma ilk gelen çok yoğun trafikte aracı manuel gibi sürmek lazım şahsen öyle yaparım. Aksi taktirde fark etmişsinizdir. Bizim araçlarda 1. vites yok gibi bir şey çok az hareket ettiği an 2. vites geçiyor araç buda yoğun trafikte sürekli 1. ve 2. vites arasında git gel yapıyor. Buda hiç DSG göre bir durum değil. Ayrıca D iken durum sürekli bir şekilde R alıp yada tam tersi yapıldığı zaman gaza asılmayın. Bırakın ilk hareketi kendi yapsın sonra siz gaza basın. Bunlar şimdilik ilk aklıma gelenler.

Evet dediğiniz gibi yoğun trafikte de manuele alıp kullanmalı, bende öyle kullanıyorum, ama gazı bırakınca sanki ayağını debriyajdan hızlı çekmiş gibi tekleme oluyor bazen

Aynen biliyorum onu özellikle 1.viteste yapıyor dımı ? O konuda yapicak bir sey yok. Tek çözüm belli bir gazda sürekli tutmak.

Aynen Hocam 1 de çok belirgin, bende dediğiniz gibi belli gazda sürekli gitmeye çalışıyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18  Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...

Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.

Hocam bu park halinde duyduğuma gore aslında sizin yazdığınızdan pek farklı degil ama N alip sonra el frenini çekmeli sonra P alınmalı diye duydum ama bilmiyorum pek bi fark olacağını. Ama kesinlikle direk P alip sonra el freni çekmek sıkıntı yapmayınız :D

Ben hep önce P ye alıp sonra el frenini çekiyorum(yani kemeri çıkarınca kendi çekiyor), bir sıkıntı yaratacağını sanmıyorum çünkü zaten el frenini çekip ayağımı frenden kaldırınca araç yükünü el frenine bırakıyor şanzımana değil, deneyin dediğimi anlayacaksınız :)

Hocam cok dik bir yokus degil ise sikinti yok oylede yapabilirsijiz ama dik yokuslarda once el frenini cekin sonra P atin. Dik yokuslarda ister istemez sanzumana yuk biniyor geri D taktifimiz zaman tak eder oda vites yukten dustugu icin cikiyor. Duz yolda sanmiyorum sikinti olsun ama bende aliskanlik oldu N alip el freni cekip P takiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18  Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...

Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.

Hocam bu park halinde duyduğuma gore aslında sizin yazdığınızdan pek farklı degil ama N alip sonra el frenini çekmeli sonra P alınmalı diye duydum ama bilmiyorum pek bi fark olacağını. Ama kesinlikle direk P alip sonra el freni çekmek sıkıntı yapmayınız :D

Ben hep önce P ye alıp sonra el frenini çekiyorum(yani kemeri çıkarınca kendi çekiyor), bir sıkıntı yaratacağını sanmıyorum çünkü zaten el frenini çekip ayağımı frenden kaldırınca araç yükünü el frenine bırakıyor şanzımana değil, deneyin dediğimi anlayacaksınız :)

Hocam cok dik bir yokus degil ise sikinti yok oylede yapabilirsijiz ama dik yokuslarda once el frenini cekin sonra P atin. Dik yokuslarda ister istemez sanzumana yuk biniyor geri D taktifimiz zaman tak eder oda vites yukten dustugu icin cikiyor. Duz yolda sanmiyorum sikinti olsun ama bende aliskanlik oldu N alip el freni cekip P takiyorum.

Abi belki kızcaksın bana ama, dediğimi bir dene sende görceksin, araç yükünü şanzımana değil el frenine bırakıyor, dik yokuşta daha iyi belli oluyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18  Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...

Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.

Hocam bu park halinde duyduğuma gore aslında sizin yazdığınızdan pek farklı degil ama N alip sonra el frenini çekmeli sonra P alınmalı diye duydum ama bilmiyorum pek bi fark olacağını. Ama kesinlikle direk P alip sonra el freni çekmek sıkıntı yapmayınız :D

Ben hep önce P ye alıp sonra el frenini çekiyorum(yani kemeri çıkarınca kendi çekiyor), bir sıkıntı yaratacağını sanmıyorum çünkü zaten el frenini çekip ayağımı frenden kaldırınca araç yükünü el frenine bırakıyor şanzımana değil, deneyin dediğimi anlayacaksınız :)

Hocam cok dik bir yokus degil ise sikinti yok oylede yapabilirsijiz ama dik yokuslarda once el frenini cekin sonra P atin. Dik yokuslarda ister istemez sanzumana yuk biniyor geri D taktifimiz zaman tak eder oda vites yukten dustugu icin cikiyor. Duz yolda sanmiyorum sikinti olsun ama bende aliskanlik oldu N alip el freni cekip P takiyorum.

Abi belki kızcaksın bana ama, dediğimi bir dene sende görceksin, araç yükünü şanzımana değil el frenine bırakıyor, dik yokuşta daha iyi belli oluyor

Yok hocam estağfirullah ne kızması. Denerimiz dediğiniz şekilde de.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18  Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...

Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.

Hocam bu park halinde duyduğuma gore aslında sizin yazdığınızdan pek farklı degil ama N alip sonra el frenini çekmeli sonra P alınmalı diye duydum ama bilmiyorum pek bi fark olacağını. Ama kesinlikle direk P alip sonra el freni çekmek sıkıntı yapmayınız :D

Ben hep önce P ye alıp sonra el frenini çekiyorum(yani kemeri çıkarınca kendi çekiyor), bir sıkıntı yaratacağını sanmıyorum çünkü zaten el frenini çekip ayağımı frenden kaldırınca araç yükünü el frenine bırakıyor şanzımana değil, deneyin dediğimi anlayacaksınız :)

Hocam cok dik bir yokus degil ise sikinti yok oylede yapabilirsijiz ama dik yokuslarda once el frenini cekin sonra P atin. Dik yokuslarda ister istemez sanzumana yuk biniyor geri D taktifimiz zaman tak eder oda vites yukten dustugu icin cikiyor. Duz yolda sanmiyorum sikinti olsun ama bende aliskanlik oldu N alip el freni cekip P takiyorum.

Abi belki kızcaksın bana ama, dediğimi bir dene sende görceksin, araç yükünü şanzımana değil el frenine bırakıyor, dik yokuşta daha iyi belli oluyor

Yok hocam estağfirullah ne kızması. Denerimiz dediğiniz şekilde de.

Abi kusura bakma, senin dediğin şekilde doğruymuş, geçen yokuşta durdum, p ye alıp el frenini çektim araç kendini saldı biraz, sonra N ye aldım geri araç yükünü tamamen saldı, benim yaptığım gibi olunca yük şanzımana biniyormuş, kusura bakma tekrardan, öğrenmiş oldum bende böylece

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracı teslim alırken servisteki ustanın dedikleri.......1-Klimayı açmadın hareket ettin ve hızın misal 120 ve devirlisin,hareket halinde N konumuna getir bekle klimayı aç sonra D ye al...yüksek hızda-devirde giderken klimayı birden açarsan aracı cortlatabilirsin...2-uzun yoldan geldin dur N e getir 2 dk bekle P ye al sonra stop et...3-Hareket ederken durdunmu direk P ye al stop et(N e getir sona P demedi)...Valla beynim döndü ya zaten garipsiyorum dsg yi...

İlk gaza basyorum turbo dolana kadar o arada bi kararsızlık var gibi hissediyorum,manuelde her saniyesi benim kontrolumdeydi,gaza basyorum az bi düşünce içinde dsg sonra allah canını almasın sanki arkadan tekme atıyorlar :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracı teslim alırken servisteki ustanın dedikleri.......1-Klimayı açmadın hareket ettin ve hızın misal 120 ve devirlisin,hareket halinde N konumuna getir bekle klimayı aç sonra D ye al...yüksek hızda-devirde giderken klimayı birden açarsan aracı cortlatabilirsin...2-uzun yoldan geldin dur N e getir 2 dk bekle P ye al sonra stop et...3-Hareket ederken durdunmu direk P ye al stop et(N e getir sona P demedi)...Valla beynim döndü ya zaten garipsiyorum dsg yi...

İlk gaza basyorum turbo dolana kadar o arada bi kararsızlık var gibi hissediyorum,manuelde her saniyesi benim kontrolumdeydi,gaza basyorum az bi düşünce içinde dsg sonra allah canını almasın sanki arkadan tekme atıyorlar :D

Gaz tepkimesi konusunda haklisiniz butun otomatiklerde var o turbo dolana kadar boyle bir duraksama var spor modda biraz daha az bu zaman ama manuel gibi olmuyor. Onun icin tek çare sprintbooster. Ciddi anlamda fark ediyor özellikle onun modları oluyor ve spor modda ciddi anlamda fark oluyor nerdeyse araba diken üzerinde gidiyormuş gibi cok ufak dokunuşları bile hissediyorsunuz. Gecikme tamamen ortan kaybolup gidiyor. Fakat gidip yapar misiniz diye sorarsanız şahsen yapmam. Ama bu kullanımınız ile ilgili tamamen şayet agresif bir Kullanıcı iseniz Şart o zaman :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim de merak ettiğim şey, ara ara D ve S modları arasında sık geçişler yapıyorum, bunun DSG ye bir zararı olur mu?

Vw servisinde ustanın ifadesiyle DSG'nin en büyük üç düşmanı var.

1. Yokuş yukarı yarım debriyaj gibi hafif gazla aracı asılı tutmak

2. S viteste kullanmak

3. Hareket halinde N' ye almak..

İlk madde tamamen kafama yattı. sorgulanacak tarafı bana kalırsa yok.

İkinci madde sorunlu. Şöyle ki; Aracın gaz tepkilerini hızlandıran ve daha yüksek devirlere vites değiştirmesini sağlayan S modu elbette şanzımanın ömrünü kısaltabilir ama eğer yapılmışsa kullanılmak için değil midir? Kullanılmayacaksa neden var?

Üçüncü madde ile Umut Hocama tanıtım yapan ustanın söyledikleri çelişti. Klimanın aracın motoruna veya klima motoruna ani yük bindirmeyi önlemek için mantıklı gibi görünse de DSG'nin düşmanı olan ani devirlenme veya yük binmesini önleyecek aracın "hareketi esnasında N ye almama" kuralını çiğnediğini düşündürdü [email protected]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18  Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...

Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.

Hocam ilk cümlede autohold u yokuşlarda hiç bir zaman kullanmayın mı yoksa gaza hafifçe basmak yerine autohold u kullanın mı kastetmek istediniz?

Emin olmak için soruyorum çünkü arabayı alalı daha ikinci gün lastiklerden mi balatalardan mı yoksa şanzımandan mı emin olamadığım bir koku geliyor. Şehir içinde çok fazla fren gaz yaparak araba kullanırım balatalardan geldiğini sanıyorum. Koku öyle ki camı açtığım zaman çok hızlı değilsem farkedebiliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18  Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...

Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.

Hocam ilk cümlede autohold u yokuşlarda hiç bir zaman kullanmayın mı yoksa gaza hafifçe basmak yerine autohold u kullanın mı kastetmek istediniz?

Emin olmak için soruyorum çünkü arabayı alalı daha ikinci gün lastiklerden mi balatalardan mı yoksa şanzımandan mı emin olamadığım bir koku geliyor. Şehir içinde çok fazla fren gaz yaparak araba kullanırım balatalardan geldiğini sanıyorum. Koku öyle ki camı açtığım zaman çok hızlı değilsem farkedebiliyorum.

Ben maydanoz olayım :D Ne manuelde(yarım debriyaj yaparak) ne de otomatik viteste araç kaymasın diye yarım gaz vermek tavsiye edilen bir durum değildir...Autohold 4 tekeri de tuttuğu için 2 tekeri tutan hill hold dan üstün bir performans sergiler...Autohold u kullanın...Herhalde doğru yazdım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...