Volkswagen Polo 1.4 TDİ DSG Comfortline


ahmet3976

Üye
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
496
Tepkime puanı
65
İsim
Ahmet
Araç 2300 km civarında 2014 model 1.4 tdi 90 bg ve 230 nm torka sahip fabrika verilerine göre 0-100 hızlanması 10.9 saniye son hızı 184 km olarak görünüyor.

Yakıt tüketimi fabrika verilerine göre ortalama 3.5 lt verilmiştir.

Bende toplamda 2 günde 850 km kullanımda ortalama 5,6 lt yakıt tüketim elde ettim bu kullanımın %60 ı şehir içi yoğun trafik kalanı şehir dışı seri kullanımda elde edildi.

Poloyu 11 yıllık arkadaşım olan Fatih'le birlikte 2 gün boyunca kullandık ve uzun uzun gezdik inceledik.

Fatih Yılların Volkswagen hayranı ve uzun süre Transporter kullanmış biri.Bu konuda onunla çok atıştık.

Açık konuşmak gerekirse ben bir kaç yıl öncesine kadar yani Golf 7 çıkana kadar Volkswagen markasını çok sevmeyen biriydim.Golf 7 çıktıktan sonra yollarda gördükçe istemsizce dönüp baktığımı ve ilgi duyduğumu anladım sonrasında birkaç kez gidip bayide inceledim Golfün kalitesi ve güzelliği gerçekten beni etkiledi.Sonrasında uzaktan uzağa takip etmekle yetindim iş dolayısıyla İzmire taşındıktan sonra Sırasıyla Skoda Rapid,Seat Leon ve Poloyu kiralamak vasıtasıyla uzun uzun deneyimleme fırsatım oldu ve Vw e hayranlığım burada başladı diyebilirim.Bunun nedeni Polonun bana verdiği kalite ve güven hissi oldu çünkü Leondan sonra Kullandığım yani aynı grupta bulunan benzer şanzıman motoru kullanan hatta alt segmentte bulunan polo bana leondan çok daha iyi gelmişti.

İzmirli olanlar belki bilir Karaburun ilçesinin eski yolundaki o virajları leonla korkarak dönerken sonrasında kullandığım Polo bana şaşırtıcı bir güven hissi verdi ve her virajda biraz daha hızlı biraz daha sert girmeme neden oldu Fatih yanımda bana kızıyordu ama ben araçtan aldığım hislerle sadece gülmekle yetindim tabi sonrasında Fatih direksiyona geçince sebebini anladı ve aynı seri kullanım şekline oda girdi.

Yani işin özeti benim Golf Hayalim Kardeşi polonun sayesinde oluştu diyebilirim.Kafamda şu düşünce vardı:(Polo bu şekilde sürüş dinamiklerine sahipse Golf ün bundan çok daha iyi olacağı kesindir).

Test yazısını geçti çok farklı bir şey oldu bu :)

Kusura bakmayın imla noktalama işaretleri vs. çok anlamıyorum o yüzden idare ederseniz sevinirim.

Polo ile yapılan deneme videoları:

 
eklemek istedigim birkac nokta da benim var

golf almadan önce arkadaşımın aldıgı sıfır polo ile 1.4 dizel 90 ps yanlıs hatırlamıyorsam

birkaç gün deneme fırsatım oldu .

şehir ici ve sehir dısı kullandım.yakıt olarak inanılmaz hatta inanılmaz ötesi

bu kadar az yakanına rastlamadım 3-4 lt arası yaktı hemde cok agresif olmasada sakin kullanmadan

normal kullanımda.

araç 4.vites ile 5 vites arası cok uzun sanırım dişli mesafesinden kaynaklanıyor

sessizlik anlamında yinede başarılı ama yol tutuşu 60-90 km hız ile normal olsada sonrasında güven sarsabilir

ben onuda normal göruyorum

şayet bekar olsaydım ve yakıt konfor odaklı bir araç isteseydim tercihim Polo olurdu..

iyi sabahlar..

 
@mrvolkan

Tüketimi gerçekten çok iyiydi o kadar agresif kullanıma rağmen 5.6 lt yaktı uzun yolda sabit hızla 4 lt altını görmek çok kolay olacaktır.

 
@ahmet3976

Hocam videoları izledim,dsg vitesleri çok yüksek devirde değiştiriyor  ilk 2 vitesi özellikle düz viteste elde ettiğiniz yakıt verileri çok daha düşük olur.

Bende 2013 1.6  90'lık olanı kullanıyorum son hız olarak 185 biraz zorlayınca 190'a çıkıyor  :)

Benim dikkatimi çeken bir başka şey sizin aracın 3 silindir ve 1.4 olduğu halde ve benzer yakıt değerlerini üstelik dsg ile elde etmeniz,bu değerler inanılmaz

şöyle düşünüyorum yazılım çok şey ifade ediyor ve 1,6 tdi motorların çok sağlam potansiyeli var ama yazılımla bunu diğer modellerden düşük tutuyorlar.

Eğer abt'ta bu işlem çok pahalı olmasaydı garantili olarak yaptırabilirdim ama 4000 tl ye yakın bir fiyatı var o halde yinede belli bir sınırda bir güç yükselmesi oluyor yine istediğiniz güç artışını  yapmıyorlar, bu motorun kesinlikle 140 hp civarı bir potansiyeli var sadece yazılımla.

Düz mantık 3 silindir 1.4  ve benzer yakıt tüketimiyle 90 hp elde edilebiliyorsa 1,6 tdi resmen hantal kalmış yanında

 
zambor007 dedi:
@ahmet3976

Hocam videoları izledim,dsg vitesleri çok yüksek devirde değiştiriyor  ilk 2 vitesi özellikle düz viteste elde ettiğiniz yakıt verileri çok daha düşük olur.

Bende 2013 1.6  90'lık olanı kullanıyorum son hız olarak 185 biraz zorlayınca 190'a çıkıyor  :)

Benim dikkatimi çeken bir başka şey sizin aracın 3 silindir ve 1.4 olduğu halde ve benzer yakıt değerlerini üstelik dsg ile elde etmeniz,bu değerler inanılmaz

şöyle düşünüyorum yazılım çok şey ifade ediyor ve 1,6 tdi motorların çok sağlam potansiyeli var ama yazılımla bunu diğer modellerden düşük tutuyorlar.

Eğer abt'ta bu işlem çok pahalı olmasaydı garantili olarak yaptırabilirdim ama 4000 tl ye yakın bir fiyatı var o halde yinede belli bir sınırda bir güç yükselmesi oluyor yine istediğiniz güç artışını  yapmıyorlar, bu motorun kesinlikle 140 hp civarı bir potansiyeli var sadece yazılımla.

Düz mantık 3 silindir 1.4  ve benzer yakıt tüketimiyle 90 hp elde edilebiliyorsa 1,6 tdi resmen hantal kalmış yanında
Gaza basma şiddetinize göre dsg kendisi ayarlıyor vites değiştirme aralığını, dipgaz kalkarsan kesici noktasına gelip değiştirir biraz biraz çekersen gitgide daha alt devirde değiştiriyor

 
4 yıl polo kullandım ilk aracım oldugundan mı bilmem hala pololar gectikce dönüp bakıyorum hatta ilk aylarda Golf'e alışamadım satıp polo'ya dönme fikri bile vardı  :) golf tutkusu bilinir ama polo candır sanırım hız testide Çeşme otobanından bu yaz 192 le giderken sellektör yedim orda.

 
zambor007 dedi:
@ahmet3976

Hocam videoları izledim,dsg vitesleri çok yüksek devirde değiştiriyor  ilk 2 vitesi özellikle düz viteste elde ettiğiniz yakıt verileri çok daha düşük olur.

Bende 2013 1.6  90'lık olanı kullanıyorum son hız olarak 185 biraz zorlayınca 190'a çıkıyor  :)

Benim dikkatimi çeken bir başka şey sizin aracın 3 silindir ve 1.4 olduğu halde ve benzer yakıt değerlerini üstelik dsg ile elde etmeniz,bu değerler inanılmaz

şöyle düşünüyorum yazılım çok şey ifade ediyor ve 1,6 tdi motorların çok sağlam potansiyeli var ama yazılımla bunu diğer modellerden düşük tutuyorlar.

Eğer abt'ta bu işlem çok pahalı olmasaydı garantili olarak yaptırabilirdim ama 4000 tl ye yakın bir fiyatı var o halde yinede belli bir sınırda bir güç yükselmesi oluyor yine istediğiniz güç artışını  yapmıyorlar, bu motorun kesinlikle 140 hp civarı bir potansiyeli var sadece yazılımla.

Düz mantık 3 silindir 1.4  ve benzer yakıt tüketimiyle 90 hp elde edilebiliyorsa 1,6 tdi resmen hantal kalmış yanında
Vitesi geç değiştirme durumu gaza basma derecesine ve spor mod drive modu vs. Göre değişiyor.Yakıt konusunda hiç kasmadım dediğim gibi agresif kullanım tarzına göre bana çok makul geldi.Performans olarak 3 silindirli 1.4 90 bg lik bir motordan çok daha fazlasını veriyor kesinlikle kasa ve hafiflik avantajı ile hızlanmada neredeyse 1.6 tdi 105 bg leon ve Octaviaya yakın değerler verdi.Sizin bahsettiğiniz 1.6 tdi 90 bg lik motoru rapidde kullandım yine onunda konusu var rapidin önceki serilerinde dsg olan 90 bg manuel olan 105 bg di şuan ikisi içinde 1.4 90 bg kullanılıyor.Yine Rapid garip bir şekilde poloya göre hem hızlanmada hem son hızda geride kalıyordu.Bunlar tamamen motor teknolojilerine ve yazılım farkına bağlı şeyler.Ayrı bir konuda leon ve Octavia da fark oldu mesela aynı motor şanzıman kombinasyonlarına sahip tdi dsg iki araçta leon 197 km de kalırken Octavia 215 km civarını gördü bu denemelerin hepsi aynı yolda yapıldı tabi rüzgar farkı vs. Olduysa o kadar ayrıntısını bilmiyorum.Ayrıca şanzıman dişli oran farklılıkları var mı bunlada ilgili bilgim yok eğer varsa bunlarda değerleri önemli derecede etkileyen unsurlar olacaktır.

 
@ahmet3976

Bugün yazilim isini Antalya basaranda sordum artik yapilmadigini o firmanin kaldirildigini soyledi, abt firmasi yapiyor ve 2 yil garanti veriyor...hala yapildigini saniyordum,oyle deyince cokta ustelemedim zaten yapacak olsalar 4000 lira Para isteyecekler.90 Dan 105 hp yukseltme icin o parayi vermem 120 civari icin anca veririm &:

 
Kasım 2014 itibariyle ESP tüm araçlarda zorunlu hale gelmişti hocam.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Güle güle kullanın. VW nin her segmenti kendi sınıfında iyi. Ne kadar ekmek o kadar köfte gibi dağıtmış imalatçı firma.

Ben 2007 Polo 1.4 TDI GOAL Polo'yu 60.000 km kulandım ve çok memnundum. Birisi aracımızı pert edince çok sevdiğimiz aracımıza veda etmek zorunda kaldık ve Golf e geçtik.

Polo ile Golf'ü teknik açıdan kıyaslamak çok haksızlık olur.

İkisinin 5 kapısı, 4 tekeri, benzer gösterge panelleri, dış görünüşüne sahip olmaları doğal olarak insanları kıyaslama yapmaya teşvik etse de kıyaslamak mümkün değil. Çünkü tasarım amaçları farklı ve farklı amaç ve teknik özelliklere göre imal edilmişler. "Teknik seviye ve amaç olarak " hiçbir benzerlikleri yok gerçekte.

Olay yerinde Golf var ise Golf :)

Polo sınıfında ise her zaman Polo.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
2011de mk2 leona sırf esp için 1500 lira ücret ödemiştim.(anti patinaj lastik basınç vs. de ekleniyordu paketle birlikte)

 
@ahmet3976

Bugün yazilim isini Antalya basaranda sordum artik yapilmadigini o firmanin kaldirildigini soyledi, abt firmasi yapiyor ve 2 yil garanti veriyor...hala yapildigini saniyordum,oyle deyince cokta ustelemedim zaten yapacak olsalar 4000 lira Para isteyecekler.90 Dan 105 hp yukseltme icin o parayi vermem 120 civari icin anca veririm &:
ABT firması ile Vw in anlaşması 2013 sonunda sona erdi. Daha önceden bu firmadan yapılan her türlü performans arttırıcı ve gövde parçası garanti kapsamındaydı. Artık garantili değiller. Bu firmadan yapılan bir modifikasyon sonucu oluşabilecek bir arıza aracınızı da garanti kapsamı dışına çıkaracaktır. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt