TSI Motorların teknik özellikleri.


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,333
İsim
Murat İNCİ
İlk olarak şimdiki Golf'lerde kullanılan 1.2, ve 1.4 hacimli motorlar 2007 yılında kullanılmaya başlayan EA211 koduyla anılır.  Demir alaşımlı döküm  motor bloğu tüm modellerde aynı olmakla birlikte değişen motor başlığının içeriğindeki değişken zamanlı çift eksantrik  teknolojisi ve değişken zamanlı olmayan çift eksantrik teknolojisi arasındaki farktan ibarettir. Hatta 1.2 ile aynı motor bloğuna sahiptir silindir hacmi farkı kullanılan alaşım silindir başlıklarından kaynaklanır. İşte size detaylar..

Motor gücü............................................Motor ID kodu....... Maksimum Tork.............................Silindir, silindir hacmi

4300 – 5300 d/dk'da 63 kW TSI®......      CJZB      ............. 1400 – 3500 d/dk'da 160 Nm......4 silindir,1197 ccm

(Silindir devre dışı bırakılmadan)

4500 – 6000 d/dk'da 103 kW  TSI®...    CHPA    ...............1500 – 3500 d/dk'da 250 Nm.....4 silindir,1395 ccm

(Silindir devre dışı bırakıldığında)

4500 – 6000 d/dk'da 103 kW, TSI®...      CPTA    ................1500 – 3500 d/dk'da 250 Nm.....4 silindir,1395 ccm

 
VW grubunda "benzin motorlarına da DPF" Temmuz 2017 de 1.4 TSI Tiguan motorları ve 2.0 TFSI Audi A5 motorları ile gelecek ve kademeli olarak yeni üretilecek motorlara da takılacak. 2022 yılı itibariyle 7 milyon motora (araca) takılması planlanıyor.

Gelecekte de bütün modellere SCR Katalizatör Teknolojisi uygulanacak (üre püskürtmeli olabilir).

Yani benzin motoru da dizel motoru kadar karmaşıklığa doğru gidiyor. Emisyonlar azalırken karmaşıklık ve maliyet artacak bu durumda.  Güvenilirlik açısından bugünkü motorları da arayacağız anlaşılan :)

http://www.enginetechnologyinternational.com/news.php?NewsID=80866

VW Group introduces petrol particulate filters

The Volkswagen Group has announced the wide-scale use of particulate filters for petrol engines, or 'gasoline particulate filters (GPF)'. From 2017, all of the the group's direct injection TSI and TFSI engines will be fitted step-by-step with petrol particulate filters. Emissions of fine soot particles will be reduced in this way by up to 90%.

By 2022, the number of Volkswagen Group vehicles being equipped with this technology annually could reach seven million. The process is starting in June 2017 with the 1.4-litre TSI engine in the new Volkswagen Tiguan and the 2.0 TFSI in the Audi A5. Implementation will then follow in further models and engine generations.

Particulate filters for diesel engines are already proven and established. The gasoline particulate filter will now reduce the particulate emissions of direct injection petrol engines by up to 90%.

"Following increases in efficiency and lower CO₂ output, we are now bringing about a sustained reduction in the emission levels of our modern petrol engines by fitting particulate filters as standard," said Dr. Ulrich Eichhorn, head of group research and development. "In the future, all models will be equipped with the latest and most efficient SCR catalytic converter technology."

 
@calik

Değerli Alper Hocam 

Sayenizde yeniliklerden haberdar oluyoruz. Teşekkür ederim 

Gururla söyleyebilirim ki yenilikleri öğrenmek isteyenler forumunuzu takip etmeli.

 

Geri
Üst Alt