YENİ FOCUS BUGÜN TANITILIYOR


Fiesta vari olmuş ön ızgara ve sisler.Ben tahmin ettiğim üzere beğenmedim. Dışbükey ayrıntılar çok fazla. Civic tarzı bombeleri var aracın. Özellikle ön çamurluklar çok kaba geldi. Tutar ülkemizde tutmasına ama. Bu arada iç mekan ayrı bir telden çalıyor. Ekran, gösterge berbat. Otonom dinamikleri artmış, test edip bakmak lazım. Vites topuzu C segmenti araç için güzel ayrıntı. St line fena değil ama fiyat performans ikilisini düşünmek lazım. :)

 

Araç pekte kötü sayılmaz aslında en önemsediğim de vitesin görünümünün araca elitlik katması güzel olmuş. Ön tarafın tasarımını pek beğenmedim.

 
Adamlar 2018 model araba çıkartıyor hala daha 2012 de çıkan golfün iç tasarım bütünlüğü yok hiç mi ilham almıyorlar [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
drl.jpg

Farın ortasından geçen gündüz ledi pek hoşuma gitmedi, Vignale donanımda ki ledler çok daha güzel duruyor bence. Bir de sanırım Farlar full led. 

Sonunda sunrooftan vazgeçip Panoramik açılır cam tavan koydular.  Üstelik komple cam tavan. "Alın size cam tavan" der gibi.  :D  

cam.jpeg

cam.jpg

Ekranı ve gösterge panelini Fiesta da baya incelemiştim.

Ekranın hızı dokunmatiği vb konular oldukça iyi ama tasarımı tablet tarzı olmasa daha güzel olurmuş. En azından Audi'de ki gibi girip çıksaydı.

Gösterge paneline Focus forumunda da çok tepki gelmişti Toros'a benziyor felan diye ama bence sade şık bir güzelliği var. Ben Fiesta da ilk gördüğümde de beğenmiştim. Tek eksiği Active info display yok bari Mondeo'da ki gibi yarı analog yarı hayalet olsaymış. Ama bu da güzel bence.

gösterge.jpg

En sevindiğim olay devasa ön göğüs gitmiş. Hem artan uzunluk hem göğüsün küçülmesi iç mekan ve bagaja + sağlamıştır ciddi oranda. Zira F3-3,5 da arka diz mesafesi faciaydı bana göre.

Bagaj epey genişlemiş görünüyor, özellikle daracık olan yükleme ağzı büyümüş bayağı. 

bagaj.jpg

Bir de göğüsün çok hareketsiz dümdüz olduğu söyleniyor.  Benim hoşuma gitti açıkçası, sadece orta havalandırma kanalları biraz aşağı da kalmış.  Bu resim Style donanıma ait. Yolcu kapı kolunun orada da kapı kilit butonu var yanlış görmediysem. 

iç.png

3 nesildir değişmeyen yan ayna tasarımı da değişmiş sonunda. Çok tombul olduğu için katlansa da pek bişey fark etmiyordu. 

Ufak detayları da atlamamışlar sonunda. :)   Ama hala kapı cepleri yeterli büyüklükte değil. 

kapı içi.jpeg

Otomatik şanzımanda powershiftle beraber tam otomatik geldi yanılmıyorsam. 8 ileri olması güzel özellikle uzun yolda motor gürültüsüne katkısı olacaktır ekonomi ile beraber.

Vites kolu yerine bu şekilde olması çok hoşuma gitti, Auto Hold da gelmiş elektromekanik el freni ile birlikte. 

oto.jpg

Bir de arka kelebek camlar önce ki nesiller de kapıdan ayrıydı, onu da kapı ile beraber yapmışlar güzel olmuş. 

dış.jpg

Genel olarak beğendim ön tasarım hariç. Özellikle sedan karoser çok hoşuma gitti. Sedanı görene kadar "Bir şeyler eksik/olmamış gibi" diye düşünüyordum ama sedan çok hoşuma gitti. 

Amblemin altında ki F O C U S yazısı çok hoşuma gitti. 88 kg hafiflemiş olması da ciddi bir + bana göre. 

sedan.jpg

sedan 2.jpg

Bir de egzoz çıkışı neden sağda onu anlamadım? 

Anlamadığım ikinci nokta ise, en altta marşpiyel ve tamponların alt kısımları neden plastik siyah hala? Çizilmelere karşı yapıyorsun anladık tamam ama görüntü olarak çirkin görünüyor bence. 

Bayilere gelsin bakalım test sürüşü felan o zaman daha net anlaşılır her şey. Ön tasarım hariç hoşuma gitti beğendim ben genel olarak. Öne de ST tamponla bir  nebze kurtarılabilir gibi. :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@fcsrn resmen arabayı parçalarına ayırdın  :mad:

 
Ön konsol minibüs konsol gibi olmuş :D

İnsan Volvo'daki minimalizm ile 7'deki fonksiyonelliği birleştirir, harmanlar, bişiler yapar :)

Vites koluna diycek bir şey bulamıyorum, zaten bulamam; ortada kol yok :)  Çok değişik bişi :)  iDrive gibi ama değil gibi de :D

 
Egea hatchback ve yeni i30 karışımı bir tasarım gibi görünüyor. Ayrıca ön kısım biraz aceleye gelmiş sanki. Sadece vites detayı güzel. Konsol tasarımları bütün Ford araçların içinde bir “Transit” aşkı olduğunu vurgulamış yine. Hepsinin sonunda en nihayetinde uzun yıllar içerisinde kimlik oluşturmayı denemiş ama ne yazık ki başaramamış bir Focus var bence ortada. Orta sınıf olduğu için birçok ülkede markanın amiral gemisi olacak Focus’un, hiç değilse Golf’ün değişmez arka çamurluk üstü C sütunu gibi, tek bir parçası da olsa, parmak izi gibi bir emare sabit kalsaymış.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
şu focusun konsolunu bi türlü sevemedim.bence yine olmamış.bütünlük yok.masanın üzerine tablet koyar gibi ekran koymuşlar :)

 

Geri
Üst Alt