1.2 dsg golf ile 3800 km lik uzun yol tecrübelerim


Evet hocam.golfun yuksek suratlerde bayaa sessiz bir otomobil olmasi.aerodinamisi ve yalitimininin iyi olmasiyla birlikte.yuksek hizlar icin .yuksek devirlere ihtiyac duymamasiyla da ilgili.6.vites.3000 dd de 145 km hizla gidebiliyoo arac.cogu benzinli arac ayni hiz icin belki 1000 dd daha cevirmesi gerekiyo.direksiyon hissi derken.tepkileri anlaminda  daha iyi gelmisti focus bana.yoksa islevsellik ve kalite anlaminda golfun direksiyonu guzel
Söylediklerinize birebir katiliyorum
 

Haklısınz hocam ama focus da yalitim işi diğer kasalara göre çözülmüş olsada belirttiğiniz hızlarda bariz yol sesi aliyor. Direksiyon hissi içinde, direksiyonun kalınlığı ve yapısından kaynaklı farkli gelmiş olabilir. Görüntü olarak focus direksiyonu ama işlevsellik bakımından golf direksiyonu derim ben
Direksiyon hissi derken tepkilere verdiği cevaplar, yolu okuyabilmeniz vb durumlar. 

Golf bu konu da zayıf, fazla yapay. Focus çok net Golf e göre ve çok daha iyi. Yumuşaklık bakımından da F3,5 direksiyonu hem çevirirken ki yumuşaklık hem de malzeme olarak aşırı yumuşak gelmişti. İşlevsellikten kastınız nedir? 

 
Direksiyon hissi derken tepkilere verdiği cevaplar, yolu okuyabilmeniz vb durumlar. 
Golf bu konu da zayıf, fazla yapay. Focus çok net Golf e göre ve çok daha iyi. Yumuşaklık bakımından da F3,5 direksiyonu hem çevirirken ki yumuşaklık hem de malzeme olarak aşırı yumuşak gelmişti. İşlevsellikten kastınız nedir? 
Focus 3.5 kullanmadım 3 kullandım öncelikle bunu belirteyim. Ikisinde aynı direksiyon varmı bilmiyorum muhtemelen aynıdır.
Focus direksiyonu görsel olarak golf direksiyonun dan 2 tik önde. Kalite olarak aynisini soyleyemiyecegim.cunku ayni km ye geldiginde focusun direksiyonunda soyulmalar baslamisti. Golfte bu simdilik yok. Ayrıca direksiyonu işlevi yol tepkimeleri minimize ederek kontrolü kolay ve güvenli şekilde sağlamak. Ki bunu bence golf focus tan daha iyi yapıyor.
 
Focus 3.5 kullanmadım 3 kullandım öncelikle bunu belirteyim. Ikisinde aynı direksiyon varmı bilmiyorum muhtemelen aynıdır.
Focus direksiyonu görsel olarak golf direksiyonun dan 2 tik önde. Kalite olarak aynisini soyleyemiyecegim.cunku ayni km ye geldiginde focusun direksiyonunda soyulmalar baslamisti. Golfte bu simdilik yok. Ayrıca direksiyonu işlevi yol tepkimeleri minimize ederek kontrolü kolay ve güvenli şekilde sağlamak. Ki bunu bence golf focus tan daha iyi yapıyor.
Hocam tepkimeden kastımı anlatamadım sanırım. Şu video da 18. dakikadan itibaren anlatıyor And Mehmet Çetin. 



 
Hocam tepkimeden kastımı anlatamadım sanırım. Şu video da 18. dakikadan itibaren anlatıyor And Mehmet Çetin. 
 
Hocam Videoyu izledim guzel bir test olmus ilk oncelikle . aynı şeyi farklı söylüyor olabiliriz. Focus un direksiyonunun tepkimeleri daha iyi vermesinin nedenin bağımsız süspansiyonlardan kaynaklandığını düşünüyorum ben. Focus ta bulunan Bağımsız süspansiyon virajlarda verdiği çabayı direksiyona iletiyor ve direksiyondan yapılan müdahale ile konforlu sürüş elde ediliyor. Yani ana etkenin bağımsız süspansiyonda olduğu fikrindeyim. Golf te bu süspansiyon olmadığı için konforsuz viraj ve tepkisiz direksiyon gibi gözüküyor diye düşünüyorum.
 
Hocam Videoyu izledim guzel bir test olmus ilk oncelikle . aynı şeyi farklı söylüyor olabiliriz. Focus un direksiyonunun tepkimeleri daha iyi vermesinin nedenin bağımsız süspansiyonlardan kaynaklandığını düşünüyorum ben. Focus ta bulunan Bağımsız süspansiyon virajlarda verdiği çabayı direksiyona iletiyor ve direksiyondan yapılan müdahale ile konforlu sürüş elde ediliyor. Yani ana etkenin bağımsız süspansiyonda olduğu fikrindeyim. Golf te bu süspansiyon olmadığı için konforsuz viraj ve tepkisiz direksiyon gibi gözüküyor diye düşünüyorum.
Kullandığım Golf 1.4 tsı, dolayısıyla bağımsız süspansiyon. :)  

 
Hocam Videoyu izledim guzel bir test olmus ilk oncelikle . aynı şeyi farklı söylüyor olabiliriz. Focus un direksiyonunun tepkimeleri daha iyi vermesinin nedenin bağımsız süspansiyonlardan kaynaklandığını düşünüyorum ben. Focus ta bulunan Bağımsız süspansiyon virajlarda verdiği çabayı direksiyona iletiyor ve direksiyondan yapılan müdahale ile konforlu sürüş elde ediliyor. Yani ana etkenin bağımsız süspansiyonda olduğu fikrindeyim. Golf te bu süspansiyon olmadığı için konforsuz viraj ve tepkisiz direksiyon gibi gözüküyor diye düşünüyorum.
Hisli direksiyon konusunda bence bağımsız amortisörün etkisi yok. Direksiyon sistemi ile alakalı. Bence elektrik desteği nekadar fazla olursa hissiyat ta okadar azalıyor.

Focus hiç kullanmadım direksiyon dönüşlerde Golf'e oranla ağır mı ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hisli direksiyon konusunda bence bağımsız amortisörün etkisi yok. Direksiyon sistemi ile alakalı. Bence elektrik desteği nekadar fazla olursa hissiyat ta okadar azalıyor.
Focus hiç kullanmadım direksiyon dönüşlerde Golf'e oranla ağır mı ?
Sizin gibi düşünmüyorum çünkü araç virajda kalmak için ne kadar zorlanırsa direksiyon a düşen yük okadar artıyor.
 
Hisli direksiyon konusunda bence bağımsız amortisörün etkisi yok. Direksiyon sistemi ile alakalı. Bence elektrik desteği nekadar fazla olursa hissiyat ta okadar azalıyor.

Focus hiç kullanmadım direksiyon dönüşlerde Golf'e oranla ağır mı ?
Şasi de etkili ancak dediğiniz gibi ne kadar elektronik o kadar yapay. 

Focus 2 makyajlı kasa dizellerde bir nevi sürüş profil seçimi bulunuyor yol bilgisayarında. Direksiyon yazan kısımda Konfor Normal Spor Modları var. Konfor ş.içi için ideal ancak hız arttıkça direksiyon yumuşak kalıyor. Normal en iyisi, ş.içi ve park manevralarında yumuşak, hıza göre de sertleştiriyor. Spor da ise tamamen sert. Bu seçimler aynı zamanda gaz pedalını da etkiliyor özellikle tork patlamalarında hissedebiliyorsunuz. Konforda fazla bir tork patlaması olmadan homojen olarak hızlanmaya özen gösterirken sporda olabildiğince atak. :)

Yani sorunuzun cevabı tamamen hangi modu kullandığınıza bağlı. 

 

Geri
Üst Alt