Dsg sorunu mu yoksa ?


mustik

Üye
Katılım
20 May 2017
Mesajlar
260
Tepkime puanı
279
Konum
mustafa
İsim
mustafa
Dsg golf 7 aracim 14bin km de 2015 model vitesleri dusuruken gecisler hissediliyor eskisi gibi degil bazende 2 den 3 e gecislerde sanki vuruntu yapiyor bi dsg nin calisma karakterimi yoksa acaba kavrama sikinti mi cikaracak bilgi verebileceek kimse varmi acaba

 
Hocam garantiniz varsa zaman kaybetmeden servise gidin bence . gecmiş olsun selamlar 

 
Hatayı genelde motor ısındıktan sonra mı yapıyor? Bende 2 den 3 e geçişte silkeleme olmuştu ama soğukken değil bir süre sonra ve özellikle dur kalk trafikten sonra bariz hissediliyordu. Servis kontrolü sonrası kavrama değişti, servisinize gidin ilgileneceklerdir mutlaka. Bu hatanın farkındalar ve gerekli desteği sağlıyorlar.

 
Vites dusurmelerdeki vitesin duserkenki hissetmeyi bariz her zaman yapiyor vites artirikenki 2 den 3 e gecisi ise cok nadir dsg karasiz kalincaa yari kavrama yapinca yapiyor yani motorun isinmasiyla pek ilgisi yok da dsg nin karasizligiyla ilgili gibi

 
Bende de vites dusurmeler yukseltme kadar kusursuz degil biraz farkediliyor. Normali mi bu yoksa anormal bir durum mu bilmiyorum. Kavrama da yeni degisti benim..

 
Yani arkadas 2016 model golf 1.2 tsi dsg golf aldi onun vites degisimleri ve dusurmeleri dsg si daha kararli ve puruzsuz geldi bana ve benim icime kurt dustu dusunceleri ve bilgisiyle yardimci olabilecek kimse varsa sevinirim

 
Bende de vites dusurmeler yukseltme kadar kusursuz degil biraz farkediliyor. Normali mi bu yoksa anormal bir durum mu bilmiyorum. Kavrama da yeni degisti benim..
DSG her zaman vites düşüşünü yükseltmeye göre daha hisli yapar, bunun sebebi ise DSG'nin her zaman vites yükseltmek için kendini hazır tutması. Düşürmek için değil. Bu yüzden düşürünce hissedilir oluyor. Zaten vites küçültmek her zaman daha sarsıcı bir eylemdir. Bunu da atlamamak lazım.
 
DSG her zaman vites düşüşünü yükseltmeye göre daha hisli yapar, bunun sebebi ise DSG'nin her zaman vites yükseltmek için kendini hazır tutması. Düşürmek için değil. Bu yüzden düşürünce hissedilir oluyor. Zaten vites küçültmek her zaman daha sarsıcı bir eylemdir. Bunu da atlamamak lazım.
Hocam yüksek müsadenizle bir ekleme yapmak isterim . DSG her vites geçişi için kendini hazırlar örneğin 2 de iken aracınız 1 ve 3 . vites hazır bekletilir nedeni ise daha hızlı ve sağlıklı bir vites geçişi yapabilmesidir. bu diğer vites  geçiş örneklerinde de aynıdır. vites düşürmede hissiyat biraz artabilir bunun nedeni ise devir bandından kaynaklanır. araclarımız dsg sisteminde üst viteslere geçerken bir alt vitesdeki devir banıdını kullanarak geçiş yaptığından hissiyat az olur tam aksi durumda ise vitas geçişlerini biraz daha iyi hissetmen normaldir. Teşekkür eder saygılar sunarım.

 
Hocam yüksek müsadenizle bir ekleme yapmak isterim . DSG her vites geçişi için kendini hazırlar örneğin 2 de iken aracınız 1 ve 3 . vites hazır bekletilir nedeni ise daha hızlı ve sağlıklı bir vites geçişi yapabilmesidir. bu diğer vites  geçiş örneklerinde de aynıdır. vites düşürmede hissiyat biraz artabilir bunun nedeni ise devir bandından kaynaklanır. araclarımız dsg sisteminde üst viteslere geçerken bir alt vitesdeki devir banıdını kullanarak geçiş yaptığından hissiyat az olur tam aksi durumda ise vitas geçişlerini biraz daha iyi hissetmen normaldir. Teşekkür eder saygılar sunarım.
Eklemeleriniz için teşekkür ederim Ender hocam. Ben de sizin ifade ettiklerinize detay eklemek istiyorum. Şöyle ki; sizin de belirttiğiniz gibi aracın 1. ve 3. vites dişlilerinin aynı mil üzerinde bulunması sayesinde, aynı anda olmasa da araç sürücünün gaz tepkisine, aracın ivmelenmesi yavaşlaması durumlarına göre 1. vitesi veya 3. vitesi hazırlar. Otomatik modda yavaşlarken aracın sarsıntısız geçiş yapmasının sebebi, hem aracın alt vitese hazırlanması, hem de aracın devirinin sarsıntısız alt vitese geçecek kadar düşürülmesi sayesindedir. Özellikle manuel viteste kullanırken aracın hesaplamalarına aykırı bir durum oluştuğunda (ivmelenme sırasında vites küçültülmesi gibi) araç hem devirden kaynaklı hem de hazırlıksız viteste olmasından dolayı biraz daha hisli vites geçişi gerçekleştirecektir. Tabi buradaki vites geçişleri Ender Hocamın da bahsettiği gibi esas unsur olan doğru olmayan devir dışında gerçekten mükemmele yakındır, aslında bahsi bile yersiz denebilir. DSG o kadar hızlı gerçekleştiriyor geçişleri çünkü.

Konu sahibinin durumundan bahsedecek olursak eğer araç otomatik modda kendi halinde yavaşlarken vites düşürme sırasında oluşan bir silkelenme ise kesinlikle problem olduğundan şüphelenilmelidir. Eğer ortalama bir devirde manuel olarak yapılan vites küçültmede yaşanan histen bahsediyorsak, normal bir durum olabilir diye düşünüyorum. Selamlar, saygılar.

 
Detay icin ayrica Teşekkürler Hocam. Bu sekilde Konumuz daha da aydınlandi diye düşünüyorum. Selam ve Saygilar bizden siz degerli Golftutkusu dostlarina olsun. [emoji106]

 
Herkese merhaba. Konunun üzerinden çok yıllar geçmiş ancak cevap alacağımı umarak yazıyorum. Aracımın şanzumana ait basınç tüpü değişti. Ayrıca 2. viteste yokuş yukarı çıkarken titreme olduğu için kavramanın bittiğini düşünüyordumki ( km: 86000) orjinal luke marka kavrama değişimi oldu. Üzerinden 2 ay geçti. Şuan ankara da trafikte hızlanıp tekrardan anlık yavaşlamalarda 3 ten 2 ye geçişlerde çok ufak geçiş vuruntusu hissediyorum. Bunu hızlı yavaşlamalarda yapıyor. Daha sakin yavaşlamada hissetmiyorum. Neyse tekrardan ustamıza gittik ve kendisi (eski yetkili servis ustası) adaptasyonu tekrardan yaptı ancak bunun normal olduğunu, bunun kronik olduğunu hatta daha önce yetkilide bunun üzerine almanyaya çok kayıt açtıklarını falan belirtti hatta sizin yukarıda açıkladığınız teknik konulara değindi. Bakalım bir süre daha deneyeceğim ancak mantıklı bir yere oturmuyor bende.
 

Geri
Üst Alt