Jump to content
fcsrn

Geri Görüş Kamerası Montajı

Recommended Posts

Plakalığa takılan geri görüş kameralarından taktım araca. Takarken yaşadığım serüveni, aşamaları yazayım. Takmayı düşünenlere yol gösterici olsun dedim. En başında aklımda konu açma fikri olmadığı için resim çekmedim fazla ama elde olan resimlerden işaretleyerek anlatmaya çalışacağım. 

İşlemlere başlamadan önce bir iki uyarı yapayım. İlk olarak 4. aşamayı okumadan önce işe girişmeyin. Hatta ilk o aşamayı hallederseniz daha iyi olur. İkinci olarak eliniz bu tür işlere yatkın değilse bence uğraşmayın bu işleri yapan bir yerde taktırın. Üçüncü olarak elleriniz hasar görecek, çizilecek kesilecek sıkışacak vb durumlar olacak dikkatli olun benden demesi. :D Son olarak, mesuliyet kabul etmem. Yardımcı olması açısından böyle bir konu hazırlayayım dedim. Yine takmak isteyenlere her türlü desteği veririm far yağmur sensörü montajında olduğu gibi.   

İlk olarak media cihazından arka bagaj kısmına kablo çekme işlemi ile başlayalım. 4 aşama mevcut. Bu birinci aşama olsun. 

BİRİNCİ AŞAMA:MEDYA ÜNİTESİNDEN KABLO ÇEKME

Medya cihazından kablo çekmek için çevirici kablonuzun olması lazım. Eğer yoksa ali expresste mevcut. Kablonun resmini de ekliyorum. 

d83zqp.png

Bu kablonun mavi soketini medya ünitesine, diğer yuvarlak soketini de kamera kutusundan çıkan uzun kablonun bir ucuna takıyoruz. Uzun kabloyu gizleyerek yolcu ayak bölümüne geçirmemiz lazım, onun içinde altta ki resimde işaretli yerden elimizi atıyoruz, orada ufak bir aralık var medya cihazının oraya gelen. O bölümden kabloyu geçirmek için kılavuz tel kullanıyoruz. 

qjM1lB.jpg

Tel yardımı ile kabloyu geçirdikten sonra soketlerini de taktığımız medya cihazını yerine oturtup ön konsolu toplayabiliriz. Ön konsolla işimiz bitince, kabloyu gizleyerek arka tarafa geçirme işlemine geçiyoruz. Yukarda işaretlediğim delikten geçirdikten sonra torpido gözünün alt ve arka kısmından oralara iteleyerek sıkıştırıyoruz elimizle. Sonrasında ayak eşiklerini ile taban halısı arasına sıkıştırarak arka koltuğa kadar getiriyoruz. Arka koltuğun size yakın(dış kapıya yakın) ön köşesini tutup yukarı çekin, hafif kalkacaktır Kabloyu oradan koltuğun altına yollayın. Sonrasında sırt bölümünü yatırın ve bagaja geçin. Bagaj zeminini, stepneyi vs herşeyi çıkarın, pandizot dahil. Rahat çalışmak için gerekli. Arka koltuğa getirdiğiniz kabloyu bagajın içine alın, orada plastik bir parça var o kısımda mecbur biraz gözükecek ama bagaj zeminini takınca yine görünmeyecek. Sonrasında sağ alt taraftan bagaj zemin kaplamasının altına iterek son kadar getirin. Stepneyi sökün demiştim, söktükten sonra resimde ki plastik parçayı alt tarafından yukarı doğru çekin. Biraz kuvvetli çekin inat edecektir ama geliyor sonunda. Çıkardıktan sonra kabloyu buradan da geçirin.

JqALNo.jpg

NlA61P.jpg

Birinci aşama tamam. 

İKİNCİ AŞAMA: KAMERAYI TAKMA VE KABLOSUNU İÇERİ GEÇİRME

Plaka lambasını tampondan ayırın, ama plastik camlı korumasını çıkarmayın. Onun yerine kablonun geldiği yerlerde kırmızı bir tırnak var onu çekin dışa doğru. Çektikten sonra ampulün duyu ve plastik camlı korumayı çekip ayırın birbirinden. Kameralı plaka lambasını takın. Şimdi gelelim kablosunu bagajın içine geçirmeye. Bu kısmı ben yapamadım, VW Özön Servisi yaptı. Aracın altına yattı, egzozun oralardan bir yerlerden içeri geçirdi, tam anlamadım nereden geçirdiğini ama. Onu yapmak için yukarıda resimde söktüğümüz parçanın solunda ki parçayı sökmemiz lazım. Onun da iki tane vidası var. Birincisi pandizotun ayağının takıldığı çıkıntının içinde. Diğeri de, sanki takla atarmış gibi kafanızı bagajın içine doğru eğin, orada göreceksiniz. Bunlar fotoğrafları. 

Bu takla atarken gördüğünüz vida, diğerinin bir büyük boyu yıldız  alyan gerekiyor. 

l3j28r.jpg

Bu da pandizot ayağının içinde ki vida.

Yqk2yk.jpg

Vidaları söktükten sonra bagaj fitillerinin oradan tornavia, turuncu sökme aparatları artık ne varsa elinizde, kastırarak sökün. Tırnak kırmazsınız korkmayın. Baya bir zor geliyor ama geliyor. Sonrasında kaplama halı malzemesinin de pimleri var 2-3 tane, onları da kurtarın, artık kabloları ve şaseyi görüyor olmanız lazım. Oranın zemininde bir yerden geçirdi kablosunu kameranın usta. Neyse. Bu kısmı da yaptıysanız ikinci aşama da tamamdır. 

ÜÇÜNCÜ AŞAMA: SİGORTA KUTUSUNDAN RÖLEYE AKIM ÇEKME

Röle bağlamadan da kamera çalışır ama bir süre sonra parazit yapar ekran gider. O yüzden röle bağlamak şart. Bu işi elektrikçi yaparsa daha iyi ama ben yine de anlatayım. Öncelikle sigorta kutusunun kapağını bilmeyen yoktur. Şoför kapısının orada. Onu çıkarın, bir de ruhsat gözünü çıkarmamız gerek. Onun içinde gözü açın, sol yanından tutup direksiyona doğru çekin tırnağı kurtulunca geliyor direk. Sökülmüş hali aşağıda.

njMPNg.jpg

Kablolama işini elektrikçi yapsın siz yine 1. aşamada yaptığımız gibi kabloyu gizleyerek bagaja kadar getirin. Rölenin bagajda ki bağlantısını da yaptıktan sonra, bakın buraya dikkat; kamera için elektriği geri vitesten alacaksınız ancak araya zaman geciktirici (time delay box) takmanız lazım.. Nedeni ise, orjinal kamera da vitesi R konumundan çıkarsanız bile 10 sn kadar kamera açık kalıyor ekranda. Elektriği geri vitesten alırsanız eğer, geriden çıkardığınız anda kameranın elektriği kesileceği için medya ekranında aşağıda ki hatayı verecektir ve kontağı kapatıp açmadığınız sürece geriye taksanız da kamera devreye girmez. Sorunu açıkladığım mesajımın linkini ekliyorum aşağıya. 

Montaj tamamlanınca söktüğünüz kaplamaları geri takabilirsiniz. Yerine oturmayan parçalara yumruk atarak oturtabilirsiniz. Plastik kaplamaları takmadan önce halı kaplamaların pimlerini oturtmayı unutmayın. Her yeri topladıktan sonra 4. aşamaya geçebiliriz.

DÖRDÜNCÜ AŞAMA: KODLAMA

Aslında bunu en başta da yapabilirsiniz. Sayfanın başına ekleyeceğim bir kaç nottan biri de bu olacak. Kodlama sadece odisle ve vag com la  yapılabildiği için ilk bu kısmı söyledim. medya ünitesine odis ile bağlanıp kamera ile ilgili olan tek seçeneği(başka seçenek yok), veya vag comla bağlanıp byte 19 bit 4 aktif edilmeli. Aksi halde yukarıda ki 3 aşamayı yapsanız bile kamera devreye girmez. 

Kodlama işlemi de tamamsa kameranız hayırlı olsun. :) Gülegüle kullanın. 

Söküm aşamalarından bir kaç foto ekleyeyim. 

 

 

JqALNo.jpg

MopY4N.jpg

VPapGn.jpg

 

comurock ve mutlubey17 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, Yunus Emre yazdı:

eren ben düşünüyordum bu işi ama bu kadar teferruatlı oldugunu düşünmedim en iyisi orjinal geri görüş getirtip servise taktırtmak

Bunun bana maliyeti 15 TL :D Servisten fiyat aldın mı hiç ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, Yunus Emre yazdı:

eren ben düşünüyordum bu işi ama bu kadar teferruatlı oldugunu düşünmedim en iyisi orjinal geri görüş getirtip servise taktırtmak

Yunus Hocam , ben Ender'de 1700 tl ye  orjinal taktırdım, bilginiz olsun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@fcsrn Hayırlı olsun. Ben de Patrick'ten aynı medya cihazı ile kamera aldım. Bağlantıyı ve kodlamayı yaptım ama ekranda görüntüyü alamıyorum. Elektriği geri vitesten aldık. Bagajdaki 12V dan almak kafama yatmadı. Ledler sürekli yanıyor mu o zaman sizde? Benim bağlantı için önerebileceğiniz bişey var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araya 4 bacaklı  röle koyup kameraya sürekli 12 volt akım gitmesininde önüne geçilmiş olunur

1 -)+12v sigorta kutusundan

2-) - şase aracın herhangibir vidasından

3-) rölenin akım tamamlayıp geri vites ile  çıkısa 12 voltu vermesi için geri vites kablosundan

4-) burası çıkış kameranın kırmızı kablisu yani 12 v vermeniz gereken kabloya bağlanacak

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Anilatay yazdı:

@fcsrn Hayırlı olsun. Ben de Patrick'ten aynı medya cihazı ile kamera aldım. Bağlantıyı ve kodlamayı yaptım ama ekranda görüntüyü alamıyorum. Elektriği geri vitesten aldık. Bagajdaki 12V dan almak kafama yatmadı. Ledler sürekli yanıyor mu o zaman sizde? Benim bağlantı için önerebileceğiniz bişey var mı?

Hocam elektriği bagajda ki 12V prizden almanız lazım. Ledler sürekli yanmıyor sadece geri viteste yanıyor.Görüntü alamıyorum dediğiniz şey muhtemelen parazit oluyor ekran, röle taktırdığınız zaman o sorunu da çözmüş olacaksınız. 

Elektriği 12V prizden almamızın sebebini

12 saat önce, fcsrn yazdı:

Nedeni ise, orjinal kamera da vitesi R konumundan çıkarsanız bile 10 sn kadar kamera açık kalıyor ekranda. Elektriği geri vitesten alırsanız eğer, geriden çıkardığınız anda kameranın elektriği kesileceği için medya ekranında aşağıda ki hatayı verecektir ve kontağı kapatıp açmadığınız sürece geriye taksanız da kamera devreye girmez.

yazdım yukarıda. Bana da geri vites mantıklı geliyordu ama @mehmetmert Hocamız olayı açıkladı kafama yattı dün akşamda elektriği geri vitesten çıkarıp 12V prize aldım düzgün çalıştı. :)

"Geriye taktığınız da CAN BUS zaten komut gönderiyor kamerayı devreye al diye, orjinal kamerada geriden çıkarsanız bile 5-10 sn devrede kalıyor ama biz geri vitesden elektrik aldığımız için vitesi R'den  çıkardığımız anda kameranın elektriği kesiliyor ve dolayısıyla orjinal kamerada ki gibi 5-10 sn açık kalması gerekirken bağlantı kopuyor, işte o sırada medya cihazında hata veriyor "Arka görüş kamera sistemi kullanılamıyor" diye, kontağı kapatıp açmadığınız sürece bu hata otomatik olarak silinmediği için bir daha devreye girmiyor kamera." demişti. Bana mantıklı geldi yaptım oldu. :) Sizde bir deneyin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, UĞUR_05 yazdı:

@fcsrn ellerine sağlık çok güzel olmuş baya emek harcamışsın vw servisi seni kapması lazım okulu çabuk bitir :)

 

Teşekkürler Abi. :)

Ben oradayken konuşuyorlardı 2 eleman alınacak biri elektrik biri başka bi bölüme. Dedim elektriğe geliyim hemen diye. Okulu bitir bakarız dediler. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, DoğanARABACI yazdı:

@fcsrn Eren kardeşim , yeteneklerin konusunda diyecek söz bulamıyorum , ellerine sağlık...

Doğan Abim, çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. :)

Sırada katlanır ayna var inşallah. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: rasistaken
      Merhaba dostlarım. Cümleten iyi akşamlar dilerim. Dün bir konu açmıştım Jetta ile alakalı. Ekonomik durumumdan dolayı biraz para gerekli olduğu için arabamı takas+para ile satmak istiyordum. Bugün bir araç buldum. Konuştuk ve anlaştık. 2014 1.4 TSI ACT 140PS DSG F1 132.000 kmde bir arabası var arkadaşın. Fiyatı da gayet uygun geldi bana. Emsallerine baktığım kadarıyla. Malum sitede ilan fiyatı 75.500 gözüküyor. Yarın almaya gideceğim diye düşünüyorum ve size de danışmak istedim. Araçta 26.000 hasar kaydı var. Sorduğumda ise verdiği cevap tam olarak böyle. "Sol ön çamurluk değişik sağ ön çamurluk boyalı sol arka camurluk boyalı hasarı sol ön camurlukta. Yandan darbe almıs jant amörtisör teker bilyası falan ön takım değişmiş ondan dolayı gelıyo hasar" Motora ve şaseye dokunulmamış bilgisini aldım. Sizce nasıl dostlarım?
    • Yazan: rasistaken
      Merhaba dostlarım. İyi akşamlar dilerim herkese öncelikle. Kısa bir süre önce 2016 model 1.2 TSI Comfortline paket Golf almıştım fakat ekonomik nedenlerden dolayı satmak zorundaydım. Bir arkadaş ile takasa girmeyi düşünüyorum. Arabası 2012 model 1.4 TSI Comfortline paket bir Jetta. Üste makul bi para alacağım. Sorum daha önceden veya şu an Jettası olanlar tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim. Ne gibi farklılıklar yaşarım? Şimdiden teşekkür ederim.
    • Yazan: serhatas
      Merhabalar aranıza yeni katıldım. Tecribeli arkadaşlara bir sorum olacaktı. Golf7 aracım anahtar pil uyarısı veriyordu, pili değiştirdim uyarı gitti. Birkaç gün sıkıntısız kullandım. 2 gün sonra anahtar çalışmadı. Manuel olarak kapı açılıyor ve araba çalışıyor. Yedek anahtar da sağlam. Düşünüyorum ki beyni silindi. Tekrar nasıl senkronizasyon yaparım yardımcı olursanız sevinirim. Pil dolu anahtar üstündeki kırmızı lamba da yanmıyor.
×