Golf'ün fren sisteminin geleneksel fren sistemlerinden farkı


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,333
İsim
Murat İNCİ
Geleneksel sistemlerde..

Fren pedalına basıyorsunuz.

Bastığınızda pedala bağlı kol ve manivela yardımıyla fren servo merkezine 3/1 oranında  aktarılır.

Birleşik kaplar kanununa göre bu kuvvet yaklaşık 50 kat arttırılarak fren kampanalarını sıkıştırmak suretiyle tekerleği yavaşlatmak ya da durdurmak üzere balataları sıkıştıracak kaliperlere aktarılır.

Golf 7 de Elektro Hidrolik Fren sistemi ile park freni/el freni olarak elektro mekanik fren sistemi kullanılmakta.

Fren pedalına basıyorsunuz.

Pedal fiziksel olarak bir manivela ya da kola bağlı ve aracın diğer sistemleriyle bağlantılı olan elektronik beyine aktarılır.

Basış hızınıza ve şiddetine göre kademeli olarak fren sistemini devreye sokacak merkezi hidrolik ünitesine iletilir.

Bu hidrolik ünite diskleri sıkıştırmak suretiyle yavaşlatacak veya durduracak kaliperlere iletir.

Elbette bu sistem hidrolik bir pompaya bağlıdır.

ayrıntılı bilgi

http://www.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/4ecb1fa28506ccb_ek.pdf?dergi=98

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
hocam bu yazdığınız teknik açıklamaları pek anlayamadım. benim gibi anlamayacak birine biraz daha basitçe aktarabilir misiniz ? Golf7'nin bu teknolojiler ile muadillerine göre frenleri neden daha iyidir.

gene bu forumda golf 7 ile ilgili yazmış olduğunuz bir satırdan hatırladıklarımı aktarayım; "golf7 nin 100km hızla giderken durma mesafesi 30küsür metre civarıydı, ama arkanızdan bu yukarda saydığım araçlardan birisi geliyorsa dikkatli olmanız gerekir" tarzındaydı.

teşekkürler

 
jajaja dedi:
hocam bu yazdığınız teknik açıklamaları pek anlayamadım. benim gibi anlamayacak birine biraz daha basitçe aktarabilir misiniz ? Golf7'nin bu teknolojiler ile muadillerine göre frenleri neden daha iyidir.

gene bu forumda golf 7 ile ilgili yazmış olduğunuz bir satırdan hatırladıklarımı aktarayım; "golf7 nin 100km hızla giderken durma mesafesi 30küsür metre civarıydı, ama arkanızdan bu yukarda saydığım araçlardan birisi geliyorsa dikkatli olmanız gerekir" tarzındaydı.

teşekkürler
Değerli Hocam;

Ecnebilerin enteresan testlerinin birinde sağ ön ve arka ıslak, sol ön ve arka kuru zeminde olmak kaydıyla panik fren yaparak ve ABS'yi devreye sokarak aracı durdurmaya çalıştıkları esnada ne kadar kararlı ve çizgisinden sapmadan duracağına ilişkin denemenin yapıldığı bir test vardı. Ve hatta bu testin videosunu bir kez izledim ama bir daha ki aramalarımda bir türlü  bu videoyu bulamadım.

Bu testlerde Golf aynı lastikleri kullanan diğer markalara fark atmıştır.

Çünkü elektronik kontrollü frenler geleneksel frenlere nazaran daha kontrollü frenleme sağlar. Söz gelimi viraj içerisinde frene basmanız gerekirse diğer markalara göre de başarılıdır.

Alıntıladığınız cümlede Söylemek istediğim: Arkanızdaki araç Golfse ve sertçe frene basmanız gerekirse korkmayın duracak ve size çarpmayacaktır. Ama ara.ç başka bir marka ise kaza olasılığı yüksektir, çünkü Golf'ün frenleri kendi segmentindekiler arasında en iyilerden biridir.

 
Golf'te veya şu ana kadar satılmasına izin verilen herhangi başka bir araçta "drive by wire" fren sistemi veya direksiyon sistemi hiç olmadı. Çünkü kanun koyucular güvenlik nedeniyle bu sistemlerde "drive by wire" kullanımına müsaade etmiyorlar. Golf'te de ABS, ESP vb. sistemlerle desteklenmiş şekilde bildiğimiz fren kuvvetlendiricisi var. Yani fren pedalımız mekanik olarak kuvvetlendiriciye bağlı (ekte).

Ekte verilen makale sanıyorum gelecekteki olası sistemler üzerine bir çalışma. Bu konularda prototip olarak çalışma vardır ve uygulanıyordur ama satılan araçlarda izin verilmiyor.

Fren sisteminin yapısının veya performansının benzer sınıftaki Avrupalı rakiplerinden aşırı farklı olduğunu sanmıyorum çünkü OEM ler hep aynı firmalar, herkes birkaç OEM den sistemleri komple alıp kendisine uyarlıyor. ABS, ESP konusundaki başlıca OEM, BOSCH. BOSCH bu tarz sistemleri markalara komple çözüm olarak satıyor ve sistemin tüm know-how unu vermiyor. Size sadece ödediğiniz para kadar bir "kontrol haritası" diyebileceğimiz, sınırlı sayıda değişkenlere müdahale etmenize izin veren bir yazılım ile donanımı (fren sistemi, motor kontrol ünitesi, after-treatment vb.) veriyor. Siz de Hyunda, VW, BMW gibi alıp o sistemin aracınıza uyarlamasını yapıyorsunuz. Yani OEM ile markaların bilgileri başbaşa gidiyor, çoğu durumda OEM ler daha baskın.

Fark yok mu, mutlaka var, teknik olarak bir ispatım ölçümüm olmasa da en azından Kore ve Japon grubuna göre (özellikle ABS ve ESP sistemlerinde) bariz performans farkları olduğunun biliyorum. Focus vb. Avrupa rakipleri ile yakındır ama Golf'lerimiz bence hepsinden iyidir :)

Altta alıntı yaptığım adres (parça numaralarına bakmak için faydalı)

VAGpart.com

Ekli dosyayı görüntüle 1198

Ekli dosyayı görüntüle 1199

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ön düzen geometrisi kusursuz olan bir otomobil golf7. 

 

Geri
Üst Alt