Jump to content

silvershadow

Cruise Control(CC); yani Hız Sabitleyici nasıl kullanılır?

Recommended Posts

Cruise Control(CC); yani Hız Sabitleyici nasıl kullanılır? CC ile sürüş teknikleri...


İnceliklerini zamanla ve üstadlarımdan öğrendim ve bu ilkeleri uyguladığım sürece tüketim değerleri düşük ama en önemlisi lüzumsuz yere aracınızı da yormamış olursunuz.

Cruise Control(CC) ile sürüş ayrı bir sanat dalı olarak okullarda okutulacak denli incelikli bir mesele...

*Gaz kesmeden düşük hızda da olsa yol alınacak hızlarda her fırsatta kullanmalı.

*On/Off veya CNL veya boş vites veya frene basılınca CC devreden otomatikman çıkınca hafızadaki son hız silinmez ve RES tuşuna basılarak tekrar devreye alınabilir.

* Eğer ciddi bir yavaşlama olduysa CC'yi devreden çıkartarak gaza yüklenmesini önlemelidir.

*Yokuşa yaklaşırken CC'yi devreden çıkartıp - gaz kesmeden - kademeli olarak azaltmak tamamen aracın sahip olduğu ivmesini de kullanarak rampayı  çıkmak...

Çünkü CC yokuşlarda gaza yüklenince değer artışına neden oluyor.

*Yokuş inerken eğer meyil dikse uygun olan en yüksek viteste meyil az ise boş viteste inerek CC'yi devreden çıkartmak.

*sıkışık trafikte, ilerideki trafiğin durduğunu görerek CC'yi son ana kadar devrede tutmamak..."

*uzun hafif meyilli rampalarda cc kapatılmalı araba yer çekimi eşliğinde rampayı inmeli boş yere gaz vermemeli:)

*+ tuşunu kullanmak hele hele 2-3 kez basmak, sürekli gaza yüklenmekle aynı sonuçları doğurduğundan çok fazla tercih edilmemeli.

Bunun yerine

"RES tuşu ile yumuşak biçimde hızınızı arttırarak  'ayağınızın altında yumurta varmış gibi...'gaza basmanızı simüle ederek hızınız arttırmak" benim keşfim...

Konu resmim elbette  Yasin Üstadımdan...

YPbp2k.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederiz. Ayrıca yağmurlu ve kaygan yol şartlarında kesinlikle Cruise Control kullanılmamalıdır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 25.05.2015 at 07:25, silvershadow yazdı:

 

 

Cruise Control(CC); yani Hız Sabitleyici nasıl kullanılır? CC ile sürüş teknikleri...

 

 


 

İnceliklerini zamanla ve üstadlarımdan öğrendim ve bu ilkeleri uyguladığım sürece tüketim değerleri düşük ama en önemlisi lüzumsuz yere aracınızı da yormamış olursunuz.

Cruise Control(CC) ile sürüş ayrı bir sanat dalı olarak okullarda okutulacak denli incelikli bir mesele...

*Gaz kesmeden düşük hızda da olsa yol alınacak hızlarda her fırsatta kullanmalı.

*On/Off veya CNL veya boş vites veya frene basılınca CC devreden otomatikman çıkınca hafızadaki son hız silinmez ve RES tuşuna basılarak tekrar devreye alınabilir.

* Eğer ciddi bir yavaşlama olduysa CC'yi devreden çıkartarak gaza yüklenmesini önlemelidir.

*Yokuşa yaklaşırken CC'yi devreden çıkartıp - gaz kesmeden - kademeli olarak azaltmak tamamen aracın sahip olduğu ivmesini de kullanarak rampayı  çıkmak...

Çünkü CC yokuşlarda gaza yüklenince değer artışına neden oluyor.

*Yokuş inerken eğer meyil dikse uygun olan en yüksek viteste meyil az ise boş viteste inerek CC'yi devreden çıkartmak.

*sıkışık trafikte, ilerideki trafiğin durduğunu görerek CC'yi son ana kadar devrede tutmamak..."

*uzun hafif meyilli rampalarda cc kapatılmalı araba yer çekimi eşliğinde rampayı inmeli boş yere gaz vermemeli:)

*+ tuşunu kullanmak hele hele 2-3 kez basmak, sürekli gaza yüklenmekle aynı sonuçları doğurduğundan çok fazla tercih edilmemeli.

Bunun yerine

"RES tuşu ile yumuşak biçimde hızınızı arttırarak  'ayağınızın altında yumurta varmış gibi...'gaza basmanızı simüle ederek hızınız arttırmak" benim keşfim...

Konu resmim elbette  Yasin Üstadımdan...

YPbp2k.jpg

peki hocam kullanım şekli ve hız sınırlandırıcı hakkındabilgi verebilir misiniz ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hız sınırlandırıcı mode tuşuna basılıp ekranda Lım yazısı çıkıyor yine +/- tuşları ve res/set tuşları ile hızı ayarlayıp sınırlandırmış oluyorsunuz. Çıkmak için gaza sonuna kadar basıp pedal sonundaki butona basınca yada cancel yapınca devreden çıkarmış oluyorsunuz.

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Size kalmış kontrolün sizin elinizde olduğu sürece istediğiniz zaman devreye alıp çıkarabilirsiniz.

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On Saturday, February 06, 2016 at 23:31, erkanze yazdı:

Hız sınırlandırıcı mode tuşuna basılıp ekranda Lım yazısı çıkıyor yine +/- tuşları ve res/set tuşları ile hızı ayarlayıp sınırlandırmış oluyorsunuz. Çıkmak için gaza sonuna kadar basıp pedal sonundaki butona basınca yada cancel yapınca devreden çıkarmış oluyorsunuz.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Değerli Erkan Hocam 

Yanıtınız için teşekkür ederim 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On Saturday, February 06, 2016 at 23:19, arfkync yazdı:

peki hocam kullanım şekli ve hız sınırlandırıcı hakkındabilgi verebilir misiniz ?

Değerli Hocam 

Aracınız rodajda olduğu sürece sabit hızla ilerlenmesi önerilmediği için kullanmanız önerilmez. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, silvershadow yazdı:

Değerli Hocam 

Aracınız rodajda olduğu sürece sabit hızla ilerlenmesi önerilmediği için kullanmanız önerilmez. 

valla ben hep kullanıyorum araç 500km de

hergün gittiğim bir yol var yaklaşık 2km uzun ve düz bir yol hep kullanıyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hız sabitleyicide +'ya bastığımda her seferinde 10'ar artış oluyor bu normal mi ? (hız 50 iken bir kere +'ya bastığımda 60 oluyor)

Daha önce kullandığım araçlarda 1'er artış oluyordu....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bendede aynı, mesela 62 km hızla giderken CC devreye aldığımda ilk artışta 65 sonrasında 70 sonrasında 80 oluyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@baris @ahmetby Res ve Set tuşlarına basarsanız hızı +1 ve -1 olarak artırıp düşürebilirsiniz.., ve siz CC aktif ettiğinizde aracın o anki hızı küsüratlı bir hızda ise örneğin 72km olsun siz + tuşuna basarsanız direk 82 değilde 80 e tamamlar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuyla ilgili birşey sormak istiyorum. Önümüze bir araç geçti diyelim ve hızını azalttı. Bu durumda araç kendi hızını nasıl düşürür. Bunun bir ayarı var mı veya donanım mı takılması gerekiyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
58 dakika önce, JSW yazdı:

Bu konuyla ilgili birşey sormak istiyorum. Önümüze bir araç geçti diyelim ve hızını azalttı. Bu durumda araç kendi hızını nasıl düşürür. Bunun bir ayarı var mı veya donanım mı takılması gerekiyor?

Değerli Hocam 

Aradığınız sorunun yanıtı burada

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, silvershadow yazdı:

Değerli Hocam 

Aradığınız sorunun yanıtı burada

 

Hocam hız sabitleyici var ama acil fren desteği konusunda bilgim yok. Öğrenmenin bir yolu var mıdır? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, JSW yazdı:

Hocam hız sabitleyici var ama acil fren desteği konusunda bilgim yok. Öğrenmenin bir yolu var mıdır? 

Bu başlığın altındaki mesajları okumanız yeterli

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Uzun yolda deneme şansı bulduktan sonra hızlanma ve hız düşürmesi oldukça dengeli olan bu özellikle  + ve - tuşlarına basarak epey yol adım. 

Kafama takılan ise cruise control yokuş aşağı eğimli yolda frenlemeyi nasıl yapıyor acaba? Frenden mi yoksa motordan mı? Fren ışıkları yanıyor mu bu durumda? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, trooper yazdı:

Uzun yolda deneme şansı bulduktan sonra hızlanma ve hız düşürmesi oldukça dengeli olan bu özellikle  + ve - tuşlarına basarak epey yol adım. 

Kafama takılan ise cruise control yokuş aşağı eğimli yolda frenlemeyi nasıl yapıyor acaba? Frenden mi yoksa motordan mı? Fren ışıkları yanıyor mu bu durumda? 

Standart cruise control da frenleme özelliği bulunmaz.

Adaptif hız sabitleyici ACC varsa fren sistemini kullanır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@silvershadow Murat Hocam, Hızımı 120'ye ayarladım cruise control'u yokuşlu yerlerde araç en fazla 121 km hız gösterdi. Hızı bir şekilde sabit tuttu. Cruise'u kullanmasam 130 - 140 km hıza gaza basmadan çıkabileceğini düşünüyorum.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
21 saat önce, trooper yazdı:

@silvershadow Murat Hocam, Hızımı 120'ye ayarladım cruise control'u yokuşlu yerlerde araç en fazla 121 km hız gösterdi. Hızı bir şekilde sabit tuttu. Cruise'u kullanmasam 130 - 140 km hıza gaza basmadan çıkabileceğini düşünüyorum.

 

Fren enerjisi geri kazanım sistemi olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim de aklıma bir soru takıldı. CC ile yavaşlama yaptığımızda stop lambaları yanıyor mu acaba? mantıken yanması lazım ama bilene sormak istedim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 01.06.2017 at 09:24, ekt yazdı:

benim de aklıma bir soru takıldı. CC ile yavaşlama yaptığımızda stop lambaları yanıyor mu acaba? mantıken yanması lazım ama bilene sormak istedim. 

Active cruise control da frenleme özelliği olduğu ve mevcut fren sistemini kullandığı için mutlaka yanar.

Diğer normal cruise control da motor kompresyonu ve enerji geri kazanım sistemi dışında bir yavaşlatan unsur bulunmuyor. Bu nedenle fren lambaları da yanmayacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Meyil az ise boşa alınmalı demişsiniz, boşta iken anlık yakıt değeri artıyor. En yüksek viteste olması gerekmiyordu? 

Bazı arkadaşlarımın aracında  cc aktif olduğu zaman örn.  120 ye sabitlediyseniz, yokuş aşağı inerken hız 120 nin üstüne çıkacaksa 120 üstüne çıkartmayıp motor freni yaptığını söylüyor, bizim golf de ben denedim böyle birşey olmuyor, otomatik Manuel farkı Oluyormu? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
57 dakika önce, umitbt yazdı:

Meyil az ise boşa alınmalı demişsiniz, boşta iken anlık yakıt değeri artıyor. En yüksek viteste olması gerekmiyordu? 

Bazı arkadaşlarımın aracında  cc aktif olduğu zaman örn.  120 ye sabitlediyseniz, yokuş aşağı inerken hız 120 nin üstüne çıkacaksa 120 üstüne çıkartmayıp motor freni yaptığını söylüyor, bizim golf de ben denedim böyle birşey olmuyor, otomatik Manuel farkı Oluyormu? 

Değerli Hocam;

Haklısınız Cut off sistemi ayağınızı gazdan çektiğiniz anda  yakıt akışını keser, ancak viteste olduğunuz için kompresyon nedeniyle ciddi yavaşlama olur boş viteste kendi ağırlığıyla ivmelenmek yerine motor tarafından yavaşlatıldığı için de alacağınız yol azalır. Frenlemeye ihtiyaç duymayacağınız boş yolda, vitesi boşa almayı, rölantide yakıt tüketecekseniz bile alacağınız yolu uzattığını düşünerek tavsiye ediyorum. Matematik hesabımın doğruluğunu sürüş profili seçimi olan DSG'lerde de görebilirsiniz. Onlar da eğimi bulunca veya vites ve hız orantısı uygunsa ayak gazdan çekildikten sonra frene dokunulmadığı sürece vitesi boşa alır. DSG de asla boş vitese manuel olarak hareket halindeyken almamalı, aman..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...