Jump to content

Silecekleri kaldırabilmek için :("sileceklerin servis konumuna alınması" )


Recommended Posts

Silecekleri kaldırabilmek için

:("sileceklerin servis konumuna alınması" )

 

VW-Golf-R-facelift-Ring-1.jpg

 

 


 

Silecekler Golf'lerde aerodinamik sürtünmeyi azaltma amaçlı kaput altında gizlenmiştir. Bu nedenle silecek kollarını servis konumuna almadan kaldırmak mümkün değildir. Ya da sileceklerinizi kaldırmak suretiyle dikkatinizin çekilmesi mümkün değildir. ;)

Sileceklerin aracı yıkama esnasında ya da park halindeyken kar yağdığında buzlanıp cama yapışmasını önlemek için  yukarıya kaldırılmasına "sileceklerin servis konumuna alınması" denir.

(! Dikkat:Bu işlemi yapmadan önce camın çizilmesini önlemek için silecek süpürgelerinin önünde biriken toz ve kumu temizlemenizi şiddetle öneririm !)

kontak yarım açıp kapattıktan sonra silecek kolu 1. kez aşağı doğru basılıp bırakılırsa

silecekler kaputun altındaki yerlerinden yukarı çıkar ve dikey pozisyonda orada  durur.

Böylece silecek kollarını kaldırıp camınızı temizleyebilirsiniz..

İşiniz bittikten sonra kolları yine camın üzerine alıp kontak yarım açıkken silecek koluna aşağı doğru tekrar dokunmanız halinde önceki normal konumuna dönecektir.

tarihinde silvershadow tarafından düzenlendi
Güncelleme ve geliştirme
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • İleti 64
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

Aracı yıkarken ben de silecekleri servis konumuna alıp yıkıyorum. Ancak başıma şöyle bir şey geldi diğer arkadaşlar dikkat etsinler. Yıkama sırasında bir nakliye arabasına yer vermek için aracı 5-6 m

Konudaki görseller

Aracı yıkarken ben de silecekleri servis konumuna alıp yıkıyorum. Ancak başıma şöyle bir şey geldi diğer arkadaşlar dikkat etsinler.

Yıkama sırasında bir nakliye arabasına yer vermek için aracı 5-6 m kaydırmamı rica ettiler ben de kaydırdım ancak silecekleri indirmemiştim. Araba çalışınca mı yoksa camlarda damlalar olduğundan mı bilmiyorum (sensör var) silecekler açıkken  hareket etmeye çalıştılar ve kaputa temas eden silecek kapanıp cama çarptı. Herhangi bir şey olmadı tabi sıkıntı yok.

Ancak o zamana kadar servis konumunda sileceğin çalışmayacağını düşünüyordum, yanılmışım.

Yucelbro bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • Kurucu Yönetici

Aracı yıkarken ben de silecekleri servis konumuna alıp yıkıyorum. Ancak başıma şöyle bir şey geldi diğer arkadaşlar dikkat etsinler.

Yıkama sırasında bir nakliye arabasına yer vermek için aracı 5-6 m kaydırmamı rica ettiler ben de kaydırdım ancak silecekleri indirmemiştim. Araba çalışınca mı yoksa camlarda damlalar olduğundan mı bilmiyorum (sensör var) silecekler açıkken  hareket etmeye çalıştılar ve kaputa temas eden silecek kapanıp cama çarptı. Herhangi bir şey olmadı tabi sıkıntı yok.

Ancak o zamana kadar servis konumunda sileceğin çalışmayacağını düşünüyordum, yanılmışım.

Hocam çok faydalı bir paylaşımda bulundunuz bence. Elinize sağlık.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Aracı yıkarken ben de silecekleri servis konumuna alıp yıkıyorum. Ancak başıma şöyle bir şey geldi diğer arkadaşlar dikkat etsinler.

Yıkama sırasında bir nakliye arabasına yer vermek için aracı 5-6 m kaydırmamı rica ettiler ben de kaydırdım ancak silecekleri indirmemiştim. Araba çalışınca mı yoksa camlarda damlalar olduğundan mı bilmiyorum (sensör var) silecekler açıkken  hareket etmeye çalıştılar ve kaputa temas eden silecek kapanıp cama çarptı. Herhangi bir şey olmadı tabi sıkıntı yok.

Ancak o zamana kadar servis konumunda sileceğin çalışmayacağını düşünüyordum, yanılmışım.

Teşekkür ederim bu güzel bilgi için

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 3 ay sonra...

Silecekleri kaldırabilmek için

:("sileceklerin servis konumuna alınması" )


Silecekler Golf'lerde aerodinamik sürtünmeyi azaltma amaçlı kaput altında gizlenmiştir. Bu nedenle silecek kollarını servis konumuna almadan kaldırmak mümkün değildir. Ya da sileceklerinizi kaldırmak suretiyle dikkatinizin çekilmesi mümkün değildir. ;)

Sileceklerin aracı yıkama esnasında ya da park halindeyken kar yağdığında buzlanıp cama yapışmasını önlemek için  yukarıya kaldırılmasına "sileceklerin servis konumuna alınması" denir.

(! Dikkat:Bu işlemi yapmadan önce camın çizilmesini önlemek için silecek süpürgelerinin önünde biriken toz ve kumu temizlemenizi şiddetle öneririm !)

kontak yarım açıp kapattıktan sonra silecek kolu 1. kez aşağı doğru basılıp bırakılırsa

silecekler kaputun altındaki yerlerinden yukarı çıkar ve dikey pozisyonda orada  durur.

Böylece silecek kollarını kaldırıp camınızı temizleyebilirsiniz..

İşiniz bittikten sonra kolları yine camın üzerine alıp kontak yarım açıkken silecek koluna aşağı doğru tekrar dokunmanız halinde önceki normal konumuna dönecektir.

hocam dün arkadaşıma bunu göstereyim dedim.

1-kontak açtım

2-kapattım

3-silecek kolunu aşağı ittim

4-bişey olmadı?  s=s20

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Silecekleri kaldırabilmek için

:("sileceklerin servis konumuna alınması" )


Silecekler Golf'lerde aerodinamik sürtünmeyi azaltma amaçlı kaput altında gizlenmiştir. Bu nedenle silecek kollarını servis konumuna almadan kaldırmak mümkün değildir. Ya da sileceklerinizi kaldırmak suretiyle dikkatinizin çekilmesi mümkün değildir. ;)

Sileceklerin aracı yıkama esnasında ya da park halindeyken kar yağdığında buzlanıp cama yapışmasını önlemek için  yukarıya kaldırılmasına "sileceklerin servis konumuna alınması" denir.

(! Dikkat:Bu işlemi yapmadan önce camın çizilmesini önlemek için silecek süpürgelerinin önünde biriken toz ve kumu temizlemenizi şiddetle öneririm !)

kontak yarım açıp kapattıktan sonra silecek kolu 1. kez aşağı doğru basılıp bırakılırsa

silecekler kaputun altındaki yerlerinden yukarı çıkar ve dikey pozisyonda orada  durur.

Böylece silecek kollarını kaldırıp camınızı temizleyebilirsiniz..

İşiniz bittikten sonra kolları yine camın üzerine alıp kontak yarım açıkken silecek koluna aşağı doğru tekrar dokunmanız halinde önceki normal konumuna dönecektir.

hocam dün arkadaşıma bunu göstereyim dedim.

1-kontak açtım

2-kapattım

3-silecek kolunu aşağı ittim

4-bişey olmadı?  s=s20

Değerli Murat Hocam;

Anahtar çevrilir çevrilmez ve kontaktayken denediniz mi?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Silecekleri kaldırabilmek için

:("sileceklerin servis konumuna alınması" )


Silecekler Golf'lerde aerodinamik sürtünmeyi azaltma amaçlı kaput altında gizlenmiştir. Bu nedenle silecek kollarını servis konumuna almadan kaldırmak mümkün değildir. Ya da sileceklerinizi kaldırmak suretiyle dikkatinizin çekilmesi mümkün değildir. ;)

Sileceklerin aracı yıkama esnasında ya da park halindeyken kar yağdığında buzlanıp cama yapışmasını önlemek için  yukarıya kaldırılmasına "sileceklerin servis konumuna alınması" denir.

(! Dikkat:Bu işlemi yapmadan önce camın çizilmesini önlemek için silecek süpürgelerinin önünde biriken toz ve kumu temizlemenizi şiddetle öneririm !)

kontak yarım açıp kapattıktan sonra silecek kolu 1. kez aşağı doğru basılıp bırakılırsa

silecekler kaputun altındaki yerlerinden yukarı çıkar ve dikey pozisyonda orada  durur.

Böylece silecek kollarını kaldırıp camınızı temizleyebilirsiniz..

İşiniz bittikten sonra kolları yine camın üzerine alıp kontak yarım açıkken silecek koluna aşağı doğru tekrar dokunmanız halinde önceki normal konumuna dönecektir.

hocam dün arkadaşıma bunu göstereyim dedim.

1-kontak açtım

2-kapattım

3-silecek kolunu aşağı ittim

4-bişey olmadı?  s=s20

Değerli Murat Hocam;

Anahtar çevrilir çevrilmez ve kontaktayken denediniz mi?

kontağı kapatır kapatmaz anahtari çekmeden yaptim evet, ama olmadı. Tekrar denerim bugun

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 4 ay sonra...

benim sağ taraftaki sileceğin normalde görünmeyen ucu silecek çalıştığı zaman aşağı indiğinde bazen tam zemine oturmuyor , yukarda duruyor biraz ,sağda gözüme batıp duruyor.

bazen de görünmeyecek kadar yerine geçiyor yine. ne ile ilgili çözemedim.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • Kurucu Yönetici

@yusuf

:)

mesela sileceği aşağı 1 kez itiyorum siliyor ama başlangıç konumuna dönmüyor biraz yukarıda duruyor . bir süre sonra tekrar çalıştırıyorum hop olması gereken yere inmiş.

Murat hocamın bu konuda bir yazısı vardı. Silecek her seferinde farklı konumda duruyor diye. Bunun nedeni hep aynı yerin cama temasını önlemekmiş. Böylece daha uzun süre dayanıyormuş. ;)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@yusuf

:)

mesela sileceği aşağı 1 kez itiyorum siliyor ama başlangıç konumuna dönmüyor biraz yukarıda duruyor . bir süre sonra tekrar çalıştırıyorum hop olması gereken yere inmiş.

Murat hocamın bu konuda bir yazısı vardı. Silecek her seferinde farklı konumda duruyor diye. Bunun nedeni hep aynı yerin cama temasını önlemekmiş. Böylece daha uzun süre dayanıyormuş. ;)

detaylı okumak isterim , murat hocam nereye yazdıgını gösterir bize belki.

@silvershadow

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@yusuf

:)

mesela sileceği aşağı 1 kez itiyorum siliyor ama başlangıç konumuna dönmüyor biraz yukarıda duruyor . bir süre sonra tekrar çalıştırıyorum hop olması gereken yere inmiş.

Murat hocamın bu konuda bir yazısı vardı. Silecek her seferinde farklı konumda duruyor diye. Bunun nedeni hep aynı yerin cama temasını önlemekmiş. Böylece daha uzun süre dayanıyormuş. ;)

detaylı okumak isterim , murat hocam nereye yazdıgını gösterir bize belki.

@silvershadow

Değerli Hocam;

Siz her kontağı kapattığınızda sileceklerin kıpırdaması veya farklı yükseklikte kalmasının nedeni;

Silecek lastiklerinin her daim tek taraflı aşınmasını önlemek için lastiklerinin yönünü otomatik olarak düzenli aralıklarla değiştirmeye yarayan bir özelliktir. Bu şekilde belli bir düzende her iki taraf da eşit aşınmış olacaktır. :'(

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

hocam kontagı kapatırken değil sürüş sırasında yaşıyorum , sağ taraf yüksekte kalıyor bazen . böyle gözüme gözüme batıyor. tekrar çalıştırınca yerine geçiyor.

@silvershadow

Değerli Hocam;

Tam göz seviyesinden bir fotoğraf paylaşır mısınız?

Haklı olabilirsiniz belki de..

Bir keresinde ben de kontak kapalıyken silecekleri yukarı kalkmış buldum fazlasıyla.

Sonradan hatırladım...

Altını silmek isteyince kaldırdığım esnada bırakmışım öylece.. O da öyle biraz yüksekte kalmış..

Biraz elle aşağıya bastırmayı deneyiniz. Biraz boşluğu olabiliyor bazen..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...

bugün şöyle bir olay yaşadım;

akşamdan silecekleri servis konumuna alıp dikmiştim. sabah gelip indirdim ve sol sileceğin ön camın siyahlı kısmında hatta plastik çerçeveye dayalı durduğunu gördüm. bu baksettiğim pozisyon normalde sileceğin bıraktığı izden daha ilerisiydi. ben de birisi kola çarpmış falan diye sövüp 2 tık yaptım ve izin olduğu yere aldım manuel olarak. çok güzel bir hisle geçiyor bu arada hiç zorlanma olmadı. 2 silecek birbirine bağımlı hareket ediyor. umarım bunun bi zararı olmamıştır.

her neyse; kontağı açıp servis konumundan çıkardım. aşağı gittiler. sonra yolda su sıktım ve baktım ki silecekler bu sefer de normalde bıraktığı izden daha geride kalmaya başlamışlar. yani daha az dik pozisyona gelip geri dönüyorlar.

iş yerine varip servis pozisyonuna aldım bu sefer yine eski izinden daha geride, yani daha az dik pozisyonda kaldılar. bu sefer de 2 tık ileri itip normal konumuna aldım.

biraz önce misafirlikten dönerken cama su sıktım ve...

yine eski izinden geride kalıyorlar.

bu savaşa ne kadar devam etmeliyim? sileceklerime ne oldu fikri olan, anlattığımdan bişey anlayan var mı? :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • Kurucu Yönetici
1 dakika önce, maniax yazdı:

bugün şöyle bir olay yaşadım;

akşamdan silecekleri servis konumuna alıp dikmiştim. sabah gelip indirdim ve sol sileceğin ön camın siyahlı kısmında hatta plastik çerçeveye dayalı durduğunu gördüm. bu baksettiğim pozisyon normalde sileceğin bıraktığı izden daha ilerisiydi. ben de birisi kola çarpmış falan diye sövüp 2 tık yaptım ve izin olduğu yere aldım manuel olarak. çok güzel bir hisle geçiyor bu arada hiç zorlanma olmadı. 2 silecek birbirine bağımlı hareket ediyor. umarım bunun bi zararı olmamıştır.

her neyse; kontağı açıp servis konumundan çıkardım. aşağı gittiler. sonra yolda su sıktım ve baktım ki silecekler bu sefer de normalde bıraktığı izden daha geride kalmaya başlamışlar. yani daha az dik pozisyona gelip geri dönüyorlar.

iş yerine varip servis pozisyonuna aldım bu sefer yine eski izinden daha geride, yani daha az dik pozisyonda kaldılar. bu sefer de 2 tık ileri itip normal konumuna aldım.

biraz önce misafirlikten dönerken cama su sıktım ve...

yine eski izinden geride kalıyorlar.

bu savaşa ne kadar devam etmeliyim? sileceklerime ne oldu fikri olan, anlattığımdan bişey anlayan var mı? :)

Hocam az aşağı az yukarı siliyorsa devam :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.




  • İletiler

    • @Franquaz selamlar yakında bir konu açıp yazarım orda mutlaka ama ben çok fazla uzun gitsin diye beklentisi olanlardan değilim yoksa bitmez bu kadar ürün  özellikle merak ettikleriniz varsa ürünler arasında bildiğim kadarıyla yardımcı olayım. Kil bendede yok malesef detay forumlarında dönem dönem getirip satanlar görüyorum takip etmekte yarar var
    • @pharmacisth iyi fiyat, hayırlı satışlar hocam
    • Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi en kısa sürede servise uğrayacağım. 
    • İlk mesajınız olduğu için kendinizi tanıtmanız gerekiyor., neyse yine de cevaplamaya çalışayım., Evet danışmanın size söylediği gibi TDI motorda  trigerin değişim aralığı yıldan bağımsız olarak 120 bin km dir., fakat bu uygulamaya 2-3 sene öncesi daha yeni geçildi., danışmanın bunu da göz önünde bulundurması gerekir., ezbere iş yapmaması lazımdı., Yapmanız gereken bu çektiğiniz video ile beraber servise tekrardan bir götürmenizde yarar var., kontrol etsinler., motor soğukken yapıyorsa mümkünse mesai bitimine yakın aracı bırakın sabahtan motor soğukken kontrol edilsin., Sorun triger veya v kayışından kaynaklı ise komple set halinde değiştirmeniz sizi ilerde tekrardan motorun sökülerek 2.ci kez yüksek işçilik ücreti ödemekten kurtarır., Set halinde derken; triger kayışı seti ve V kayışı + olarak devirdaim pompası + antifiriz değişimi VW 'lerde devirdaim pompası kronik sıkıntılıdır., ne zaman arıza yapacağı belli olmayan bir parça 30 bin de bile sıkıntı çıkaran araçlar olabiliyor., devirdaim değiştirmeyip ilerde sıkıntı çıkardığında tekrardan aynı işçiliği 2.ci kez ödemek zorunda kalırsınız., 1.6 TDI motorda devirdaim pompası kayış tahrikli çalışır., Aracın 7 yaşında olduğunu da hesaba katarsak antifiriz artık ömrünü tamamlamıştır., alet ile ölçüm yaptğınızda donma koruması iyi gözükebilir fakat (korozyon koruması) 4-5 yıl sonra kötüleşmeye başlar.!! Tekrardan bi götürüp sese baktırmakta yarar var.. video kaydını ustaya dinletmeniz iyi olur..    
×
×
  • Yeni Oluştur...