Golf 7.5(2018 1.0 tsi dsg) arka fren balata tavsiyesi...


murat8550

Yeni Üye
Katılım
24 Eki 2018
Mesajlar
17
Tepkime puanı
2
Konum
istanbul-çanakkale
İsim
Murat Özgür
Araç
golf 2018 1.0 dsg
yakın zamanda servis de bakıma girdim arka balatan bitmek üzere 2000 km idare eder dediler.... değişim için 3500 tl fiyat verdiler. aşağıdaki ürünler arasında kaldım. tercih ne olmalı sizce? daha önce ön arka değiştirmiştim serviste orjinal olarak baya ses yapmıştı.

Volkswagen Golf 7 Arka Fren Balatası 1.0 TSI 110 Beygir 2013-2020 BREMBO​

Volkswagen Golf 7 Arka Fren Balatası 1.0 TSI 110 Beygir 2013-2020 TEXTAR​

Volkswagen Golf 7 Arka Fren Balatası 1.0 TSI 110 Beygir 2013-2020 ATE ORIGINAL​

 

Km 70.000 iken Teeeee 2,5 yıl önce Banada gecerken ugradığım bir vw yetkili servisi (arca / eski doguş etimesgut)
Arka balatalar bitmiş / perişan olmuş icerden randevu alın degistirelim demişti.

Üzerine 26 bin km daha yaptım 96.000 km ye geldim!!?? Arka balatalara devam ediyorum.

Belkide bitmiştir hakkaten . Araba rüzgar direnciyle duruyodur benim haberim yoktur.

Yetkili servislere !!! Sesleniyorum

Yalancınınn......???????
 
Son düzenleme:
@murat8550

Güncel km niz kaç şu an ?

Foto

3-4 yıl önce Alıp zulaya attıgım Sıfır ön ve arka balataya ait

70.000 km de iken yetkili servisin bitti/bitmiş dedigi arka balata kırmızı ile isaretlediğim kalınlıkta idi

Şu an 96.000 km de sarı noktada . (Bu sefer hakkaten 4-5 bin km ömrükaldı kabul)


Screenshot_2024-04-06-22-15-33-755_com.miui.gallery.jpg
 
@murat8550

Güncel km niz kaç şu an ?

Foto

3-4 yıl önce Alıp zulaya attıgım Sıfır ön ve arka balataya ait

70.000 km de iken yetkili servisin bitti/bitmiş dedigi arka balata kırmızı ile isaretlediğim kalınlıkta idi

Şu an 96.000 km de sarı noktada . (Bu sefer hakkaten 4-5 bin km ömrükaldı kabul)


Ekli dosyayı görüntüle 74675
35 binde değiştirmiştim şuan 70 bin
 
Arka balatalar önlere kıyasla daha geç biter. Frenleme esnasında momentum gereği araç öne yığılır ve aracı durduran zaten ön balatalardır. Arka balatalar denge sağlar diyeyim. Bu yüzdendir ki nerdeyse tüm araçlarda ön balatalar arkalara göre daha büyük tasarlanıp üretilir.
Ön balatalar tam bitti dediğimde, ( 90.000 km yapmıştım) arka balatalarda %30 civarı ömür vardı. 2 kez işçilik ödememek için arkaları da değişin demiştim.
Şu da bir gerçek ki balatalar yarıya geldiğinde bir tık daha sert malzemeyle diske baskı yapıyor. Bu da üreticilerin uyanıklığı diyeyim :).
Marka olarak Ate öneririm. Ate nin ceramic serisi balataları da var ve onlarda frene basınca ses olayı sıfıra yakındır.

Textar, Bosch, Trw ve Kale marka balatalar kullandım. Fiyat performans olarak Kale çok daha güzel çıkmıştı birkaç yıl önce. Pamuk gibi balataydı. Ses soluk yoktu.

Markaların nerdeyse hepsi satıcıya ürettiği, yani yetkili servislerin taktığı balata ile piyasada parasını ödeyip alınan balata arasında epey bi kalite farkı da var. Her ne kadar marka aynı olsa da kullanılan malzemede kalite farkı bariz belli. Bizzat yaşadığım için bu kadar net konuşuyorum.
 
yakın zamanda servis de bakıma girdim arka balatan bitmek üzere 2000 km idare eder dediler.... değişim için 3500 tl fiyat verdiler. aşağıdaki ürünler arasında kaldım. tercih ne olmalı sizce? daha önce ön arka değiştirmiştim serviste orjinal olarak baya ses yapmıştı.

Volkswagen Golf 7 Arka Fren Balatası 1.0 TSI 110 Beygir 2013-2020 BREMBO​

Volkswagen Golf 7 Arka Fren Balatası 1.0 TSI 110 Beygir 2013-2020 TEXTAR​

Volkswagen Golf 7 Arka Fren Balatası 1.0 TSI 110 Beygir 2013-2020 ATE ORIGINAL​

ATE tavsiye ederim. Ben brembo kullanıyorum arada ses yapıyor
 
Ate taktırdım hocam ses vs asla yok kısa mesafede durdurduğunu hissettiriyor. Fren hidrolik yağınızıda değiştirmeyi unutmayın etkisi büyük…
 
Arka balatalar önlere kıyasla daha geç biter. Frenleme esnasında momentum gereği araç öne yığılır ve aracı durduran zaten ön balatalardır. Arka balatalar denge sağlar diyeyim. Bu yüzdendir ki nerdeyse tüm araçlarda ön balatalar arkalara göre daha büyük tasarlanıp üretilir.
Ön balatalar tam bitti dediğimde, ( 90.000 km yapmıştım) arka balatalarda %30 civarı ömür vardı. 2 kez işçilik ödememek için arkaları da değişin demiştim.
Şu da bir gerçek ki balatalar yarıya geldiğinde bir tık daha sert malzemeyle diske baskı yapıyor. Bu da üreticilerin uyanıklığı diyeyim :).
Marka olarak Ate öneririm. Ate nin ceramic serisi balataları da var ve onlarda frene basınca ses olayı sıfıra yakındır.

Textar, Bosch, Trw ve Kale marka balatalar kullandım. Fiyat performans olarak Kale çok daha güzel çıkmıştı birkaç yıl önce. Pamuk gibi balataydı. Ses soluk yoktu.

Markaların nerdeyse hepsi satıcıya ürettiği, yani yetkili servislerin taktığı balata ile piyasada parasını ödeyip alınan balata arasında epey bi kalite farkı da var. Her ne kadar marka aynı olsa da kullanılan malzemede kalite farkı bariz belli. Bizzat yaşadığım için bu kadar net konuşuyorum.



Bizde tam tersi oldu.


Araç 2017 Passat b8 1.6 Tdi

Arka balatalar 2022 Eylül ayında 50 bin km civarlarında tamamen bitti.

( Biten balatalar VW AG ATE marka idi, Yetkili serviste Eco serisi balata ile değişim yapıldı )

Önler hala daha orijinal VW AG TRW marka araç 74 binde. Kalınlığı yarıyı biraz geçmiş durumda.

Sanırım,

arka balata et kalınlığının önlerden ince olması( 4-5mm civarı fark var ) ,

kullanım tarzı,

elektronik el freni / Auto Hold

ESP

vs. gibi etkenler, arka balataların erken bitmesinde en büyük etken oldu.



.
 
Son düzenleme:
@hosmyy

Yukarda @Alibey in de dedigi gibi

Arkalar sıfır iken bile önlerin yarısına yakın et kalınlığında oldugundan

Yarısı bittiginde bile , tamam öldü bitti değişcek deniyor.



Alman miyendis ler aslında tam isabet hesaplama yapmış

Hem ön hem arkalar senkronize esit zamanda bitsin
Normalde böyle olması lazım

Bisiklet değilki arka frenleri daha çok kullandım arkalar bitti, önleri az sıktığım icim sağlam kaldı


Bence? arka balatalarım bitti olayında çogunluk yanılsamaya düşüyor
 

Geri
Üst Alt