Golf 7 Antifriz eksiltme ve Klima Izgarasından beyaz duman gelmesi


Kaloriferin sağ tarafı aldığımdan beri ısıtmıyor. Anfirizimi şırınga ile çektim fotoğrafta paylaşıyorum durumu nasıl acaba




Sağ tarafın ısıtmamasının sebebi klape kapaklarından da kaynaklanabilir,

kalorifer peteğinin sağ tarafının tıkanmış olmasından da kaynaklanabilir ( kalorifer peteğinin sıcak su giriş - çıkış boruları sol tarafta olduğu için genelde sağ taraf tıkanır )

Antifrizin berrak olması iyi durumda olduğunu kanıtlamıyor.

Aracı aldığınızda, araçta G12 antifriz mi vardı , G13 antifriz mi vardı bilmelisiniz.

Şu anda G12 ile G13 birbirine karışmış durumda mı , bunu net şekilde söyleyebilmelisiniz, aksi taktirde aracınızdaki antifriz in kimyasal durumu tamamen muamma bir vaziyette.

Ayrıca Su eksiltme varsa öncelikle, kaçak sebebini bulmalı ve sorunu gidermelisiniz.

Yukarıda 4. mesajda @rager007 arkadaşımız resim eklemiş.

Resimdeki gibi gaz pedalının yan tarafındaki orta konsol kapağını açıp gözlem yapınız, ıslaklık varsa , kalorifer peteği değişecek, ıslaklık yoksa, kaçak sebebi bulunana kadar araştırmaya devam etmelisiniz.


Kaçak devam ettiği sürece antifrizin durumunun iyi veya kötü olmasının hiç bir anlamı yok.





.
 

Sürücü tarafı ısınırken sağ taraf ısıtma yapmıyor soğuk üflüyordu peteği değiştirdim şu anda iki taraf aynı oranda ısınıyor..
Eski petek işlem görmüştü ''sökülerek şişleme yapılarak kanalları açılmasına rağmen'' 2 sene kadar iyi kötü idare etti sonrasında tekrar sorun oldu,
Orta konsoldan gelen garip ses gitti yeni takılan peteğin dışına yanmaz izolasyon yaparak oturduğu yerde boşluk yapmasını engelledim.

Bu arada değişimi yaparken zemine antifriz akmaması için önlem aldım. ( Havlu -Kap-Naylon vs..) peteğin alt borusunu takıp üst girişten 500ml kadar antifriz ekledim hava yapmaması için .. ( Kullanım sonrası hiç eksiltme yapmadı tamamladığım için )

Bu arada Bu peteği direksiyon altındaki kaplama trimleri sökmeden yaptım.. Direksiyonu en üst konuma aldığınızda airbag vidalarına ulaşacağınız alana ulaşım için katlanabilir kapak yapılmış. :) Mühendis arkadaşı tebrik ettim :)


Petek görünürde idare eder gibi dursa da içten çürümüş kanallardan sıvı geçmediğinden kısa yol nerden bulursa oralardan geçiyor..
Sıcak kaynar su dökerek baktım yarısından fazlası ısınmıyordu .. + Fanın hava sirkülasyonu peteğin ısısını da bariz düşürüyordu..


20240331_193427.jpg20240302_183726.jpg
 
Son düzenleme:
Sağ tarafın ısıtmamasının sebebi klape kapaklarından da kaynaklanabilir,

kalorifer peteğinin sağ tarafının tıkanmış olmasından da kaynaklanabilir ( kalorifer peteğinin sıcak su giriş - çıkış boruları sol tarafta olduğu için genelde sağ taraf tıkanır )

Antifrizin berrak olması iyi durumda olduğunu kanıtlamıyor.

Aracı aldığınızda, araçta G12 antifriz mi vardı , G13 antifriz mi vardı bilmelisiniz.

Şu anda G12 ile G13 birbirine karışmış durumda mı , bunu net şekilde söyleyebilmelisiniz, aksi taktirde aracınızdaki antifriz in kimyasal durumu tamamen muamma bir vaziyette.

Ayrıca Su eksiltme varsa öncelikle, kaçak sebebini bulmalı ve sorunu gidermelisiniz.

Yukarıda 4. mesajda @rager007 arkadaşımız resim eklemiş.

Resimdeki gibi gaz pedalının yan tarafındaki orta konsol kapağını açıp gözlem yapınız, ıslaklık varsa , kalorifer peteği değişecek, ıslaklık yoksa, kaçak sebebi bulunana kadar araştırmaya devam etmelisiniz.


Kaçak devam ettiği sürece antifrizin durumunun iyi veya kötü olmasının hiç bir anlamı yok.





.
Tekrardan merhaba iyi bayramlar diliyorum.
Bayram dolayısıyla yaklaşık 600 km yol yaptım. Su eksiltme hiç yaşamadım. Şu anlık eksilme yok kalorifer peteği için yarın veya sonraki gün ilk müdaheleyi yapmayı düşünüyorum paylaştığınız arkadaşın ki gibi. Kullandığım ready to use antifrizi fotoğrafa ekliyorum yaklaşık 1 litre kadar tamamlama yaptım. Komple değişimini yapmayı düşünüyorum motul g13 ile. Ne kadar süre beni idare eder hemen değişim yapmalı mıyım? Maalesef aracımda alırken hangi model antifriz vardı bilmiyorum
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3924.png
    IMG_3924.png
    429.3 KB · Görüntüleme: 8
Antifriz rengi oması gerektiği gibi. (Pekiyi)

Kaloriferin sağ tarafının ısıtmaması
Kalorofer Yönlendirme kanatlarında bir sorun / takılma olduğuna işaret ediyor.
Şöyle oluyor ilk açıyorum kaloriferi yaklaşık 5 sn sıcak sonra soğuyor
 
Şöyle oluyor ilk açıyorum kaloriferi yaklaşık 5 sn sıcak sonra soğuyor
Sorunuzun cevabı birkaç mesaj üstte yanıtlandı.. Peteğin iç sirkülasyonu yetersiz yüzeysen olarak birçok bölüm ısıtılamıyor, Fanı açtığınızda ısınan alan %10 / %20 ne kadarsa yetersiz kalıp soğuyor..

Kalorifer peteğini değiştirecek arkadaşlar :
Ağır kimyasal ve basınçlı su uygulayan makine ile denendiğinde çok etkili olmuyor. ilk sene idare ederken sonraki yıl yine sorun çıkarıyor.( Yaptığınız masraf emeğe değmiyor.) En iyisi Orjinal olmasa da Kale vs.. 3 de 1 fiyatına işinizi görür peteği değiştirmek.
Tekrar tıkama yapmaması için sistemdeki tüm sıvıyı yenilemek şart en zayıf noktası kal. peteği
 
Tekrardan merhaba iyi bayramlar diliyorum.
Bayram dolayısıyla yaklaşık 600 km yol yaptım. Su eksiltme hiç yaşamadım. Şu anlık eksilme yok kalorifer peteği için yarın veya sonraki gün ilk müdaheleyi yapmayı düşünüyorum paylaştığınız arkadaşın ki gibi. Kullandığım ready to use antifrizi fotoğrafa ekliyorum yaklaşık 1 litre kadar tamamlama yaptım. Komple değişimini yapmayı düşünüyorum motul g13 ile. Ne kadar süre beni idare eder hemen değişim yapmalı mıyım? Maalesef aracımda alırken hangi model antifriz vardı bilmiyorum


Artık kalorifer ihtiyacı hemen hemen kalmadı ve antifrizin berraklığı da göz önünde bulundurursak 1 - 2 ay içinde değişim yapma rahatlığı tanıyor size.

Radyatör temizleyiçi ile temizlik ve ardından durulama sonrası, kalorifer peteği değişimi ile yeni antifriz yüklemesi, sizi 5 sene rahat ettirir.


Ancak G13 antifriz kullanmanızı tavsiye etmem.

Vw bile G13 kullanımını bıraktı artık. G12 EVO adında yeni bir antifriz modeline geçti ve bulunması çok zor.

G13 servislerde bile yok artık, dışarıda sadece motul de var. Yarın öbür gün Motul G13 de bulmak zorlaşabilir.

Lazım olduğunda kolayca bulunabilir / ulasılabilir bir antifriz çeşidine geçmenizi tavsiye ederim.

Bu da G12 kırmızı organik antifriz olacaktır. Yok illa sevisin kullandığı antifriz ile devam etmek istiyorsanız G12 EVO antifrize geçiniz.

İnternetten alışverişe mahkum kalmamak ve kolay ulaşabilmek adına,

Castrol SF ve Shell kırmızı G12 antifrizi, markette - Sanayide - yağcıda - yedek parçacıda - akaryakıt istasyonunda her zaman kolayca bulabilirsiniz.

G13 veya G12 EVO antifrize geçecek olsanız da G12 antifrize geçecek olsanız da

Eğer üzerinde G13 mit Silikat yazan genleşme kabı kullanıyorsanız,

Genleşme kabını ve kapağını da orijinali ile değiştirmeniz daha sağlıklı olacaktır.

Çünkü bu genleşme kaplarının iç duvarına yapıştırılmış halde, sallama çay poşedine benzer, içinde kireç çözücü özelliğe sahip silikat kristalleri bulunan bir poşet mevcut. Bu poşet patlarsa silikat tanecekleri su kanallarını, kalorifer peteğini, motor su radyatörünü, devridaimi tıkayabilir.

Eğer poşet henüz patlamamış ise sökebiliyorsanız poşedi sökünüz, Sökemezseniz kabı değiştiriniz.


Sonradan satın alınan G13 genleşme kaplarının içinde silikat poşedi bulunmuyor diye biliyorum.

Yine de yeni genleşme kabı alırsanız içinde poşet olup olmadığını kontrol ediniz. Poşet varsa, uzun ağızlı kargaburun ile poşedi çekip koparınız.









5.png
 
Artık kalorifer ihtiyacı hemen hemen kalmadı ve antifrizin berraklığı da göz önünde bulundurursak 1 - 2 ay içinde değişim yapma rahatlığı tanıyor size.

Radyatör temizleyiçi ile temizlik ve ardından durulama sonrası, kalorifer peteği değişimi ile yeni antifriz yüklemesi, sizi 5 sene rahat ettirir.


Ancak G13 antifriz kullanmanızı tavsiye etmem.

Vw bile G13 kullanımını bıraktı artık. G12 EVO adında yeni bir antifriz modeline geçti ve bulunması çok zor.

G13 servislerde bile yok artık, dışarıda sadece motul de var. Yarın öbür gün Motul G13 de bulmak zorlaşabilir.

Lazım olduğunda kolayca bulunabilir / ulasılabilir bir antifriz çeşidine geçmenizi tavsiye ederim.

Bu da G12 kırmızı organik antifriz olacaktır. Yok illa sevisin kullandığı antifriz ile devam etmek istiyorsanız G12 EVO antifrize geçiniz.

İnternetten alışverişe mahkum kalmamak ve kolay ulaşabilmek adına,

Castrol SF ve Shell kırmızı G12 antifrizi, markette - Sanayide - yağcıda - yedek parçacıda - akaryakıt istasyonunda her zaman kolayca bulabilirsiniz.

G13 veya G12 EVO antifrize geçecek olsanız da G12 antifrize geçecek olsanız da

Eğer üzerinde G13 mit Silikat yazan genleşme kabı kullanıyorsanız,

Genleşme kabını ve kapağını da orijinali ile değiştirmeniz daha sağlıklı olacaktır.

Çünkü bu genleşme kaplarının iç duvarına yapıştırılmış halde, sallama çay poşedine benzer, içinde kireç çözücü özelliğe sahip silikat kristalleri bulunan bir poşet mevcut. Bu poşet patlarsa silikat tanecekleri su kanallarını, kalorifer peteğini, motor su radyatörünü, devridaimi tıkayabilir.

Eğer poşet henüz patlamamış ise sökebiliyorsanız poşedi sökünüz, Sökemezseniz kabı değiştiriniz.


Sonradan satın alınan G13 genleşme kaplarının içinde silikat poşedi bulunmuyor diye biliyorum.

Yine de yeni genleşme kabı alırsanız içinde poşet olup olmadığını kontrol ediniz. Poşet varsa, uzun ağızlı kargaburun ile poşedi çekip koparınız.









Ekli dosyayı görüntüle 74780
Detay detay yazıp bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. 1-2 ay sorun olmayacağını bilmek rahatlattı. Çok aksatmadan yakın zamanda değişimini yapacağım. Değişimi araç çalışırken yapmayı düşünüyorum devir daim sırasında saf su doldur boşalt yaparak daha basit kolay görünüyor. Kalorifer peteğimi kesinlikle değiştireceğim. İnternette birkaç yerde organik antifrizler hakkında birkaç kötü yorum okudum. Hangi marka kullanmalıyım marka önemi var mı bu konuda. İnsanlar vw uyumlu olması gerekiyor diye çok bahsetmişler.
 
Detay detay yazıp bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. 1-2 ay sorun olmayacağını bilmek rahatlattı. Çok aksatmadan yakın zamanda değişimini yapacağım. Değişimi araç çalışırken yapmayı düşünüyorum devir daim sırasında saf su doldur boşalt yaparak daha basit kolay görünüyor. Kalorifer peteğimi kesinlikle değiştireceğim. İnternette birkaç yerde organik antifrizler hakkında birkaç kötü yorum okudum. Hangi marka kullanmalıyım marka önemi var mı bu konuda. İnsanlar vw uyumlu olması gerekiyor diye çok bahsetmişler.
Motul-Lique molly yetkili satıcıdan tarihi çok geçmemiş ürün alırsanız sorun olmaz.
Motul de G12EVO var. 1 litrelik 3 konsantre ürün alabilirsiniz. 3Ant./4Safsu yapsanız yeter ürünler pahalı saf su dahil ..

Durulama turlarına size kalmış market suyu o bu ( Yarım gün max gün boyu kalabilir uzun süre kalmasın 2-3 gün gibi.) sonrasında

Antifriz ve Saf su kısmında Safsuyu tıp ürünleri satan yerlerden kaliteli ürün almaya dikkat edin.
Piyasadaki saf suların ne olduğu belli değil.. Yağmur veya kar suyu olma olasılıkları yüksek:)

Günlük 20/30 km işe git gel yapıyorsanız. Günün sonunda 2bin devirle 5 dakikada 7/8 litre sıvıyı çeviriyor.
Kimyasal + durulamalar 4/5 tur yapsanız toplamda yarım saatinizi almaz. Sonrasında 5 yıl kafanız rahat olur..
 
Motul-Lique molly yetkili satıcıdan tarihi çok geçmemiş ürün alırsanız sorun olmaz.
Motul de G12EVO var. 1 litrelik 3 konsantre ürün alabilirsiniz. 3Ant./4Safsu yapsanız yeter ürünler pahalı saf su dahil ..

Durulama turlarına size kalmış market suyu o bu ( Yarım gün max gün boyu kalabilir uzun süre kalmasın 2-3 gün gibi.) sonrasında

Antifriz ve Saf su kısmında Safsuyu tıp ürünleri satan yerlerden kaliteli ürün almaya dikkat edin.
Piyasadaki saf suların ne olduğu belli değil.. Yağmur veya kar suyu olma olasılıkları yüksek:)

Günlük 20/30 km işe git gel yapıyorsanız. Günün sonunda 2bin devirle 5 dakikada 7/8 litre sıvıyı çeviriyor.
Kimyasal + durulamalar 4/5 tur yapsanız toplamda yarım saatinizi almaz. Sonrasında 5 yıl kafanız rahat olur..
Ürün olarak lique markasının motor suyu temizleme sıvısı ve g12 antifrizinden 3 adet alacağım saf su olarak kimyevi madde firmasından 10lt bidon olarak satılıyor totalde 1300 gibi bir rakama geliyor hepsi sistem temizliği içinde Çeşme değil saf su kullanmak istiyorum yeterli olur mu 10lt? Ve işlemi radyatör kısmından tahliye etmek yerine genleşme kabının dönüş hattını sökerek yapmayı düşündüm hava yapmaması açısından. Hangisi daha kolay sorunsuz bir işlem olur. İşlem sırasında kalorifer peteğinide değiştireceğim. Kullanacağım ürünlerin fotoğrafları şunlar;
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3927.png
    IMG_3927.png
    298.7 KB · Görüntüleme: 9
  • IMG_3926.png
    IMG_3926.png
    287.8 KB · Görüntüleme: 9
  • IMG_3925.png
    IMG_3925.png
    294.4 KB · Görüntüleme: 9
Ürün olarak lique markasının motor suyu temizleme sıvısı ve g12 antifrizinden 3 adet alacağım saf su olarak kimyevi madde firmasından 10lt bidon olarak satılıyor totalde 1300 gibi bir rakama geliyor hepsi sistem temizliği içinde Çeşme değil saf su kullanmak istiyorum yeterli olur mu 10lt? Ve işlemi radyatör kısmından tahliye etmek yerine genleşme kabının dönüş hattını sökerek yapmayı düşündüm hava yapmaması açısından. Hangisi daha kolay sorunsuz bir işlem olur. İşlem sırasında kalorifer peteğinide değiştireceğim. Kullanacağım ürünlerin fotoğrafları şunlar;
Araç dizelse 7 litre gider her turda.. Çok fazla saf su gider bunun yerine 3 tane 5 litre market suyu alın.. ilk turda eski sıvıyı market suyu ile değiştirip kimyasalı koyun 10/15km yol yapın işe gidip gelirken gibi ayarlayabilirsiniz. Akşam iş çıkışı kimyasaldan arınması için suyu değiştirin. 3.Tur Saf su koyup 1 gün kadar kullanın .. Son turda karışımı atın.. Kimyasaldan sonra 1 günlük periyotla 2 tur yaparsanız atacağınız antifrizin içeriğini bozmamış olur..
15 litre temiz market suyu ilk 2 tur için / 7 litre karışım öncesi 1 günlük durulama turu / Son tur 4 litre Kaliteli saf su..
Tamamını saf su yapabilirsiniz siz kalmış 15+7+4 = 26 litre saf su :) ilk turlar çamur gibi akacak saf suya yazık ..
 
Ben de genleşme kabının geri dönüş hattından antifriz değişimi yaptım.

Hava yaptırmadan antifriz değişimi yapmanın, tek yolu o şekilde değişim yapmak zaten.

Ama siz kalorifer peteğini söktüğünüzde sistem mutlaka hava yapacaktır.

Elektrikli devirdaim olan bir araçta hava alma işlemini nasıl çözeceksiniz, bunu da hesaba katarak işlemi başlatın.



G11 / G12 / G12+ / G12++ / G13 / G12 EVO bunların hepsi VW ' e uyumlu antifrizlerdir zaten.



Bu nedenle; ha deyince kolayca ulaşıp temin edebileceğiniz bir antifriz çeşidi seçiniz.


.
 
Ya radyatör patladı sızdırıyor yada klima peteğimi adı ne radyatör ile önlü arkalı bitişik duruyor ikisinden biri olabilir veya ikisi birden olabilir
 
Araç dizelse 7 litre gider her turda.. Çok fazla saf su gider bunun yerine 3 tane 5 litre market suyu alın.. ilk turda eski sıvıyı market suyu ile değiştirip kimyasalı koyun 10/15km yol yapın işe gidip gelirken gibi ayarlayabilirsiniz. Akşam iş çıkışı kimyasaldan arınması için suyu değiştirin. 3.Tur Saf su koyup 1 gün kadar kullanın .. Son turda karışımı atın.. Kimyasaldan sonra 1 günlük periyotla 2 tur yaparsanız atacağınız antifrizin içeriğini bozmamış olur..
15 litre temiz market suyu ilk 2 tur için / 7 litre karışım öncesi 1 günlük durulama turu / Son tur 4 litre Kaliteli saf su..
Tamamını saf su yapabilirsiniz siz kalmış 15+7+4 = 26 litre saf su :) ilk turlar çamur gibi akacak saf suya yazık ..
İşlemi 2 tur yapıp sadece saf su kullanmayı düşünüyorum.
Öncelikle sistemdeki suyu saf su ile değişip temizlik sıvısını ekleyeceğim(normalde şuan ki mevcut sistem suyuna ekleyebilirsiniz yazıyordu)
O şekilde yaklaşık 10km kullandıktan sonra sistemdeki suyu tekrar saf su ile değiştireceğim ve 10 km kullanacağım.

En son aşamada yani 3.tur 3.5lt antifriz 3.5lt saf su karışımını sisteme ekleyeceğim ve işlemi bitireceğim.

Kafama takılan sadece şu var 3adet 1lt antifriz ile 4lt saf su karışımı sorun olur mu?
 
İşlemi 2 tur yapıp sadece saf su kullanmayı düşünüyorum.
Öncelikle sistemdeki suyu saf su ile değişip temizlik sıvısını ekleyeceğim(normalde şuan ki mevcut sistem suyuna ekleyebilirsiniz yazıyordu)
O şekilde yaklaşık 10km kullandıktan sonra sistemdeki suyu tekrar saf su ile değiştireceğim ve 10 km kullanacağım.

En son aşamada yani 3.tur 3.5lt antifriz 3.5lt saf su karışımını sisteme ekleyeceğim ve işlemi bitireceğim.

Kafama takılan sadece şu var 3adet 1lt antifriz ile 4lt saf su karışımı sorun olur mu?



3 litre antifriz 4 litre su kullanırsanız sistemde %40 antifriz % 60 saf su olur. Pas koruması zayıf olur.

Birkaç gün veya bir kaç hafta sonra seviye düşer ve ilave yapmanız gerekirse ne olacak.

Yedek antifriz bulundurmadığınız için yine hazır içme suyu ile mi tamamlayacaksınız.

Bu sefer sistemde %30 antifriz - %70 su olur.


Bence 5 litre antifriz + 5 litre saf su alın.

4 litre antifriz + 4 litre saf su karışımını değişimde kullanın

1 litre antifriz ve 1 litre saf suyu da, ilave etmek gerektiğinde, gerektiği kadar karıştırıp kullanmak üzere yedekte saklayın.


.
 

Ürün olarak lique markasının motor suyu temizleme sıvısı ve g12 antifrizinden 3 adet alacağım saf su olarak kimyevi madde firmasından 10lt bidon olarak satılıyor totalde 1300 gibi bir rakama geliyor hepsi sistem temizliği içinde Çeşme değil saf su kullanmak istiyorum yeterli olur mu 10lt? Ve işlemi radyatör kısmından tahliye etmek yerine genleşme kabının dönüş hattını sökerek yapmayı düşündüm hava yapmaması açısından. Hangisi daha kolay sorunsuz bir işlem olur. İşlem sırasında kalorifer peteğinide değiştireceğim. Kullanacağım ürünlerin fotoğrafları şunlar;
Paylaştığınız resimdeki Liqui Moly KFS12+ (G12+) antifriz aracınıza uyumlu değildir,

G13 veya G12 Evo tip antifriz almalısınız.!

KFS 13 (G13) https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs-13-g13-tl774j-kirmizi-1-l-21139

KFS 12 Evo (G12 Evo) https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs12-evo-1-l-21740
 

Geri
Üst Alt