Golf 7 Antifriz eksiltme ve Klima Izgarasından beyaz duman gelmesi


Eakarsu

Üye
Katılım
22 Şub 2017
Mesajlar
44
Tepkime puanı
0
İsim
Akarsu
Selamlar değerli forum üyeleri,

Açıklayıcı olabilmek için oldukça detaylı yazıyorum.

Aracımı 8 yıldır kullanıyorum, daha önce hiç antifriz ilave etmemiştim.
-Geçen hafta “soğutma sıvısı eksik” uyarısı aldım, min çizgisinin de altına inmişti, yarım litre antifriz koydum. Düne kadar yaklaşık 400km yol yaptım. Sabah kalorifer akşam klima açık şekilde.
-Dün aynı uyarıyı tekrar verdi, yarım litre daha antifriz ilave ettim. Üzerine 30-40km yol yaptım. Bu gün yine uyarı verdi, orta ve sağ klima ızgaralarından beyaz, kokusuz hafif duman bu har arası bir şey gelmeye başladı. antifrizim bittiği için 1lt yakın içme suyu ekledim. 40km daha yol yapıp eve geldim, yarım litre daha antifriz ekledim.

-Tespit edebildiğim görünür yerlerinde sızıntı yok,
-egzozdan beyaz duman atma yok
-şu an motor soğuk, klimayı açınca yine beyaz duman yok.
- genleşme tankını açınca soğuk/sıcak hiç basınç olmuyor.

Sorun hakkında bir fikriniz var mıdır?
 

Arabanın içi de sanki biraz antifriz koktu ama kesin diyemem
 
Geçmiş olsun.

Kalorifer peteğiniz delinmiş. Petek değişimi yapılacak.



.
 
Geçmiş olsun.
Özellikle TDİ dizel ise ve antifrizi değişmeyip üstüne klorlu şebeke suyu konmuşsa sistemin tamamı motoru içten kemirecek şekilde çürütmeye başlamıştır. Gaz pedalının yanındaki üçgen paneli tork tornavidanız varsa açın petek kısmının alt kısmına akmışsa kötü uzun süre o koku gitmez kurumuyor da kolay kolay + Oradaki beyne abs beyniydi sanırım girmesi riskli.

Resimdeki kısımdan patladığını aktığını görebilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • 20240209_181134.jpg
    20240209_181134.jpg
    300.3 KB · Görüntüleme: 45
Çok teşekkürler.

Bu sabah 25km yolda genleşme kabını neredeyse tamamen boşalttı, acil müdahale etmem gerekiyor. Aracın içindeki koku da belirgin hale geldi.

Muğla Bodrum’dayım. Bodrum ya da Milas için yönlendirebileceğiniz bir usta varsa yazarsanız çok memnun olurum.
 
Geçmiş olsun.
Özellikle TDİ dizel ise ve antifrizi değişmeyip üstüne klorlu şebeke suyu konmuşsa sistemin tamamı motoru içten kemirecek şekilde çürütmeye başlamıştır. Gaz pedalının yanındaki üçgen paneli tork tornavidanız varsa açın petek kısmının alt kısmına akmışsa kötü uzun süre o koku gitmez kurumuyor da kolay kolay + Oradaki beyne abs beyniydi sanırım girmesi riskli.

Resimdeki kısımdan patladığını aktığını görebilirsiniz.
Ben Çeşme suyu değilde pet içme suyundan ekledim değişmem gerekir mi antifrizi ?
 
Ben Çeşme suyu değilde pet içme suyundan ekledim değişmem gerekir mi antifrizi ?


Ne kadar eklediniz mesela.

250 - 300 ml ye kadar sorun yaratmaz.

Ama bir daha ekleme gerektiğinde saf antifriz ekleyiniz.

Karışım dengesi bozulmasın.



.
 
Ben Çeşme suyu değilde pet içme suyundan ekledim değişmem gerekir mi antifrizi ?
200-300 ml. den (kısa-orta vadede) bişey olmaz, çeşme suyu, içme suyu, Erikli su bunlardan uzak durunuz,

Kullanıma hazır (ready to use / şişelenmeden önce seyreltilmiş) tip olan G13 antifriz ile ekleme yapmanız motorun sağlığı açısından yararınıza olur, Veya saf su kullanmaşısınız ancak benzincilerde saf su adı altında satılan ne olduğu belirsiz saf su lar yerine, kimyevi malzeme satan firmalardan saf suyu temin etmenizi öneririm.
 
Teşekkür ederim cevabınız için. Şu an castrol ün kırmızı olan antifrizinin hazır karışım olanını aldım eksildikçe koyuyorum yakın zamanda değişmeyi düşünüyorum
 
Ne kadar eklediniz mesela.

250 - 300 ml ye kadar sorun yaratmaz.

Ama bir daha ekleme gerektiğinde saf antifriz ekleyiniz.

Karışım dengesi bozulmasın.



.
200-300 ml kadar şu an castrol kırmızı karışım aldım g13 değil tahminimce ondan ekliyorum azalırsa

Ama Çeşme suyu ekledikten sonra azalma hızı arttı sebebi nedir bilmiyorum
 
200-300 ml kadar şu an castrol kırmızı karışım aldım g13 değil tahminimce ondan ekliyorum azalırsa

Ama Çeşme suyu ekledikten sonra azalma hızı arttı sebebi nedir bilmiyorum



Kullandığınız Castrol Radicool SF kırmızı antifriz, G12 antifrizdir

Eğer önceden içinde G13 antifriz vardıysa ve siz üzerine G12 antifriz ilave etmeye başladıysanız,

yakın zamanda içeride işler karışmaya başlayacaktır veya başladı bile.

G12 ile G13 antifriz ' in birbirine karıştırılması tavsiye edilmez. Pas koruması zayıflar.

Sistemi tamamen boşaltıp saf su ile doldurun, üzerine kaliteli bir radyatör temizleyici ilave edip aracı yarım saat rolanti de çalıştırın ve stop edin.
Motor soğuyunca suyu tekrar boşaltıp bir daha saf su ile doldurun, yarım saat daha rolanti de çalıştırın v e stop edin.

Motor soğuyunca tekrar tamamen boşaltın,

bundan sonra artık istediğiniz çeşit antifrize geçiş yapabilirsiniz. Mavi - kırmızı - mor hiç fark etmez.


Bu işi kıvırttıramam diyorsanız, profesyonel yardım alın.

Su eksiltme çoğaldıysa, bu temizlik işlemlerinden sonra kalorifer radyatörünü değiştirmenizi ve ondan sonra yeni antifriz dolumu yapmanızı tavsiye ederim,

Soğutma sistemi temiz sağlıklı tutulamadığında ilk patlayan kalorifer radyatörü oluyor ve zor ve geç fark ediliyor.





Antifiz çeşitleri1.png
.
 
Kaloriferin sağ tarafı aldığımdan beri ısıtmıyor. Anfirizimi şırınga ile çektim fotoğrafta paylaşıyorum durumu nasıl acaba
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3920.jpeg
    IMG_3920.jpeg
    81.1 KB · Görüntüleme: 15
Kullandığınız Castrol Radicool SF kırmızı antifriz, G12 antifrizdir

Eğer önceden içinde G13 antifriz vardıysa ve siz üzerine G12 antifriz ilave etmeye başladıysanız,

yakın zamanda içeride işler karışmaya başlayacaktır veya başladı bile.

G12 ile G13 antifriz ' in birbirine karıştırılması tavsiye edilmez. Pas koruması zayıflar.

Sistemi tamamen boşaltıp saf su ile doldurun, üzerine kaliteli bir radyatör temizleyici ilave edip aracı yarım saat rolanti de çalıştırın ve stop edin.
Motor soğuyunca suyu tekrar boşaltıp bir daha saf su ile doldurun, yarım saat daha rolanti de çalıştırın v e stop edin.

Motor soğuyunca tekrar tamamen boşaltın,

bundan sonra artık istediğiniz çeşit antifrize geçiş yapabilirsiniz. Mavi - kırmızı - mor hiç fark etmez.


Bu işi kıvırttıramam diyorsanız, profesyonel yardım alın.

Su eksiltme çoğaldıysa, bu temizlik işlemlerinden sonra kalorifer radyatörünü değiştirmenizi ve ondan sonra yeni antifriz dolumu yapmanızı tavsiye ederim,

Soğutma sistemi temiz sağlıklı tutulamadığında ilk patlayan kalorifer radyatörü oluyor ve zor ve geç fark ediliyor.





Ekli dosyayı görüntüle 74741
.
Kaloriferin sağ tarafı aldığımdan beri ısıtmıyor. Anfirizimi şırınga ile çektim fotoğrafta paylaşıyorum durumu nasıl acaba
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3920.jpeg
    IMG_3920.jpeg
    81.1 KB · Görüntüleme: 4

Kaloriferin sağ tarafı aldığımdan beri ısıtmıyor. Anfirizimi şırınga ile çektim fotoğrafta paylaşıyorum durumu nasıl acaba
Antifriz rengi oması gerektiği gibi. (Pekiyi)

Kaloriferin sağ tarafının ısıtmaması
Kalorofer Yönlendirme kanatlarında bir sorun / takılma olduğuna işaret ediyor.
 

Geri
Üst Alt