Golf 7.5 1.0 TSI Yüksek Süratte Frene Basınca Direksiyon Titremesi (Çözüldü)


Vagger_Boy

Katılımcı Üye
 
Katılım
27 Eki 2022
Mesajlar
1,196
Tepkime puanı
970
Konum
Ankara
İsim
Ozan
Araç
Golf 7.5 1.0 TSI Midline Plus
Selamlar değerli forum üyeleri👋

98 bin km'ye yaklaşan aracımda 1 haftadır gözlemlediğim frene basınca arabanın ve direksiyonun titremesi sorunu vardı. 4 adet disk ve balata (ATE marka ile) değiştirildi. Yüksek süratte frene basınca arabanın titretmesi geçti yalnız direkisyonun titremesi geçmedi. Balans ayarlarına baktık 4 lastiğinde hepsi tamamen doğru. Direksiyonu düz yolda serbest bırakınca sağa veya sola çekme de yapmıyor rot ayarıda doğru. Aklıma alt takımlarda burç kısımlarından ya da z-rot kısımlarından sorun çıkartacağı geldi. Özellikle 140 km/h üzeri hızlarda direksiyon düz haldeyken ani frende titreme oluyorken. Direksiyon kırık ani frenleme yapıldığında daha düşük hızlarda da titreme hissediliyor.

Bu durumu yaşayan üyelerimiz var mıdır ?
Sebebi ne olabilir ?
Nelerine baktırmam gerekir aracın ?

Araç : Golf 7.5 1.0 TSI Manuel
 

Çözüm
Tekrardan merhaba, sorunu Hunter marka balans makinesi ile çözdük. Gıcırtı seslerini ise bakır gres yağı ile burçlara lifte kaldırdığımızda iyice yedirdik sesi kesildi. Lastiklerin bir tanesi 8.9 kg diğeri de 8.3 kg kuvvet uyguladığını cihaz tespit etti. Olması gereken 5.8 kg altına gerekli işlemler yapılarak indirildi. İşlem süresi 1.5 saat sürdü. Ücreti ise 1.200 TL tuttu. Şu anlık sorunum çözülmüş oldu. İlgilenen herkese tekrardan teşekkür ederim...
Hocam tüm ihtimalleri zaten konuşmuşsunuz ama Golften önceki aracımdan(Focus3) bir dipnot paylaşayım. Aracımda disk-balata değişmiştim ve tamirci yakın arkadaşımdı. Özellikle uyarmıştı; marka iyi olsa bile nadir de olsa yeni diskler frenlemede titreme yapıyor, birkaç gün test et eğer yaparsa geciktirmeden gel parçacıdan değişim yapalım demişti. Ama öyle bir sorun yaşamamıştım.
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Çok benzer bir sorun benim aracımda da var. Sizinkine ek olarak, araç park halindeyken sessiz bir ortamda direksiyonu çevirince sol tekerden tıkırtı gibi bir ses de geliyor. Bu hafta tüm disk ve balataları yeniletip 120 bin bakımına götüreceğim. Sorun tespit edilebilirse buradan paylaşırım.
 
Upvote 0
Çok benzer bir sorun benim aracımda da var. Sizinkine ek olarak, araç park halindeyken sessiz bir ortamda direksiyonu çevirince sol tekerden tıkırtı gibi bir ses de geliyor. Bu hafta tüm disk ve balataları yeniletip 120 bin bakımına götüreceğim. Sorun tespit edilebilirse buradan paylaşırsorununuzun balatalar ile bir ilgisi olmaz d,reks,yon bağlantılı olan ön yürüyen takım ile ilgili gibi duruyor
 
Upvote 0
Hocam tüm ihtimalleri zaten konuşmuşsunuz ama Golften önceki aracımdan(Focus3) bir dipnot paylaşayım. Aracımda disk-balata değişmiştim ve tamirci yakın arkadaşımdı. Özellikle uyarmıştı; marka iyi olsa bile nadir de olsa yeni diskler frenlemede titreme yapıyor, birkaç gün test et eğer yaparsa geciktirmeden gel parçacıdan değişim yapalım demişti. Ama öyle bir sorun yaşamamıştım.
Alt takımdan hiçbir şey çıkmaz ise en son sıfır disk balatayı torna ya da tamamen değişime sokacağım hocam evet
 
Upvote 0
Bende de şöyle bir durum olmuştu. Disklerde herhangi bir balata yemesi yoktu ve balatalarda duzgundu fakat yuksek frende titriyordu. Aracin daha sonra arka balatalarinin (130 binde ilk defa degisti) az kaldığını gördük ve degistirdik. Simdi titreme falan kalmadi yani ani ve yuksek frende yük dağılımı eşit dagildigi icin sorun ortadan kalkti.
 
Upvote 0
Tekrardan merhaba, sorunu Hunter marka balans makinesi ile çözdük. Gıcırtı seslerini ise bakır gres yağı ile burçlara lifte kaldırdığımızda iyice yedirdik sesi kesildi. Lastiklerin bir tanesi 8.9 kg diğeri de 8.3 kg kuvvet uyguladığını cihaz tespit etti. Olması gereken 5.8 kg altına gerekli işlemler yapılarak indirildi. İşlem süresi 1.5 saat sürdü. Ücreti ise 1.200 TL tuttu. Şu anlık sorunum çözülmüş oldu. İlgilenen herkese tekrardan teşekkür ederim...
 
Son düzenleme:
Upvote 1
Çözüm
Tekrardan merhaba, sorunu Hunter marka balans makinesi ile çözdük. Gıcırtı seslerini ise bakır gres yağı ile burçlara lifte kaldırdığımızda iyice yedirdik sesi kesildi. Lastiklerin bir tanesi 8.9 kg diğeri de 8.3 kg kuvvet uyguladığını cihaz tespit etti. Olması gereken 5.8 kg altına gerekli işlemler yapılarak indirildi. İşlem süresi 1.5 saat sürdü. Ücreti ise 1.200 TL tuttu. Şu anlık sorunum çözülmüş oldu. İlgilenen herkese tekrardan teşekkür ederim...
Bununla geçmiş olsun hocam, çözüm bulunabilmesi sevindirici.
Ankara'da nerede yaptırdığınızı da paylaşabilir misiniz? Şu bendeki düzelmeyen 140-160kmh arası titremeyi belki orada çözerler. Jant lastik sıfırladım, OEM jant+conti lastik olarak, yine çözemedim.
 
Upvote 0
Bununla geçmiş olsun hocam, çözüm bulunabilmesi sevindirici.
Ankara'da nerede yaptırdığınızı da paylaşabilir misiniz? Şu bendeki düzelmeyen 140-160kmh arası titremeyi belki orada çözerler. Jant lastik sıfırladım, OEM jant+conti lastik olarak, yine çözemedim.
Teşekkür ederim.

Continental Erkan Lastik ve Jant Batı İş Merkezi Şubesinde yaptırdım. Randevu ile çalıştıklarından önceden aramanızda fayda var. Berkay Bey sizinle ilgilenecektir...
 
Upvote 0
Selamlar değerli forum üyeleri👋

98 bin km'ye yaklaşan aracımda 1 haftadır gözlemlediğim frene basınca arabanın ve direksiyonun titremesi sorunu vardı. 4 adet disk ve balata (ATE marka ile) değiştirildi. Yüksek süratte frene basınca arabanın titretmesi geçti yalnız direkisyonun titremesi geçmedi. Balans ayarlarına baktık 4 lastiğinde hepsi tamamen doğru. Direksiyonu düz yolda serbest bırakınca sağa veya sola çekme de yapmıyor rot ayarıda doğru. Aklıma alt takımlarda burç kısımlarından ya da z-rot kısımlarından sorun çıkartacağı geldi. Özellikle 140 km/h üzeri hızlarda direksiyon düz haldeyken ani frende titreme oluyorken. Direksiyon kırık ani frenleme yapıldığında daha düşük hızlarda da titreme hissediliyor.

Bu durumu yaşayan üyelerimiz var mıdır ?
Sebebi ne olabilir ?
Nelerine baktırmam gerekir aracın ?

Araç : Golf 7.5 1.0 TSI Manuel
Selamlar titreme işlemi ile çok uğraştım belki 6 ileri dsg olduğu için belki yanlış ustalardan dolayı arabam 120 den 200 e kadar yolcuların dahi hissedeceği şekilde vuruntu yapıyordu 4-5 kere aks körüğü değişti 2 kere kafa değişti sağ taraf partiküle yakın olanda sac bulunmadığı için diye tahmin ediyorum ısıdan körük özelliğini yitiriyor patlatıyordu her neyse ben bu aks için o kadar uğraştım kimi zaman aks den çıktı ben aks diye arıza ararken kışlıktan yazlığa dönme döneminde lastikçide ustalar biz bakmayız diyordu egzoz muayenesi ile ugraşan bi abi gel yiğenim ben yaparım sana dedi ilk başta lastikleri tek tek sıraladı daha sonra iyi lastikleri öne kötüleri arkaya taktık janttaki bütün kurşunları söküp yapışkanlar dahil temizledikten sonra güzelce balans ayarı yaptı ve araba ilk alındığı gün gibi titremesiz vuruntusuz bi şekilde devam ettim yani benim düşüncem ya balans makinasının kalibrasyonu bozuk yada ustalar yanlış balans yapıyor (balans varken rodajını bitirdiğim diskler bile eğrilmiş gibi vuruyordu)
 
Upvote 0
Selamlar titreme işlemi ile çok uğraştım belki 6 ileri dsg olduğu için belki yanlış ustalardan dolayı arabam 120 den 200 e kadar yolcuların dahi hissedeceği şekilde vuruntu yapıyordu 4-5 kere aks körüğü değişti 2 kere kafa değişti sağ taraf partiküle yakın olanda sac bulunmadığı için diye tahmin ediyorum ısıdan körük özelliğini yitiriyor patlatıyordu her neyse ben bu aks için o kadar uğraştım kimi zaman aks den çıktı ben aks diye arıza ararken kışlıktan yazlığa dönme döneminde lastikçide ustalar biz bakmayız diyordu egzoz muayenesi ile ugraşan bi abi gel yiğenim ben yaparım sana dedi ilk başta lastikleri tek tek sıraladı daha sonra iyi lastikleri öne kötüleri arkaya taktık janttaki bütün kurşunları söküp yapışkanlar dahil temizledikten sonra güzelce balans ayarı yaptı ve araba ilk alındığı gün gibi titremesiz vuruntusuz bi şekilde devam ettim yani benim düşüncem ya balans makinasının kalibrasyonu bozuk yada ustalar yanlış balans yapıyor (balans varken rodajını bitirdiğim diskler bile eğrilmiş gibi vuruyordu)
Selam.
Hunter marka cihazda sizin denk geldiğiniz şanslı ustanın yaptığının hem yol ve hem de yanal/dikey kuvvetlerden gelen kuvvetleri azaltmaya yarıyor. Balans önemli bir etmen ve çoğu yerde kalibrasyonu tam olmayan makineler ile yapılıyor. Bu cihaz kurşunu nereye yapıştırmanız gerektiğine dair söylüyor. Değişim hissedilir şekilde vayy dedirttirdi işlem ardından. Sizinde çözüm bulmanıza sevindim...
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt