Golf 7 1.6TDI Trafikte Dsg Sarsıntı Konforsuzluk


Mutigti

Yeni Üye
Katılım
27 Şub 2024
Mesajlar
21
Tepkime puanı
14
Konum
Istanbul
İsim
Burak
Araç
mutluay
Merhabalar, değerli GolfTutkusu ailesi hepinize öncelikle hayırlı ramazanlar dilerim.

Aracım Golf 7 1.6TDI CLH kodlu motor.

İstanbul’da yaşıyorum araçda şöyle bir sıkıntı var trafikte çok ısındıktan sonra şanzuman hem kavrarken hissettiriyor hemde arabada hız 35’e cıkana kadar böyle jant yamukmuş gibi sarsıyor. Anlatamıyorum ama arabayı birçok kişiye sürdürdüm gerek trafik o kadar yoktu hissetmediler ama sıkışık trafikte arabayı kullanınca eziyet gibi geliyor.

Bundan önce Polo GTI aracım vardı onun trafikte olsun kararlılık olsun çok daha iyiydi.

Aracım 165.000KM’de 155.000KM’de eski sahibi tarafından kavrama, volant, mekatronik kart ve triger, devirdaim değiştirilmiş. Hepsinin faturası var.

Genede insanlık hali dedim içime kurt düştü İstanbul Maslak’da işçiliğine çok güvendiğim Gümüşok Dsg (Oktay Usta)’ya götürdüm aracı 20-25 dakika kullandı normal bu kavramanda hiçbirşey yok dedi.

Acaba dizellerde bu trafikte kararsızlık normal mi vede hızım ayağımı frenden cektiğim an 3’ken bile 2. Vites’e atıyor Polo’da 6-10 arasında atıyordu. Bunda 1. Vitesi neredeyse hiç göremiyorum.

Auto Hold özelliği açık kullandığımda daha çok vuruyormuş gibi hissediyorum o yüzden kapalı kullanıyorum.


1- Acaba şanzuman tamir eden usta şanzuman yağı olarak uyumsuz bir yağ koymuş olabilir mi?

Ve de ObdEleven cihazım ve Ultimate Plan üyeliğim var ama Transmision bölümünden temel ayarı bi türlü bitiremiyorum One-Click-App kısmından temel ayar yapıyorum ama yarım yamalak yapmış gibi hissediyorum bir şanzumancıda temel ayar yaptırmalımıyom? Veya Serviste mi yaptırayım?
 
Size tavsiyem Yetkili servisten aracınıza uygun şanzıman yağını ( şanzıman bölümünün yağı ve mekatronik kısmının yağı farklıdır buna dikkat ederek 2 farklı yağ olmalı ) alınız ve vw konusunda tecrübeli bir ustaya gidin. Ustanın Odis yazılımı ( Offboard Diagnostic İnformation System ) olmalı.
Aracınızın önceki sahibi bazı işlemleri yapmış ama kimde yaptırdı, işçilik kalitesi ne, kullandığı ve ya değişimini yaptığı parçalar orjinal mi yan sanayi mi çıkma mı?
Ben sizin yerinizde olsam ve bu aracı en az 2-3 yıl daha kullanmayı düşünüyorsam öncelikle dsg konusunda tecrübeli birine ulaşırım. Dsg yi söktürüp gerekli bakımlarını yaptırırım ( filtre, oring değişimleri, yağ değişimi) bu sırada pleyt, volant, kavrama vs vs gözle inceleme yaptırırdım.
Sonra da triger kapağını söktürüp kayışın ve bilya/rulman/gergi lerin durumunu öğrenirdim.
Önceki sahibini es geçip kendim olaya el atardım bu şekilde.
Tabi bunlar hep maddiyat ve boş zaman ister. Karar sizin.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt