Katalitik Konverter Işığı Yanıyor


Tungsten

Yeni Üye
Katılım
20 Eki 2022
Mesajlar
7
Tepkime puanı
3
Konum
İstanbul
İsim
Orhan
Araç
Golf 7.5
Merhaba. Araç 1.5 tsi golf. Birkaç gündür katalitik konvertör arızası tanımlı simge sarı yanıyor aşağıdaki şekilde. Bu sabah ise çok kısa süreli motor aşırı ısındı gibi bir yazı yazdı ve alttaki simgenin sol tarafında Epc yazdı anak 1-2 saniye içerinde kayboldu. Hararete baktığımda kırmızı seviyenin ortalarındaydı, hemen gaza yüklenmeyi bıraktım ve hararet çok kısa sürede normal seviyeye indi. Aracı kısa mesafeli ve genelde trafikli bir yolda kullanıyorum. Katalitik konvertörle ilgili daha önce sorun yaşayan çözen olmuşsa bilgilenmek isterim.

katalitik.jpg
 

Sorunum çözüldü. Aktarmak istedim. Servisi aradım, 25-30dk cihaza bağlı olarak çalışır vaziyette rejenarasyon yapılması gerektiğini söyledi. Aracı kısa mesafe trafikli bir yolda kullanıyorum. Ben de kendim denemek istedim. Motoru ısıttıktan sonra spor moda alıp kullandım, sonra manuele alıp bir süre 3000-3500devir civarında sürdüm ara ara 4000 yapıp çektim ve uyarı lambası söndü. Aracı düşük devirde kullandığım için bir nevi egzozun içerisindeki katalizör kurum dolmuş. Çok ileri seviyede dolmamışsa yüksek devirde kullanarak, ısınmasını sağlayıp temizlemek mümkün olduğunu düşünüyorum. Bu da bana ders oldu, bundan sonra zaman zaman spor modda veya manuel devirli kullanacağım aracı. Hatamız varsa affola.
 
Upvote 0
Yakıtı hangi firmadan kullanıyorsunuz. Bir de motor yağ ne kullanıldı araçta bu zamana kadar?
 
Upvote 0
Yakıt shell kulanıyorum. Mecbur kalmadıkça başka firmadan almadım, aldığımda da fullemedim. Araç 57 binde, bakımları sadece yetkili serviste yapıldı.
 
Upvote 0
İlk gelen golf 1.5 tsi’lara (2019 aralık ayı) 5w-30 castrol dolum yapıyorlar. Kitapçıkta 0w-20 öneriliyor. Ama doğuş o dönem bu yağı tedarik edemediği için kitapçıkta alternatif görünen 5w-30 dolum yaptı ve hala buna devam ediyor.

Bu yağın spesifikasyonu katalitik konvertör sağlığı açısından bana güven vermiyor. Kullanılan yağın kalitesi, viskozite uygunluğu, değişim aralıkları vs bunların hepsi katalitik konvertörün tıkanmasında etkili.
 
Upvote 0
Araç 2020 4. veya 5. ay girişli. Servis geçmişinden baktım shell helix ultra prof. 0W-30 kullanmışlar.
 
Upvote 0
Aralık 2019 ve şubat 2020 iki parti geldi o dönem diye hatırlıyorum. Sonra golf 8 getirmeye başladılar. İstanbul’da tamaş/avek 0w-30 shell kullanıyor öyle biliyorum.
Ankara’dakiler 5w-30 kullanıyor.
Bizim araçlarda OPF var. Otto Particulate Filter emisyon değerlerini azaltmak için ekstra partikül filtreleme yapıyor. 0W-20 motor yağı da bu emisyon değerleri için geliştirilmiş bir yağ.
Bizim düz mantık yetkili servisler bunu önemsemeyip eski usul yağlardan devam edince doğal olarak filtreler tıkanıyor.
Ara ara devirli kullanın madem geçmiş olsun.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt