Jump to content

iamalegend

Direksiyon tam sağ veya sol dayken gaza basınca ön takımdan ses geliyor

Recommended Posts

Merhaba Arkadaşlar, başlıkta belirttiğim gibi direksiyon tam sağ veya sol dayken gaza basınca ön takımdan ses geliyor, bu sorun sadece tam sağ veya soldayken ve gaza yüklenince oluyor, sakin kalkışta yada sabit hızda ilerlerken değil, virajda gazlayınca yada u dönüşünde gazlayınca ortaya çıkıyor, böyle bir şey yaşayan oldumu, bu yaşanılan durum normalmidir?

 

saygılarımla

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@GUL@iamalegend  otohold acik mi bu ses ciktiginda. Otoholdu kapatip deneyin . Yine yapiyormu ? Bende benzer sikayetle gittim. Test surusune ciktik. Sesi duydu servis elemani. Hocam dedi otohold acik direksiyonu tam cevirdi ses var dedi duyduk. Otoholdu kapatti tam cevirdi ses yok . Durdugunuzda otohod devreye giriyo dedi tam cevirdiginizde  balatalar diskleri birakmadigi icin ses geliyor demisti. Ve halen oyle. Kapatirsam yok acarsam ses geliyor.birde arac sogukken duyuyorum genelde. Brlli bi mesafe katettikten sonra ses gelmiyor otohold acik olsada.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@iamalegend  araci biraz hareket ettirin sonra durun . Durdugunuz yerde direksiyonu tam cevirin. Ses duyacaksiniz . Sonra otoholdu kapstin. Tam cevitin ses kesiliyor. Ama siz u donusu yaparken araci muhtemelen durdurmuyosunuz diye dusunuyorum baska bi sebebten olabilir.ama u donusunu birde otohold kapali yapin ses geliyormu bakin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni konu açmak istemedim buradan devam ediyorum.

Yaklaşık 15 gündür araç soğukken yani sabah yada alşam iş dönüşü direksiyon yönünden bağımsız olarak ön taraftan ince bir ses geliyor. Hız 40-50 yi geçince ses kesiliyor. Servise gidene kadar da ses kalmıyor. Ama sabah apartmandan bile duyuluyor. 

Sizce ne olabilir ?

@EMRAH ATTS Hocam bilya sesimi acaba? 
 

trim.659726F9-3783-4943-8618-700431BCC67D.MOV

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende de buna benzer bir durum söz konusu fakat aynı değil ses daha çok fır fır şeklinde. autohold dan oldugunu sanmıyourm bendekinin.  yakında 30 bin bakımı için servise gideceğim orda bunu test edip sorunu tespit ettirmeyi düşünüyorum. gaza yuklenmede ve genişm açıda viraj dönüşlerinde yapıyor bendeki. bakalım nedir ne değildir öğreneceğiz serviste. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, alper32 yazdı:

Yeni konu açmak istemedim buradan devam ediyorum.

Yaklaşık 15 gündür araç soğukken yani sabah yada alşam iş dönüşü direksiyon yönünden bağımsız olarak ön taraftan ince bir ses geliyor. Hız 40-50 yi geçince ses kesiliyor. Servise gidene kadar da ses kalmıyor. Ama sabah apartmandan bile duyuluyor. 

Sizce ne olabilir ?

@EMRAH ATTS Hocam bilya sesimi acaba? 
 

trim.659726F9-3783-4943-8618-700431BCC67D.MOV

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@alper32

Hocam bu ses bana da disk temizleme sesi gibi geldi. Kapalı otoparktan çıkarken her sabah duyarım bu sesi. Gaz verip hızlanınca ya da 15-20 saniye sonra kesilir.

Benim asıl canımı sıkan otoparktan çıkışta eğimim bittiği yerde amortisörlerden gelen gacır gucur sesler [emoji35]

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar olabilecek olasilıkları söylemişler baktınız olmadı servise bir gösterin derim.., fakat şunu söylemezsem kendime ihanet etmiş olurum asla ama asla direksiyonu tam sola-sağa çevirmeyin ya direksiyon kutusunu dağıtırsınız yada hidrolik pompasını bozarsınız ki bunlar pahalı parçalardır.. manevra esnasında direksiyon tamamen çevrilir fakat son nokta ile sınır bölge arasında bir ayar noktası vardır zaten son dayanma noktsına kadar direksiyonu çevirip bıraktığınızda direksiyon kendini hafif ters yöne geri bırakır ve işte bu limit çevirme noktasıdır.. bunu en kolay araç çalışır vaziyette hareket etmiyorken deneme yaparak anlaşılabilir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On Thursday, June 16, 2016 at 23:50, forzaGilles yazdı:

Arkadaşlar olabilecek olasilıkları söylemişler baktınız olmadı servise bir gösterin derim.., fakat şunu söylemezsem kendime ihanet etmiş olurum asla ama asla direksiyonu tam sola-sağa çevirmeyin ya direksiyon kutusunu dağıtırsınız yada hidrolik pompasını bozarsınız ki bunlar pahalı parçalardır.. manevra esnasında direksiyon tamamen çevrilir fakat son nokta ile sınır bölge arasında bir ayar noktası vardır zaten son dayanma noktsına kadar direksiyonu çevirip bıraktığınızda direksiyon kendini hafif ters yöne geri bırakır ve işte bu limit çevirme noktasıdır.. bunu en kolay araç çalışır vaziyette hareket etmiyorken deneme yaparak anlaşılabilir..

Değerli Ali Hocam 

Cidden önemli bir detay sizin vurguladığınız.. Teşekkür ederim. Bunun anlamı gerçi aracınızı yeni aldınız ama sizden ikinci el araç alınır. ;)

Ben de bir ekleme yapayım...

Direksiyon servosunun ve lastiklerin uzun ömürlü olabilmesi için mümkün olduğu kadar tam dururken tam sol tam sağ yapmamalı... Nasıl ki hidrolik veya elektrik destekli  direksiyon olmadığı yerde ve zamanlarda araba dururken direksiyonu hareket ettirmek zorken hafifçe hareket edince birden kolaylaşması gibi düşünün. Ciddi bir yük bildiriyor duruken yapılan bu hareket.

Hafifçe hareket ettiğinizde bu sola veya sağa dönüşleri yapmaya gayret etmeli. 

Elbette dar alandaki ve park etmeye yönelik manevralar müstesna...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@iamalegend

On 13 Haziran 2016 at 10:10, iamalegend yazdı:

Merhaba Arkadaşlar, başlıkta belirttiğim gibi direksiyon tam sağ veya sol dayken gaza basınca ön takımdan ses geliyor, bu sorun sadece tam sağ veya soldayken ve gaza yüklenince oluyor, sakin kalkışta yada sabit hızda ilerlerken değil, virajda gazlayınca yada u dönüşünde gazlayınca ortaya çıkıyor, böyle bir şey yaşayan oldumu, bu yaşanılan durum normalmidir?

 

saygılarımla

 

Aks Kafası içindeki bilyeler ses yapabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün 21.06.2016 Servise geldim nerdeyse 20 dakika test sürüşü yaptık ne ettiysem olmadı ses vermedi meret. oysa evden servise gelirken yapmıştı benim sorunumdaki Firfir tarzdaki ses. Ne yapalım olmadığına sevinelim mi yoksa varlığı beynimi kemirsin mi? ilerleyen günlerde yine bakacağız inşallah.

One Life Live it.!!!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...