Start stop hatası


Ozaydin64

Üye
Katılım
27 Eyl 2021
Mesajlar
46
Tepkime puanı
8
Konum
Polatlı
İsim
Ali
Merhaba değerli golf ailesi, daha öncelerde aracım start stop Hatası verdi bilgisayara baglattigimda turbo hatası görünüyordu turbodaki salyangoz boşluk yapmış revizyon edildi. Neyse kullanıyordum 6 ay sonra tekrar start stop Hatası verdi tekrar bilgisayara baglattim turbo convektor hatası yazıyordu, hatayı sildirdim 2 gün sonra ( 2 gün boyunca hata vermedi) yaptirdigim yere gittim turboda bı sıkıntı yok vasegate olabileceğini söyledi neyse ordan bı vasegate taktirdim.1.5 ay sonra yine o hatayı verdi acaba sorun ne olabilir valla usandirdi beni.Aracim hatayı verdiğinde kontağı kapatıp tekrar calistirdigimda hata gidiyor muhtemelen vasegate takılı kalıyor olabilir mi ? Aracım 2013 model 1.4tsi Araçta akü Ako 60 lik düz akü ondan yapıyor olabilir mi ? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür ederim
 

Merhaba değerli golf ailesi, daha öncelerde aracım start stop Hatası verdi bilgisayara baglattigimda turbo hatası görünüyordu turbodaki salyangoz boşluk yapmış revizyon edildi. Neyse kullanıyordum 6 ay sonra tekrar start stop Hatası verdi tekrar bilgisayara baglattim turbo convektor hatası yazıyordu, hatayı sildirdim 2 gün sonra ( 2 gün boyunca hata vermedi) yaptirdigim yere gittim turboda bı sıkıntı yok vasegate olabileceğini söyledi neyse ordan bı vasegate taktirdim.1.5 ay sonra yine o hatayı verdi acaba sorun ne olabilir valla usandirdi beni.Aracim hatayı verdiğinde kontağı kapatıp tekrar calistirdigimda hata gidiyor muhtemelen vasegate takılı kalıyor olabilir mi ? Aracım 2013 model 1.4tsi Araçta akü Ako 60 lik düz akü ondan yapıyor olabilir mi ? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür ederim
TSI motorlu araçlarda düz akü (eski nesil klasik akü) bulunmaz, TSI araçlarda (EFB tip akü) olması gerekir/şarttır, Eğer aracın eski sahibi aküyü değiştirdiyse ve EFB tip akü yerine düz akü takmışsa o zaman yanlış yapmış diyebiliriz, klasik düz aküler yeni nesil Start-Stop özellikli araçlar için kullanılmaması gerekir, ömrü oldukça kısa olur, ve uyum problemleri yaşarsınız.!
 
Upvote 0
TSI motorlu araçlarda düz akü (eski nesil klasik akü) bulunmaz, TSI araçlarda (EFB tip akü) olması gerekir/şarttır, Eğer aracın eski sahibi aküyü değiştirdiyse ve EFB tip akü yerine düz akü takmışsa o zaman yanlış yapmış diyebiliriz, klasik düz aküler yeni nesil Start-Stop özellikli araçlar için kullanılmaması gerekir, ömrü oldukça kısa olur, ve uyum problemleri yaşarsınız.!
Yani aküden olma durumu var mi ?
 
Upvote 0
Aküyü ölçtürdüm sağlam. Beni düşündüren 60 lik olması ve Ako marka düz akü olması
Servisi arayıp (yedek parça) bölümünden aracınız için uyumlu olan akünün kaç Ah olduğunu öğrenin, fiyatını öğrenmek istediği söylerken araya kaç amper olduğu sorusu sıkıştırın, Eko seri akü değil, orjinal akünüm fiyatını sorun ve orjinal akünün kaç amper olduğunu sorun, sonrasında eğer 60 Ah ‘lık ise 60 Ah ‘lık EFB tip akü, eğer 70 Ah ‘lık ise 70 ‘lik EFB tip akü almanız gerekir.,

start-stop hataları genelde akü kaynaklı olur, ancak turbo, vasegate gibi şikayetler için aracınızı olasılıklar üzerine deneme-yanılma yöntemiyle arıza tespiti yapmaya çalışan bir usta, yerine işten anlayan bir ustaya göstermeniz iyi olur.
 
Upvote 0
Motor bölümündeki sigortaları kontrol ediniz. O bölümde start stop un sigortası var. Benim araçta o sigortayı çıkarmışlar 1 sene bulamadık neden olduğunu:)
 
Upvote 0
Motor bölümündeki sigortaları kontrol ediniz. O bölümde start stop un sigortası var. Benim araçta o sigortayı çıkarmışlar 1 sene bulamadık neden olduğunu:)
Sigortayı çıkarmış olsalar sürekli aynı hatayı vermez mi ? Ben çalıştırıyorum hatayı veriyor sonra stop edip tekrar çalıştırınca hata gidiyor.
 
Upvote 0
Upvote 0
Upvote 0
Sigortayı çıkarmış olsalar sürekli aynı hatayı vermez mi ? Ben çalıştırıyorum hatayı veriyor sonra stop edip tekrar çalıştırınca hata gidiyor.
Bizde start stop devreye girmiyordum. Car ekranındaaracin enerji ihtiyacı yüksek uyarısı veriyordu. Hata dediğiniz start stop un calismamamsiysa diye söyledim sigortayı. Sizin aracın problemi başka bir şey olabilir
 
Upvote 0
arkadaşlar bu beliirtiilen sorunu bende yaşıyordum geçen gün akümü değiştirdim ve düzeldi.

ankara'da 3 farklı usta ,1 tane "çok kral" usta ve ali usta :) baktı. Kontoller sonrasında milyon tane hata söylendi.

sonuç olarak eski akümün yerinne varta n70 12v 70 ah 760 A blue efb dynamic akü taktırdım.(aracım golf 7 1.2 105 bg dsg)

start stop aktif oldu

aracın güç tüketimi fazla uyarısı kayboldu.

direksiyon airbag'den gelen sürtme sesii kayboldu.

ve araba gençleşti resmen :)
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt