DSG neden ısınır?


FurcHT

Üye
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
375
Tepkime puanı
15
İsim
Gürkan
Arkadaşlar merhaba,

YouTube da dolaşırken aşağıda paylaştığım video ya denk geldim, DSG neden ısınır? Video nun 4:08 inci dakikasında Auto-Hold var ise DSG dur kalklarda N konumuna alır notu çıkıyor, ardından Start-Stop var ise ısınma sorununun ortadan kalktığı belirtiliyor. Test sürüşünde hiç dikkat etmemiştim, DSG kullanıcıları ve bilgi sahibi dostlar beni aydınlatabilirler mi? Şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkür ederim, herkese iyi forumlar.



 
@FurcHTkıymetli hocam çok güzel bir paylaşımda bulunmuşsunuz teşekkür ederiz fakat video'da gösterdiği araçla şanzıman aynı değil sıcaklık hatası veren şanzıman audı a4 2.0 tfsı qattro Q5 2.0 tdı şanzımanına ait bunlarda sıcaklık arızası verme sebebi mekatronik üzerindeki tesisatların arızalanmasından kaynaklanıyor tesısatta bır sıcaklık sensörü var o bozuluyor aracı yolda bile bırakabılıyor 

Gelelim bizim dsg'lere trafikte dur kalk yaptıkca çift kavramanın yüzeyi balatalar ve baskının çok ısınmasından  bazen bu arıza ışığı yanabılıyor

Bunu gidermenin yolu serviste yeni bir yazılım yüklemesı yapıyorlar

Yazılımın amacıda

Örnek veriyorum 100 derecede arızaya gecıyorsa 120  veya 130 dereceye uzattırıyor amaç o ekrandaki uyarıyı size vermemesi

paylaşımınız için tekrar teşekkür ederim bir konuyu daha aydınlığa kavusturmamıza yardımcı oldunuz

 
@EMRAH ATTS Emrah Bey, ilgi ve yorumunuz için çok teşekkür ederim. Peki Golf'un Auto-Hold devrede iken dur kalklarda N ye aldığı doğru mu? Aynı zamanda Start-Stop un da bunu engellediği bilgisi? Tekrar teşekkür ederim.

 
@FurcHT degerli hocam boşa almıyor debriyaj yapıyor sadece kalkışta tekrar debriyajı bırakıyor saygılar

 
Yeni konu açmamak adına. Golf 8 lerde gizli özellik ile şanzıman sıcaklığı görülebiliyor. Kurı kavrama 1.5 araç. Max. 40 km yolculuk. 5 km sıkışık trafik. 35 km ise min 70-100 km hızlar.
Sıcaklık 67 dereceye kadar çıkıyor.
Normal mi sizce dostlar. Bana pek normal gelmiyorda.
 
Yeni konu açmamak adına. Golf 8 lerde gizli özellik ile şanzıman sıcaklığı görülebiliyor. Kurı kavrama 1.5 araç. Max. 40 km yolculuk. 5 km sıkışık trafik. 35 km ise min 70-100 km hızlar.
Sıcaklık 67 dereceye kadar çıkıyor.
Normal mi sizce dostlar. Bana pek normal gelmiyorda.
Fazla mı sizce ? Sonuçta yağın iyi çalışması için de sıcaklık gerekli..
 
Fazla mı sizce ? Sonuçta yağın iyi çalışması için de sıcaklık gerekli..
kuru kavramanın içinde yağ yok diye biliyorum. Adındanda anlaşılacağı üzere.
Fakat mekatronik sıcaklığı mı o gözüken.
Kavramamı bilemedim
 
kuru kavramanın içinde yağ yok diye biliyorum. Adındanda anlaşılacağı üzere.
Fakat mekatronik sıcaklığı mı o gözüken.
Kavramamı bilemedim
Olmaz olur mu..Kavrama zaten kuru fakat şanzıman dişlileri yağla çalışır. Dsg 7 ileri golflerdeki şanzıman da yağla çalışır.
 
vallahi tam hatırlayamadım. varsa bile eser miktardadır.
 
Evet haklıymışsın. yağ varmış içinde. Biraz araştırdım hemen.
Ozaman bu kadar ısınması normaldir.
Çok normal hocam, güle güle kullanın çok takmayın kafanıza.. keyfinize bakın bir girince her şeyde hassaslaşıp takıntı hale gelebiliyor.şimdi 65.000 deyim dsg yağını değiştirmem gerekiyor. Düzgün olacak mı ? Hangi marka ? Usta gerek yok diyor yetkili servisten çıkma oldugu için. Kafamda deli sorular biryandan da kavrama değişince hepsi bir arada hallolur düşüncesi.. Fikirlere açığım özellikle hangi yağ veya ne kadar koymak lazım?
 
Çok normal hocam, güle güle kullanın çok takmayın kafanıza.. keyfinize bakın bir girince her şeyde hassaslaşıp takıntı hale gelebiliyor.şimdi 65.000 deyim dsg yağını değiştirmem gerekiyor. Düzgün olacak mı ? Hangi marka ? Usta gerek yok diyor yetkili servisten çıkma oldugu için. Kafamda deli sorular biryandan da kavrama değişince hepsi bir arada hallolur düşüncesi.. Fikirlere açığım özellikle hangi yağ veya ne kadar koymak lazım?
https://www.golftutkusu.com/topic/1...ğ kapasitesi: sistemin 0,arası kapasitesi var.



Bu konuyu bi oku aradığın cevapların çoğu burada var
 

Geri
Üst Alt