1.4 TSİ rolantide titreme ve vites geçişlerinde vurma sorunu


asercan007

Yeni Üye
Katılım
20 May 2023
Mesajlar
21
Tepkime puanı
3
Konum
Antalya
İsim
Adem
Araç
2017 Golf 7.5 Comfortline
Merhaba aracım 2017 7.5 1.4 tsi. Cold startta oturduğum yerde titretiyor ısınınca geçiyordu fakat şimdilerde ısındıktan sonra ışıklarda beklerden de hissediyorum. Aynı zamanda bazen 1den 2ye geçerken tak diye vuruyor(aracım otomatik). İyice rahatsız olmaya başladım. Özel servisteki usta volant ya da kavrama olduğunu söyledi. Forumda çok fikirler var bununla alakalı. Bir de bozuk yollarda sol tarafta ara sıra motora vuran bir ses duyuyorum tak tak diye çok nadir. Vites geçişlerinde çukura girince de geliyor. Tam anlayamadım. Sorun sizce ne olabilir?
 

Araç şehir içi kullanılmışsa 80/100 bin arası şehir dışı yoğunlukla kullanılmışsa 150 bin olmadan mekatronik ünitesi elden geçmeli özellikle ünite içindeki tüpün sıkılması yırtıksa oring değişimi 1 litre ünite yağının mutlaka değişmesi gerekir.
Mekatronik ünitesine bunları yaptırmadınız diyelim mektronik ünitesi düzensiz çalışacak 100 bine gelmeden tüpten basınç kaybı / kullanıma bağlı hidroliğin kristalleşmesi, Şanzıman dişli yağı 2L bu kategoriye girmese de zamanla 200k üstü rulmanlardan ses yapmaya başlar.

  • debriyaj maliyeti de üstüne eklenecek.
  • mekatronik gevşemesinden kaynaklı ünite içindeki plate gövde kırılacak.
  • Yağ değişmediği için basınç hattı kanalları tıkanır ve hareketli çalışan parçaların contaları vs.. bozulur.. Bununla ilgili videolar var..

Mekanik yağ / hidrolikle çalışan her parçanın belirli km de bakımı mutlaka yapılmalı..
Aksatılmışsa zaten çıkacak tüm senaryolar göze alınmıştır. 1 kaç bine bakım yaptırıp 50k binmek yerine 30/40/50bin neyse ödemek :)
 
Upvote 0
Merhabalar, aracınınız km durumu nedir? Rölanti halinde titremesinin Dsg kaynaklı olduğunu düşünmüyorum. Aracınızın ateşlemesinde problem olabilir. En son bujileri ve bobinleri ne zaman değişti acaba km ve yıl olarak? 2. probleminize gelirsek 1 den 2 ye geçerken vuruntu sorununa bu dsg den kaynaklı görünüyor. Kavrama durumu vs aslında araca bir bakmak gerek bir bilen tarafından belki adaptasyonla probleminizin bir kısmı giderilebilir.
 
Upvote 0
Merhabalar, aracınınız km durumu nedir? Rölanti halinde titremesinin Dsg kaynaklı olduğunu düşünmüyorum. Aracınızın ateşlemesinde problem olabilir. En son bujileri ve bobinleri ne zaman değişti acaba km ve yıl olarak? 2. probleminize gelirsek 1 den 2 ye geçerken vuruntu sorununa bu dsg den kaynaklı görünüyor. Kavrama durumu vs aslında araca bir bakmak gerek bir bilen tarafından belki adaptasyonla probleminizin bir kısmı giderilebilir.
Bujileri geçen yıl değiştirdim problem geçmedi. Aracım 2017 model 87.000 kmde
 
Upvote 0
Bende de 2017 1.4 tsi golf var geçen yıl aynı kilometrelerde benzer sorunlar yaşadım motor kulağı ve kavrama değişince araç saat gibi oldu. Şu an rolantide çalışıyor mu çalışmıyor mu anlamıyorum. Sıfır titreşim.
Bence bir yetkili servise ya da gerçekten işten anlayan bir usta baktırın.
 
Upvote 0
Bende de 2017 1.4 tsi golf var geçen yıl aynı kilometrelerde benzer sorunlar yaşadım motor kulağı ve kavrama değişince araç saat gibi oldu. Şu an rolantide çalışıyor mu çalışmıyor mu anlamıyorum. Sıfır titreşim.
Bence bir yetkili servise ya da gerçekten işten anlayan bir usta baktırın.
Kavramanın maliyeti ne kadar oldu hocam size? Bana geçen yıl özel serviste min 10 bin fiyat istemişlerdi
 
Upvote 0
Kavramanın maliyeti ne kadar oldu hocam size? Bana geçen yıl özel serviste min 10 bin fiyat istemişlerdi
Benim aracım yetkili servis bakımlı olduğu için iyi niyet garantisi kapsamında değerlendirdiler kavrama için 2500 TL civarında bir para ödedim Sadece
 
Upvote 0
Benim aracım yetkili servis bakımlı olduğu için iyi niyet garantisi kapsamında değerlendirdiler kavrama için 2500 TL civarında bir para ödedim Sadece
Vay be hocam şimdi sadece parçası 12 bin tl olmuş. Maalesef iyi niyet garantim yok :(
 
Upvote 0
Vay be hocam şimdi sadece parçası 12 bin tl olmuş. Maalesef iyi niyet garantim yok :(
Bence kavramınız bir kontrol edin, yokuş bir yerde gazdan ayağınızı çektiğiniz de yukarı doğru giderken eğer araç titriyorsa kavrama sorunu demektir.
 
Upvote 0
Bence kavramınız bir kontrol edin, yokuş bir yerde gazdan ayağınızı çektiğiniz de yukarı doğru giderken eğer araç titriyorsa kavrama sorunu demektir.
İlk kalkışta var böyle bir sorun. Gazdan çektiğimde boğuluyor gibi oluyor araba gidesi gelmiyor. En yakın zamanda sanayiye uğrayacağım
 
Upvote 0
İlk kalkışta var böyle bir sorun. Gazdan çektiğimde boğuluyor gibi oluyor araba gidesi gelmiyor. En yakın zamanda sanayiye uğrayacağım
Büyük ihtimalle kavrama gitmiş işinin ehli bir ustaya yaptırmaya özen gösterin bence,
 
Upvote 0

Bu sorun motor ile ilgili değil sanırım , otomatik şanzımanı iyice kontrol ettirmelisiniz,
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt