Dizel dsg golf kısa mesafede fan açma sorunu


hungryman06

Yeni Üye
Katılım
17 Nis 2023
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Konum
Ankara
İsim
Gökhan
Araç
Golf
Merhabalar.
Yaklaşık 1 ay önce 2016 model dsg dizel golf aldım. Aracı bazen sıkıştırıyor olmama rağmen fan açmazken, bazen 5-6 km yol yaptıkdan sonra fan açıyor. Yağ veya su eksiltme yok. Çekiş de iyi. Normal mi bilmiyorum sizlere sormak istedim.
 

Aracınız DPF temizliği yapıyor. Fan durup devir saatiniz 1000 devrin altına düşene kadar aracınızı stop etmeyiniz.
 
Upvote 0
Hocam eğer @agacmalzeme hocamın dediği gibi dpf temizliği yapıyorsa, süreci hızlandırmak için boş bir yolda yüksek devirde aracı kullanarak (3500 civarı) temizlik sürecini hızlandırabilirsiniz. 20 dakika kadar bu devirde kullanırsanız filtrenizde biriken kurumları yakabilirsiniz.
 
Upvote 0
Merhabalar,

Bende de aynı araç mevcut, bazen kısa mesafelerde istop ettikten sonra fan açıyor(yaklaşık 1dk). Kaputu kaldırıp bakıyorum çok aşırı ısınmamış. Bazen de 20-30 km yol yaptıktan sonra ısınıyor ama istop sonrası fan açmıyor.

Bu neden olabilir ?
 
Upvote 0
Merhabalar,

Bende de aynı araç mevcut, bazen kısa mesafelerde istop ettikten sonra fan açıyor(yaklaşık 1dk). Kaputu kaldırıp bakıyorum çok aşırı ısınmamış. Bazen de 20-30 km yol yaptıktan sonra ısınıyor ama istop sonrası fan açmıyor.

Bu neden olabilir ?
Merhaba @agacmalzeme hocamın da dediği gibi aracınız def rejenerasyonuna giriyor, aracın dpf rejenerasyonunda olduğunu anlamak için;
- Araç rölantide yaklaşık 1000-1100 d/dk çalışır.
-fan çalışır araç soğuk olsa bile
-bunların hepsi gerçekleşiyorken anlık yakıt tüketimi rölantide 0.8-1.2 litre arası seyreder.
-araç ilk çalıştırmadan itibaren çok çabuk ısınır su sıcaklığı 90 dereceye gelir.
Not: bazı belirtiler ac (klima devredeyken de yapabilir) bu saydığım koşullar klima kapalıyken test edilmelidir.
Ve bu işlemin başladığını farkederseniz 3. Vites 80 km hızla eğim inişi olmayan bir boş yolda sabit giderseniz rejenerasyon tamamlanacaktır. Rejenerasyon tamamlanmadan motoru durdurursanız dpf temizlenmeyecek bir süre sonra araç çalışır çalışmaz rejenerasyona başlayacaktır.(soğuk çalıştırmalarda aşınma daha fazla olacaktır) naçizane tavsiyem bu işlemi sürüş halinde tamamlamanız aksi durumda fazla yakıt gönderildiği için yağa daha fazla partikül katıştırıp yağınıza zarar veriyor.
 
Upvote 0
Merhaba @agacmalzeme hocamın da dediği gibi aracınız def rejenerasyonuna giriyor, aracın dpf rejenerasyonunda olduğunu anlamak için;
- Araç rölantide yaklaşık 1000-1100 d/dk çalışır.
-fan çalışır araç soğuk olsa bile
-bunların hepsi gerçekleşiyorken anlık yakıt tüketimi rölantide 0.8-1.2 litre arası seyreder.
-araç ilk çalıştırmadan itibaren çok çabuk ısınır su sıcaklığı 90 dereceye gelir.
Not: bazı belirtiler ac (klima devredeyken de yapabilir) bu saydığım koşullar klima kapalıyken test edilmelidir.
Ve bu işlemin başladığını farkederseniz 3. Vites 80 km hızla eğim inişi olmayan bir boş yolda sabit giderseniz rejenerasyon tamamlanacaktır. Rejenerasyon tamamlanmadan motoru durdurursanız dpf temizlenmeyecek bir süre sonra araç çalışır çalışmaz rejenerasyona başlayacaktır.(soğuk çalıştırmalarda aşınma daha fazla olacaktır) naçizane tavsiyem bu işlemi sürüş halinde tamamlamanız aksi durumda fazla yakıt gönderildiği için yağa daha fazla partikül katıştırıp yağınıza zarar veriyor.
Değerli cevaplarınız için teşekkürler. Rejenerasyon işlemi yapıldıktan sonra belirli bir zaman var mı?(örnek 1 ay- 1000km). Sonrasında tekrar tıkanır.
Tabi bu durumlar dediğiniz gibi tamamen kullanıma bağlı ama ortalama kullanımda düşünürsek.
Bir de dpf iptali önerir misiniz?
(fiat egea 1.3 araçta iptal yaptırmıştık, sonrasında siyah duman attı bir süre sonra düzeldi çekişte arttı, hatta bu işlemi bir tanıdık ücretsiz yaptı içindeki seramik değerliymiş v.s..)
 
Upvote 0
Değerli cevaplarınız için teşekkürler. Rejenerasyon işlemi yapıldıktan sonra belirli bir zaman var mı?(örnek 1 ay- 1000km). Sonrasında tekrar tıkanır.
Tabi bu durumlar dediğiniz gibi tamamen kullanıma bağlı ama ortalama kullanımda düşünürsek.
Bir de dpf iptali önerir misiniz?
(fiat egea 1.3 araçta iptal yaptırmıştık, sonrasında siyah duman attı bir süre sonra düzeldi çekişte arttı, hatta bu işlemi bir tanıdık ücretsiz yaptı içindeki seramik değerliymiş v.s..)
Aslında belirli bir periyodu yoktur aracınızı nasıl kullandığınız, yakıt kalitesi, aracınızın yakıt sistemi, turbo ve dpf nin durumu; rejenerasyon sıklığını etkiler ör: benim aracım 250-300 km arasında şehir içi kullanımda yapıyordu. Ayrıca iptal işlemine gelirsek ben kendi aracımda yaptırmam hem çevre için hem de aracın motor sistemi buna göre tasarlanmış (sonuçta egzoz çıkışında bir basınç farkı yaratıyor) ben aracımın dilinden sesinden anlayabiliyorum bu yüzden dpf benim için bir sorun teşkil etmiyor. Tabi takdir sizin aracınızın durumunu bilmiyorum.
 
Upvote 0
@enes38 dediklerinize katılıyorum.

İptal işlemi son çare oluyor sanırım. Çünkü araç çekişten düşüyor, gidemeyecek seviyeye geliyor.
Bu durumdada 3 seçenek sunulmuştu.

1-dpf iptali (dpf içi temizlenmesi + yazılım)
2-dpf temizliği (kullanıma bağlı ort. 20k-30k idare ediyor, ücreti 3k civarı)
3-dpf değiştirme (orjinal parça ücreti 50k civarı)

bu seçeneklere göre dpf iptali en mantıklı seçenek gibi geliyor.
 
Upvote 0
@enes38 dediklerinize katılıyorum.

İptal işlemi son çare oluyor sanırım. Çünkü araç çekişten düşüyor, gidemeyecek seviyeye geliyor.
Bu durumdada 3 seçenek sunulmuştu.

1-dpf iptali (dpf içi temizlenmesi + yazılım)
2-dpf temizliği (kullanıma bağlı ort. 20k-30k idare ediyor, ücreti 3k civarı)
3-dpf değiştirme (orjinal parça ücreti 50k civarı)

bu seçeneklere göre dpf iptali en mantıklı seçenek gibi geliyor.
Dpf işi bence gereksiz doğayı temizlemek için yapılmış ama insanımız elinde daha da kirleten bir sistem. Dpf temizleme işleminde yıkayıp direkt havaya suya karıştırıyoruz, ya da rejenerasyon yüzünden araçlarımız bazen 20 dakika fazla çalışıyor vs vs uzar gider. Bence ülkemiz için konuşuyorum faydası olmuyor o partiküller bir şekilde doğaya karışıyor. Ama dediğim gibi araçların tasarımı bu şekilde yapılmış benim şahsi fikrim kalması yönünde dikkat edilince çok üzmüyor:)
 
Upvote 0
Değerli yorumlariniz için tesekkür ederim. Sanirim dediğiniz gibi dpf ile alakalı. Peki bunu yapmam çok acil bir durum mu? İnanın boş yola çıkıp gidecek 20 dk zamanım yok bu aralar.
 
Upvote 0
Araç sürekli rejenerasyona girip Tamamlanmıyorsa bence yapmalısınız evet.
Değerli yorumlariniz için tesekkür ederim. Sanirim dediğiniz gibi dpf ile alakalı. Peki bunu yapmam çok acil bir durum mu? İnanın boş yola çıkıp gidecek 20 dk zamanım yok bu aralar.

hiç olmazsa aracı çalışır vaziyette bırakıp bitmesini bekleyebilirsiniz işlem başladığında
 
Upvote 0
Evet arkadaşlar teşekkür ederim hepinize.
Bugün iftardan sonra çevre yoluna çıkıp işlemi yapacakken birden uyarı verdi dizel partikül filtresi kalvuz uyari verdi. Zaten çevre yoluna 1 km falan kalmıştı. Manuele alıp 3 bin devirde 82-85 km/s hızla yaklaşık 10 km seyir ederken ışık söndü,araba sessizleşti fan açma durumu sona erdi ve star stop devreye girmeye başladi.
 
Upvote 0
Evet arkadaşlar teşekkür ederim hepinize.
Bugün iftardan sonra çevre yoluna çıkıp işlemi yapacakken birden uyarı verdi dizel partikül filtresi kalvuz uyari verdi. Zaten çevre yoluna 1 km falan kalmıştı. Manuele alıp 3 bin devirde 82-85 km/s hızla yaklaşık 10 km seyir ederken ışık söndü,araba sessizleşti fan açma durumu sona erdi ve star stop devreye girmeye başladi.
Geçmiş olsun hocam arada bi gazlayıp hem kurum temizliği hem de sürüş hazzını almak gerek.
 
Upvote 0
Geçmiş olsun hocam arada bi gazlayıp hem kurum temizliği hem de sürüş hazzını almak gerek.
Aracı hanım kullaniyor. Ev okul arası 3 km. Sanırim bu sebeple oldu. Ama dediğiniz gibi ayda 1 benim kontrolüme geçmesi lazım :) tekrar teşekkürler
 
Upvote 0

pandemiden sonra yakıt kalitesi mi düştü bilmiyorum ancak dpf çok çabuk dolmaya başladı tanıdığım herkeste durum aynı.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt