[ÇÖZÜLDÜ] 15.000 Bakımı sonrası Yakıt tüketimi iki katına çıktı ve rölanti düzensizliği başladı.



hocam çok sevindim çözülmesine. Şimdi ilk mesajınızı okuyorum. Bakalım nasıl düzelmiş ;)

edit büdüt: hocam şimdi yazılanları okudumda, bu yazılımlar test edilmeden mi basılıyorki kullanıcılara.

böyle saçma bir metod görmedim, görsem söverim. 

Şunu yapmanızı öneriyorum;

1. Doğuş Genel Müdürlük, 
2. Almanya Customer Care'e direk konuyu özetleyen şikayet kayıtları ve e-postalar gönderin.

Zaten kriz eşiğinden hasbel kader sıyrılmış bir marka VW, gene yazılım tarafında test edilmeden deploy ediyorlarsa bizim araçlarımız test aracı değil, arge'lerini gitsinler başka araçlarda denesinler. Servis kayıtlarını da alın şikayet kaydına/e-postaya ekleyip gönderin. 

@HaK hocam ve @silvershadow hocamında görüşlerni almak isterim. 

Böyle bir durumu bizim GTA ekibinin ya da buradan herhangi birinin yaşaması benim yaşamamla aynı durumdur hocam. @maniax @ansolak @kimi-emd @burak_ @yarchi @BİROL BİROL
Kesinlikle haklısınız hocam. 

Değerli Hocam 

Geri dönüşünüz çok önemliydi.

Teşekkür ederim 
Asıl ben teşekkür ederim hocam. Böyle kıymetli bir ortamı bize sağladığınız için ne yapsak hakkınızı ödeyemeyiz :)

 
Bence bunu bir standart haline getirmekte fayda var.

Her bir sorunda referans olup yanında çözüldüleri görmek bir nevi giderilen bug'larla çıkarılmış kusursuz yeni bir yazılım olacaktır düşüncesindeyim. 

Başlık açılır, t zaman geçer bir şekilde çözülür, çözülünce kullanıcı başlığı editler kullanıcı uygun değilse yöneticilerimiz. 

Hem forum daha derli toplu olur, birisi bir başlık açmadan önce çözüldü'yü görür görmez oradan devam eder.
Değerli Cihan Hocam

Süper bir fikir

Nasıl yaparız?

 
Merhabalar. 1.6 TDI Highline DSG 110bg aracımı 23.06.2015 de trabzon bahadır dan sıfır olarak almıştım. Aldığım günden bugüne Trabzon sahil yolunda ortalama 4.8-5.5lt/100km, Artvin'de yollar tamamen yokuş ve viraj olmasına rağmen yakıt tüketimim 6.5-7 lt/100km nin üstüne hiç çıkmıyordu. Fakat aracıma 15.000 bakımı yapıldıktan sonra yakıt tüketimimde gözle görülür ciddi bir artış oldu. Bugün devirli ve yavaş kullanmama rağmen 11.5lt/100km nin altına düşmek bilmedi. Ortalama tüketi bu kadar yüksek olan hiç duymadım açıkçası. Ve dün aracımı çalıştırdığımda devir göstergesi, eski model araçlarda olduğu gibi titreyip sallanmaya başladı. Stop edip tekrar çalıştırınca düzeldi fakat ilk defa böyle birşey olunca canım sıkıldı açıkçası. Bu durumların sebebi hakkında bilgisi yada fikri olan kıymetli abilerim, hocalarım yardımcı olabilirse çok sevinirim. 

GÜNCELLEME : 11.05.2016 da aracımı Trabzon Bahadır'a götürdüm. Satış temsilcileri bu kadar iyi , müşteri ilişkileriyle ilgilenenleri bu kadar iyi ,teknik servisindeki ustaları bu kadar iyi olup da nasıl teknik servis müşteri danışmanları bu kadar kötü olabiliyor diye kendimi düşünmekten alamıyorum. İkame araç talebinde bulunmama rağmen, yan masada oturan ve ikame araç talebi olmayan birisine araç temin edip de bana gelince araç yok diyen bir ilgili düşünün. O da yetmiyormuş gibi 1.5 hafta öncesinden randevu almama ve Artvin'e döneceğim çok gecikmezse sevinirim  dememe rağmen "Burada tek sizin aracınız yok. Yoğunluk var. Sırada birsürü araç var. Saat 2 den önce teslim edemeyiz" diye bir cevap almanın değeri paha biçilemez!! Tabi bu cevaptan sonra direk olarak volkswagen müşteri hizmetlerini aramak durumunda kaldım. Onlar şubeye dönüş sağlamadan sağolsun müşteri ilişkileri bölümünden "Bihter" hanım olayı duyup çok hızlı bir şekilde yardımcı olup, teknik servis danışmanının yok dediği yedek aracı 5 dakika içerisinde hazırlatıp teslim etti. Gösterdiği ilgi,alaka, odasında ağırlaması da yaşanan bütün olumsuzlukları unutturdu. Sonuç olarak mutlu kapattık. En önemlisi de bu bence.

ÇÖZÜM : @silvershadow hocamın da dediği gibi araçlarımıza yapılan yazılım güncellemesinden kaynaklı olarak yakıt tüketiminde bir farklılık oluşmuş. Yeni bir yazılım güncellemesi ile aracımın tüketim değerleri normale döndü. Ek olarak tam anlamadığım birşey daha aktarıldı. 10 luk bir vida yakıt tasarrufu için 12.5 luk olarak değiştirilmiş. 1.5TL masraf alındı. Ne işe yarıyor hala bir fikrim yok. Çok yorgun olduğumdan irdeleyemedim fazla. Şu anda Artvin'de şehir için 6.5'a şehirler arası 4.9'a düşmüş durumda ortalama tüketim. Performans olarak hiçbir değişiklik hissetmedim.

ÖNEMLİ : Rölanti devri ile ilgili olarak benimle aynı sorunu yaşayan ve teknik servise başvuran 6-7 araç daha varmış. Bu durumunda şu anda kullandığımız güncel yazılımdan kaynaklı olduğu bilgisini aldım. Bu sorun ile ilgili yeni yazılım Almanya'dan gelecekmiş. Geldiği zaman telefon ile bilgi verilecek. Tahmini olarak bu cuma, fakat haftaya da kalabilir dediler. Güncelleme geldiği zaman aracı getirin güncelleyelim çözülecek dediler bakalım.  Başka bu sorunu yaşayan, yaşayacak arkadaşların da bilgisine :)

Özellikle @Nature and cars Nazım abiye, @silvershadow Murat abime ve @calik hocama kıymetli cevapları ve ayırdıkları vakit için ayrıca teşekkür ederim.

Ekli dosyayı görüntüle 3955

Ekli dosyayı görüntüle 3956
Hocam öncelikle geçmiş olsun. Çok şükür ki sorununuz hallolmuş.

Yazınızın arasında Trabzon Bahadır servisiyle ilgili  Düşüncelernizin değişmesini görünce; Açılmış olan  bu konuya dair yazdıklarınız aklıma geldi. Umarım Servisinizle ilerleyen zamanlarda Hiç Sıkıntı yaşamadan devam edebilirsiniz. Lakin o zamanlar  VW Trabzon Bahadır Servisi neredeyse göklere çıkarmış ve şaşkınlık içinde kaldığınızı söylemiştiniz. İnşallah size hep iyi davranırlar da ben ve benim gibi memnun edemedikleri müşteriler sizin için mutlu oluruz. Teşekkürler.

Yazınızın Alıntısı Hocam :)  

Hocam inanın okurken yazdıklarınızı hayret içerisinde okudum. Aracımı ben Bahadır'dan aldım. Aracımı alırken tanıştığım satış temsilcisi olan Mehmet abi ile abi-kardeş gibi olduk resmen. Kesinlikle oraya gidilirse tanışılması gereken çok kıymetli, değerli bir insan. Bir satıcı değil her yönüyle her şeyi açık açık konuşan birisi. Dediğim gibi sohbetimiz,muhabbetimiz araç satışından sonra bitmedi. Hala sürekli görüşürüz. Aklıma ne takılsa gece gündüz demeden ararım. Bir gün de ha yeter demişliği yada sesinin düşmüşlüğü yoktur. Bunu ben niye anlattım ? Hemen açıklayayım. Şimdi bir restorana gidiyorsunuz diyelim. Oradaki bir garsonun yanlış bir hareketi nasıl bütün restoran hakkında görüşünüzü değiştiriyorsa  veya bir otelde kominin sergilediği yanlış bir davranış  nasıl bütün otele kötü olarak bakmanıza sebep oluyorsa bu da aynı olay. Ben Artvin merkezde ikamet etmekteyim. Aracım için orjinal cam rüzgarlıkları ve krom egzoz ucu alacağım zaman sürekli Bahadır ile muhatap oldum. . Aracımın seramik kaplaması, motor ve koltuk koruması, cam filmlerine kadar da orada yaptırdım. Her yönüyle müşteri memnuniyetine önem verip, sürekli  olarak gelişmelerden haberdar edildim. Aracımda en ufak sorun olsa yakınımda rize ve erzurum volkswagen olmasına rağmen hep trabzon bahadırı tercih ettim. Şimdiye kadar da çok şükür hiç pişman olmadım. Bir keresinde problem yaşadım. Sebebi,  o gün denk gelen servis sorumlumun çok ilgisiz olması, hırçın ve ters davranışlarıydı. Cam rüzgarlıkları ve krom egzoz ucu montajı için 70 tl gibi bir ücret alıp binbir türlü afra tafra ile, önceden görüştüğümüzde sorun olmaz hemen hallederiz denmesine rağmen vay efendim randevunuz yok diye konuşması ciddi anlamda canımı sıktı. Geçenlerde bi çukura girme olayı olmuştu lastiğim parçalanmıştı. Forumdan yazmıştım. Onunla ilgili hazır trabzona giderken hem kontrol ettirmek hemde malum kışa giriyoruz , gerekli kontroller için randevu rica ettim. Aynı güne de(cuma) ertesi sabaha da(cumartesi) ayarlayabileceklerini söylediler. Ertesi sabaha randevu rica ettim. Bu seferki servis sorumlum Murat abiydi. Gittiğimizde çok hoş bir şekilde karşılandık. Gayet güler yüzlü bir şekilde ilgilendi. Cafeye oturtup ikramlarda bulundu. Aracım servise alınıp işlemleri halledildi ve her 15-20 dakikada bir bilgilendirme yaptı. Aracım ilk içeri girdiğinde benide davet edip lift ile kaldırıldığında herhangi bir sorun olmadığını net bir şekilde izah ederek gösterdi. Ardından sol arka koltukta kapı kolunun üstündeki plastiğin çıkma durumu olmuştu. Bununla ilgili olarak da kapının sökülmesi gerektiğini söyledi. Kabul ettim. Aracım bir alt katta olan kaporta servisine çekildi. Sorunsuz bir şekilde halledildi. Araç sahibinin rahatsız olmaması için geçirilen koltuk kılıfı, direksiyon kılıfı, vites kılıfı, ve kol dayama yerindeki streç çıkarıldı. İç-dış yıkaması yapıldı. Gayet profesyonel bir şekilde teslim edildi. Her seferinde çok memnun kaldım ben bahadırdan Tekrar gider misiniz diye sorsalar tabiki hiç düşünmeden giderim. Sizden tek ricam pireye kızıp yorgan yakmayın hocam. Gerçekten gerek yok. Her yerde var maalesef ki garip insanlar. Eğer tekrar servise yolunuz düşerse servis görevlisi olarak murat beyden randevu almak istediğinizi özellikle belirtip birde öyle deneyin derim. Saygı ve sevgilerimle.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Baştacısınız hocam. Her daim bekleriz. En güzel şekilde de ağırlariz :) geldiğinizde mutlaka görüşmek isterim. 
Tamamdır abi ben şavşat'lıyım dediğim gibi yaz aylarında ordayız yine kısmetse gelince mesaj atacağım teşekkür ederim :)

 
Hocam öncelikle geçmiş olsun. Çok şükür ki sorununuz hallolmuş.

Yazınızın arasında Trabzon Bahadır servisiyle ilgili  Düşüncelernizin değişmesini görünce; Açılmış olan  bu konuya dair yazdıklarınız aklıma geldi. Umarım Servisinizle ilerleyen zamanlarda Hiç Sıkıntı yaşamadan devam edebilirsiniz. Lakin o zamanlar  VW Trabzon Bahadır Servisi neredeyse göklere çıkarmış ve şaşkınlık içinde kaldığınızı söylemiştiniz. İnşallah size hep iyi davranırlar da ben ve benim gibi memnun edemedikleri müşteriler sizin için mutlu oluruz. Teşekkürler.

Yazınızın Alıntısı Hocam :)  

Hocam inanın okurken yazdıklarınızı hayret içerisinde okudum. Aracımı ben Bahadır'dan aldım. Aracımı alırken tanıştığım satış temsilcisi olan Mehmet abi ile abi-kardeş gibi olduk resmen. Kesinlikle oraya gidilirse tanışılması gereken çok kıymetli, değerli bir insan. Bir satıcı değil her yönüyle her şeyi açık açık konuşan birisi. Dediğim gibi sohbetimiz,muhabbetimiz araç satışından sonra bitmedi. Hala sürekli görüşürüz. Aklıma ne takılsa gece gündüz demeden ararım. Bir gün de ha yeter demişliği yada sesinin düşmüşlüğü yoktur. Bunu ben niye anlattım ? Hemen açıklayayım. Şimdi bir restorana gidiyorsunuz diyelim. Oradaki bir garsonun yanlış bir hareketi nasıl bütün restoran hakkında görüşünüzü değiştiriyorsa  veya bir otelde kominin sergilediği yanlış bir davranış  nasıl bütün otele kötü olarak bakmanıza sebep oluyorsa bu da aynı olay. Ben Artvin merkezde ikamet etmekteyim. Aracım için orjinal cam rüzgarlıkları ve krom egzoz ucu alacağım zaman sürekli Bahadır ile muhatap oldum. . Aracımın seramik kaplaması, motor ve koltuk koruması, cam filmlerine kadar da orada yaptırdım. Her yönüyle müşteri memnuniyetine önem verip, sürekli  olarak gelişmelerden haberdar edildim. Aracımda en ufak sorun olsa yakınımda rize ve erzurum volkswagen olmasına rağmen hep trabzon bahadırı tercih ettim. Şimdiye kadar da çok şükür hiç pişman olmadım. Bir keresinde problem yaşadım. Sebebi,  o gün denk gelen servis sorumlumun çok ilgisiz olması, hırçın ve ters davranışlarıydı. Cam rüzgarlıkları ve krom egzoz ucu montajı için 70 tl gibi bir ücret alıp binbir türlü afra tafra ile, önceden görüştüğümüzde sorun olmaz hemen hallederiz denmesine rağmen vay efendim randevunuz yok diye konuşması ciddi anlamda canımı sıktı. Geçenlerde bi çukura girme olayı olmuştu lastiğim parçalanmıştı. Forumdan yazmıştım. Onunla ilgili hazır trabzona giderken hem kontrol ettirmek hemde malum kışa giriyoruz , gerekli kontroller için randevu rica ettim. Aynı güne de(cuma) ertesi sabaha da(cumartesi) ayarlayabileceklerini söylediler. Ertesi sabaha randevu rica ettim. Bu seferki servis sorumlum Murat abiydi. Gittiğimizde çok hoş bir şekilde karşılandık. Gayet güler yüzlü bir şekilde ilgilendi. Cafeye oturtup ikramlarda bulundu. Aracım servise alınıp işlemleri halledildi ve her 15-20 dakikada bir bilgilendirme yaptı. Aracım ilk içeri girdiğinde benide davet edip lift ile kaldırıldığında herhangi bir sorun olmadığını net bir şekilde izah ederek gösterdi. Ardından sol arka koltukta kapı kolunun üstündeki plastiğin çıkma durumu olmuştu. Bununla ilgili olarak da kapının sökülmesi gerektiğini söyledi. Kabul ettim. Aracım bir alt katta olan kaporta servisine çekildi. Sorunsuz bir şekilde halledildi. Araç sahibinin rahatsız olmaması için geçirilen koltuk kılıfı, direksiyon kılıfı, vites kılıfı, ve kol dayama yerindeki streç çıkarıldı. İç-dış yıkaması yapıldı. Gayet profesyonel bir şekilde teslim edildi. Her seferinde çok memnun kaldım ben bahadırdan Tekrar gider misiniz diye sorsalar tabiki hiç düşünmeden giderim. Sizden tek ricam pireye kızıp yorgan yakmayın hocam. Gerçekten gerek yok. Her yerde var maalesef ki garip insanlar. Eğer tekrar servise yolunuz düşerse servis görevlisi olarak murat beyden randevu almak istediğinizi özellikle belirtip birde öyle deneyin derim. Saygı ve sevgilerimle.
Her zaman iyimser ve yapıcı davranmak hatalı bir davranışmış hocam görüldüğü üzere. Eski düşüncelerimi de gençliğime ve tecrübesizliğime vermenizi rica edeceğim. Maalesef ki Murat bey işten ayrılmış, ve fark ettim ki tek memnun kaldığım servis danışmanım o olmuş. Bariz bir biçimde servis sorumlularına gerekli özen gösterilmiyor. Bahadır'a toplamda 5 kere gittim. üçü sorunlu ikisi sorunsuz geçti. Murat bey harici denk gelen teknik servis sorumlularım müşterisini önemsemeyen, ilgisiz ve fevri kişiler oldu. İşlerim bir türlü halledildi fakat her seferinde harcadığım çabaya baktığımda inanın değmedi. Bir hizmet alıyorsak bu hizmeti sonuna kadar sorunsuz bir şekilde kullanmak en doğal hakkımız. Şu anda mümkün mertebe rize/voskar'a gidiyorum. Şimdiye kadar herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Ve ilgi/alakaları da gayet memnun ediyor beni. Eski rize/vospa da yaşanan sorunlar ortadan kalkmış gibi. Trabzon'a iş amaçlı gitmiştim. O sırada Bahadır'a götürmüştüm. Bundan sonra voskar ve özön den şaşmam diye düşünüyorum  :)   Yorumunuz için teşekkür ederim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Umarım ne aracınızda nede servislerde sorun yaşamazsınız birdaha. Trabzona geldiğinizde haberimiz olur ve müsait olursak elbette tanışmak ve görüşmek isteriz. vesselam.[emoji1] [emoji106]

One Life Live it.!!!

 
Umarım ne aracınızda nede servislerde sorun yaşamazsınız birdaha. Trabzona geldiğinizde haberimiz olur ve müsait olursak elbette tanışmak ve görüşmek isteriz. vesselam.
emoji1.png
emoji106.png


One Life Live it.!!!
Tabiki :) İnanın bende cok isterim. Mutlaka öncesinde bilgi vereceğim tekrar geleceğimde. Umarım musait olursunuz. Saygılar.

 
@silverknight @silvershadow öncelikle konuyu hortlattığım için kusura bakmayın.. aracımda ne zaman DPF temizliği yapıldığını anlasam(rölantide 1000rpm görünce) yakıtım inanılmaz yüksek değerlerde dolaşıyor..bugün yaklaşık 3km boyunca 36-40 lt arasındaydı ve sıkışık trafik olmadığı halde..bu normal midir ? en son dizel aracım 2011 model mk2 leon tdi dsg idi 2014te sattım ve 3 sene boyunca böyle bir şey hiç görmedim..aracım EU5 105hp motorlardan..hemen hemen 2 kullanımımdan 1inde DPF temizliği yapmaya çalışıyor araç..teşekkürler
Hocam dpf nin dolmuş olması kuvvetli muhtemel. 

2. vites 3-4 bin devir arası 15km sürün tertemiz olur. Ben 2. viteste 70e sabitleyip 15km sürmüştüm. :)

 
DPF temizliği nedir ? birde servis bize sormadan yazılım neden güncelliyor ?

 
DPF temizliği nedir ? birde servis bize sormadan yazılım neden güncelliyor ?
Dpf dizel araçlar için Yunus, egzos sisteminde bir parça zamanla doluyor, onun yüksek ısı da kendi kendini temizlemesi.

Onu bende bilmiyorum ama muhtemeln gelen son yazılımı araçlara yüklemekle yükümlülerdir. Sen bakıma gittiğinde yeni yazılım varsa ve aracına yüklememişlerse, ilerde de o sistemle ilgili sıkıntı çıkarsa zor durumda kalırlar, bu nedenle yüklemek zorunda olabilirler sanırım.

 
@silverknight @silvershadow öncelikle konuyu hortlattığım için kusura bakmayın.. aracımda ne zaman DPF temizliği yapıldığını anlasam(rölantide 1000rpm görünce) yakıtım inanılmaz yüksek değerlerde dolaşıyor..bugün yaklaşık 3km boyunca 36-40 lt arasındaydı ve sıkışık trafik olmadığı halde..bu normal midir ? en son dizel aracım 2011 model mk2 leon tdi dsg idi 2014te sattım ve 3 sene boyunca böyle bir şey hiç görmedim..aracım EU5 105hp motorlardan..hemen hemen 2 kullanımımdan 1inde DPF temizliği yapmaya çalışıyor araç..teşekkürler
Öncelikle bir süredir foruma iş yoğunluğundan giremedim kusuruma bakmayın geç cevap için. Aracımı ilk aldığım zamanlarda doğu taraflarındaki bir shell den yakıt almıştım. Aracım dediğiniz gibi aynı şekilde her 2 kullanımın 1 inde dpf temizliğine başlıyordu. Sonunda DPF uyarısını aldım. Yaklaşık 3000 devir civarı 10 km kadar kullandım. Sonra dpf ışığı söndü. Hop ertesi gün yine aynısı. Tabi aklıma da kötü hiçbirşey gelmedi shell den alıyorum nasılsa diye. Daha sonra bir tanıdık uyardı oradaki eurodieseller sıkıntılı temiz değil diye. Hem şaşırdım hemde pek inanmadım. Fakat yakıtım bitince farklı yerden aldığımda sorunum çözüldü. Bahsettiğiniz sorunun aldığınız yakıttan kaynaklandığını düşünüyorum.  Aldığınız yakıtın pis olma ihtimalini bi gözden geçirin derim. Şu an bile gürcistan a geçtiğimde ne zaman socar dan alsam aynı sorunu yaşıyorum. Rom petrol den alınca da bir kere bile dpf temizliği uyarısını almadım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam bende aracımı yeni aldığımda hemen 900 devirde calısıyordu ısınmakta sorun cekmıyordu ama suan önce 1400 - 1300 lerde baslayıp 900 düşmesini bekliyorum bu normal birşey mi sizinkiyle aynı problem mi servise mi gitmeliyim ?

 
Hocam bende aracımı yeni aldığımda hemen 900 devirde calısıyordu ısınmakta sorun cekmıyordu ama suan önce 1400 - 1300 lerde baslayıp 900 düşmesini bekliyorum bu normal birşey mi sizinkiyle aynı problem mi servise mi gitmeliyim ?
Değerli Hocam 

Bahsini ettiğiniz durum farklıdır. 

Aracınız havalar soğudukça daha yüksek devirde ve daha uzun süre jigle konumunda çalışması normaldir.

 


Geri
Üst Alt