Yağ değişiminde başıma gelen bir garip durum


Ekli dosyayı görüntüle 56553
İyide 1.4 ler tam olarak 4L konulur. Kaç litre aldığına bakılmaz. Değil mi @forzaGilles hocam?
Bende 8 Martta değiştirdim 4L TopTec 4200 ile Tırtıklı alanın üst tarafından 1mm alta geldi ve ideal seviye.
Yağ'ı koyan usta Doğuş oto geçmişi olan biriydi,birkaç usta daha vardı Doğuş oto geçmişli,ben neolur neolmaz diye 5lt'ile gitmiştim,onlarda 4,2 koydu,belki 4lt'yle gitseydim onu koyup göndeririletdi.Orada çıbuğu kontrol ettim,eve gelince tekrar kontrol ettim resimdeki gibi iki mor çizginin arasında bir yerdeydi seviye.DD1D8A3A-568C-413B-917A-2780697D8E8F.jpeg
 
Bende de 1.4 125 lik golf mevcut, periyodik bakim sonrasi nezaman kontrol etsem C ile D arasindaki kırmızı çizgide gözlemledim yağ çubuğunu.
 
Bende de 1.4 125 lik golf mevcut, periyodik bakim sonrasi nezaman kontrol etsem C ile D arasindaki kırmızı çizgide gözlemledim yağ çubuğunu.
Valla ustadım 25 yıllık makine teknisyeniyim,tahmin edersinizki teknik konulara vakıf'ım,fakat bu konuda gerçekten kafam karıştı,garip bir durum.Sizin durumunuzda mesela yağ kritik az seviyesinde.Aslında çok takmadan kitapçık ne diyorsa onu yapmak lazımda,yani 4 diyorsa 4 konulmalı kanımca.Ben buradaki konuları okuyunca bundan sonra 4.2 yerine 4lt koymaya karar verdim.Benim şahsi fikrim yağ çubuklarında bir dengesizlik olabileceği,okadar çok motor çeşidi varki Vag grubunun,acaba mesela tüm benzililerde standart bir çubukmu kullandı,aralarında fark varmı yokmu bakmak lazım,mesela bir buluşma organize edilse orada değişik tip motorların çubukları karşılaştırılsa belki bir fikir oluşabilir,1.0,1.2.1.4,1.5 gibi,hatta 1.2-102 ve 105hp ve 1.4-122 ve 125hp kıyaslanmalı kanımca...
Bilmiyorum,belki saçma bir fikir ama bakmak lazım
 

Geri
Üst Alt