Jump to content

Recommended Posts

On 10/29/2019 at 10:39 PM, thelordof yazdı:

Önce N ye alıp sonra el frenini çektikten sonra ayağı frenden kaldırmalı mıyız mı ,çok önemi var mı  P ye almadan önce?

@thelordof hocam bunu en iyi yokuşta park ettiğinizde anlıyorsunuz. 1. senaryoda ayağınızı hiç frenden hiç çekmeden N de el frenini çekin ve sonra P ye alın bu durumda yük yine şanzımana biniyor. Nedeni ise siz frene basarken araç 4 tekerden sağlamca fren yapıyor ve P ye geçtip ayağınızı frenden kaldırınca el freninin küçük bir boşluğu olmasına rağmen araç kıpırdamıyor, yükü şanzıman alıyor. 2. senaryoda ise aracı N ye aldıktan sonra ayağınızı frenden kaldırın, ön tekerlerde fren bırakılıyor ve el freni arka tekerden tutuyor, bu aşamada aracın çok az bir şekilde hareket ettiğini aracın arka tarafının biraz yere doğru basıldığını fark edersiniz. Şimdi tüm yükü el freni taşıyor işte. Tekrar hafif frene dokunarak vitesi P ye alıp kontağı çıkarabilirsiniz. Son frene dokunma işlemi sadece vitesiP ye almak için. Ben olabildiğince bu kurala uymaya çalışıyorum, eşime de öğrettim o da yapıyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

8 saat önce, thelordof yazdı:

@Culture33 Araç yükü  el frenine bırakılıyor ya bazıları şanzımana bırakıyor onu kastetmiştim sormak istemiştim.

işte boşa alıp, el frenini çektikten sonra frene basıp p'ye yükü el frenine bırakmak için yapılıyor, bunu alışkanlık haline getirmek lazım, bazıları bilmeden / istemeden böyle hatalar yapıyor, hani kendi adıma konuşayım nadiren de olsa acele ettiğimiz zamanlar düz zeminde frene basıp direkt P ye attığımda oluyor, olmuyor değil ama eğimli yerlerde asla yükü şanzımana bırakmam. zaten yük şanzımanda kaldığında P'den D'ye alırken vites kolu biraz zorlanır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Erkin Yücel Çook teşekkür ederim hocam. İlk senaryoda ki olayı merak ediyordum, iyi bir şekilde açıklamışsınız. Bilgi için sağolun. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Culture33 Eyvallah hocam. Dediğiniz gibi eğimli, yokuş yerlerde bunu yapmak daha çok önemli. Düz bir yerde direkt P ye almak pek sıkıntı yapmaz gibi. Aracın uzun süre yatacağı zamanda ve özellikle yokuş yerlerde bu kuralı yapmak araç bakımından hayati önem taşıyor. :) Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, thelordof yazdı:

@Culture33 Eyvallah hocam. Dediğiniz gibi eğimli, yokuş yerlerde bunu yapmak daha çok önemli. Düz bir yerde direkt P ye almak pek sıkıntı yapmaz gibi. Aracın uzun süre yatacağı zamanda ve özellikle yokuş yerlerde bu kuralı yapmak araç bakımından hayati önem taşıyor. :) Teşekkürler.

Rica ederim hocam, kendinize iyi bakın. :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar kafama bir şey takildi.Kis lastiklerini taktirirken P demi olmali N demi olmali konum.Bir de şu var arac duruyor P konumunda gaz vermenin yada N de gaz vermenin bir sakincasi varmidir?Saygilar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On ‎02‎.‎12‎.‎2019 at 11:42 AM, fanajal yazdı:

Arkadaşlar kafama bir şey takildi.Kis lastiklerini taktirirken P demi olmali N demi olmali konum.Bir de şu var arac duruyor P konumunda gaz vermenin yada N de gaz vermenin bir sakincasi varmidir?Saygilar.

Lastik değişirken araç park konumumda olmalıdır. sonuçta sadece lastik değişimi yapılacak. balans ayarı için diyorsanız o ayarı larsik araç üzerindeyken yaptırmayın zaten, söküp bilgisayarlı balans ayarında yaptırın. gaz verme olayında da mantığım ayak frende N pozisyonu diyor. adı üzerinde N boşta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...