Jump to content

Eksantrik dişlisi arızası ve sonrasında yaşananlar


Recommended Posts

İyi günler. Mayıs 2014te Volkswagen marka Golf 7 1.2 TSİ Comfortline model (cjz…. Motor numaralı) aracı sıfır km aldım. Garanti süresi içerisinde bakımlarını ve teknik desteği yetkili servisten aldım. Geri kalan her 15000 km'de periyodik bakımını yaptırdım. En son bakımı 21 Ocak 2021 de Gaziantep Bosch Car servisinde araç 91.000 km de yaptırdım. 29 Ocak 2021 de Elazığ Volkswagen bayi Polat Otomotiv tarafından arandım. Aracımla ilgili güncelleme olduğunu servise uğrarsam yapılacağı bildirildi. 1 hafta sonra servise gelmemin sorun olup olmadığını sorunca sıkıntı olmadığı söylendi. Bende basit yazılımsal güncelleme olacağını düşündüm. 10 Şubat 21 tarihinde aracı güncellemeye getireceğimi servis müsaitlik durumunu sordum. O gün için müsait olunmadığını sonrasına oluşturulabileceği söylendi. Güncellemeler hakkında bilgi isteyince 2 güncelleme olduğu söylendi. Birinin kam miliyle ilgili bir kontrol olduğu diğerinin el freni güncellemesi olduğu söylendi. Ama durumun ciddiyeti hakkında hala bilgi verilmedi. 12 Şubat 21 de akşam saatlerinde aracı park etmeye çalışırken araç birden durdu. Bir kez marşa basınca çalışmadı. Motor marş sesini kaydedip ilgili bir ustaya gönderince aracı çalıştırmaya çalışmadan çekiciyle getirmem gerektiğini söyledi. Yapılan incelemede aracın “konumlandırıcılı eksantrik dişlisinin” kırıldığını bununda sık karşılaşılan bir durum olmadığı söylendi. Hafta sonu yasağı olması ve Cuma geç saat olması sebebiyle araç öylece kaldı. İnternette forumlarda yaptığım araştırmalarda 2014 model bazı araçlarda bu parçanın arıza verdiği 1 yıllık 2 yıllık araçlarda henüz 10bin 30bin km lerde bu parçanın kırıldığı ve kullanıcıların mağdur olduğu ve bu parçanın takılı olduğu bazı araçların çağrıldığı ve değişiminin yapıldığı bilgisine ulaştım. Anladığım kadarıyla servisin arayarak güncelleme olduğunu söylediği ve aciliyeti hakkında bilgi vermediği parça benim aracımda arıza veren parçaydı. Servis tarafından ilk aranıldığımda bu parçanın hayati önemde olduğu acil değişmesi gerektiği aracı kullanmadan çekiciyle servise çekmem gerektiği söylense yapardım. Bu ilk aramadan henüz 600 km bile geçmemişken bu arızanın meydana gelmesi çok can sıkıcı. Bu kış günü sürekli ailemle uzun yola gittiğim göz önüne alınırsa güvendiğimiz Volkswagen aracın bizi dağ başında mağdur edeceği aşikardı. Servis araması olmasa bu arızanın normal kullanıcı hatası bir arıza olduğu düşüncesi hakim olacaktı. 15 Şubat sabah saatlerinde aracımı Elazığ yetili servise çektirdim. Durumu anlattım garantiden yapılması gerektiği, kırılan bu parçanın zaten değişmesi gereken parça olduğu, mağdur olduğumu söyledim. Sizin hatanız bunu karşılayamayız ama yine yazışmayı genel merkezle yapacaklarını oradan gelecek cevaba göre hareket edeceklerini söyledir. “Sıkıntı değil bu araç burda tamir olsun fatura da kesseniz zaten hakem mahkemesine giderim mağdur edildim” dedim. Tamam bizim için fark etmiyor zaten siz verseniz de vermeseniz de bir bu işlem ücretini merkezden alacağız zaten dedi. Kontroller yapılacak beklemenize gerek yok yarına ancak incelemeler biter dönüş yapılınca da size durumu söyleriz dediler. Bu konuşmadan 1.5 saat sonra dedikleri incelemeyi de! Bitirmişler ve dönüşte almışlar ki garantiden yapılacağını söylediler. Ama ellerinde parça yokmuş! Cuma günü en erken verebilirlermiş parçanın geliş durumuna göre denildi. Parça takılacakmış motorda sorun olup olmadığı kontrol edilecekmiş. Büyük ihtimalle de subap kesme piston sürtme gibi sorun olabilirmiş. Parça kırılmadan servise gitmiş olsam zaten parçayı bekleyeceğiz diye yollayacaklardı beni ve gene yolda kalacaktım. Neyse 18 şubatta saat 13.00 de servise uğradım. Parçanın ellerine ulaşmadığını ulaşırsa takıp kontrollerini yapıp bana haber vereceklerini söylediler. Aynı gün 15.26 da servis danışmanı parçanın takıldığını kontrollerinin yapıldığını sorun olmadığını teslim alabileceğimi söyledi. Aracı 16.00 gibi teslim alırken sorun var mı diye sorunca sorun olsa zaten teslim etmezdik tüm kontrollerinin yapıldığını söyledi. Neyse aracı aldık serviste yapıldı diye binmeye devam ettim. Teslim aldıktan sonra 29.03.21 tarihinde henüz araçla 1000 km bile yapmamışken ve egzoz ve genel muayeneden klasik hafif kusurlu çıkıp ve daha 5 km yapmışken araç giderken stop etti. 3 şeritli ve çok yoğun bir yolda ışıklardan hareket edeli 250 m olmuşken çalışmayan arabayı yoğunluktan dolayı sağa çekemdim yol hafifte eğimli olduğu için araç yavaşladı ve sol şeritte mecburen refüje aracı sıfır yanaştırdım 4lüleri yakıp kornaya basarak araçları uyarmaya çalıştım. Bir kez daha marşa bastım ama olmadı. Mecburen yolcu kapısından inip yol güvenliğini aldım. Reflektörü uygun yere koydum ışıklardan gelen yoğun trafiği Elle de yönlendirmeye çalıştım. Volkswagen yol yardımını aradım durumu izah ettin. Teknik personel bağlandı aracın eksantrik dişlisinin geçen ay değiştiğini söyledim. Aracı çalıştırmadan bekleyin dedi. Çekici 1 saatten sonra gelebildi ve aracı Antep Yetkili servise çektim saat 18.00 gibi. Ertesi gün serviste kayıt açtık durumu izah ettim inceleyeceklerini söylediler. İlk incelemede bir önceki müdahaleden kaynaklı olarak sorunun çıktığını triger setinin dağıldığını ve motorun hasar aldığını bilgisini verdiler. Yanlış müdahale sonucu oluşan hasarın maddi boyutunu yansıtılmayacağı bilgisi verildi. Şifahi görüşmelerde parça siparişi verildiği ve bu parçaların işçilik hariç 21bin tl civarı olduğu söylendi.İşin özeti Elazığ Yetkili servisin yaptığı eksik ve yetersiz bilgilendirme yüzünden aracım önce eksantirik dişlisini kırdım ve yolda kaldım sonrasında yapmış oldukları yanlış müdahale sonucu aracımda daha büyük maddi hasar meydana geldi. Maddi ve manevi kayıplarım oldu. 2 kez akan trafikte yolda kaldım mağdur oldum kaza tehlikeleri atlattım. Daha önce böyle şeylerle karşılaşan oldumu. Bunun bir yaptırımı var mı. Mahkemeye versem ayıplı mal sonucu oluşan bu zararlarımın temini için muadili bir araçla değişim yoluna gidilebilir mi.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@meminunal geçmiş olsun yazıyı baştan sona okudum gerçekten talihsizlik serüveni, ama şanslısınız ki yetkili servis ile muhattapsınız ve onarımları ücret ödemeden gerçekleştirmişsiniz aksi durum özel servislerde başınıza gelseydi üzücü olurdu. Aracınızın değer kaybı gibi bir durumu yok motor parçaları yenisiyle değişmiş ve ücret ödememişsiniz sizden ücret talep edilseydi hukuk sürecini başlatabilirdiniz fakat öyle bir durum söz konusu değil. 

Kysr038 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yaziyi okudum hocam cok gecmis olsun, ilk defa sizden duyuyorum eksantrik disli kirmasini, muhtemelen sizi aradiklarima ve garantiden yaptiklarina gore sizin motorda kronik bir problem, servisin yaptigi tamirattan sonra sorun cikmasi durumunda servisin sorumlulugunu doguracagi kanaatindeyim, once elazigdaki servis ile iletise gecerek durumu anlatin olmadi hakem heyetine gidebilirsiniz. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

yaşananlar için çok geçmiş olsun.Allah beterinden korusun.

daha önce de konusu olmuştu. kendi aracım da servis aktivasyonu için 2016 yılında garanti dahilinde değişim olmuştu.1.2 tsi bazı üretim aralığında olanlar da bu sorun olmuş.

daha önceki servis ziyaretlerin de neden sizi uyarmadılar acaba.sonuçta sisteme düşüyor olması lazım servis aktivasyonu var diye.

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, çok cansıkıcı durum.

Siz hakkınızı sonuna kadar aramaya devam edin bence,

Biryere şikayette bulunacaksanız bukadar uzun uzun incik cincik sorulmadıysa girmeyin,

bu oldu, bu arızalandı, mağdur edildim diyin , ayrıntılar neler dendiğinde söyleyin kafa karıştırıcı olmasın.

 

meminunal bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@bf417 

22 saat önce, bf417 yazdı:

@meminunal geçmiş olsun yazıyı baştan sona okudum gerçekten talihsizlik serüveni, ama şanslısınız ki yetkili servis ile muhattapsınız ve onarımları ücret ödemeden gerçekleştirmişsiniz aksi durum özel servislerde başınıza gelseydi üzücü olurdu. Aracınızın değer kaybı gibi bir durumu yok motor parçaları yenisiyle değişmiş ve ücret ödememişsiniz sizden ücret talep edilseydi hukuk sürecini başlatabilirdiniz fakat öyle bir durum söz konusu değil. 

aracımdan soğudum resmen güvenip nasıl binecegim uzun yola dağ başlarına gidiyordum. satarken alıcıya durumu izah edeceğim ama hep bi soru işareti kalmış olacak. 2 ay önce arabayı satmış olsaydım alan adamın elinde kalmış olacaktı resmen.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
22 saat önce, ZITIPAŞA yazdı:

Yaziyi okudum hocam cok gecmis olsun, ilk defa sizden duyuyorum eksantrik disli kirmasini, muhtemelen sizi aradiklarima ve garantiden yaptiklarina gore sizin motorda kronik bir problem, servisin yaptigi tamirattan sonra sorun cikmasi durumunda servisin sorumlulugunu doguracagi kanaatindeyim, once elazigdaki servis ile iletise gecerek durumu anlatin olmadi hakem heyetine gidebilirsiniz. 

elazığ servisle aracımı antepteki servisten adıktan sonra görüşecegim. bi özür için bile aramaları lazımdı aracınızın içine ettik kusura bakmayın diye. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
13 saat önce, DermanAluc yazdı:

yaşananlar için çok geçmiş olsun.Allah beterinden korusun.

daha önce de konusu olmuştu. kendi aracım da servis aktivasyonu için 2016 yılında garanti dahilinde değişim olmuştu.1.2 tsi bazı üretim aralığında olanlar da bu sorun olmuş.

daha önceki servis ziyaretlerin de neden sizi uyarmadılar acaba.sonuçta sisteme düşüyor olması lazım servis aktivasyonu var diye.

 

servis beni ilk 29 ocakta aradı işte. aradaki 600 km yi bu tarihten önce yapmış olsam aranmadan parça kırılmış olacaktı yani önceki aylarda yıllarda belkide. zamanlamalar denk geldi yani

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, jamesdaugles yazdı:

Geçmiş olsun, çok cansıkıcı durum.

Siz hakkınızı sonuna kadar aramaya devam edin bence,

Biryere şikayette bulunacaksanız bukadar uzun uzun incik cincik sorulmadıysa girmeyin,

bu oldu, bu arızalandı, mağdur edildim diyin , ayrıntılar neler dendiğinde söyleyin kafa karıştırıcı olmasın.

 

haklısınız uzun oldu ama içimdekiler daha fazla inanın. bu arabayla yaptıgım yolculuklar aklıma geldikçe kafayı yiyecek gibi oluyorum. ya şurda yolda kalsaydım ya kışın şu dağın basınad olsaydım diye

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@meminunal aynı psikolojiye bende giriyorum,

büyük sorun olunca insan soğuyor. 1 ay önce benimde başıma serviste sorun çıkardılar kavga dövüş araçtan soğutuyor, yaşadıkların yanına kar kalıyor.

siz sorunu hallettikten sonra alıcıya kaymak gibi araç teslim ediyorsunuz kafanıza takmayın. Millet ne araçları iteliyor, sorun hallolup düzeltildikten sonra yapacak bişey yok, aracı biz üretmedik fabrikasından daha fazla garanti veremeyiz. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.



×
×
  • Yeni Oluştur...