Servis mağduriyet sonrası yaşananlar


Katılım
5 Mar 2017
Mesajlar
186
Tepkime puanı
188
Konum
istanbul
İsim
Kenan Kalav
Selamlar;

triger değişiminde sorunlar yaşamıştım, konusunuda açtım, fikirleriniz çok değerliydi. Teşekkürler.

hikaye biraz uzun, başına geleceklere fikir olsun amacıyla yazıyorum.

2018 de aracı aldım 7-8 ay kullandım hiçbir sorun yoktu, epc işareti yakıp turbo hatası vererek araç yığılıyordu,

tamir ettirdim, valf kısmında hata dan açıp kapamasıyla alakalı bi sorundan turbo tamir edildi,

turbo dan sonra yağ değişmeli diye tavsiyeler gördüm, bende yağı değiştirdim. Kullanımda 3000 km sonra falan ışık yaktı diye hatırlıyorum. 
sonrasında yağ ekleme serüvenim başladı. 
1,5 sene iki değişim daha yaptığım ve o iki değişim arasına 4 er litre yağ da ekleyerek nerdeyse 2000 km son zamana yakın 1000-1500 km de 1 litre ekler oldum.

ustama sorduğumda maliyeti düşükle başlamak mantıklı, turbodan olabilir sen önce turboya baktır, değilse sekmanlardır, motor daha pahalıya patlar dedi,

1,5 sene sonra yine turbo söküldü bakıldı iç miş kısmında yağ kaçağı varmış; tamir kiti değişti dendi.

sonrasında yine takip ettim 1000km de 1 litre 2000 km ye yükseldi gibi;

triger değişiminde hatadan sente ayarı motor açılarak yapıalack dendi, contalar ve keçeler ücretsiz değişti.

şuan başından beri yağın eksilmesinin en büyük sebebi conta ve keçelermiş onu gördüm,

yaklaşık 500 km kullandım , yağ çubuğunda eksilmeyi fark edemiyorum. Tahminim senelik bakıma 1 litre eklerim, eklemem.

motorun üst kısmı hep yağ buharı gibi, bi süre önce yağ dökülmüş de az bişey kalmış gibi idi. Hatta bujilerin olduğu kısımlar falan epey yağlıydı.

epc hatasında uzun yoldayken mecburen kullanmak zorunda kaldım. Araç girmiyordu. 6. Viteste rahat gideceğiniz yeri sanki çok dik bir yokuşu çıkıyormuş gibi yığılıp kalması ve o şekilde bir süre kullanmam keçelere ve contaya zarar verdiğini düşünüyorum.

yağ eksilten aracınız varsa önce conta keçelerden şüphelenin , yoksa sanayideki iş bilmeyen ve yetkili servisteki işi düzgün yapmayan adamlara denk gelirseniz Allah korusun.

başıma gelen kısımdan çıkarımım belki birinize faydası olur.

 
@jamesdaugles tekrar geçmiş olsun hocam.  Bu forumda dikkatimi bişey çekmeye başladı devamlı takip edince

Wv grubunda sacma ama krıtık çok hatalar var motor turbo şanzıman. Ben bu hataları yıllardır kullandıgım bomboş ne renoda ne de pejoda goruyorum yaw japonların araçlarındada durum aynı enterasan bir durum. Benim aracımdada kronik depo sesi,cam tavan sıkısması,vitesdeki ısışlar ve swich arızası, cam fıskıye pompasının basınca ıkı taraftan fıskırtması gıbı ... bir ton saçma sapan hatalar yaw (2017 çıkışlı 1.6 tdı comford dsg 38 k da...satıldı) 

 
@IBS6134  :)  seviyoruz sorunları.

Bundan önceki aracım 2005 a3 1.6 otomatikti şanzıman selenoidlerinde sorun yaşadım, soğudum sattım.

Tüplü hitler motordu kaymak gibiydi, sorunları halledip tertemiz yapıp arabayı sattım.

Bunda da ben temizleyip sorunsuz araç haline getirdiğim arabamı satmam arkadaş dedim,

Bunda şuan bi kaç sene sorun çıkarmaz diye umuyorum inşallah.

ama japonlar dediğiniz gibi eşşek gibi yüklen hiçbişey olmuyor.

onlarda ufak tefek ucuz hatalar insana koymuyor sanırım.

bizde sanayi servis , dişçi fobisi gibi:)

 

Geri
Üst Alt