Arabayı Zorlayınca Yanan, Kırmızı Işıklarda Sönen Sarı İkaz Işığı


Premonition

Yeni Üye
Katılım
21 Şub 2021
Mesajlar
17
Tepkime puanı
8
İsim
Emre
Golf 7 2015 model 1.4 94170kmde satın aldım 98899 da şuan hastanede çalışmaktayım birgün kapalı otoparktan çıktım dışarısı -21 derece yavaş yavaş gidiyorum araçla aracıma çok iyi bakarım. Aracimi ilk calistirdigimda sicak havalarda 30sn soguk havalarda 1 dk calistiririm hareket etmem yaglasin diye soğuk havalardada düşük rolantide sürerim arabayı araba 70dereceye cikana kadar sonra öğün kapalı otoparktan çıktım ilerledim arkamdan megane 4 geldi arkamdan selektör yapıyor Yavasta degilim hızım 60 dedim golfu geçmek haa dedim Bastim gaza motor sıcaklığım başladığımda 70di. Çokta zorlamadim (4uncu viteste 4,2devri gördü) yani amacım adamla yarışmak değil 100km hızı gördüm sağ seritteydim baktim daha hız yaparsam kaza yaparım saldim sonra yolda devam ederken sarı motor ışığı yanıp sönüyor epc yazmıyor sadece sarı ışık yanıp söndü isiklarda durdum biraz sonra söndü motordan ekstra ses gelmiyordu. Hemen motor ustasını aradim dedi sonduyse eğer silmiştir dedi goremeyiz bir daha yanarsa getir dedi yanarken bugünde az dedim arabayı agresif kullanıyim isiklara yaklaştım durdum gine yanip sondugunu gördüm ama bu sefer sonmesi daha kısa sürdü hemen söndü opete gittim petrol aldım. Çalıştırdım yanmıyor ama start stop hatası veriyor. Önceki sorundada aynısı oldu sonra tekrar stop edince oda gidiyor.

 
araba ilk çalıştırmada 3 dakka bekle, motor sıcaklığı 90 bulmadan fazla basma kardeşim
 
Upvote 0
Erzurum gibi Türkiye’nin en soğuk şehirlerinden birinde yaşadığınız için ılıman iklimlerde kulanılan 5w-30 viskosite yağ yerine., (VW 504.00 onaylı) 0w-30 bir yağ kullanmanız daha uygun olacaktır., bu sayede sabahları soğuk havada yağ daha akışkan olacağı için aşınmalar azalır, motor yağı daha kısa sürede “ideal çalışma sıcaklığına” ulaşır., motorunuzu korumuş olursunuz.,

Çok soğuk bir iklimde yaşadığınız için 5w-30 yağlar size uygun değildir.,

Yaşadığınız diğer sıkıntı için arkadaşların da dediği gibi bujileri ve bobinleri kontrol ettirmeniz lazım.
Bende senin düşündüğünü düşünüp usta ile görüştüm ışığın sarı yanıp sönmesi katalizör hatasiymis hatta sorunum su diye gittim. Ben aracimi aldığımda ilk 1500 de max tork veriyordu şimdi neden 1700-1800 de veriyor diye sordum. Usta dedikki aldığından beri ne yaptırdın araça dedim triger bakımı olabilir dedi. Baska katkilar ve bakim herşeyi anlattim. Liqui molynin katalitik konvetor temizleyicisini kullandim dedim. Bogaz kelebeginden sıktım. Fisfisla oda havayi çekerken cekti 3bin devire aldim sabit arkadan bembeyaz duman çıktı dedim. Hatta ondan 4-5ay sonra muaneye gittim geçti dedim. Sarı yanan sönen ışık katalizör ışığı dedi sen katalizöri o katki yakar biraz erimiş tam katalizöru tam bosartma değilde yarım bosaltmissin dedi bu da egzoz gazini tutamadigi icin turbonun azda olsa gec girmesini sağlar ve aracin daha gec devirde max tork vermesine seveb olur. Ama araç ileriki devirlerde daha performanslı gider dedi daha iyi saldığı icin eksoz gazını dedi. 2. Triger sentesude olabilir dedi. Onun için beyine baktık öyle bir ariza yok dedi. Bujiler çok iyi di yağ yakma sıfır dedi bujilere bakarak. 5w30 0w 30 muhabbetini konustuk. Biri -35e kadar digeri -40a kadar dedi. Aradaki tek fark bu gerek yok bence dedi. Ama sabah soğuklarda 2 dk rolantide çalış 10dkda sakin sürüş yap dedi. Hiç bişey olmaz dedi. Benzin enjektör konusunda dizel olsa kullan derdimde benzinde hic gerek yok bence dedi.
 
Upvote 0
araba ilk çalıştırmada 3 dakka bekle, motor sıcaklığı 90 bulmadan fazla basma kardeşim
Coll start 50derecedir reisim. 50 dereceye kadar. Arabada hic daha simdiye kadar. Devirimi 1700ustunu gordugunu gormedim. -30 dan 50ye kadar 80derece var.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt