Jump to content

rolanti dalgalanmasi motorda titreme


Recommended Posts

herekese iyi gunler bende 99 golf 4 otomatik aeh motor 205.000 km aracim var son 1 aydir rolantide dalgalanma bazen stope etme ve motorda surekli  titreme var bircok islem yapildi duzelmedi 

yapilan islemeler 

1- lamda sensoru degisti (ariza kodun vermisti ) 

2-hava akismetresi degisti 

3- hararet musuru degisti (2 kere ) 

4 - hararet musu soketi degisti 

5- 3 defa bogaz kelebegi temizlendi adaptasyon yapildi 

6- bogaz kelebegi ile hava akismetre arasindaki kalin hortum degisti 

ama rolantide motor isinana kadar asiri sekilde titreme ve debir saatinde dalgalanma gecmedi stop etme kesildi stop etmiyor ama ilk calistirmada motor sogukken asiri rolantide sarsinti ve tireme oluyor bir diger sorunda motor surekli titreme ve sarsintili calisiyor usta manifod hava aliyor yada supablarda problem olabilir dedi bu konular hakkinda tecrube ve bilgileriniizi öğrenmek isterim ayrica otomatik sanziman isininca sanki vites bosta gibi ayagimi frenden cekince arac trafikte gitmiyor kendini salmiyor gaza bassinca bagirarak gidiyor manuel olarak birinci vitese alinca araba rahat akiyor ve ustaya goturdum bu ariza kodlarini verdi cihaza baglayinca ...teşekkürler 🙏🙏

EC9CB1DC-0EC1-4D23-B34C-A6168F2FB005.jpeg

570371A2-A338-4C92-BE4C-08E5FA11FB6F.jpeg

tarihinde bulentguzel tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • İleti 7
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

SORUN COZULDU : vakum tupununu manifolda baglandigi yerde bir kucuk plastik conta (oring) var bu contasi düşmüş bu yüzden manifold hava kaırıyormuş ve motor rolantide dengesiz ve sarsıntılı calışıyorm

aynen ama bu isler boyle maalesef adim adim gidiyor ustalar ... ariza tespit cihazinda cikan arizalar birkac tanesi neyseki sorun cozuldu burda cozumu paylasmamin amaci insanlar benim kadar ugrasip ma

@bulentguzel sorunun çözümünü paylaştığınız için teşekkürler geçmiş olsun.

Konudaki görseller

SORUN COZULDU : vakum tupununu manifolda baglandigi yerde bir kucuk plastik conta (oring) var bu contasi düşmüş bu yüzden manifold hava kaırıyormuş ve motor rolantide dengesiz ve sarsıntılı calışıyormuş foto eklediğim işaretlediğim yerde bu orling(conta) bu sorunu çözemeyen arkadaşlar burayada baksın burdan olabilir.. iyi günler herkesef3138d304bb6a94da49d9e329a2e7f31.jpg


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
20 dakika önce, bulentguzel yazdı:

SORUN COZULDU : vakum tupununu manifolda baglandigi yerde bir kucuk plastik conta (oring) var bu contasi düşmüş bu yüzden manifold hava kaırıyormuş ve motor rolantide dengesiz ve sarsıntılı calışıyormuş foto eklediğim işaretlediğim yerde bu orling(conta) bu sorunu çözemeyen arkadaşlar burayada baksın burdan olabilir.. iyi günler herkesehttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20201228/f3138d304bb6a94da49d9e329a2e7f31.jpg


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Merhaba hocam,

Geçmiş olsun, sorunu çözdüğünüz için de gözünüz aydın diyelim. Çözümü forumda bulmadığınız halde paylaştığınız için şahsım adına teşekkür ederim.

Aşağıdaki konuda sizi tanımak isteriz, iyi forumlar dilerim.

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

aynen ama bu isler boyle maalesef adim adim gidiyor ustalar ... ariza tespit cihazinda cikan arizalar birkac tanesi neyseki sorun cozuldu burda cozumu paylasmamin amaci insanlar benim kadar ugrasip masraf etmesin :) kucucuk bir conta manifolda hava girmesine sebep oluyor buda motoru yerinden cikacak gibi roanti dalgalanmasina ve motorun titremesine sebep oluyor ..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.




  • İletiler

    • Bu konu ile ilgili olarak yabancı sitelerde aşağıdaki gibi bir konu var. Genelde eski modellerde denemişler ve ısıtıcı eşik değeri değiştirilerek ısıtma bujilerinin devrede kalma süresi ayarlanabiliyor görünüyor. Konu içinde golf 7'de yapılıp yapılmadığını görmedim ama altyapı aynı olduğu için uygulanabilir diye düşünüyorum.  Şehir dışında olduğum için kendi aracımdan kontrol edemedim. Konuyu aşağıdan inceleyebileceğiniz gibi anladığım üzere kısaca açıklayayım; VCDS ile;  Motor kontrol (Engine) ünitesine bağlanın. 12233 şifresini girerek oturum açın. Sonra, Adaptation'a tıklayın ve grup 12'ye gidin. Ekranda Stored value: 32768 (varsayılan) değeri görünmesi gerekiyor, bu değeri 32700 civarında bir değer ile değiştirin. Test'e tıklayın, ardından yeni değeri kaydedin. Motor kontrol ünitesinden çıkın, Kontağı kapatın ve tekrar açın. Motor kontrol cihazına gidin ve tekrar oturum açın. Adaptasyon'a girin ve grup 12'ye gidin. Burada görünen ekranda üstten ikinci penceredeki (no unit) değerin bir önceki haline göre değişmiş olması gerekiyor. Bu değer, kızdırma bujilerinin aktif olacağı saniye cinsinden süresini gösterir. Not: Değişikliğin sonuçlarını görebilmek için bunu soğuk bir motorla yapmanız gerektiğini unutmayın. VCDS ile değer değişimini istediğiniz zaman yapabilirsiniz, ancak motor sıcaklığı soğuyana kadar hiçbir şey fark edemezsiniz. Ayrıca, değişikliği yaptıktan sonra ikinci pencerede (no units ekranı) yeni ısıtma süresi görünmeyecektir. Adaptasyonun sonuçlarını görmek için kontağı kapatıp açmanız ve motor kontrolöründe yeniden oturum açmanız gerekir. Örneğin: Aşağıdaki değerleri Motor 7 derece sıcaklıktayken yaptığınızda; eşik değeri: 32768 iken, ısıtma süresi: 1,01 saniye, eşik değeri: 32700 iken, ısıtma süresi: 2,88saniye eşik değeri: 32650 iken, ısıtma süresi: 6,66saniye oluyor. Yani eşik değerini düşürdükce süre artıyor, tabi bunu çok uzatmamak gerekebilir, çünkü çok uzun süre devrede kalması avantaj olmayacağı gibi ısıtma bujilerinin de erken bozulmasına sebep olabilir. Bu yüzden yapılabilmesi durumunda sorumluluk tamamen kendinize aittir  Yukarıda da dediğim gibi Golf 7 de olur mu şu an bilmiyorum ama İstanbul'a döndüğümde sırf merakımdan deneyeceğim bunu, İlgilenenler aşağıdaki konuyu inceleyebilir. Konu: https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/how-to-extend-glow-time-with-vag-com-alh.123304/  
    • Bu akşam tatlı tatlı yağan karın tadını ellerimiz sızlayana kadar çıkardık, bu da dün sabahtan, yanakları bu sene ilk kez soğuk gören bizim sincap ve düldül ☺️ Kar yağmasına en çok sevinenler onlar olurdu her sene ama bu sene herkes bir ayrı sevindi, kış mevsimini çocuklara açıklamakta zorlanır hale gelmiştik, hava bile soğumamıştı, barajlar-su-dengesiz sıcaklıklar derken herkeste bir huzursuzluk vardı. Umarım herşeyi örtüp bembeyaz bir sayfa açtığı gibi yurtta herkes için daha dertsiz tasasız virüssüz belasız bir yılın habercisi olur bi yağışlar. Selamlar.
    • Hyundai i30larin da bazilarinda cam tavan var. Ama bu 2014 golf 7 tdi midline plus Mi 10 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    • @Evilhard 2017-2018 model 1.0 midlineplus olanların bazılarında otomatikte var cam tavanda.
    • Bilgilendirme için teşekkürler. 
×
×
  • Yeni Oluştur...