Jump to content

Boşta hareketsizken saatlik yakıt tüketimi


Recommended Posts

Arkadaşlar merhaba, aracın anlık yakıt tüketimi lt/100km olarak gösteriyorken neden hareketsiz ve boştayken lt/saat e dönüyor?

Aslında soruma cevap vermiş olacağım "duran aracın km deki yakıt tüketimini nasıl göstersin."

FAKAT,

Burada kurnaz bir oyun var gibi geldi :) araç boşta ve duracakken tüketim 10lt lere kadar çıkıyor. Sonra hemen 5-6lt/saat e çeviriyor.

Buradan ben şunu anlıyorum araç [tsi] rolantide bayağı yüksek bir yakıt tüketimine sahip.

 

Zaten 6/7 litre ort. Yaktığım bir mesafeyi öncesinde aracı rrolantide biraz çalıştırırsam (5-10dk) varış noktasında ort. Tüketim 8 lt yi geçiyor :)

bunun istatistiksel bir oranı var mı?

 

Yani lt/km ile kıyaslayabileceğimiz bir çeviri? (Lt/h için)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

- Kurnazlık yok.

- Hız düştükçe tüketim artar.

- Duran aracın tüketimi mesafe katetmediği için km cinsinden ifade edilemez.

Tabiki ortalamanın üzerine ekleyebiliyor araçlarımız bunu,

Ancak birisi lt/saat cinsinden diğeri lt/100km cinsinden olduğu için toplarken birbirine dönüştürülmesi gerekiyor.

1 saat rölantide beklemek 0.5 litre

10 dk rölanti  0.084 lt

Ve diyelim o 10 dk sonunda normalde 7 litre ortalama yakaladığımız güzergahta 10 km hareket ettik.

Yolda Harcama miktarımız

100km 7lt ise

10km de 0.7 litre

 

Buna rolanti harcaması eklersek

0.7 + 0.084 = 0.784 litre

10 km yi 100 km ye çevirelim

0.784 ltx10 = 7.84 litre ortalama çıkar.

 

Tabi motor soğukken sabit 0.5 lt/saat harcamıyor, ilk etapda 2-3 litrelerden başlayıp ısındıkça düşüyor rakam bu yüzden tam doğru hesaplama yapmak zor. 

yunusaktas91 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Neden arabayı ilk çalıştırdığınızda 9-10dk bekliyorsunuz ki?
Benim bildiğim 15-20sn sonra hareket edilmesi gerektiği.
Şayet çok soğuk iklimlerdeyse de motor sesi normale dönünce hareket edilmesi gerektiği dir bu da 1dk civarıdır.

Tabi hareket eder etmez spor kullanımdan ve motora yüklenmekten kaçınmak gerekli.

tarihinde Terms tarafından düzenlendi
9-190 yanlış yazılmış 9-10 olarak düzeltildi
Kysr038 ve Trk75 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.



  • İletiler

    • Direkt nokta atışı model bilgisi veremeyeceğim fakat bu iki markayı da şu yönlerinden kıyaslayacağım; gerisi size kalmış. Özellikle uzun dönem performansı sorduğunuz için öncelikle bildiğiniz üzere lastik hamurunun sert olması lâzım. Yani hemen eriyip, yok olup, ufalanmaması lâzım. Bunu marifetmiş gibi söylemiyorum fakat şuan Golf aracımız üzerindeki lastikler 71.000 kilometredir aynı ve geçen ay şu konudaki manevrada gösterdiği yol tutuşu performansını siz kendiniz değerlendirin: http://www.golftutkusu.com/topic/14285-120-ile-giderken-yola-köpek-atladı-arabayla-nasıl-dönülmez-araç-içi-kamera-incelemesi/?tab=comments#comment-271397 Bu lastikler Michelin. Bolu'nun soğuk kış sabahlarını da gördü; Yukarı Kavrun'un sarp yollarına da girdi; burada lastik ne zaman patlayacak, ne zaman yandan yırtılacak diye saatlerce kelle koltukta gittim fakat hiç oralı olmadılar. Geçen kış bir ara Lassa kış lastiği taktık; söktüğüm Michelin lastiklere ışık hızıyla geri döndüm. Lassa'nın düşük hızda olsa dahi aracı spin attıracak kadar anında kopup gittiği ıslak virajlarda Michelin bana mısın demiyor. Good Year'ı ise babamın Transporter'ından biliyorum. Lastikler o kadar yumuşacık ki pamuk gibi Sakız gibi eziliyor; en ufak bir sivri maddede patlayıveriyor. Babamın 1 ay içerisinde 2-3 kez lastikçiye gittiğini hatırlıyorum; Michelin ile 71.000 kilometredir sadece 1 defa ufak hava kaçağı için lastikçiye gittim. Michelin'in kuruluş tarihi 1889, Good Year 1898. İlki Fransız, ikincisi Amerikalı. Amerika'da yol altyapısının ezelinden beri gelişmiş olduğunu ve Fransa Alpleri'nin çetin şartlarını düşündüğümüzde, hangi markanın hangi şartlar altında Ar-Ge çalışmaları yaptığını düşünmek de faydalı olacaktır. Ayrıca, tanesi 4 otomobil lastiğiyle aynı fiyatlara denk gelebilen daha teknik ve özel bisiklet lastiklerini Michelin'in hem yol hem dağ bisikletleri için ürettiğini gördüm ve kullandım fakat Good Year'ın bu ürünlerine pazarda rastlamadım.
    • @onRGizliGarage merhaba hocam fiyat nedir
    • hayırlı uğurlu olsun Furkan kardeşim.
    • Bilgiler icin tesekkurler hocam asym5 in asym3 e gore dayanikliligi ciddi olcude arttirilmis yorumlari var incelemelerde. Asym3 30bin giderken asym5 40-50 bin giderse iyi bir durum bence.
×
×
  • Yeni Oluştur...