Güncel Bakım Masrafları



Arka elektrikli fren motoru hatası alıyorum bugun yagmurda zor bela kardeşimle arka lastiği söktüm balatayıda arka motoruda ayırdım baktım motor çalışıyor 2000tl yı kurtardık dedim ama bu sefer kaliper pistonu sıkışmış araştırınca tamir edildigini gördüm maslakta frenciye gitmem lazım bakalım nasıl gidcez arka frenler böyle çalşırmı bilemem disk balata eski ısına ısına gidicem artık varmı frenci önerisi
kaskonuz yok mu? Yol yardım ile götürtün.
 
kaskonuz yok mu? Yol yardım ile götürtün.
gerek kalmadı maslaka frenciye gidip hallettik..olay şu arka diskler değişirken kaliper motorun arkaya kadar dayanması gerekiyor biliyorsunuz..bunu cihazla yada ters elektrik vererek (12V) yada motoru sokerek yapabilirsiniz..cihazla yapılsa dahi arkaya doğru aparatla azcık bile olsa itmek gerekiyor ki yeni balatalar araya otursun..bu arkaya dayama esnasında kaliperin içindeki bilya dagılmış..biz ters elektrik vererek yapmıştık..bazı frencıler ters elektrık vermenınde bozdugunu soyluyor orada bir hata yaptık sanırım yoksa vcds den bıle yapılıyor..
olayda soyle basladı 4-5 gun once arka dısk ve balataları degıstırdık..cumartesıde eve geldıgımızde el frenıne basınca arkadan ses geldigini duyduk anladık birşey var bir kaç tekrarlamada arka fren kililendi ve sarı unlem ve arka fren hatası aldık..oylece bıraktık aracı..bugun sabah baktık el frenı calıstı yani zar zor ses yapa yapa dıyelım..elktrik motorunu bozmadan o sekılde yanlışlıkla basarız dıye el frenını bantlayıp yola cıktık..zaten maslak yakındı gıttık ve frencıde dişlileri değişti eski haline dondu..tamir takımı guzel birşey kaliperi almaktan kurtardı bızı..yetkilide direk değişiyor ve komplesi 5-6 bin tl motoruyla 10 bini geçiyormuş..eger komple arka frenler sıkıssaydı cekıcı cagıracaktık tam sıkısmıyordu o nedenle bu sekılde adranelın alalım dedık :)
 
arkadaşlar selam bu aralar arabada sorunlar üst üste çıkmaya başladı maalsef yaşlandı dostumuz ..araç 105000 de ama sanırım v kayısından ses geliyor v kayısı trigerle değişmek işçilik maliyetini azaltacak 8 yıllık araç..şimdiden değişsek sizce fuzuli bir işlemmi olur ne diyorsunuz. tsi larda 120k km yada 8 yılmı triger değişim süreci
 
V kayışı, dair daim pompası ve trigeriniz değişimini bir arada yaptırmanız daha sağlıklı olur kanaatindeyim. Zaten yağınızı da değiştirceklerdir. V-kayışından ses geliyorsa acil olarak değiştirin koparsa, tahmin edemeyeceğiniz masraflarla karşılaşırsınız.
 
arkadaşlar selam bu aralar arabada sorunlar üst üste çıkmaya başladı maalsef yaşlandı dostumuz ..araç 105000 de ama sanırım v kayısından ses geliyor v kayısı trigerle değişmek işçilik maliyetini azaltacak 8 yıllık araç..şimdiden değişsek sizce fuzuli bir işlemmi olur ne diyorsunuz. tsi larda 120k km yada 8 yılmı triger değişim süreci
Hocam zamanı gelmiş. 5 yıl olması lazım normalde süreç.
 
Arka fren balatasını ben de aynı yetkili servisteki bakımda değiştirmiştim. Eylül 2022 de 929₺ birim fiyatı imiş %15 iskonto ile 790₺ Olarak fiyatlandırılmış. Ama orjinal seri. Ekonomik seri kullanılmış sizinkinde.
Ekonomik seriyi ben anlamadım. üzerinde ECO Friction bölümünü kastetmiyorsun degil mi?
 
arkadaşlar selam bu aralar arabada sorunlar üst üste çıkmaya başladı maalsef yaşlandı dostumuz ..araç 105000 de ama sanırım v kayısından ses geliyor v kayısı trigerle değişmek işçilik maliyetini azaltacak 8 yıllık araç..şimdiden değişsek sizce fuzuli bir işlemmi olur ne diyorsunuz. tsi larda 120k km yada 8 yılmı triger değişim süreci
v kayisi degisimi genelde basittir, bazi motorlarda ustten bile degisebilir.
en fazla davlumbazi sokmek gerekir, araci taniyan bir usta yarim saatte halleder.
ancak guncel piyasa sartlarinda kaca mal olur bilmiyorum...
ayrica kopsa bile triger gibi ciddi bir masraf acmaz, buyuk ihtimalle servise kadar kullanarak bile gidersiniz.
 
v kayisi degisimi genelde basittir, bazi motorlarda ustten bile degisebilir.
en fazla davlumbazi sokmek gerekir, araci taniyan bir usta yarim saatte halleder.
ancak guncel piyasa sartlarinda kaca mal olur bilmiyorum...
ayrica kopsa bile triger gibi ciddi bir masraf acmaz, buyuk ihtimalle servise kadar kullanarak bile gidersiniz.
V kayışı koparak 100 km den fazla sürülürse, devir daim pompası iş yapmayacağı için hararet 90 derecenin üstünü olması gerekenden daha hızlı çıkacaktır. Eğer Kullanıcı sıcak havayı araç içine tahliye etme yöntemini bilmiyorsa, üst kapaktan itibaren başlayan kol çıkarmaya varana kadar birçok masrafa yol açar.
 
V kayışı koparak 100 km den fazla sürülürse, devir daim pompası iş yapmayacağı için hararet 90 derecenin üstünü olması gerekenden daha hızlı çıkacaktır. Eğer Kullanıcı sıcak havayı araç içine tahliye etme yöntemini bilmiyorsa, üst kapaktan itibaren başlayan kol çıkarmaya varana kadar birçok masrafa yol açar.
1) golf 7de v kayisina bagli devir daim pompasi mi var? golfte birden fazla devir daim pompasi oldugunu duymustum ancak herhangi bir arabada V kayisina bagli devir daim pompasi oldugunu ilk defa duyuyorum
2) hangi servis 100 km uzakta? hos 100kmye gerek yok, 10kmde de hararet yapabilir pompa calismazsa ancak kayistan bagimsiz olarak harareti yukselen arabayi kullanmamak gerekir tabii ki.
 
Hocam zamanı gelmiş. 5 yıl olması lazım normalde süreç.
eski süreçte 8 yıl diye hatırlıyorum 180k km de değişilen...yeni süreçte dediğiniz gibi olabilir 120k km yada 5 yıl
 
Motor yağı ve akü fiyatları haricinde fiyatlar gayet makul. Ayrıca toplamda 9000 TL için aslında dışarıdan uyguna bile gelmiş olabilir çünkü yapılan herşey servis garantili. Sanayideki ustalarımız sağ olsunlar genelde silkeliyor biz müşterileri.
 

Motor yağı ve akü fiyatları haricinde fiyatlar gayet makul. Ayrıca toplamda 9000 TL için aslında dışarıdan uyguna bile gelmiş olabilir çünkü yapılan herşey servis garantili. Sanayideki ustalarımız sağ olsunlar genelde silkeliyor biz müşterileri.
"golf 7de v kayisina bagli devir daim pompasi mi var?"
soruma cevap vermediniz, cidden soruyorum.
 

Geri
Üst Alt