Güncel Bakım Masrafları


aklımda deli senaryo, hepimizin her yerde başına gelebilir diye yazıyorum…
aracı lifte almış iken aksilik ya lift arızalandı, araç düştü vs o esnaf durur mu arızanın/hatanın arkasında?!

Liftler bakımları aksatılmaması gereken makineler. Sanayiye Samsun'un 30 km dışında bir ilçede ilk defa gittiğim için liftin altına girerken "bunun bakımlarını yapıyorsunuz değil mi" dedim. "Aynen, bakım zamanı geldiğinde ağlamaya başlıyor zaten" dedi usta :) Yani anladığım kadarıyla sadece yağlasa da en azından bi elden geçiyor sanırım...

Ustalar arabaların ve parçalarının değerinin çok artmasından dolayı bu gibi durumlara düşmemek için bakımlarını yaptırıyorlardır diye tahmin ediyorum.

Hepsinden önemlisi kendi canları için bakımını doğru düzgün yapmalılar.
 
Son düzenleme:

aklımda deli senaryo, hepimizin her yerde başına gelebilir diye yazıyorum…
aracı lifte almış iken aksilik ya lift arızalandı, araç düştü vs o esnaf durur mu arızanın/hatanın arkasında?!
Tavan ezildi diyelim. Çünkü genelde bir noktadan kurtulup, ters takla atıyor araçlar. (Videolardan izlediğim kadarıyla).

Usta cepten tavanı çektirdi boyattı kırılan camları değiştirtti. Ters düşen araç düzeltilirken de ezilir mutlaka, kapılar motor kaputu bagaj boyandı. Full + full değer kaybı, Eee yine zarardayız.

İşyeri sigortası kapsar mı?
Bu tarz ufak işletmeler yaptırır mı işyeri sigortası?
Aracın Kaskosunun bu hasarı karşılaması & karşılamaması ?

Uzmanından dinleyelim köşemizde bugün @mufayu Fatih hocam a devrederim sözü..

Not; Benim senaryo, biraz insan hatası faktörlü oluyor sanırım. Lift bozulduğunda araç 4 teker üstüne düşüyormuş.
 
Son düzenleme:
Erzincan ilinde yaptırdım ilk yıl bakımını, 7 mayıs veya 14 mayıs 2022 tarihinde 2021 golf life ilk yıl bakımı için 2.090 TL fiyat ödedim
 
Tavan ezildi diyelim. Çünkü genelde bir noktadan kurtulup, ters takla atıyor araçlar. (Videolardan izlediğim kadarıyla).

Usta cepten tavanı çektirdi boyattı kırılan camları değiştirtti. Ters düşen araç düzeltilirken de ezilir mutlaka, kapılar motor kaputu bagaj boyandı. Full + full değer kaybı, Eee yine zarardayız.

İşyeri sigortası kapsar mı?
Bu tarz ufak işletmeler yaptırır mı işyeri sigortası?
Aracın Kaskosunun bu hasarı karşılaması & karşılamaması ?

Uzmanından dinleyelim köşemizde bugün @mufayu Fatih hocam a devrederim sözü..

Not; Benim senaryo, biraz insan hatası faktörlü oluyor sanırım. Lift bozulduğunda araç 4 teker üstüne düşüyormuş.
estağfurullah elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım,böyle durumlarda şirketten şirkete değişen kapsamlar var.Tamirhane sorumluluk sigortalarında Sigorta şirketlerinin anlaşmalı servisi ise onlar zaten bizim yerimize önlem alıp anlaşmalı servis önşartı koyuyor böyle durumlarda.Merdivenaltı olmadığı sürece problem yaşayacağınızı düşünmüyorum.
Deneme sürüşünden tutun liftten düşme servis içi işlemler,tezgah raf seperatör gibi uygulamalarda da teminat altında oluyorsunuz.Kapalı alan açık alan olarak ayrıca tanımlama da yaptırılıyor servislere.İçerisinin yoğun olduğu zamanlarda kapıda yapılabilen tamirleri de kapsam içinde değerlendirebiliyor.Bizim için teminatın varlığı önemli fakat Allah korusun olur ki karşılarşırsanız sizin detaylar böyle diye cevaplayabilirsiniz :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0753.jpg
    IMG_0753.jpg
    596.1 KB · Görüntüleme: 14
  • IMG_0754.jpg
    IMG_0754.jpg
    58.5 KB · Görüntüleme: 14
fil filtrenin böyle bir etiket almasına şaşırıp, sırf bu nedenle servise de güvenilmeyeceğini beyan eden arkadaşlara teessüf ediyorum, izmir, manisa, bursa, eskişehir, gebze, izmitte yüzlerce firma mercedes volvo dahil birçok premium markaya orjinal parça üretiyor(aftermarket değil).

geçen hafta iş sebebiyle ziyaret ettiğim bir firma maserati ve bmwye orjinal parça üretiyor. bu araçlardan bazıları türkiyede satılmıyor bile. çok çok daha fazla örneği gördüm zaten.
 
fil filtrenin vw araç grubu için filtrelerinin kalitesini bilemem, ama inşallah bizlerinde bakım maaliyetlerini düşürür
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
golf 7 manuel vites dizel aracımda benzin istasyonuna girdim. bugüne kadar hiç sorun yoktu. çıkarken kontağı çalıştırdım. baktım vitesler geçmiyor.
anahtarı çıkarttım geri taktım filan. baktım vitesler alışılmış yolunda gitmiyor. 15 dakika uğraştım. düzeldi geçişler. yola çıktım .hiç sorunsuz 200 km yol yaptım dün. bugün de sorun yok.
hem orjinal servise hem özel servise gittim. yetkili servis sökmeden anlamanın zor olacağını söyledi. baskı balata değişirse 7000 küsür tl fiyatı olacağını söyledi.
özerl servis ise aynı zass marka ile değişirim . işçilik dahil 3600 tl dedi.

sizin de düşünceniz baskı balata mıdır sorun? yoksa başka sorun olabilir mi??
125 000 km yetkili servis bakımlı araç

özel servis ustası arabamı aldı tur attı geldi.
deiki vites geçişleri yolunda ama debriyaj sert.
 
Hocam benim aracin motor EA288 tip DFHA kodlu.
3 ay sonra inspection servisi dedikleri kontrole gidecegim o zaman sorarim. (yag bakimi 2 yil / 30bin km , kontrol bakimi yilda bir oluyor)
Yag degisimimiz 60bin km de ona bi 9-10 ay var :)
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Bu arada servis icin online yer ayirtmaya calistim, malum Stockholm bölgesinde cok kolay yer bulunmuyor.
60 bin km bakimi icin normal yag + yag filtresi degisimi yanisira
DSG yag degisimi
Polen Filtresi degisimi
Sunroof su giderleri kontrolu islemi var.
Servisin fiyati 9228 sek ~= 15250 turk lirasi yapiyor.
Servis anlasmam oldugundan ucret ödemeyecegim ama gercekten yetkili servis bakimlari el yakiyor!bakim.PNG
 
Aklimdayken, bende yeni aku aldim varta 70 amper efb 4/2022 uretim, iscilik dahil 2250 tl, ozel serviste
 
Aklimdayken, bende yeni aku aldim varta 70 amper efb 4/2022 uretim, iscilik dahil 2250 tl, ozel serviste
Hayırlı olsun.
Ancak pahalı değil mi? Yanı başınızda apaydınlar da 1.050TL iken.
Ayrıca akü değişiminde yetkili servis dışında ilk defa işçilik fiyatı olduğunu gördüm.
Normalde aküyü satan değiştirir ve işçilik almaz.
 

Bunu şuan bilmiyoruz., Aklıma ilk gelen forumda Almanya’da olan @Recep Gül dostumuz ve İsveç’teki @windshear dostumuz, Ne zaman bakım zamanı gelir de servise gittiklerinde yağ filtresi ve diğer filtrelerin resmini çekebilirse işte o zaman bu durum sadece Türkiye’ye mi özel bir durum yoksa tüm Avrupa’yı da kapsıyor mu..? o zaman anlayabiliriz.,

Rus forumlarında benzer durum yaşanmış adamın biri aracına yetkili servisten TSI motor için yağ filtresi aldığını ve filtrede (Made in Turkey) yazıyor, eski filtreler hep Mann filtre (Made in Germany) olurdu falan diye konuşulmuş.,

Onların (rusların) yorumu savaş yüzünden ambargo var, avrupadan yedek parça tedarik sıkıntısı olduğundan, bundan dolayı Türk ‘lere yaptırıyorlar galiba diyee konuşmalar geçmiş :)

@windshear Sizin DSG ıslak denilenden sanırım.
Evet hocam, DQ500
 

Geri
Üst Alt