Bir 116d Hikayesi


Borusan ile Doğuş un servis anlayışını karşılaştırılamayacak kadar farklı buluyorum.

Biri gerçekten örnek bir premium.
Biri standart renault-fiat dan iyi olan bir servis.

Aynı araçların kişilikleri gibi.
premium segmentinde bence hangi markaya gitseniz aynı hizmeti alırsınız almalısınız zaten bu yüzden premium deniliyor. ancak vw nin olduğu segmentte almak daha önemli gibi geliyor bana..

 

premium segmentinde bence hangi markaya gitseniz aynı hizmeti alırsınız almalısınız zaten bu yüzden premium deniliyor. ancak vw nin olduğu segmentte almak daha önemli gibi geliyor bana..
İşte malesef iş öyle değil.

Vw nin olduğu segmentte kusura bakmayın fiat da ikame araç veriyor.

Borusan servisine randevu alan arkadaşınız olursa beraber gidin yada benim yazım olacak servis tecrübemi içeren,
okursanız daha rahat anlayacağınızı düşünüyorum.

Bmw 1 serisi C segmentinde borusan daha iyi servis hizmeti sunuyor tabi fiyatları da ona göre. Gerçi fiyatlar arasında artık pek bi fark da kalmadı.

Mercedese gidip rezilliği görebilirsiniz.

İkame aracı fiat bile veriyor hatta
Kavaklıdere servisi vardır ünlü bilen arkadaşlar bilir forumda.
Aracınız yapılırken size çay kahveyi geçtim yemek bile söylerler


Doğuş servisinde çok iyi bir hizmet sunulmuyor malesef. Ankara için konuşuyorum.

Araba tutkusu işe kalın

 
@ibrahim043 bakım için maslak doğuş otoya gittim. öncesinde ikame talebim yoktu, serviste sorduğumda ellerinde ikame araç olmadığını söylediler. servis danışmanı masasının üstünde bulunan broşürü göstererek bakıma gelenlere uygun fiyatlı kiralama yapabiliyoruz dedi. 

@Blackjoke hocam siz kendi doğrularınıza inanmışsınız, yazdıklarınıza katılmamakla birlikte tercihinize saygı duyarım. bmwyi premium yapan malzeme kalitesi/işçilik değil sürüş dinamikleridir. herhangi bir dönüşte 116nın verdiği keyfi golf hiçbir zaman veremez.

 
@gokberks ben yinede arka itiş bir otomobilin önden çeker bir otomobilden iyi viraj alabileceğine inanmıyorum bence arka itiş çok zorlanınca keyiften çok bence stress verecektir.

 
Bir araçta önden çekiş sisteminin tercih edilmesinin sebebi, ekonomik ve pratik olmasıdır. Önden çekişli sistemler hem montaj kolaylığı, hem aktarma organlarındaki güç kayıplarının minimumda olması nedeniyle tercih edilir. Yüksek motor gücü olan modellere bakınız, hiç birinde önden çekiş göremezsiniz. Standart modelleri önden çekişli olan bir firmanın bile, yüksek motor gücüne sahip araçlarına bakınız, ya arkadan itişlidir, ya da 4 çekerdir.  Viraj kontrolü konusuna gelince; bizler gibi ralli vs. pilotu olmayan, aracın fiziksel sınırlarını çok istese bile zorlayamayacak sürücüler için önden çekişli aracın kontrolü daha kolay olmakla birlikte, üst sınıf sürücüler için ise (Ralli, F1 pilotları vb.) arkadan itişli bir aracın kontrolü, önden çekişli bir aracın kontrolüne nazaran çok çok daha kolaydır. Hızlı bir virajda arkadan itişli bir araçla virajı alamadığınızda en fazla spin atarsınız (En ufak bir müdahalede bile bulunmazsanız), ancak önden çekişli bir araç ile hızlı bir virajda büyük olasılıkla kafadan yolun dışına "uçarsınız".

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@OnurJZ389 öncelikle bu güzel ve bilgilendirici açıklama için çok teşekkürler ama ben hala 160 km hızla giderken aracın virajda arkadan kopup sipin atmasının yerine önden kaymasını tercih edebilirim  :Allahnazardansaklasın  tabi böyle şeyler gelmesin başımıza :Allahnazardansaklasın

 
1.2 golf den 1.16i ye geçiş yapmış biri olarak ben de yorum yapayım. Malzeme kalitesi ve ergonomi olarak golf kesinlikle önde. İlk başlarda golf daha iyi yol tutuyormuş gibi hissediyordum lakin ilerleyen günlerde arabaya aldıktan sonra işler değişti.
Özellikle viraja girdikten sonra gaz vere vere viraja devam ederken aracın limitleri çok yüksek.

 
1.2 golf den 1.16i ye geçiş yapmış biri olarak ben de yorum yapayım. Malzeme kalitesi ve ergonomi olarak golf kesinlikle önde. İlk başlarda golf daha iyi yol tutuyormuş gibi hissediyordum lakin ilerleyen günlerde arabaya aldıktan sonra işler değişti.
Özellikle viraja girdikten sonra gaz vere vere viraja devam ederken aracın limitleri çok yüksek.
Tıs tıs gazlamakta çok zevkli :)  

 
Bir araçta önden çekiş sisteminin tercih edilmesinin sebebi, ekonomik ve pratik olmasıdır. Önden çekişli sistemler hem montaj kolaylığı, hem aktarma organlarındaki güç kayıplarının minimumda olması nedeniyle tercih edilir. Yüksek motor gücü olan modellere bakınız, hiç birinde önden çekiş göremezsiniz. Standart modelleri önden çekişli olan bir firmanın bile, yüksek motor gücüne sahip araçlarına bakınız, ya arkadan itişlidir, ya da 4 çekerdir.  Viraj kontrolü konusuna gelince; bizler gibi ralli vs. pilotu olmayan, aracın fiziksel sınırlarını çok istese bile zorlayamayacak sürücüler için önden çekişli aracın kontrolü daha kolay olmakla birlikte, üst sınıf sürücüler için ise (Ralli, F1 pilotları vb.) arkadan itişli bir aracın kontrolü, önden çekişli bir aracın kontrolüne nazaran çok çok daha kolaydır. Hızlı bir virajda arkadan itişli bir araçla virajı alamadığınızda en fazla spin atarsınız (En ufak bir müdahalede bile bulunmazsanız), ancak önden çekişli bir araç ile hızlı bir virajda büyük olasılıkla kafadan yolun dışına "uçarsınız".
ingilizlerin top gear programinda bmw1 ile duz yolda gaza bastiginda spiker,arac yol disina oyle bir uctuki gormenz lazim.spiker bmw beni oldurmeye calisti nasil oldugunu anlamadim vs diyordu.

 
ingilizlerin top gear programinda bmw1 ile duz yolda gaza bastiginda spiker,arac yol disina oyle bir uctuki gormenz lazim.spiker bmw beni oldurmeye calisti nasil oldugunu anlamadim vs diyordu.
Biliyorum izlemiştim onu. Yalnız o BMW M1'di. Yağmurlu yolda Golf GTI ile kapışıyorlardı 200 km/h'ın üzerinde kontrolünü kaybetmişti. Araç zaten M1, traction control da kapalıydı o sırada. Ama Stig kullansaydı o arabayı öyle uçurmazdı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@yusuf saçma değil. İki taşıtın özellikleri farklı normal bir durum.

1 serisi ile Golf karşılaştırmasının bence bir galibi olamaz ikisi de iyi, tercih ve ihtiyaç meselesi.

 
[mention=2]yusuf[/mention] saçma değil. İki taşıtın özellikleri farklı normal bir durum.
1 serisi ile Golf karşılaştırmasının bence bir galibi olamaz ikisi de iyi, tercih ve ihtiyaç meselesi.
Hocam saçma olan düz drag yarışında araca spin attırması.
 

Hocam saçma olan düz drag yarışında araca spin attırması.
Atabilir. Dümdüz giderken atabilir. Benzer bir test daha hatırlıyorum ama videosunu bulamadım. Golf te önden çekiş önü ağır ve su birikintisine girdiğinde çekiş olan aks ilk olarak giriyor. BMW de ise daha hafif ve çekiş aksı olmayan ön giriyor, üstelik bir de arkadan ittiriyor. Taşıt dinamiği uzmanı değilim ancak bu farklar dönmesi için yeterli. Ön akstaki tekerleklere etkiyen kuvvet ve momentlerdeki en ufak bir fark ve de direksiyon sapması arkadan itişle daha da artırılacaktır. Dengesi bir tarafa bozulmuş önü arkadan itiyorsun gibi düşün. Muhtemelen sebebi bu. Golfte ise zaten çeken aks olduğu için bu tür etkileri azaltıyor.

Tabi bunlar çok uç durum. 200 km hızda suya girmemek gerek :)

Bir tane buldum ama burada muhtemelen sürücü suya girdikten sonra korkup hafif bir direksiyon hareketi yapmış.

https://youtu.be/VToxPV643AM

Oysa TopGear da sürücü hatası yok zaten Jeremy aşırı korkuyor olan bitene yüzünden belli.

Yani arkadan itişte dikkat etmek gerek. Bu BMW kötü demek değil sadece farklı ve şakadan pek hoşlanmaz :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt