Audi A3 Kavrama mı? Basınç Tüpü mü?


tzcnapps

Yeni Üye
Katılım
9 Mar 2020
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
İsim
Murat
Merhabalar,

Audi A3 8p 2012 1.6 tdi Otomatik aracımız var.

Araçta vites D konumuna yada R konumuna getirdiğimizde frenden ayağımızı çekince çok az kuvvet uyguluyor ve araç fazla gitmiyor.

Ayrıca hafif bir rampada ileri ve geri olmak üzere test yaptım hafşf rampada yine D konumundayken frenden ayağımı çektiğimde 3-4 saniye tutunduktan sonra kendini bırakınca ileri gitmiyor ve araba arkaya kaçıyor.

Bu problemi sorunu acaba kavrama değiştirerek mi çözebiliriz yoksa şuan şnternette dolanan geliştirilmiş basınç tüpü değiştirerek çözebilirmiyiz.

Araba şanzıman ısındıktan sonra 2. vitesten 3. vitese gecerken sadece titreme oluyor.
 

Bahsedilen durumlar kavrama sorunu hocam, tam tespit için teste çıkmamız gerek uzaktan bir yere kadar :)
 
Merhabalar,

Audi A3 8p 2012 1.6 tdi Otomatik aracımız var.

Araçta vites D konumuna yada R konumuna getirdiğimizde frenden ayağımızı çekince çok az kuvvet uyguluyor ve araç fazla gitmiyor.

Ayrıca hafif bir rampada ileri ve geri olmak üzere test yaptım hafşf rampada yine D konumundayken frenden ayağımı çektiğimde 3-4 saniye tutunduktan sonra kendini bırakınca ileri gitmiyor ve araba arkaya kaçıyor.

Bu problemi sorunu acaba kavrama değiştirerek mi çözebiliriz yoksa şuan şnternette dolanan geliştirilmiş basınç tüpü değiştirerek çözebilirmiyiz.

Araba şanzıman ısındıktan sonra 2. vitesten 3. vitese gecerken sadece titreme oluyor.
Kavrama problemi daha gider araç merak etmeyin o tüptende kesinlikle uzak durum uydurma şeyler
 
Kavrama problemi daha gider araç merak etmeyin o tüptende kesinlikle uzak durum uydurma şeyler

Ayrıca hocam şimdi aklıma geldikçe yazıyorum arabayı ilk çalıştırdığımızda D veya R konumunda hemen gaza basınca araba tepki almıyor yani sanki gaz tepkmesinde gecikme var gibi
 
titreme itibariyle kavrama gibi görünüyor ancak ayağı frenden çekme noktasında 8v 30 tfsi 2019 model aracımda fark ettiğim vir hususu paylaşayım. Normal kullanımda ayağı gazdan çekince araç isteksizce gidiyor, hızı belli saatte 7-8 oluyor. Kavrama bitmiş diye bile düşündürdü bana, ancak dur kalk trafiğe vs girince ise gaz vermeden araç istekli istekli öndeki araca yaklaşıyor. Sık sık frenleme verisine göre bir kavrama düzeyi kalibrasyonu olabileceğini düşünüyorum. Bir diğer nokta aracımda acc var, malum acc durumunda start stop açıkken öndeki araç hareket edince motoru çalıştırıyor, bu sebepten acc açık olmasa da önde araç bulunduğu verisini kullanarak kavrama yapma düzeyini ayarlayan bir kalibrasyon olduğunu değerlendiriyorum.

Dediğim gibi titreme belki kavrama bitişinden ama ilk kavramanın Audi karakteristiğinden olduğunu düşünüyorum. Babamda benim aracımla aynı motor şanzıman golf 7.5 var, kilometresi benim aracımdan fazla olmasına rağmen her daim araç auto holddan kurtulunca resmen öne öne saldırıyor. Golf daha hızlı kavrayıp gitmesi için kalibre edilmişken a3 daha konfor odaklı kalibre edilmiş.
 
Evet hocam frenden çekince araba isteksşz şekilde rampalarda falan zaten hiç ileri gitmiyor aksine arkaya kaçıyor. Ayrıca bu titreme sadece 2den 3e geçişte var onun haricinde diğer geçişlerde ve normal seyirde hiç titreme yok.
 
titreme itibariyle kavrama gibi görünüyor ancak ayağı frenden çekme noktasında 8v 30 tfsi 2019 model aracımda fark ettiğim vir hususu paylaşayım. Normal kullanımda ayağı gazdan çekince araç isteksizce gidiyor, hızı belli saatte 7-8 oluyor. Kavrama bitmiş diye bile düşündürdü bana, ancak dur kalk trafiğe vs girince ise gaz vermeden araç istekli istekli öndeki araca yaklaşıyor. Sık sık frenleme verisine göre bir kavrama düzeyi kalibrasyonu olabileceğini düşünüyorum. Bir diğer nokta aracımda acc var, malum acc durumunda start stop açıkken öndeki araç hareket edince motoru çalıştırıyor, bu sebepten acc açık olmasa da önde araç bulunduğu verisini kullanarak kavrama yapma düzeyini ayarlayan bir kalibrasyon olduğunu değerlendiriyorum.

Dediğim gibi titreme belki kavrama bitişinden ama ilk kavramanın Audi karakteristiğinden olduğunu düşünüyorum. Babamda benim aracımla aynı motor şanzıman golf 7.5 var, kilometresi benim aracımdan fazla olmasına rağmen her daim araç auto holddan kurtulunca resmen öne öne saldırıyor. Golf daha hızlı kavrayıp gitmesi için kalibre edilmişken a3 daha konfor odaklı kalibre edilmiş.
Muhtemelen araç yokuşta olduğunu anlayınca geri kaçmasın diye hafiften gaz veriyor. Aynı durum benim 1.5 TSİ Leon'da da var. Yokuş çıkarken trafik sıkışıp dur kalka döndüğünde birkaç kez dur kalk yaptıktan sonra araç tork konvertörlü araçlar gibi sadece tek pedalla(frenle) yürüyor, neredeyse yokuşta 1. viteste hızlanıyor. Sanki tutmak için hafiften kendi kendine gaz veriyor gibi.
Düz yolda ise hemen 2'ye atan bir karakteri var.
Benim araçta da sonradan yapılan ACC ve şerit takip var bu arada.
 
Peki kavramandan olup olmadığını açmadan anlama şansımız var mı
 

Geri
Üst Alt