Park ederken şanzumana yük binmesi


rower

Üye
Katılım
29 Eki 2022
Mesajlar
126
Tepkime puanı
55
Konum
ankara
Merhaba, benzer konular açılmış fakat ilginç olduğunu düşündüğüm bir durum var. Golf 8 manual aracımı park ederken şu sırayı izliyorum;

Durduktan sonra aracı boşa atıp ayağımı debriyajdan çekiyorum.
Frene tamamen basıp, elektronik park frenini çekiyorum.
Ayaklarımı tüm pedallardan çekiyorum.
Arabayı stop ediyorum.
Debriyaja basıp 1 e takıyorum.

Şanzumana yük binmemesi için doğru sıranın bu olduğunu biliyorum fakat bazen bu sırayı yapsam dahi şanzumana yük biniyor.
Normalde yük binmediğinde, bu işlemleri yaptığımızda debriyaja basmadan kolayca vites değiştirilebilir halde olması lazım fakat bazen kolayca değişmiyor, hatta bu durumlarda debriyaja bastığımda arabada yük boşalır gibi ufak bir hareket oluyor ileri geri. Kısacası şanzumana yük biniyor bazen.

Sizce bu normal bir durum mudur?
 

Güzel bir konu, ben şahsen aracı boş viteste bırakıyorum, auto hold aktif oldugu icin elektronik park freni devreye giriyor kendiliginden. Sadece bayirdaysam 1. Vitese veya geri vitese takiyorum. Hangisi doğru ben de öğrenmek isterim
 
Upvote 0
Güzel bir konu, ben şahsen aracı boş viteste bırakıyorum, auto hold aktif oldugu icin elektronik park freni devreye giriyor kendiliginden. Sadece bayirdaysam 1. Vitese veya geri vitese takiyorum. Hangisi doğru ben de öğrenmek isterim
Aracı boşta bırakmamak şart, olası bir el freni arızasında zemindeki en ufak eğim aracın kayması için yeterli. Özellikle dik yokuşlarda direksyon da kaldırıma yönelecek şekilde kırılmalı ki en kötü senaryoda kaldırım kaymayı engellesin.
 
Upvote 0
DSG'ciler şanzımanı kilitleyen mekanik P (park) kilitine güvenir. Tabi sıra ilk post'taki gibi olmalı.;)
 
Upvote 0
Bunun auto hold'la ilgisi var muhtemelen. Siz freni bıraksanız da araç eğim var diye tutuyor olabilir.
Ben hiç kontak kapatırken umursamıyorum DSG olmasına rağmen P'ye alıp kontağı kapatıp iniyorum. El frenini hep kendi çekiyor kendi bırakıyor.
Park dişlisi ile şanzıman dişlisi farklı olduğundan aktarmaya zarar vereceğini sanmam. Bundan dolayı aracı bozulan hiç duymadım. Sebep bu olsa kılavuzlara da yazılırdı diye düşünüyorum.
 
Upvote 0
Bunun auto hold'la ilgisi var muhtemelen. Siz freni bıraksanız da araç eğim var diye tutuyor olabilir.
Ben hiç kontak kapatırken umursamıyorum DSG olmasına rağmen P'ye alıp kontağı kapatıp iniyorum. El frenini hep kendi çekiyor kendi bırakıyor.
Park dişlisi ile şanzıman dişlisi farklı olduğundan aktarmaya zarar vereceğini sanmam. Bundan dolayı aracı bozulan hiç duymadım. Sebep bu olsa kılavuzlara da yazılırdı diye düşünüyorum.
Dediğiniz gibi olabilir, yorumunuz için teşekkürler
 
Upvote 0
Normalde yük binmediğinde, bu işlemleri yaptığımızda debriyaja basmadan kolayca vites değiştirilebilir halde
@rower
Debriyaja basmadan neden vites değiştiriyorsunuz.
 
Upvote 0
Bir dsg videosunda izledim P konumunda aracı tutan metal normal bir parça değil epey kalın. Yine yokuşta “park freni çek boşa al freni bırak sonra park’a al” yapılır ayrı ama güvenilmeyecek de bir durum değil gibi geldi bana.
 
Upvote 0
Dsg Octavia araçlarımızı yokuşta ayak frendeyken direkt p’ye alıp el frenini çektiğimizde araç tekrar çalıştığında p’den zor çıkıyor bazen hafif ses bile yapıyor bundan dolayı hep ayak frende N’ye alıp el frenini çekiyorum ayağımı frenden çekip stop ettikten sonra p’ye alıp arabayı terk ediyorum. Octavialarda auto hold yok bunun da etkisi olabilir tabiki ama ben b8 passatta da aynı sırayı izliyordum. Manuel arabadaki boşa alıp el freni çekip freni bırakmakla aynı işlevi görüyor gibi düşünüyorum. Amerikalılara ve bazı türklere hayranım arabayı p’ye atıp el freni bile çekmeden çıkıyorlar bu sırada araba ileri geri gidip sonra duruyor nasıl oluyor da şanzımanları bozulmuyor şaşırıyorum bana pek sağlıklı gelmiyor
 
Upvote 0
Araba sabitlendikten sonra manuelse vitese veya DSG/otomatikse P'ye almak en mantıklısı. Araba oturunca sıkışma, kastırma olmaz. Tekrar çalıştırınca da zorlama olmaz.
 
Upvote 0
Ben de manuel golf sahibiyim bu konu uzerinde epey çekincelerim vardi hangisinin en sağlıklı olduğu hususunda.

Manuel şanzıman ve trigeri zincir olanlar icin bahsediyorum, bizim icin en sağlıklısı arabayi park halinde yalnizca el freninde birakmaktır. Surekli viteste birakilmasi zaman icerisinde triger zincirinin uzamasina ve diş atlamasina sebep oluyor. Bu da aşırı maliyetli bir soruna yol açtığından sadece el frenini tavsiye ederim.

Tabii ki diyeceksiniz ki, o zaman yokuslara nasil birakilir araba o sekilde güvensiz?

Cok zorda kalmadikca yokus tercih etmiyorum eğer mecbursam da kucuk bir takozum var, yapistiriyorum ön tekere :D pek gozukmuyor da.

Yani trigerimin uzayip diş atlamasindansa takozumun çalınmasini tercih ederim. 20 30 liraya yenisi alinir :)
 
Upvote 0
Ufff manuel bir araçta bunları yapmanıza gerek yok ki. Durduğunuzda auoto hold devreye giriyor, kemeri çıkardığınızda el firenini çekiyor. Güvenin sorun çıkmaz.
 
Upvote 0
Vitesi boşta bırakmak otomatik frenleme olsa da bence mantıklı değil. Fren ve vitesle en az iki kademeli sabitlemek lazım. Üçüncü kademe tekerin kaldırıma dayanması. Dördüncüsü ise taş veya takoz koymak.
 
Upvote 0

Şanzımana neden yük binmesin ? Şanzıman zaten yük binsin diye yapılmış. Amaç o yük altında çalışmak. O zaman arabayı da kullanmayın. Aman şanzımana yük biner.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt