Bugünkü piyasada tercih edeceğiniz?


Şu an alacak olsanız 2. El piyasasında tsi mı tdi mı tercih edersiniz?

  • Tsi

    Kullanılan: 109 91.6%
  • Tdi

    Kullanılan: 10 8.4%

  • Kullanılan toplam oy
    119

ugur.dogan

Katılımcı Üye
 
Katılım
28 Ara 2021
Mesajlar
756
Tepkime puanı
319
İsim
Uğur
Araç
Golf
Merhaba, bugün ki 2. El piyasasında tsi mı tdi mı tercih edersiniz?
 

Yapsalardı şöyle
1.0 E-TDI alırdım ben;
şehir dışı ortalama 2.0 lt/100km
şehir içi ortalama 2.5 lt/100km
Karma ortalaması 2.3 lt/100km
yakıt tüketimi olan😂
Ancak o zaman paklardı bizi.

Sahi 1.2 TDI bluemotion Polo vardı bir ara az yakar çok kaçar sözünün vucüt bulmuş hali mi diyeyim ama pek bilinmeyen duyulmayan değeri bilinmeyen?!
 
Şahsen bu devirde Touareg,Q8 falan almıyorsam TDI tercih etmem.Örneğin A5 alacaksam 2.0 TDI yerine 1.8 TFSI almayı tercih ederim.Dizeller bir zamanlar iyiydi ama artık dezavantajı çok.Ayrıca Stage 1-Stage 2 yapılınca TDI'lar cozutuyor.Hem yüksek bakım masrafı,bulunmaz parçalar hem de benzinlinin 5-6 bin devirden sonra verdiği o muhteşem ses dizellerde yok.Dizel alınmaz değil,alınır,ama 3.0 litre ve üzeriyse :) (örneğin 1990ların land roverları 5.0 V8 dizel,5.0 V10 TDI Touareg,ya da en son olarak 6.0 W12 TDI 2010 Q7 gibi gibi)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Golf için hem TDI hem TSI hem de eTSI kullanmış birisi olarak şunları söyleyebilirim;

1.6 TDI 110 luk: dizelin tek güzelliği bassan dahi belirli bir tüketimi geçmemesi. Onun haricinde genel olarak bakım masrafı, yakıt kalitesinden etkilenmesi, yakıt sisteminde çapak oluşturma ihtimali, enjektörler vs deyince potansiyel masrafı yüksek kalıyor. Şakırdama ile başbaşa kalabilirsiniz ve bildiğim kadarıyla 1.6 TDI'ların belirli bir serisinde enjektör onarımı yok değişmek durumunda.

1.4 TSI 122'lik: Tork patlaması yaşatmadığı için güçsüz gibi gelse de hızlanmalarda üzmüyor. Masraf anlamında da şans biraz. Yağ eksiltme olabiliyor o da kitapçıkta verilen tolerans dahilinde. 4 yıl kullandıktan sonra satmamdaki temel sebep artık saçma sapan yerlerde yağ ışığı yakmasıydı. 15binde 700ml yağ ekliyordum. Masraf açtı mı açmadı bakım haricinde. (Golf 6 1.4 tsi de ise klasik su pompası masrafı açmıştı.). Yüksek süratlerde tüketimini düşük tutmak sizin gaz pedalı ile olan ilişkinize bağlı. Aracı dengeleyecek kadar basınca az yakabiliyor ama bir dizel gibi değil ipin ucu kaçtı mı 6-7 litreler ile kapı açılıyor. :)

1.0 ETSI: motorun kendini kapatması ile sağlam ekonomi sağlatabiliyor. Fakat bu motorun da riskleri var enjektör ucu kopup masraf açabiliyor. Hızlanma konusunda gecikmeli geliyor arabanın performansı. Bu nedenle de ani hızlanmalarda biraz daha erken veya biraz ön görülü basmak gerekiyor. Ben sakin adamım sakin giderim diyen kullanıcı için biçilmiş kaftan. Uzun yolda 4 ortalama ile giden arkadaşım da var :) ben henüz o sükunet seviyesine ulaşamadım.

Her üç motorda da 200+ görülebiliyor biraz sabır ile.

Özetleyecek olursak; Bugün tekrar araç alacak olsam 1.6TDI almazdım Benzinli tercih ederdim onda da 1.5etsi seçimim olurdu. Piyasa bazında baktığınızda da güncel ekonomik durum ile az vergi ödeyebileceği masraf potansiyeli az olan sessiz bir arabaya binmek istiyor insanlar. Benzinli ile basacaksam da aslan besliyorsam yemini veririm mantığı var :)
 
Yine meydan savaşı başlığı gelmiş ama bu sefer benzinli taraf çok daha güçlü görünüyor :)
 
Hocam benzinliye biniyorum benzinli güzel dizele biniyorum o güzel hangisi benimse o güzel 😂
 
Bence 1.5 eTSI, hem performans hem ekonomi. Dizel illa alinacaksa Bmw nin 2.0 cc 190 lik dizeli. ondaki serilik ve yakit ekonomisi ve ZF in hazzi baska arabada bulunmaz.
 
Golf için hem TDI hem TSI hem de eTSI kullanmış birisi olarak şunları söyleyebilirim;

1.6 TDI 110 luk: dizelin tek güzelliği bassan dahi belirli bir tüketimi geçmemesi. Onun haricinde genel olarak bakım masrafı, yakıt kalitesinden etkilenmesi, yakıt sisteminde çapak oluşturma ihtimali, enjektörler vs deyince potansiyel masrafı yüksek kalıyor. Şakırdama ile başbaşa kalabilirsiniz ve bildiğim kadarıyla 1.6 TDI'ların belirli bir serisinde enjektör onarımı yok değişmek durumunda.

1.4 TSI 122'lik: Tork patlaması yaşatmadığı için güçsüz gibi gelse de hızlanmalarda üzmüyor. Masraf anlamında da şans biraz. Yağ eksiltme olabiliyor o da kitapçıkta verilen tolerans dahilinde. 4 yıl kullandıktan sonra satmamdaki temel sebep artık saçma sapan yerlerde yağ ışığı yakmasıydı. 15binde 700ml yağ ekliyordum. Masraf açtı mı açmadı bakım haricinde. (Golf 6 1.4 tsi de ise klasik su pompası masrafı açmıştı.). Yüksek süratlerde tüketimini düşük tutmak sizin gaz pedalı ile olan ilişkinize bağlı. Aracı dengeleyecek kadar basınca az yakabiliyor ama bir dizel gibi değil ipin ucu kaçtı mı 6-7 litreler ile kapı açılıyor. :)

1.0 ETSI: motorun kendini kapatması ile sağlam ekonomi sağlatabiliyor. Fakat bu motorun da riskleri var enjektör ucu kopup masraf açabiliyor. Hızlanma konusunda gecikmeli geliyor arabanın performansı. Bu nedenle de ani hızlanmalarda biraz daha erken veya biraz ön görülü basmak gerekiyor. Ben sakin adamım sakin giderim diyen kullanıcı için biçilmiş kaftan. Uzun yolda 4 ortalama ile giden arkadaşım da var :) ben henüz o sükunet seviyesine ulaşamadım.

Her üç motorda da 200+ görülebiliyor biraz sabır ile.

Özetleyecek olursak; Bugün tekrar araç alacak olsam 1.6TDI almazdım Benzinli tercih ederdim onda da 1.5etsi seçimim olurdu. Piyasa bazında baktığınızda da güncel ekonomik durum ile az vergi ödeyebileceği masraf potansiyeli az olan sessiz bir arabaya binmek istiyor insanlar. Benzinli ile basacaksam da aslan besliyorsam yemini veririm mantığı var :)
(1.6 TDI yakıt sisteminde çapaklanma)

Arıza nasıl bir belirti verdi..? yaşadığınız tecrübeleri aktarırsanız..... :)
 
(1.6 TDI yakıt sisteminde çapaklanma)

Arıza nasıl bir belirti verdi..? yaşadığınız tecrübeleri aktarırsanız..... :)
Kendi aracımda başıma gelmediğini belirterek konuya ilişkin tecrübelerimi aşağıda aktarmak isterim.

Motor soğukken hızlanma esnasında veya rölantide vuruntu sesleri şakırdama, tekleme, geç çalışma, sarsıntılı çalışma gibi kullanıcı tarafından görülebilir şikayetler konuyla ilgili şüpheyi arttırıyor.

Yakıt türü dizel olduğu için enjektörler yakıt kalitesinden direkt etkilenebiliyor. Bu sebeple ilk önce enjektör temizleyici dolu depoya atılıp depo bitirilerek denenebilir. Ek bir sürüş tarzı gerektirmeden normal kullanım koşulları ile depodaki yakıt bitirilmelidir, ilgili depo bitene kadar farklı yakıt alınmamalıdır.

Yapılan işlem problemi çözmez ise, yakıt geri dönüşleri kontrol edilmelidir. Zaten problem var ise bu testte hangi enjektör(ler)de problem olduğu ortaya çıkmaktadır. Akabinde de yüksek basınç pompasından gelen dönüş hattı sökülerek mıknatıs ile kontrol sağlanabilir (sanayide pek bu işlemin yapılacağını sanmıyorum)

Yukarıdaki işlemi yapmadan yüksek basınç pompası söküldüğünde, depo içinde, yakıt filtresinde de kontroller sağlanarak çapak oluşumu gözlemlenebilir.

Çözüm olarak, enjektörler, yüksek basınç pompası, yakıt kütüğü, hortumlar vs değişmesi gerekmekte. Plastik hortumların değişimi çapakların yapışması / saplanması nedeniyle gerekiyor.

@forzaGilles umarım yeterli bir açıklama yapabilmişimdir.
 
Son düzenleme:


Geri
Üst Alt